saako pakettiauton kats. kuorma-autoksi?
saako pakettiauton kats. kuorma-autoksi?
onko mahdollista ja miten katsastaa tuo lava mersuni kuorma-autoksi?
-88 409D LTJ-mallimerkintä: 409D-611-3.5T/3700
ajoneuvon omamassa 2680kg suurin kokonaismassa 3500kg.
kun samanlaisia on kuorma-autona niin onko mahdollista muuttaa tämäkin?
on niin sairaan hintasta pitää paketti autona
-88 409D LTJ-mallimerkintä: 409D-611-3.5T/3700
ajoneuvon omamassa 2680kg suurin kokonaismassa 3500kg.
kun samanlaisia on kuorma-autona niin onko mahdollista muuttaa tämäkin?
on niin sairaan hintasta pitää paketti autona
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
käy vehon raskasajoneuvopuolella kyselemässä,, sieltä käsittääkseni vois saada jotain listaa että mitä numeroita akseleista tarvii löytyä että kelpaa kuormuriksi? vai täh
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
sen voin sanoa että ainakaan porin konttoreilla eivät tietäneet mitään mistään kun olivat vaan töissä siellä..noonakki kirjoitti:Tai konttorilta vois kysäästä
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Jos auton tyyppikilvessä lukee kokonaismassa yli 3,5t niin aja konttorille suoraan muuttamaan KA:ksi (kilpi pitäis löytyä jommasta kummasta astinlauta "poterosta", akkukotelon kyljestä tai A-pilarista).
Jos ei löydy niin Veholta saat todistukset ja ohjeet auton muuttamiseksi (saattaa joutua muuttamaan jousia tms.). Todistus maksaa muistaakseni jotain satasia...
Kuorma-autossa on lisäksi jotain "erikoisuuksia" joita vaaditaan verrattuna pakuun, mm. roiskeläpät, pyöreät takaheijastimet, alleajosuojia jne. nämä riippuu kuitenkin niin paljon vuosimallista yms. että kysy konttorilta ennen kuin alat rakennella.
Itse ainakin menisin ensin konttorille kyselemään.
Edit: kokonaismassa eikä omamassa...
Jos ei löydy niin Veholta saat todistukset ja ohjeet auton muuttamiseksi (saattaa joutua muuttamaan jousia tms.). Todistus maksaa muistaakseni jotain satasia...
Kuorma-autossa on lisäksi jotain "erikoisuuksia" joita vaaditaan verrattuna pakuun, mm. roiskeläpät, pyöreät takaheijastimet, alleajosuojia jne. nämä riippuu kuitenkin niin paljon vuosimallista yms. että kysy konttorilta ennen kuin alat rakennella.
Itse ainakin menisin ensin konttorille kyselemään.
Edit: kokonaismassa eikä omamassa...
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jotain vaatimuksia on lavankin suhteen, mm. kuormansidontapisteitä ja etuseinää koskien, sekä jonkun vannoutuneen, valantehneen, valtuutetun ja rehelliseksi tunnetun kuormakoripajan todistuksia em. kohtien vaatimustenmukaisuuksista jne.JTuom kirjoitti: Kuorma-autossa on lisäksi jotain "erikoisuuksia" joita vaaditaan verrattuna pakuun, mm. roiskeläpät, pyöreät takaheijastimet, alleajosuojia jne. nämä riippuu kuitenkin niin paljon vuosimallista yms. että kysy konttorilta ennen kuin alat rakennella.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kuorkki
Kyllä mersuissa taitaa olla ero vaan kiloissa.vertaa sprinter
Jossa 200 sarjan painot aina alle 3500,300 sarjaa yli ja alle 3500
400 sarjaa koko paino yli 4000 en tiedä yhtään 400 sarjan sprintteriä
pakuna.
Noissa vanhoissa saattoi olla pakettiauto ja kantavuus 300kg
Eli eiköhän tuo mene tyyppikilven vaihdolla.
Terveisin Jamppa
Jossa 200 sarjan painot aina alle 3500,300 sarjaa yli ja alle 3500
400 sarjaa koko paino yli 4000 en tiedä yhtään 400 sarjan sprintteriä
pakuna.
Noissa vanhoissa saattoi olla pakettiauto ja kantavuus 300kg
Eli eiköhän tuo mene tyyppikilven vaihdolla.
Terveisin Jamppa
Chryslerin lopetettua yhteistyö mersun kanssa ja siirryttyä FIATin kanssa kimppaan on myös tavara-autojen badge-engineering kokenut muutoksia;
Ennenhän esim. Sprinteriä myytiin Jenkeissä Dodgeksi brändättynä:
nyt tullaan Iveco Dailyä myymäänrapakon takana RAMina:
http://www.iepieleaks.nl/iepieleaksnieu ... aster-van/
Ennenhän esim. Sprinteriä myytiin Jenkeissä Dodgeksi brändättynä:
nyt tullaan Iveco Dailyä myymäänrapakon takana RAMina:
http://www.iepieleaks.nl/iepieleaksnieu ... aster-van/
Viimeksi muokannut Laaksonen, 26.1.2013 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ja mersun sprintterit myydään nyt jenkeissä Freightliner nimen alla, eli konsernin oma amerikan firma, tuttu paremmin raskaasta kalustosta. Eipähän tule riitaa taas, kun on ns. oma merkki eikä yhteistyö.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Veikkaisin et tuon yksilön, kun on vielä 400 sarjaa, saaminen kuorma-autoksi on aika liki konttorilla käynti vain...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
pahoittelen
Viimeksi muokannut Väsynyt Mies, 24.1.2013 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
täytyy vissiin myydä vario huomis päivänä,, ettei tuu uniinjerrij kirjoitti:eikös ne jo noihin pieniin kuorma autoihin ainakin vanhimpiin meinaa kunnon korotuksia käyttömaksuihin?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Kun ei viitsi joka juttua varten perustaa uutta ketjua.et kirjoitti:Hienosti sotkettu viestiketju.
Mercedes on kevyiden kuorma-autojen markkinajohtaja
Ei ole tulossa,joku vinjentti maksu suunnitelma on olemassa mutta ei ole toteutumassa........ja miksi tiedän,no kaverin veli istuu työryhmässä joka asiaa pui....ja ite muutoskatsastan lähes viikottain autoja kevyt-kuorma-autoiksi joten asia kiinostaa....leivänkin suhteenJiitek kirjoitti:Eipä paljon merkitystä vaikka nostaisivat sen 500%...jerrij kirjoitti:eikös ne jo noihin pieniin kuorma autoihin ainakin vanhimpiin meinaa kunnon korotuksia käyttömaksuihin?
Vanhimpiin??
Onko tästä tarkempaa tietoa?