PROGGIS 208/308 (Lauluauto)
PROGGIS 208/308 (Lauluauto)
Tuli sitten hommattua kaveriporukalla tämmönen 208 märsu vuosimallia 1982. kaikillä herkuilla ja m115 moottorilla. Kävi ilmi että pari piuhaa oli palanut ja sähköt veettiin uusiks sieltä täältä.
Ainiin auto siis ollut ennen suomen pankin nimissä.
Käyntiin saatto oli oikea taistelu. Myyjä kertoi vaihtaneesta vastikään virranjakajan ja tulpat/johdot, oli kyllä uudennäköset. Noh noh Pitkään sahailtua tuli sitten mieleen kurkata virranjakajaan. Tuttu Ke jetronic puolelta että ongelmia löytyy. No siellähän se oli ei muutaku paikat uuteen uskoon ni lähti ku palmun alta käyntiin.
Kytkin oli kateissa ja eikun ilmaileen ja johan rupes peliittään.
vielä olis pientä hommaa leimalle kuten pyyhijät ei toimi eikä vilkut viiksestä, mutta pitkät toimii ja hätävilkut... Ties mistä lie johtuu APUJA SAA ANTAA
KUVIA:
Ainiin auto siis ollut ennen suomen pankin nimissä.
Käyntiin saatto oli oikea taistelu. Myyjä kertoi vaihtaneesta vastikään virranjakajan ja tulpat/johdot, oli kyllä uudennäköset. Noh noh Pitkään sahailtua tuli sitten mieleen kurkata virranjakajaan. Tuttu Ke jetronic puolelta että ongelmia löytyy. No siellähän se oli ei muutaku paikat uuteen uskoon ni lähti ku palmun alta käyntiin.
Kytkin oli kateissa ja eikun ilmaileen ja johan rupes peliittään.
vielä olis pientä hommaa leimalle kuten pyyhijät ei toimi eikä vilkut viiksestä, mutta pitkät toimii ja hätävilkut... Ties mistä lie johtuu APUJA SAA ANTAA
KUVIA:
Tässä muuten manuaali lontooksi tuohon autoon jos jotain kiinnostaa. Sisäiltää sähkökaavioita yms.
http://klobouk.fsv.cvut.cz/~zubr/auta/w ... ual_EN.pdf
EDIT: onko tää nyt vaan dieseleihin
http://klobouk.fsv.cvut.cz/~zubr/auta/w ... ual_EN.pdf
EDIT: onko tää nyt vaan dieseleihin
Pitkäkoppanen ja matala ikkunoilla, enpä tuommosta ole ennen nähänykkään
Toimitustapa näytti ainakin vakuuttavalta
Pistähän vaan lissää stooria jahka ehhit laitteeseen perehtyä
Siellä on joskus vilikkuviiksessä ollut irronneita juotoksia, kannattaa ottaa pöyälle ja kahtua
Toimitustapa näytti ainakin vakuuttavalta
Pistähän vaan lissää stooria jahka ehhit laitteeseen perehtyä
Siellä on joskus vilikkuviiksessä ollut irronneita juotoksia, kannattaa ottaa pöyälle ja kahtua
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Stooria alkaa tulloon kyllä.. Viiksessä olikin ollut 1 katkennut piiha ja sekin korjattu jo. Ei vaikutusta mihinkään.jovihava kirjoitti:Pitkäkoppanen ja matala ikkunoilla, enpä tuommosta ole ennen nähänykkään
Toimitustapa näytti ainakin vakuuttavalta
Pistähän vaan lissää stooria jahka ehhit laitteeseen perehtyä
Siellä on joskus vilikkuviiksessä ollut irronneita juotoksia, kannattaa ottaa pöyälle ja kahtua
Sitä mukaan pitäs leimalle jarrut herkistellä ja tosissaan vilkut ja pyyhkijät laittaa toimimaan. Virtalukon pohja varmaan kytkettynä väärin kun kaveri nykäisi liittimen irti auki eikä muistanut missä järkässä johdot olivat.. Kuva m115 moottorilla olevan auton virtalukon johdoista olis poikaa jos jollain sattuu olemaan. Tai edes saman ikäluokan bensavehkeestä. Tosissaan joo ja takalampun kupua kaipialisin. Ei löydy motonetistä eikä ihan viitsi marmoritiskille kävellä hakemaan. Onko tietoa saisko sähkökaavioita kyseiseen värkkiin suoraan mersulta?
Tuo on ns taximalli, useimmissa on takaluukussa invahissi, toisissa pien tavaraluukku.Pitkäkoppanen ja matala ikkunoilla, enpä tuommosta ole ennen nähänykkään Very Happy
Mutta pensakoneisena ehkä vielä harvinaisempi, ainakaan mun silmien....tai korvien kohdalle ainuttakaan sattunu, kaikki ne on ollu tiisseleitä, nyttenkin 2 tuon tyyppistä...nuorempia vaan...tähtäimessä, ja näillä näkymin toisesta tulee jossaki vaiheessa kaupat.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tosissaaan tuommoi pitäs olla ihan sama vaikka kromireunalla kuha sopii ja katsastusmiehelle kelpaa.jovihava kirjoitti:Onko gromireunainen takalampun klasi? Saattaisi löytyä semmoinen omista varastoista.
Tosissaan juu olivat rekisteröinti konttorilla ihmeissään kun sanoivat että on vielä kokonaan ajoneuvoverovapaa peli. Takakonttiin saa otteen mukaan laittaa maksimissaan vain 70kg..
Kävipä tuuri.
...70kg
Silloinha se on 8+1 henkilö-auto.
Kui tuommosen saa kokonaan verovapaaks
Kait pensavehkeistäki pitää se "kulku"vero maksaa...vai pitääkö
Vakuutuskaan kyllä kovinpaljoa voi maksaa.....vai maksaako
Meinasin vaan ku pensavehje ni menee ilmeisesti korkeimman mukaan vakuutuksissaki maksut, vai riippuuko sekin kui monta korvausta on tuommosille maksettu Ja kun ei löydy mistään tilastosta ni vak.yhtiöt kattoo sitte rinttereiden tilastoja, ne kun on vastaavia.
Pölhölä yritti mulle verrattavuutta esittää kun aikoinaan kävin 508 matkailu-auton vakuutuksille laittamassa, no ei saanu pölhölä niitä kerätä, vaan ihan toinen vak.yhtiö josta löyty ihan omat zydeemit vanhoille matkailu kulkineille, nytte sekin yhtiö on osana IF vakuutuksia, enkä tiedä kummosia ne nykyisin on....ku ei oo enää olemassakaan moista kulkinetta.......tai saattaa se olla jossaki hojototassa uudelleen käsiteltynä
Ja jos mun muisti ei kovin hapero vielä ole niin tuo romireunainen lasi on sama kiinnityksisltään ku ilman sitä, ja on sama muutenkin vuoteen 1992 tai siihen asti kunnes vaihtu tuo lampun muoto.
Vielä senverran että jos se tiiviste lasin ympärillä on haperoa, ja ruuvipultit jumissa, ni tiivarin tekee äkkiä ikkunan tiivarista, sellasesta harmaasta tai valkosesta, ja ne ruuvimutterit aukenee sisäpuolelta crc:tä tms ruiskuttamalla sinne kierteeseen, siin muovipohjassa on mutteri valettu kiinni pohjaan ja se ei kyllä lähde sieltä ilman että pohja hajoaa.
Minä porasin yhteen popniitti terällä pienen reijän, ruiskutin siittä reijästä wd-40:ppistä tarpeeks, ni seuraavana aamuna aukes ku itestään se ruuvimutteri ja sain haalistuneen lasin vaihettua ja pohjasta pölyt pyyhkästyä.
Silloinha se on 8+1 henkilö-auto.
Kui tuommosen saa kokonaan verovapaaks
Kait pensavehkeistäki pitää se "kulku"vero maksaa...vai pitääkö
Vakuutuskaan kyllä kovinpaljoa voi maksaa.....vai maksaako
Meinasin vaan ku pensavehje ni menee ilmeisesti korkeimman mukaan vakuutuksissaki maksut, vai riippuuko sekin kui monta korvausta on tuommosille maksettu Ja kun ei löydy mistään tilastosta ni vak.yhtiöt kattoo sitte rinttereiden tilastoja, ne kun on vastaavia.
Pölhölä yritti mulle verrattavuutta esittää kun aikoinaan kävin 508 matkailu-auton vakuutuksille laittamassa, no ei saanu pölhölä niitä kerätä, vaan ihan toinen vak.yhtiö josta löyty ihan omat zydeemit vanhoille matkailu kulkineille, nytte sekin yhtiö on osana IF vakuutuksia, enkä tiedä kummosia ne nykyisin on....ku ei oo enää olemassakaan moista kulkinetta.......tai saattaa se olla jossaki hojototassa uudelleen käsiteltynä
Ja jos mun muisti ei kovin hapero vielä ole niin tuo romireunainen lasi on sama kiinnityksisltään ku ilman sitä, ja on sama muutenkin vuoteen 1992 tai siihen asti kunnes vaihtu tuo lampun muoto.
Vielä senverran että jos se tiiviste lasin ympärillä on haperoa, ja ruuvipultit jumissa, ni tiivarin tekee äkkiä ikkunan tiivarista, sellasesta harmaasta tai valkosesta, ja ne ruuvimutterit aukenee sisäpuolelta crc:tä tms ruiskuttamalla sinne kierteeseen, siin muovipohjassa on mutteri valettu kiinni pohjaan ja se ei kyllä lähde sieltä ilman että pohja hajoaa.
Minä porasin yhteen popniitti terällä pienen reijän, ruiskutin siittä reijästä wd-40:ppistä tarpeeks, ni seuraavana aamuna aukes ku itestään se ruuvimutteri ja sain haalistuneen lasin vaihettua ja pohjasta pölyt pyyhkästyä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
juu ei mulla mitään hajua näistä... vakutuksista vielä eikä ajoneuvoverosta kun kaveri kävi laittamassa nimiinsä.. vakuutukset ja ajoonlaitto tapahtuu parin viikon kuluessa ilmotteöwn niistä sitte.pupetti kirjoitti:...70kg
Silloinha se on 8+1 henkilö-auto.
Kui tuommosen saa kokonaan verovapaaks
Kait pensavehkeistäki pitää se "kulku"vero maksaa...vai pitääkö
Vakuutuskaan kyllä kovinpaljoa voi maksaa.....vai maksaako
Meinasin vaan ku pensavehje ni menee ilmeisesti korkeimman mukaan vakuutuksissaki maksut, vai riippuuko sekin kui monta korvausta on tuommosille maksettu Ja kun ei löydy mistään tilastosta ni vak.yhtiöt kattoo sitte rinttereiden tilastoja, ne kun on vastaavia.
Pölhölä yritti mulle verrattavuutta esittää kun aikoinaan kävin 508 matkailu-auton vakuutuksille laittamassa, no ei saanu pölhölä niitä kerätä, vaan ihan toinen vak.yhtiö josta löyty ihan omat zydeemit vanhoille matkailu kulkineille, nytte sekin yhtiö on osana IF vakuutuksia, enkä tiedä kummosia ne nykyisin on....ku ei oo enää olemassakaan moista kulkinetta.......tai saattaa se olla jossaki hojototassa uudelleen käsiteltynä
Ja jos mun muisti ei kovin hapero vielä ole niin tuo romireunainen lasi on sama kiinnityksisltään ku ilman sitä, ja on sama muutenkin vuoteen 1992 tai siihen asti kunnes vaihtu tuo lampun muoto.
Vielä senverran että jos se tiiviste lasin ympärillä on haperoa, ja ruuvipultit jumissa, ni tiivarin tekee äkkiä ikkunan tiivarista, sellasesta harmaasta tai valkosesta, ja ne ruuvimutterit aukenee sisäpuolelta crc:tä tms ruiskuttamalla sinne kierteeseen, siin muovipohjassa on mutteri valettu kiinni pohjaan ja se ei kyllä lähde sieltä ilman että pohja hajoaa.
Minä porasin yhteen popniitti terällä pienen reijän, ruiskutin siittä reijästä wd-40:ppistä tarpeeks, ni seuraavana aamuna aukes ku itestään se ruuvimutteri ja sain haalistuneen lasin vaihettua ja pohjasta pölyt pyyhkästyä.
Lampun kupu on tosissaa rikki ja hävitetty
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
Siis kyllä joo tommonen pitäs saahajovihava kirjoitti:Kun sanot että kupu, niin meinaatko lasia, onko sinulla valaisinpohja ehiä?
Tommonen klasi oisi:
Pohja on ehjä vain värikupu puuttuu
Viimeksi muokannut Apem0, 27.8.2014 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Millä koneella tää on? Saisitko jotenki järkevästi kuvaa virtalukon johdoista ei oo iso homma purkaa virtalukkoa esiin 2 ruuvilla ja muovitapilla kiinni muovi siinä virtalukon eessä.. virtalukon kytkennät ei mun mielestä pitäis erota kun parilla eri johdon värillä jotka on hehkulle.. Iso kiitos jos joku viitsisi tämän tehdä..h.hartikainen kirjoitti:hieno peli..
mullaki on tommonen kaunotar ja siitä joutaa kyllä osia jos nyt jotakin ehjää on.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
Noniin elikkä auto oli viikonlopun ajossa hupikilvillä ja suhteellisen helposti tuli selvittyä. Kun vietiin autoa toiselle puolelle kaupunkia niin käytön puutteen johdosta vänkärin puolen etujarru jäi laahaamaan ja sytytti pienehkön tulipalon.. eipä kummempia käynyt.
Tuuninkiakin tuli harrastettua, jotta katu-uskottavuus säilyisi.
Ritilässä paikat lisävaloille. Lisävalot hankintalistalla.
Vänkärin puolen penkkikin saatu kiinni ja auto sai samalla pienen palan uutta lattiaa
Korjattavaa vielä löytyy peltihommien muodossa
Ja hieman ongelmallinen paikka.
Tuuninkiakin tuli harrastettua, jotta katu-uskottavuus säilyisi.
Ritilässä paikat lisävaloille. Lisävalot hankintalistalla.
Vänkärin puolen penkkikin saatu kiinni ja auto sai samalla pienen palan uutta lattiaa
Korjattavaa vielä löytyy peltihommien muodossa
Ja hieman ongelmallinen paikka.
Vetaset vaan tuosta tankin korkin ympäryiltä happamet pois ja tempaset siihen semmosen racing-korkin
Mites korinkannakkeet takarenkaiden etu- ja takapuolella? Kestääkö kolistella?
Mullapa olis kaksipaikkanen apparinpenkki ullakolla ylimääräisenä, omaan ei saa laittaa
Mites korinkannakkeet takarenkaiden etu- ja takapuolella? Kestääkö kolistella?
Mullapa olis kaksipaikkanen apparinpenkki ullakolla ylimääräisenä, omaan ei saa laittaa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
¨jovihava kirjoitti:Vetaset vaan tuosta tankin korkin ympäryiltä happamet pois ja tempaset siihen semmosen racing-korkin
Mites korinkannakkeet takarenkaiden etu- ja takapuolella? Kestääkö kolistella?
Mullapa olis kaksipaikkanen apparinpenkki ullakolla ylimääräisenä, omaan ei saa laittaa
Kestää kestää, pohja miltein ruosteeton oikea helemi
Juu elikä, sytkän osat varmaan huonossa hapessa sillä tuntuu käyvän kolmella välillä ja täristää ajossa aika paljon.. Miten tälläsen M115 230 moottorin sytkän säätö tapahtuu? On vissiin kärjellinen sytytys. Minulla ei kokemusta tästä ollenkaan, mutta ei pitäs olla hankala homma mitä kerkis perehtyä tuossa.. Neuvoja ja arvoja kaivattaisiin kaikkeen mahdolliseen liittyvään.