Ongelmana Sprinterin nopea vilkku

Vastaa Viestiin
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Ongelmana Sprinterin nopea vilkku

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tutkittiin miehissä hyvä tovi Sprinterin (-95 212D) vilkkusysteemiä rassuumiitissä, kun ohitusvilkku on yhtä äkänen kun ite auto. Vasempaan vilkuttaa siis kuin olisi polttimo pimeä, mutta kun ei ole. Kirkkaasti palaa joka lamppu ja oikeat Wattimäärät. Vikoja löytyi johdoista ja liittimistä, vikoja siis korjattiin, ongelmaa ei. Kokeiltiin uusia myös polttimot. Mistä etsiä lisää vikaa?

Naksetta pitävä "vilkkurele" on aivan normaali vaihtorele, ei vikaa. Mikäs vehje vilkkujen virtaa oikeastaan sitten katkoo ja missä?

Oikealle pelaa oikealla taajuudella kuten hätävilkutkin.

Ongelma alkoi satunnaisena ja hetkittäisenä ja hävisi taas, nykyään jatkuvampaa sorttia. Pari kertaa tänä vuonna erehtyny vilkkumaan kuten kuuluu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ettisin jostain takavalosta maadoitus vikaa
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

siellä ei hetkellisesti toimi joku polti ,vikatila jää päälle,eikä nollaudu ennen virran katkasua :naama:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Onko autossa peräkärrin sähköpistoketta ja jos on onko se tutkittu?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

ettisin jostain takavalosta maadoitus vikaa
Ei auta lisämaakarvakaan.
Onko autossa peräkärrin sähköpistoketta ja jos on onko se tutkittu?
Kyllä tuota tutkittiin ja sen kytkentäpoksia.
Naksetta pitävä "vilkkurele" on aivan normaali vaihtorele, ei vikaa. Mikäs vehje vilkkujen virtaa oikeastaan sitten katkoo ja missä?
Edelleen hämärän peitossa. Mikä relettä ohjaa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Nyt kuultu huhua että elekroottinen vilikutin löytyy myös rattitolopan sisältä, kuten reles, mutta jos vilikutin oikeistolle pelovaa ja jos vasta viiksellä määrätään minne katkovirta kulukee, niin mikä piru sitä vasenta riiivaa? Äkkäseltään vaikuttas jotta viiksestä veto persiiseen on vikana, koska etuvilkun irrotus saa sivu- ja takavilkun vain palamaan yhtäsoittoa ja takapolttimon poisto ei tee mitään eroa. Silti takavilkku on vilikkuissaan kirkas kun Shtoliholihsnajan votka.

Ottakkee tolokku tosta ja kertokaa mitä tehä. Irtolanka katon yli takavilkusta etuseen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ookko kattonu sitä ongelma lampettia oikein tarkkaan, onko oikean tehoinen, mallinen ja volttinen, ja kokeillu toisellakin ??

Onks sinne sotkettu jotain LED ejä ? Vastuksia niille ??
Viimeksi muokannut pekkovee, 04.11.2014 7:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos kaikki on niin kuin on kerrottu(maat, johdot, töpselinreikä ym kunnossa)
niin samppa tutkailla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Easy Rider kirjoitti:Nyt kuultu huhua että elekroottinen vilikutin löytyy myös rattitolopan sisältä, kuten reles, mutta jos vilikutin oikeistolle pelovaa ja jos vasta viiksellä määrätään minne katkovirta kulukee, niin mikä piru sitä vasenta riiivaa? Äkkäseltään vaikuttas jotta viiksestä veto persiiseen on vikana, koska etuvilkun irrotus saa sivu- ja takavilkun vain palamaan yhtäsoittoa ja takapolttimon poisto ei tee mitään eroa. Silti takavilkku on vilikkuissaan kirkas kun Shtoliholihsnajan votka.

Ottakkee tolokku tosta ja kertokaa mitä tehä. Irtolanka katon yli takavilkusta etuseen?
se tuota voi olla että sinne auton takapäähän tulee neljä vilkkuvalo piuhaa
kumpaankin takavilkuun yksi
sitten pitäis löytyä kaksi ylimääräistä jotka on niin sanotusti kuormasta riippumattomia erillisen katko releen kautta tarkoitettu lähinnä peräkärryyn jotta vilkku nopeus pysyisi samana vatti vapaa :D

olisko sekoittunut piuhat hiukan väärään osoitteeseen jospa se kärrylle tarkoitettu meneekin nyt auton vilkulle
ja auton vilkulle menevä onkin siellä vetokoukulla ilman kuormaa
jos näin on niin f18 10A (peräkärry vilkut) sulakkeen irroituksella pitäis takavilkun olla mykkä

paa kärry perään niin sittenhän asiat on mallilaan :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Väylätekniikkaa näistä vanhoista tuskin löytyy.? Johtojen sekoamiseen en usko ellei ne itsekseen vaihda paikkaa. Ongelma alkoi siis satunnaisena ja nyt pysyvämpi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

pekkovee kirjoitti:Ookko kattonu sitä ongelma lampettia oikein tarkkaan, onko oikean tehoinen, mallinen ja volttinen, ja kokeillu toisellakin ??

Onks sinne sotkettu jotain LED ejä ? Vastuksia niille ??
Jep.

Ei.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Kuva

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ymmärräs tuosta ny jotaki... Juu selventää se, vahvistaa olettamuksen kytkennästä. Ei vaan selvennä tai vahvista vikapaikkaa.:lol: Kiitoksia kaaviosta ja kun törmätään niin kätellään.

Näyttäs taas äkkisesti ettei vika voi olla kuin viiksissä tai viiksiin vedossa peppuun.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Easy Rider kirjoitti:
Näyttäs taas äkkisesti ettei vika voi olla kuin viiksissä tai viiksiin vedossa peppuun.
Noin se taitaa olla.

Tuonne jouduin johonkin rakoseen ohuen naulan lyödä kun ei pirullakaan selvinny miksei takavalo pala. Maita kyllä tuli kun muut valot toimi.
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... mon-kanta/

Vastusarvoako tuo valvontayksikkö haistelee?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

1= taka lisä vilkkuvalot
2= normaalit taka vilkku valot
3= etuvilkut lokasuoja+kulma
vihreällä merkityt on vilkku releitä
Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

"Vika" selvisi, jippii. (:!:) Ohjastelijan istuimen alta sähkömysteerihässäkän syövereistä löytyi paukkulankojen varassa tarvikemallin peräkärrin lamppu, josta vilikkupolttimon kanta happeutunut. *Kraps kraps* jo pelovaa vilikut, myös se joka tuikkii ikuisen pimeyden suuntaan.

Nyt pitäs vielä miettiä onko se hyvä vai huono asia... :?

:lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vilkut siis eivät toimi kunnolla, jos sieltä piilovilkusta nappaa polttimet pois? Jippii! :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jeh, you hit the head of the nail. Löit pääsi kynteen.

Kysymys kuuluukin jotta minkä helevetin tautta sinne systeemiin on oikeastaan ollu loppuviimenään ihan ehdottoman välttämätön pakko kolovata joku saaterin kärrinvalo? 8)

Ts: Lisätä vasempaan piiriin kuormaa..

Kärrisähköt on ihan p'tkin v'ttua oikeaoppisesti rötösliiittimillä takalampuilta, muttei selevää tölöhön köytöstä sielläkään ja kuso kulukee. Onko joku p*rkeleen hälytinhärveli vielä jossain... :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3029
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Omatekoiselta hälytinviritykseltä haisee
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onneks tuo epäilyksen haju ei oo ainua käry joka tuolla on haissu. Haisipa elettyä elämää ja muuta likimain elotonta eloperäistä materiaa. Töräytin ajokeittiön ja sikaosaston painepesurilla, nyt haisee nat5imarketin vessanpesuaine. :happy: Yäk. :x

Ottas kai tuo enempi ohtaan jos nuo pielavetiset jälkiasennussähköt jatkuvasti käryäisi nokkaan.




Väitän että aikanaan kun joku erheeseen perehtymätön erehtynyt on sivuovia, keskuslukituksia ja muita "ryytejä" ruksaillu tehtaan rosyyrin varustelistalta, on tuiki tarpeellinen mieltä ja digestiota stimuloiva p3rsevilikku ollut poissa optiolistalta. (vrt. Korvavalo)

Täällä Härmänperällä tuntunut olevan kaamosaikaan erittäin kaivattu varuste. Miten muuten tuollasta kaappia kylki eellä ajaessa tulee hymy p*llyyn ja naamaan. Toiset vannoo eka lipsusta Rintterillä, ettei ikinä enää ja ottaa Ducaton. :idea:

P*rsevilikulla on saanut jo heti ajotilanteessa, pimeydenkin keskellä psyykattua ittensä niistä harvoista kerroista, kun Sprinterin takapyörä lyö joutavaa ja kulkusuunta poikkeaa ajoneuvon pääaksiaalista. :ope:

Digestiosuuntakin on P-V:lla oikea, vaikkakin välillä yli-intensiivinen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

xr kirjoitti: se tuota voi olla että sinne auton takapäähän tulee neljä vilkkuvalo piuhaa
kumpaankin takavilkuun yksi
sitten pitäis löytyä kaksi ylimääräistä jotka on niin sanotusti kuormasta riippumattomia erillisen katko releen kautta tarkoitettu lähinnä peräkärryyn jotta vilkku nopeus pysyisi samana vatti vapaa :D
-99 312d tosiaan taakse tulee peräkärryn pistorasialle erilliset vilkku johdot ja muut on ryöstetty tehtaalla takavaloista.

Ongelmana jatkuva jännite toiseen vikkujohtimeen pistorasias :shock: .
Tuollainen tosiaan löytyi piilosta penkin alta eikä vaikuta auton vilkkuihin jos ottaa pois.
Kuva


Löytyi paksumpi punainen jatkuva jännite sprintterin perästä ja ajattelin että siitä saa toinen vilkkujohto kontaktia kun oli hapettunut poikki muutamasta kohtaa, mutta kuori täysin ehjä... biohajoavia johtoja :shock: .
Sulake jatkuvalle jänniteelle näkyy kuvas tyhjänä paikkana ja se johto vedetään sumuvalolle 8)
Kuva


Punainen jatkuva ja peräkärryn vikkujohdot ei ota kontaktia, mikä oli tärkeintä.

Ylempänä oleva rele antaa nyt molemmille peräkärryn vilkku johdoille noin 9V jatkuvasti kun korjasin toisen johdon... hieman järkevämpi tilanne, mutta pitää testata kärryn kans.

Ruskea = miinus
Harmaa-punainen = oikea takavalo
Harmaa-musta = vasen takavalo
Musta-punainen = jarruvalo
Musta-vihreä = oikea kärryn vilkku
Musta-valkoinen = vasen kärryn vilkku
:evil: Punainen = sumuvalon jatkuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jatketaas sprinterin vilkkuasiaa.

Oma 312D oli tuossa maalauksessa ja nyt maalauksen/ kasauksen jälkeen ei toimi vilkku oikealle, vasemmalle toimii normaalisti. Hätävilkkua kun painaa niin vilkkuvalo syttyy kojetauluun muttei sekään vilku.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”