Ongelmana Sprinterin nopea vilkku
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ongelmana Sprinterin nopea vilkku
Tutkittiin miehissä hyvä tovi Sprinterin (-95 212D) vilkkusysteemiä rassuumiitissä, kun ohitusvilkku on yhtä äkänen kun ite auto. Vasempaan vilkuttaa siis kuin olisi polttimo pimeä, mutta kun ei ole. Kirkkaasti palaa joka lamppu ja oikeat Wattimäärät. Vikoja löytyi johdoista ja liittimistä, vikoja siis korjattiin, ongelmaa ei. Kokeiltiin uusia myös polttimot. Mistä etsiä lisää vikaa?
Naksetta pitävä "vilkkurele" on aivan normaali vaihtorele, ei vikaa. Mikäs vehje vilkkujen virtaa oikeastaan sitten katkoo ja missä?
Oikealle pelaa oikealla taajuudella kuten hätävilkutkin.
Ongelma alkoi satunnaisena ja hetkittäisenä ja hävisi taas, nykyään jatkuvampaa sorttia. Pari kertaa tänä vuonna erehtyny vilkkumaan kuten kuuluu.
Naksetta pitävä "vilkkurele" on aivan normaali vaihtorele, ei vikaa. Mikäs vehje vilkkujen virtaa oikeastaan sitten katkoo ja missä?
Oikealle pelaa oikealla taajuudella kuten hätävilkutkin.
Ongelma alkoi satunnaisena ja hetkittäisenä ja hävisi taas, nykyään jatkuvampaa sorttia. Pari kertaa tänä vuonna erehtyny vilkkumaan kuten kuuluu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei auta lisämaakarvakaan.ettisin jostain takavalosta maadoitus vikaa
Kyllä tuota tutkittiin ja sen kytkentäpoksia.Onko autossa peräkärrin sähköpistoketta ja jos on onko se tutkittu?
Edelleen hämärän peitossa. Mikä relettä ohjaa?Naksetta pitävä "vilkkurele" on aivan normaali vaihtorele, ei vikaa. Mikäs vehje vilkkujen virtaa oikeastaan sitten katkoo ja missä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nyt kuultu huhua että elekroottinen vilikutin löytyy myös rattitolopan sisältä, kuten reles, mutta jos vilikutin oikeistolle pelovaa ja jos vasta viiksellä määrätään minne katkovirta kulukee, niin mikä piru sitä vasenta riiivaa? Äkkäseltään vaikuttas jotta viiksestä veto persiiseen on vikana, koska etuvilkun irrotus saa sivu- ja takavilkun vain palamaan yhtäsoittoa ja takapolttimon poisto ei tee mitään eroa. Silti takavilkku on vilikkuissaan kirkas kun Shtoliholihsnajan votka.
Ottakkee tolokku tosta ja kertokaa mitä tehä. Irtolanka katon yli takavilkusta etuseen?
Ottakkee tolokku tosta ja kertokaa mitä tehä. Irtolanka katon yli takavilkusta etuseen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ookko kattonu sitä ongelma lampettia oikein tarkkaan, onko oikean tehoinen, mallinen ja volttinen, ja kokeillu toisellakin ??
Onks sinne sotkettu jotain LED ejä ? Vastuksia niille ??
Onks sinne sotkettu jotain LED ejä ? Vastuksia niille ??
Viimeksi muokannut pekkovee, 04.11.2014 7:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
se tuota voi olla että sinne auton takapäähän tulee neljä vilkkuvalo piuhaaEasy Rider kirjoitti:Nyt kuultu huhua että elekroottinen vilikutin löytyy myös rattitolopan sisältä, kuten reles, mutta jos vilikutin oikeistolle pelovaa ja jos vasta viiksellä määrätään minne katkovirta kulukee, niin mikä piru sitä vasenta riiivaa? Äkkäseltään vaikuttas jotta viiksestä veto persiiseen on vikana, koska etuvilkun irrotus saa sivu- ja takavilkun vain palamaan yhtäsoittoa ja takapolttimon poisto ei tee mitään eroa. Silti takavilkku on vilikkuissaan kirkas kun Shtoliholihsnajan votka.
Ottakkee tolokku tosta ja kertokaa mitä tehä. Irtolanka katon yli takavilkusta etuseen?
kumpaankin takavilkuun yksi
sitten pitäis löytyä kaksi ylimääräistä jotka on niin sanotusti kuormasta riippumattomia erillisen katko releen kautta tarkoitettu lähinnä peräkärryyn jotta vilkku nopeus pysyisi samana vatti vapaa
olisko sekoittunut piuhat hiukan väärään osoitteeseen jospa se kärrylle tarkoitettu meneekin nyt auton vilkulle
ja auton vilkulle menevä onkin siellä vetokoukulla ilman kuormaa
jos näin on niin f18 10A (peräkärry vilkut) sulakkeen irroituksella pitäis takavilkun olla mykkä
paa kärry perään niin sittenhän asiat on mallilaan
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ymmärräs tuosta ny jotaki... Juu selventää se, vahvistaa olettamuksen kytkennästä. Ei vaan selvennä tai vahvista vikapaikkaa. Kiitoksia kaaviosta ja kun törmätään niin kätellään.
Näyttäs taas äkkisesti ettei vika voi olla kuin viiksissä tai viiksiin vedossa peppuun.
Näyttäs taas äkkisesti ettei vika voi olla kuin viiksissä tai viiksiin vedossa peppuun.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Noin se taitaa olla.Easy Rider kirjoitti:
Näyttäs taas äkkisesti ettei vika voi olla kuin viiksissä tai viiksiin vedossa peppuun.
Tuonne jouduin johonkin rakoseen ohuen naulan lyödä kun ei pirullakaan selvinny miksei takavalo pala. Maita kyllä tuli kun muut valot toimi.
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... mon-kanta/
Vastusarvoako tuo valvontayksikkö haistelee?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
"Vika" selvisi, jippii. (:!:) Ohjastelijan istuimen alta sähkömysteerihässäkän syövereistä löytyi paukkulankojen varassa tarvikemallin peräkärrin lamppu, josta vilikkupolttimon kanta happeutunut. *Kraps kraps* jo pelovaa vilikut, myös se joka tuikkii ikuisen pimeyden suuntaan.
Nyt pitäs vielä miettiä onko se hyvä vai huono asia...
Nyt pitäs vielä miettiä onko se hyvä vai huono asia...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jeh, you hit the head of the nail. Löit pääsi kynteen.
Kysymys kuuluukin jotta minkä helevetin tautta sinne systeemiin on oikeastaan ollu loppuviimenään ihan ehdottoman välttämätön pakko kolovata joku saaterin kärrinvalo?
Ts: Lisätä vasempaan piiriin kuormaa..
Kärrisähköt on ihan p'tkin v'ttua oikeaoppisesti rötösliiittimillä takalampuilta, muttei selevää tölöhön köytöstä sielläkään ja kuso kulukee. Onko joku p*rkeleen hälytinhärveli vielä jossain...
Kysymys kuuluukin jotta minkä helevetin tautta sinne systeemiin on oikeastaan ollu loppuviimenään ihan ehdottoman välttämätön pakko kolovata joku saaterin kärrinvalo?
Ts: Lisätä vasempaan piiriin kuormaa..
Kärrisähköt on ihan p'tkin v'ttua oikeaoppisesti rötösliiittimillä takalampuilta, muttei selevää tölöhön köytöstä sielläkään ja kuso kulukee. Onko joku p*rkeleen hälytinhärveli vielä jossain...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Onneks tuo epäilyksen haju ei oo ainua käry joka tuolla on haissu. Haisipa elettyä elämää ja muuta likimain elotonta eloperäistä materiaa. Töräytin ajokeittiön ja sikaosaston painepesurilla, nyt haisee nat5imarketin vessanpesuaine. Yäk.
Ottas kai tuo enempi ohtaan jos nuo pielavetiset jälkiasennussähköt jatkuvasti käryäisi nokkaan.
Väitän että aikanaan kun joku erheeseen perehtymätön erehtynyt on sivuovia, keskuslukituksia ja muita "ryytejä" ruksaillu tehtaan rosyyrin varustelistalta, on tuiki tarpeellinen mieltä ja digestiota stimuloiva p3rsevilikku ollut poissa optiolistalta. (vrt. Korvavalo)
Täällä Härmänperällä tuntunut olevan kaamosaikaan erittäin kaivattu varuste. Miten muuten tuollasta kaappia kylki eellä ajaessa tulee hymy p*llyyn ja naamaan. Toiset vannoo eka lipsusta Rintterillä, ettei ikinä enää ja ottaa Ducaton.
P*rsevilikulla on saanut jo heti ajotilanteessa, pimeydenkin keskellä psyykattua ittensä niistä harvoista kerroista, kun Sprinterin takapyörä lyö joutavaa ja kulkusuunta poikkeaa ajoneuvon pääaksiaalista.
Digestiosuuntakin on P-V:lla oikea, vaikkakin välillä yli-intensiivinen.
Ottas kai tuo enempi ohtaan jos nuo pielavetiset jälkiasennussähköt jatkuvasti käryäisi nokkaan.
Väitän että aikanaan kun joku erheeseen perehtymätön erehtynyt on sivuovia, keskuslukituksia ja muita "ryytejä" ruksaillu tehtaan rosyyrin varustelistalta, on tuiki tarpeellinen mieltä ja digestiota stimuloiva p3rsevilikku ollut poissa optiolistalta. (vrt. Korvavalo)
Täällä Härmänperällä tuntunut olevan kaamosaikaan erittäin kaivattu varuste. Miten muuten tuollasta kaappia kylki eellä ajaessa tulee hymy p*llyyn ja naamaan. Toiset vannoo eka lipsusta Rintterillä, ettei ikinä enää ja ottaa Ducaton.
P*rsevilikulla on saanut jo heti ajotilanteessa, pimeydenkin keskellä psyykattua ittensä niistä harvoista kerroista, kun Sprinterin takapyörä lyö joutavaa ja kulkusuunta poikkeaa ajoneuvon pääaksiaalista.
Digestiosuuntakin on P-V:lla oikea, vaikkakin välillä yli-intensiivinen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-99 312d tosiaan taakse tulee peräkärryn pistorasialle erilliset vilkku johdot ja muut on ryöstetty tehtaalla takavaloista.xr kirjoitti: se tuota voi olla että sinne auton takapäähän tulee neljä vilkkuvalo piuhaa
kumpaankin takavilkuun yksi
sitten pitäis löytyä kaksi ylimääräistä jotka on niin sanotusti kuormasta riippumattomia erillisen katko releen kautta tarkoitettu lähinnä peräkärryyn jotta vilkku nopeus pysyisi samana vatti vapaa
Ongelmana jatkuva jännite toiseen vikkujohtimeen pistorasias .
Tuollainen tosiaan löytyi piilosta penkin alta eikä vaikuta auton vilkkuihin jos ottaa pois.
Löytyi paksumpi punainen jatkuva jännite sprintterin perästä ja ajattelin että siitä saa toinen vilkkujohto kontaktia kun oli hapettunut poikki muutamasta kohtaa, mutta kuori täysin ehjä... biohajoavia johtoja .
Sulake jatkuvalle jänniteelle näkyy kuvas tyhjänä paikkana ja se johto vedetään sumuvalolle
Punainen jatkuva ja peräkärryn vikkujohdot ei ota kontaktia, mikä oli tärkeintä.
Ylempänä oleva rele antaa nyt molemmille peräkärryn vilkku johdoille noin 9V jatkuvasti kun korjasin toisen johdon... hieman järkevämpi tilanne, mutta pitää testata kärryn kans.
Ruskea = miinus
Harmaa-punainen = oikea takavalo
Harmaa-musta = vasen takavalo
Musta-punainen = jarruvalo
Musta-vihreä = oikea kärryn vilkku
Musta-valkoinen = vasen kärryn vilkku
Punainen = sumuvalon jatkuva