Vito v638 vikakoodien luku

Vastaa Viestiin
Ilari
Viestit: 16
Liittynyt: 08.12.2012 15:09
Paikkakunta: Kerava

Vito v638 vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja Ilari »

Moi!
Millä ohjelmalla tuosta 2003 Vitosta V638 voisi lukea vika koodit?
Mistä / mikä piuha ja ohjelma?

Jos tästä on jo juttua, niin ohjatkaa sinne. Tuo MHH auto on aika hyvä lähde, jos vaan tietäisi mitä etsiä.

Niin no vika on sellainen, että toisaalta saa startata tosi kauan ennen kuin lähtee käyntiin. Kerran on sammunut käynnistä. Vika valo ei pala eli en tiedä näkykö vika koodeissa mitään vaikka ne lukisikin.

Olisiko jotain vinkkiä? 110 cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Vito v638 vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ilari kirjoitti:Moi!
Millä ohjelmalla tuosta 2003 Vitosta V638 voisi lukea vika koodit?
Mistä / mikä piuha ja ohjelma?

Jos tästä on jo juttua, niin ohjatkaa sinne.
Niin no vika on sellainen, että toisaalta saa startata tosi kauan ennen kuin lähtee käyntiin. Kerran on sammunut käynnistä. Vika valo ei pala eli en tiedä näkykö vika koodeissa mitään vaikka ne lukisikin.

Olisiko jotain vinkkiä? 110 cdi
Sahaaman jos joutuu niin ilmavuoto, muu syy miksi paineet ei nouse,
suutimien liika paluuvuoto, railpainen säädin

jos koodeja haluaa lusekella niin siihen on passeli kapistus *:ri
kummastakin aiheesta on paljon juttu tälläkin palstalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ilari
Viestit: 16
Liittynyt: 08.12.2012 15:09
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ilari »

Moi!

Tää Vito ja Mersu on mulle uusi tuttavuus.

Itsekin rupesin kääntymään ohivuodon mahdollisuuteen, mutta nyt se on 2 kertaa sammunut heti käynnistymisen jälkeen ja kerran ajosta.

Ohivuoto, kun taitaa olla kokajan päälle oleva vika eikä aiheuttane moottorin sammumista kesken käynnin.

Oliko joku maadotus tai sammutin tms. Missäpäin noi maadotukset ja sammutin sijaitsevat tuossa Vitossa? Akun olen jo löytänyt
:D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ilari kirjoitti:Moi!

Tää Vito ja Mersu on mulle uusi tuttavuus.

Itsekin rupesin kääntymään ohivuodon mahdollisuuteen, mutta nyt se on 2 kertaa sammunut heti käynnistymisen jälkeen ja kerran ajosta.

Ohivuoto, kun taitaa olla kokajan päälle oleva vika eikä aiheuttane moottorin sammumista kesken käynnin.

Oliko joku maadotus tai sammutin tms. Missäpäin noi maadotukset ja sammutin sijaitsevat tuossa Vitossa? Akun olen jo löytänyt
:D
Paluu ouolen vuoto sammutaa ajossa kuten muutkin painen romahtamiset,
Samutin on hantin puolella moottorin päässä korkea paine pumpun vieressä(melko ahtaasa paikassa)

Kuvia osasta löytynee palstalata

Mutta koodit kaanatis tutkailla niin saa tarkempaa suunta
Mikä sammutelee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ilari
Viestit: 16
Liittynyt: 08.12.2012 15:09
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ilari »

Moi!

Nyt on Motonet vikakoodin luku suoritettu.
Vikana lienee polttoaineen yhdysputken paineen valvontalaite.

Eikös tuossa CR putken molemmissa päissä ole joku anturi / säädin. Kumpi lienee nyt kyseessä?

Lisäksi oli tietysti hehku ja niiden ohjain (antoaste) sekä lukuisia CAN väylän vika ilmoituksia.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Itse lähtisin noista tiivisteistä. Eli o-rengas siihen keskinmäiseen lähtöön ja takaiskuventtiili uusiksi (se musta mötikkä, johon suodattimen päälle tulee ja lähtee letkut)

Kuten tuossa cdi laittoi, niin pienikin ilmavuoto saa tuon paineiden rojahtamisen aikaan.
W124 500E
W903 316cdi
Ilari
Viestit: 16
Liittynyt: 08.12.2012 15:09
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ilari »

Moi taas!

Kun aloin tuota tutkimaan, niin sieltä löytyi RACE CHIP. Poistin nyt tuon mahdollisen ongelman aiheuttajan.

Eka käynnistyksen yhteydessä poiston jälkeen vika taas ilmeni, mutta sen jälkeen toiminut ihan OK. Pitää tutkia se O-rengas ja takaiskuventtiili jos se vielä alkaa temppuamaan.
Ilari
Viestit: 16
Liittynyt: 08.12.2012 15:09
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ilari »

Päivitetään nyt tänne, josko joku vaikka lukisi.

Race chip poiston jälkeen vika tiheys pieneni, mutta ei kokonaan poistunut. Nyt kun laittelin nappia eberiin, niin huomasin, että akun + napa on kovin hapettunut. No siitä oli se kiristys pultti poikki. En saanut vanhaa millään pois, mutta sain sen kiristettyä klemmarilla sen verran, että on kiinni.

Nyt sitten jännään, josko tuo vaikka olisi vaikuttanut asiaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”