Ohjausvaihteen kiristys 310

Vastaa Viestiin
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Ohjausvaihteen kiristys 310

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Hellou kohtalotoverit, muistaako/tietääkö joku kuinka 20x - 40x koppasessa kiristetään simpukkaa? Ko on sen verran klappia ratissa että saa tuulisella kelillä ajella niinku elokuvissa kokoajan rattia leipoen :D Kait se on sitä mallia että voipi kiristellä?
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

407 Kiristysruuvi oli simpukan oikealla puolella, lähellä yläreunaa. 17mm kannalla lukkomutteri ja keskellä (muistaakseni) 5mm kuusio.
Ja kiristyy kun kierretään sisään päin kuusioruuvia, näkee kun akseli, josta lähtee ohjausvarsi, työntyy ulos simpukasta.

Simpukan päällä öljyntäyttö, täyteen "peräöljyä", ei vaihdeta. (307D kirjan mukaan)

Jos jollain on oikein virallista ohjetta säätöön niin luetaan mielenkiinnolla :lol:
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Tänks JTuom, täytyypä alkaa huomenna kirraamaan, jos nyt kuiteski imasis vanhat ölkit pois ja laittais tuoretta tilalle, ei kyllä mitään synteettistä passaa laittaa, alkaa vielä kuseksimaan allesa... :D
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Niin joo tuli vielä mieleen:
Kannattaa kiristää vähän kerrallaan ja heittää vaikka testilenkki välillä (jos liikaa kiristää niin huomaa kyllä). Äläkä murjo sitä kuusiokoloa, (jos tuossa nyt on samanlainen, sulla on varmaan tehostin?) mulla oli ainakin pirun piukassa ja syöpyneet ne ruuvit. Paljon irrotusöljyä ja teräsharjaa niin kyllä se siitä. :)

Ajettavuus paranee ihmeesti kun säätää, nyt uskaltaa irrottaa toisen käden ohjauspyörästä. :lol:
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

310ssä taitaa olla ohjaustehostin eli öljynvaihtoa simpukkaan ei tarvita.
Lukkomutterin löysäys, kuusioruuvi (6mm) mielestäni kiristää simpukkaa kun sitä löysätään kuten henkilömalleissakin.
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Kävin kattelemassa vähän noita simpukoita:

207D -89 tehostajalla:

Kuva

307D -81 tehostamaton:

Kuva

407D -81 tehostamaton:

Kuva

Kuvat otettu siitä mistä helpoiten sai. :P

Ainakin tuo tehostamaton simpukka kiristyi kuusioruuvia kiristämällä, tehostettua en ole kokeillut. :roll:
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Nonih, tiettyhän se tehostimen öljy voitelee myös ohjausvaihteen, muistissa oli vaan vielä 508:n huollot... no tilanne on nyt tämä: tuollanen mötikkä sieltä löyty, tuo valkonen aine ei muuten ole maalia vaan tipilintu oli tehnyt konehuoneeseen pesän joten se on ihan ehtaa linnunpas*aa :lol: :
Kuva
siitä lukitusrikka poijes:
Kuva
Mutta eihän siinä mitään kiristysruuvia ollu, vaan tuollanen ihmeen mötikkä :shock: :
Kuva
näyttäis siltä että tuo kiristys tapahtuu tässä automaattisesti tehostimen antamalla öljyn paineella, jos en nyt ihan väärässä ole? Eipä tuo nyt ihan vielä muutenkaan liiku omin avuin, ehkä kuukauden päästä :D :
Kuva
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Tuo on "öljyntäyttöproppu", tai ainakin sen paikalla se on, mikähän tuon tarkoitus on tossa? No joka tapauksessa, se säätökruuvi on siinä kyljessä, se missä on kuusio keskellä ja lukkomutteri ympärillä. :wink:

Eikä muuten tullu itellekkään mieleen että se tehostimen öljy voitelee tuonkin... :roll:
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Oisiko tuo purettu osa keskialueen välyksen poistin, mikä ilmeisesti näissä vehkeissä on tosiaan öljynpaineella säätyvä (124:ssa vain jousikuormitteinen).

Itse epäilisin että kiristysruuvi oisi tämä tässä:

Kuva

Jäsen JTuom:n kuvassa:

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Sieltähän se kiristys ruuvi löytyi mutikan kyljestä, en vaan huomannu, pitäisköhän hankkia silmälasit :oops: No empä ollut aiemmin edes kuullut mistään keskialueen välyksen poistimesta muuta nytpä tiedän että sellainenkin tuosta vekottimesta löytyy...aina sitä oppii uutta kun viisaammat neuvoo :idea: Kiitos kaikille osallistuneilla, taas on kaappirojekti askelta lähempänä valmistumista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”