Mitä mieltä "möllistä" - ML:stä

Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

ok.. :D

Hieno auto, onnea hankinnalle.. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Hyvä valinta - Mölli on kiva ja hyvä käyttöpeli. Cdin ominaisuuksista en osaa sanoa mitään.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

CDIn ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

1. hehkuja menee
2. suuttimen tiivisteitä menee

Yhden ehdokas 270cdi möllin kehotin viemään dieselhuoltoon viallisten hehkujen ja ainakin kahden vuotavan suuttimentiivisteen takia.

Tästäkin yksilöstä otin moottorin suojamuovin irti ennen ostopäätöstä ja tarkistin, ettei suuttimentiivisteissä ollut näkyvää vuotoa. Pitänee vaihdattaa nuo tiivisteet kuitenkin piakkoin, vai mitä on asiantuntijat mieltä: Kannattaako suuttimen tiivisteet vaihtaa ennen kuin on havaittavaa vuotoa?

*lla taas näkee aika hyvin, jos on hehkuissa häikkää. Ainakaan vielä ei tuo hehkuvalo kummittele, mutta olettaisin, että hehkuja alkaa sammumaan viimeistään tuossa 200 tkm:n paikkeilla.

Eihän tuo mölli pärjää ajo-ominaisuuksissa S211 4matic-airmatic -meselle, mutta käyttötarkoitus ratkaisee. Ja koeajojen perusteella ajelen mieluummin möllillä kuin esim. Honda CRV:llä. Tilatkin ovat paremmat. (Ei kait se CRV ole kuin korotettu, pieni, farmariauto?)
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: CDIn ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja eseestie »

pjj53 kirjoitti:Ja koeajojen perusteella ajelen mieluummin möllillä kuin esim. Honda CRV:llä. Tilatkin ovat paremmat. (Ei kait se CRV ole kuin korotettu, pieni, farmariauto?)
Korotettu accord.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: CDIn ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pjj53 kirjoitti:Kannattaako suuttimen tiivisteet vaihtaa ennen kuin on havaittavaa vuotoa?
Ei.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuolla jonku privaatit kokemukset offailusta:
http://4x4abc.com/ML320/index.html
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Me tekastiin tänään kaverin kanssa tuohon minun mölliin pieni korotus.

Edestä kirrattiin vähäsen vääntösauvoja. Keula nousi noin 20mm
Taakse laitettiin jousien yläpäihin W124 etujousien "neloskumit" jolla perä nousi noni 30-35mm

Halpa pikku fiksi ja suuremmilla renkailla saa lisää maavaraa.
nyt alla 275/70/17
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AAAARGH onko siinäki vääntösauvajouset ... voiivvv
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Eihän tuo mölli pärjää ajo-ominaisuuksissa S211 4matic-airmatic -meselle, mutta käyttötarkoitus ratkaisee. Ja koeajojen perusteella ajelen mieluummin möllillä kuin esim. Honda CRV:llä. Tilatkin ovat paremmat. (Ei kait se CRV ole kuin korotettu, pieni, farmariauto?)
Joo, se CR-V on parempi maantiellä jos se on kestopäällystettä. Matalampi, luokkaa pienempi auto> soratiet ja metsäautotiet menee sitten mukavammin ML:llä.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

CRV >< mölli

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Täytyy myöntää: koeajoin vain yhden CRV:n... Ei se mennyt moottoritiellä metriäkään suoraan. Koko ajan piti ohjata. Oli kuin 60-luvun jenkki, paitsi pahempi - piti koko ajan korjata ajosuuntaa. Myyjän ("merkkiliike") mukaan auto oli ok.

Kaksi koeajamaani mölliä toimi myös motarilla ihan ok.

Mitä järkeä on hankkia maasturilta näyttävä auto, jossa ei ole mitään ajo-ominaisuuksia (edes maastossa) ja pikkuauton tilat (sopiiko paimenkoira + joku matkalaukku taakse)?

Ok - en halunnut Vitoa!

Ps. Esitin vaimolle ihan taloudellisista syistä tuota CRV:tä, mutta ei löytynyt yhtään hyväksyttävää perustetta! (No: huollot varmaankin hoituu kuitenkin möllissä edullisimmin) :?:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

isällä on ollu kaks crv:tä ja en kyllä huomannu että olis motarilla ajellessa mitenkää kiemurrellut. hyvä auto se on. Mutta kun se o sitä huonoa muovia ja jokapaikka nitisee ja natisee...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Mitä järkeä on hankkia maasturilta näyttävä auto, jossa ei ole mitään ajo-ominaisuuksia (edes maastossa) ja pikkuauton tilat (sopiiko paimenkoira + joku matkalaukku taakse)?
Asioita, joista voi olla montaa mieltä. Tosiasia on kuitenkin se, että CR-V:ssä on omassa kokoluokassaan hyvät tilat ja ne ovat kaikkea muuta kuin pikkuauton tilat. Tavan autoon verrattuna maavaraa löytyy hivenen enemmän ja vaikka kuinka irvaillaan CR-V:n nelivedosta, takapyörät joka tapauksessa auttavat auton etenemistä. Vai meinaatko, että neljän vuoden aikana yhtäaikaa olleet kaksi CR-V:tä ja niistä saadut omakohtaiset kokemukset ovat puppua?
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kokemusta myös Hondasta sen verran, että kerran kaverin kanssa mentiin auraamatonta metsäautotietä. Mulla ( lue vaimolla ) oli silloin ML 270 ja ajoin edellä. Molemmat päästiin perille.
Tien päässä kääntäissä Hondan takarenkaat lopettivat vetämisen, kun järjestelmä oli yli kuormittunut. Möllillä hinattiin pois.
Jotenka summasummaarum. Hondalla pääsee talvitietä umpeen perille, mutta takaisin tulosta ei ole varmuutta, tai sitten on odotettava vähintään 2 - 3 tuntia, ennenkuin taas takaset vetävät. Kuinka kauan sitten vetävät?

Mölli on ollut ajettavuudeltaan paras auto mitä meillä on koskaan ollut. Maasto-ominaisuudet riittivät metsäkonekuljettajan ammatissa aina ja kaikkialla. Koskaan ei tarvinnut hinata metsästä pois. Kyseinen auto oli varustettu alennusvaihteistolla.
Harmittaa vieläkin, kun vaimo meni vaihtamaan pois. Mersu, kun ei kestä yli 300000 kilometriä ajaa. Alkaa kuulemma valtava remontti kierre.
Ne naiset, ne naiset. :wink:
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Jotenka summasummaarum. Hondalla pääsee talvitietä umpeen perille, mutta takaisin tulosta ei ole varmuutta, tai sitten on odotettava vähintään 2 - 3 tuntia, ennenkuin taas takaset vetävät. Kuinka kauan sitten vetävät?
Kerran olen venttaillut vartin verran ja taas mentiin...Toisella oli ajettu n. 110 tkm ja toisella 195 tkm ennen autonvaihtoa, joten tuon aikaa vetävät ainakin.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

petri.n kirjoitti:Kokemusta myös Hondasta sen verran, että kerran kaverin kanssa mentiin auraamatonta metsäautotietä. Mulla ( lue vaimolla ) oli silloin ML 270 ja ajoin edellä. Molemmat päästiin perille.
Tien päässä kääntäissä Hondan takarenkaat lopettivat vetämisen, kun järjestelmä oli yli kuormittunut. Möllillä hinattiin pois.
Jotenka summasummaarum. Hondalla pääsee talvitietä umpeen perille, mutta takaisin tulosta ei ole varmuutta, tai sitten on odotettava vähintään 2 - 3 tuntia, ennenkuin taas takaset vetävät. Kuinka kauan sitten vetävät?

Mölli on ollut ajettavuudeltaan paras auto mitä meillä on koskaan ollut. Maasto-ominaisuudet riittivät metsäkonekuljettajan ammatissa aina ja kaikkialla. Koskaan ei tarvinnut hinata metsästä pois. Kyseinen auto oli varustettu alennusvaihteistolla.
Harmittaa vieläkin, kun vaimo meni vaihtamaan pois. Mersu, kun ei kestä yli 300000 kilometriä ajaa. Alkaa kuulemma valtava remontti kierre.
Ne naiset, ne naiset. :wink:
Itekkin himoinnut toisaalta ML:ää mutta kun mua pikkasen on hirvittänyt ne rempat mitä firman entinen toimari jotu teettään kun meni yli 300tkm :evil: mulla ei olis ollu varaa pitää semmosta, pitää tosin muistaa että auto oli kovassa käytössäkin ja isoja kärryjä kiskottu sekä menty työmaille metsiin mutt koskaan sitä ei toimari pitäny maasturina siihen tosta ei ollut
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

isk kirjoitti:Kilpasarjaksi oli valittu haastava, eli plusmiinus kymppitonnilla 04-05-vuotinen W163.
Mahdoton on todellista. Tosielämän havaintoja tällaista on saatu ja koeajokin ajettu. :shock: Jäi vielä selvästi alle budjetin. Tämä projekti on tältä erää päätöksessä ja itse jään tarkkailemaan sivusta, miten elämä tämän keksinnön kanssa sujuu.

PS. Tavaratilan suoja puuttuu, sattuuko kenelläkään olevaan vaatekaapissa ylimääräistä tai tietääkö joku mistä voisi kysellä? Ebayssa näkyy olevan jotain.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

isk kirjoitti: Mahdoton on todellista.
Mitäsenyt :shock:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Ruoja kirjoitti:Mitäsenyt
Enminämitään. Tuollainen tuli siis perhepiiriin, itse jatketaan ihan samoilla rieskoilla kuin ennenkin. Saksanseikkailuista turinoin lyhyesti jo tuossa edellisellä sivulla.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tulipas tässä mieleen että jotta koska kun ajelin vw touaregin perässä, niin kuinka sen laita? Onko siitä möllin kilpailijaksi? Minkälaisilla diesel koneilla sitä on saanut?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Sergey kirjoitti:Tulipas tässä mieleen että jotta koska kun ajelin vw touaregin perässä, niin kuinka sen laita? Onko siitä möllin kilpailijaksi? Minkälaisilla diesel koneilla sitä on saanut?
Ainakin V10, V6 ja R5 -dieselillä. Naapurin V10 touareg on ollut jo 5 kk vaihdelaatikkorempassa (ei raaskinu ostaa uutta kaksoiskytkinlaatikkoa =7500 ekee + asennus). Ei muuta kokemusta.

Liekköhän tuollakin laatikko mennyt: http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/4764737
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no eikö sellaista voi muka korjata?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

V10:ssä helppo startin vaihto: Moottori pois nokalta :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Osaongelma

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Verstas ilmoittaa, ettei ole saanut osia - ei ole merkkikorjaamo. Merkkikorjaamo ilmoitti, ettei vaihda kuin koko laatikon!
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ei sillä ettei volkkari olisi parhaimmillaan oikein hyvä auto, sen meidän Polokin todistaa, mutta noi kaksoiskytkinvaihteistot on kuitenkin sellaisessa maineessa, etten ostaisi käytettynä. Ne tuntuu olevan aika vaikeita vielä korjailla, vaihdetaan vaan isoja kokonaisuuksia ja asiakas maksaa.

Nokivasarasta en tiedä mitään, kun näillä ajoilla ei nykyaikainen diesel ole mikään vaihtoehto.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Eikös tuota Touaregia ole myyty myös tiptronic vaihteistolla eli "tavallisella" automaattilaatikolla? Niitä ainakin osataan korjailla siellä sun täällä.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Varmaan on. Niissähän on aika mittavat koneet ja niiden väännön kestäviä dsg-lootia ei varmaan ole ollut markkinoilla kauaa.

Itse olen tykännyt Möllistä kyllä kovasti ja pidän sitä toistaiseksi joko parhaana tai ainakin melkein parhaana autona, mitä minulla on ollut.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tiptronicilla tietty? oletin että se on se kaksoiskytkin loota?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Eikös volkkarin slangi menen näin:
tiptronic = perinteinen automaatti, jossa mahdollisuus vaihtaa itse
multitronic = variaattori, jolla vaikeuksia kestää autossa
dsg = kaksoiskytkinlaatikko
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jassoo okei. nääs ulotan katselmukset tuonne VW osastollle myös.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”