Leemun R THE END

Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Aki P kirjoitti:Sori ny Leemu topicin sotkeminen, mutta lyhyesti vaan.
Eikä mitä :D
Sama se mitä p*skaa jauhetaan, pääasia että jauhetaan :lol:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Leemu kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Sori ny Leemu topicin sotkeminen, mutta lyhyesti vaan.
Eikä mitä :D
Sama se mitä p*skaa jauhetaan, pääasia että jauhetaan :lol:
No hyvä. Eipä tuosta omasta kotterosta taida niin paljoa juttua piisata että kannattaa omaa jutskaa perustaa. Ku ei oo ees kuvia :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aki P kirjoitti:Eipä oo Ykkösauto talvi "2fast4u Carinassa" tuommosia vikoja :no:
Oih ja voih, sillä onkin NIIN ihana taittaa matkaa :niinpaniin:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Aki P kirjoitti:
Leemu kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Sori ny Leemu topicin sotkeminen, mutta lyhyesti vaan.
Eikä mitä :D
Sama se mitä p*skaa jauhetaan, pääasia että jauhetaan :lol:
No hyvä. Eipä tuosta omasta kotterosta taida niin paljoa juttua piisata että kannattaa omaa jutskaa perustaa. Ku ei oo ees kuvia :lol:
Aina paree jos pysyy topiikki lyhkäisenä, tietää piru vie aina rahanmenoa kun näihin kirjoittelee :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ihan ilman mitään murhetta on menty kolmisen tonnia remontin jälestä.
Kokeiltiin tuossa matkustusominaisuuksiakin, käytiin pikareissu Torniossa.
Ari66 ei saa lukea pidemmälle, alkaa moite kun meni niin kauan ja pysähdyttiin monesti :lol:

Viikolla tosiaan lähdettiin tiistai-keskiviikko yönä kahdelta työntämään pohjoiseen, 3,5 tunnin yöunien jälkeen. Emäntä otti ensimmäisen tuurin ja pudotti suorilta Äänekoskelle hirvaskankaan shellille, meikäläisen torkkuessa vieressä. Matkaa kotiovelta kertyy ~267km. Siinä tempaistiin hiukan aamupalaa, matkaan kun lähdettiin "sängystä ylös, kassi autoon ja menoksi" tyylillä. Rouva jaksoi vielä ohjastaa 104km Pihtiputaalle asti jossa otettiin pikapysäys, eli juostiin auton ympäri ja vaihdettiin kuljettajaa.
Allekirjoittanut pudotteli tästä 187km Tupoksen ABC:lle. Otettiin uusi aamupala, oli olevinaan nälkä taas :lol: Tähän mennessä kello oli ehtinyt jo aamu yhdeksään, perillä Torniossa täytyisi olla ennen puoltapäivää aikataulu näyttää siis hyvältä ja syödään kaikessa rauhassa.
Rouva on halukas tarttumaan ruotelipyörään taas, sopii kyllä minulle normiarkena saa kyllä ajaa autoa riittämiin :lol:
Viimeiset 148km taittuvat reippaasti ja Tornion Teollisuuskadulla ollaan perillä klo 11.15.
Ollaan ajoissa, mutta onneksi on väkeä jo paikalla niin päästään ihmettelemään romuja. Käytiin siis katsomassa Veljekset Salmela Oy:n konkurssihuutokaupassa myytäviä tavaroita.

Torniosta tultiin takaisinpäin Simoon jossa oli iltapäivällä vielä toinen näyttö. Ihan niin huimia ei sentään oltu, että olisi yötä myöten tultu vielä kotiin vaan Oulussa oli hotellihuone varattuna. Kuuden korvilla hotelliin ja sauna lämpiämään. Sen verran oli veto loppu, että ei saunan päälle jaksanut edes ravintolaan raahautua vaan tilattiin sapuskat suoraan huoneeseen (12€ lisämaksu, että saa syödä jäähtynyttä ruokaa :? )
Minibaarista pahaa valkoviiniä huiviin ja ei muuten tarvinnut unta vartoilla :lol:

Aamulla seitsemän korvilla ylös ja rauhassa aamupalalle.
Kotiinpäin lähdettiin klo 9 maissa. Stopattiin äkisti viitasaarella tyhjennyksellä ja seuraavaksi Jämsän Shellillä kun alkoi nälkä vaivaamaan.
Kotona oltiin n.15.30

Jotakuinkin 1400km ja puolisentoista vuorokautta.
On mahtava matka-auto :D Paikat ei puudu pidemmälläkään taipaleella. Pysähtyä ei tarvitsisi lainkaan jos pysyisi hereillä, ei kusettaisi tai ei tarvitsisi syödä :lol:

Oulussa saatiin maistaa paikallista liikennekulttuuria :idea:
Autosaaren parkkihalliin ajetaan Kauppurienkadulta. Liikekiinteistössä on jotakin remontintynkää käynnissä ja liikenneympäristö outo, kun ei olla kumpikaan käyty Oulussa ennen. Tästä johtuen ajoin aika hiljaa ja koitin pälyillä, jotta mihin kuuluu mennä. Olin juuri kääntymässä hallin sisäänajotielle kun Audimies tuikkasi sisäkurvista ohi ja ajoi meidän eteen sisäänajopuomille :shock: kova näkyi kiire olevan :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vähillä menty kun noin kaukana käyty eikä vielä lisärempan tarvetta.

Täällä GL:ssä vasta kolmas takaiskari sökönä noin 3000km ajosuoritteen jäljiltä.
Onneksi ei mee hermo kun ei ole mitä mennä :shock:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Aki P kirjoitti: Täällä GL:ssä vasta kolmas takaiskari sökönä noin 3000km ajosuoritteen jäljiltä.
:shock:
Onkos siinä teli?
Ei sunkhaan siinä muuten voi komea takaiskaria olla...
No Merc at the moment
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

pp d kirjoitti:
Aki P kirjoitti: Täällä GL:ssä vasta kolmas takaiskari sökönä noin 3000km ajosuoritteen jäljiltä.
:shock:
Onkos siinä teli?
Ei sunkhaan siinä muuten voi komea takaiskaria olla...
Jospa on jäykkä akseli ja kolmas iskari on siinä keskellä :tuumaus:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Leemu kirjoitti:
pp d kirjoitti:
Aki P kirjoitti: Täällä GL:ssä vasta kolmas takaiskari sökönä noin 3000km ajosuoritteen jäljiltä.
:shock:
Onkos siinä teli?
Ei sunkhaan siinä muuten voi komea takaiskaria olla...
Jospa on jäykkä akseli ja kolmas iskari on siinä keskellä :tuumaus:
Kohta ei oo autossa muuta jäykkää ku kuskin niska ja käyttäytyminen :lol:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aki P kirjoitti: Täällä GL:ssä vasta kolmas takaiskari sökönä noin 3000km ajosuoritteen jäljiltä.
Onneksi ei mee hermo kun ei ole mitä mennä :shock:
Ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen mutta Mersuihin kuitenkin :wink:
Eikö se ollu w211 kohdallakin siihen aikaan kun orkkis iskarit alkoi korkkaamaan ihan normisettiä että iskari per 1000km, 2011-2012 kun olin KL:ssä hommissa (huom. Rovaniemellä) niin niitä takuuseen tulleita iskareita oli tuona aikana valehtelematta yli 100kpl :shock:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Miten se rikkinäinen iskari GL:ssä oireilee?

t.
nimim. "Kuskin puolen takaiskari kolisee taas"
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jube kirjoitti:
Aki P kirjoitti: Täällä GL:ssä vasta kolmas takaiskari sökönä noin 3000km ajosuoritteen jäljiltä.
Onneksi ei mee hermo kun ei ole mitä mennä :shock:
Ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen mutta Mersuihin kuitenkin :wink:
Eikö se ollu w211 kohdallakin siihen aikaan kun orkkis iskarit alkoi korkkaamaan ihan normisettiä että iskari per 1000km, 2011-2012 kun olin KL:ssä hommissa (huom. Rovaniemellä) niin niitä takuuseen tulleita iskareita oli tuona aikana valehtelematta yli 100kpl :shock:
Joo sassin iskaria meni yhteen väliin takuuseen perkeleesti ku alko kolaamaan,koski jotain iskari sarjaa... Mutta sit alko tuleen bilstainia kooällästä :lol:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Roisto kirjoitti:Miten se rikkinäinen iskari GL:ssä oireilee?

t.
nimim. "Kuskin puolen takaiskari kolisee taas"
ex sulla ollu air matic
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

hotari kirjoitti:ex sulla ollu air matic
Sehän se.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Kuinkas kovan sodankäynnin mahtaa vaatia etuvetarin käteenotto apumiehen puolelta :?: Täytyisi koittaa suojakumille tehdä jotakin taikoja niin kauan kun nivel on ehjä :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Leemu kirjoitti:Alko muuten comandi tekemään omiaan. Menee rytmikkäästi päälle ja pois vuorotellen, eikä tottele virtakytkintä..
Tätä nykyä menee kyllä päälle, mutta mitkään näppäimet ei toimi. Rattinappeja tottelee kyllä.
Kelloa ei varmaan saa siirrettyä millään konstilla jos comandin nappulat ei pelaa :?:
Joku kylmäjuotos/murtuma siellä varmaan on :roll:
Saako tuollaiselle tehtyä mitään jos tökkäisi kolvin seinään ja tempoo ration pöydälle :idea: :?:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kokeilitko jo käyttää comandin sulaketta irti?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

kilander kirjoitti:Kokeilitko jo käyttää comandin sulaketta irti?
Enoo tehny mitään asian hyväksi, pittääkin kokeilla :idea:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Leemu kirjoitti:
kilander kirjoitti:Kokeilitko jo käyttää comandin sulaketta irti?
Enoo tehny mitään asian hyväksi, pittääkin kokeilla :idea:
Saisikohan joku selville, minkä sulakkeen takana comandi luuraa? Joku nuijapää on hävittänyt autosta sulakekaavion, olishan se ihan liian helppoa jos kaaviot olis sulakerasian kannessa :?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Itese itselleni vastaten: ilmeisesti nro.25 takaluukussa olevassa sulakerasiassa :idea:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

kilander kirjoitti:Kokeilitko jo käyttää comandin sulaketta irti?
Tämä nollasi tilanteen ainakin toistaiseksi :idea: Kiitos vinkistä :D
Kuinka saadaan 255/55-19 pyörät näyttämään pieneltä? Laitetaan ne R-mobiiliin alle :lol:
Olihan savotta vaihtaa kesäpyörät. Halpakaupan 2-tonnin tunkista meinaa loppua nostovara kesken, puupalikoita ei voi laittaa väliin kun ne ei kestä, pikkuisenkin kalteva alusta saa tunkin vääntyilemään kauhistuttaviin asentoihin :?
Täytynee siis ainakin päivittää tunkki tukevampaan tulevia rengashommia varten :idea:

Laittelin taannoin B-kaupan liimattavan suojakumin etuvetariin uuden rasvan kera. Naputus vaimeni ainakin hiukan ja kuuluu harvemmin. Saa kelvata toistaiseksi. Pajajätkän kanssa oli puhetta, että ottaa tämän tutkimusten alle etupään osalta: Jokin kolisee kuopissa aika pahasti.

Pariin otteeseen on käynyt rivakammassa kiihdytyksessä suraavaa: Esiintyy ihmeellistä nykimistä, aivan kuin loota arpoisi millä vaihteella jatketaan. Tätä seuraa ilmeisesti moottorinohjauksen vikatila :arrow: ei vastaa kaasuun oikein mitenkään. Uudelleen käynnistys palauttaa tilanteen normaaliksi. Itse en ole saanut vikaa päälle joten oireiden kuvaus on toisen käden tietoa.
Täytynee vaivata CDI:tä jossain välissä jos hiukan tutkittaisiin :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

255/55-19
Paljonko on väki muuten tavannut aivastaa happea tämän kokoisiin rattaisiin :?:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ite oon 20" " maasturin" renkaissa mennyt aina 2,8 bar.ja tasaiseen on kulunut… tiiä sitten kun nuo matalampaa profiilia miten vaikuttaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tämähän saattaa osoittautua mielenkiintoiseksi peliksi :eec:
Emäntä jutteli jotta perjantaina kun päivän päälle saapui auton luo niin kaikki ikkunat olivat puoliväliin auki :shock:
Ovet olivatten normaalisti lukossa kuitenkin. Mikähän lie tuollaista voisi aiheuttaa :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Leemu kirjoitti:
Kuinka saadaan 255/55-19 pyörät näyttämään pieneltä? Laitetaan ne R-mobiiliin alle :lol:
Olihan savotta vaihtaa kesäpyörät. Halpakaupan 2-tonnin tunkista meinaa loppua nostovara kesken, puupalikoita ei voi laittaa väliin kun ne ei kestä, pikkuisenkin kalteva alusta saa tunkin vääntyilemään kauhistuttaviin asentoihin :?
Täytynee siis ainakin päivittää tunkki tukevampaan tulevia rengashommia varten :idea:

:roll:
Tai kuinka saadaan 285/35/22" näyttämään pieneltä>> otetaan GL:stä helmamuovit pois astinlautojen tieltä ym... vähä pientä pintaremonttia. Oikea koko kuuluisi olla 285/40, muistaakseni sille muutoskatsastettu, mutta tuommonen ML:n setti sattui löytymään hyvillä renkailla ja hinnoilla.
Kuva
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kivan näköinen auto on kyllä GL mutta melko orvolta näyttä Akin kuvassa 22" :shock:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Nyt on pariin otteeseen täytynyt lisätä jäähdytinnestettä. Luokkaa litra/1tkm :roll:
Veikkauksia mistä vuotaa :?:
Kansi halki kumminkin :twisted:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaverin V6 rintteristä korjaantu moinen kannentiivisteiden vaihdolla.

Semmonen pikkunäppärä homma tuohon V6:seen, ainakin näin eka kertaa tehtynä. :evil:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mika.T kirjoitti:Kaverin V6 rintteristä korjaantu moinen kannentiivisteiden vaihdolla.

Semmonen pikkunäppärä homma tuohon V6:seen, ainakin näin eka kertaa tehtynä. :evil:
Juu ja ärrä on mukavan tilava konehuoneesta.. Tekee rystysiin kipeää pelkkä ajatus :lol:

Mistään ei näy ainakaan äkkiseltään vuotavan, ei sinne konehuoneeseen tietty paljon näekään :lol: Pieni vuoto saattaa tietysti haihtua samaa tahtia, ettei juuri näkösällä olekaan :roll:
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Vesipumppu lienee ensimmäinen mikä voisi olla porsimassa eikä ihan niin kallis/vittumainen vaihtaa kun sen vaihtaa vaikka pihalla...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”