Leemun R THE END

Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Äläs ny w163 on maineestaan huolimatta melko huoleton ja kestävä auto.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Totta, W163 on kelpo peli.
oulaistenliikenne.fi
Kipper
Viestit: 5
Liittynyt: 17.4.2017 6:32

Viesti Kirjoittaja Kipper »

R ja GL on molemmat mielenkiintoisia perheenkuljetusvankkureita, mutta ainakin Ameriikan foorumeillahan tuo GL on myös suolattu aika pahasti luotettavuuden osalta... Tämä ketju kyllä kummasti edesauttaa jarruttamaan R:n ostoa :lol: Vaikka tuskin ne kaikki ihan näin ongelmallisia.
Crea
Viestit: 13
Liittynyt: 17.10.2005 11:55

Viesti Kirjoittaja Crea »

Saman suuntaisia kokemuksia GL:n kans. Neljä vuotta sen kans ajeltiin ja vikaa oli. Ennen ku tili oli ihan tyhjä laitoin kiertoon. Ei jäänyt ikävä. Auto oli hyvällä historialla ja kilometrit piti kutinsa. 60tkm-160tkm välille sattu kyllä ihan liikaa "huoltoa". Jakoketju veny, ohjaustehostin hajos, iskarit heitti öljyt pihalle, diesel letku paukahti, öljyt tuli laatikosta pihalle, maalit lohkeili ja listat kupruili jne huhuh... Hirvittää ajatus vieläkin et ois pihassa sellanen pommi :twisted:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mitenkäs, kun ilmanputsareiden vaihdosta pitäisi rassille mainita niin onnistuuko millään yleismallin testereillä?
Entä mitä tapahtuu jos vaihtaa vaan ilman muita toimia?
Olisi ajankohtaista vaihtaa, mutta mitenkään ei kerkiä pajalle missä olisi *
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ei sen takia tarvitse johdon nokkaan hakeutua (vaikka testeriharrastajat varmaan eri mieltä kun haluaisivat päästä osingoille...).
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi vaihtaa ilman perusasetusta, eipä niitä tule korjaamollakaan tehtyä.
Kulutukseen saattaisi vaikuttaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Crea kirjoitti:Saman suuntaisia kokemuksia GL:n kans. Neljä vuotta sen kans ajeltiin ja vikaa oli. Ennen ku tili oli ihan tyhjä laitoin kiertoon. Ei jäänyt ikävä. Auto oli hyvällä historialla ja kilometrit piti kutinsa. 60tkm-160tkm välille sattu kyllä ihan liikaa "huoltoa". Jakoketju veny, ohjaustehostin hajos, iskarit heitti öljyt pihalle, diesel letku paukahti, öljyt tuli laatikosta pihalle, maalit lohkeili ja listat kupruili jne huhuh... Hirvittää ajatus vieläkin et ois pihassa sellanen pommi :twisted:
Tossakin listassa pari vikaa oltas vältetty jos olisi ollut bensa-V8 eikä aina väkisin tuo diesel-kone.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllähän nämä ärrät, möllit ja Gyllit on semmosia vehkeitä että ostaessa pitää olla jo muita kriteereitä tiedossa kuin halvat varaosat ja edulliset käyttökulut. 1.5-vuotta ja 30tkm yhteistä matkaa takana, niin kustannukset aika suolaiset. Ostaessa oli kyllä tiedossa että lievä projekti kyseessä ja kaikki tyyppijutut edessä, hinnassa näkyi kyllä jonkin verran.
Nuo ajot kun olisi melkein voinu tehdä tuolla -97 Corollalla, eikä varmaan olisi tullut niinkään paljon ajeltua varsinkaan turhosia :lol:

Kerranhan täällä vaan eletään, joten kokeillaan nyt tätäkin lajia.
Silti ei ole ollut autokuumetta GL:n hankinnan jälkeen, eikä ole tiedossa mihin suostuisi vaihtamaan jos pitäisi autoa vaihtaa. GLS sen verran hinnoissa vielä että joutuupi jonku vuoden vielä ootteleen :oops:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

tähtikuljettaja kirjoitti:Ei sen takia tarvitse johdon nokkaan hakeutua (vaikka testeriharrastajat varmaan eri mieltä kun haluaisivat päästä osingoille...).
Niin ja seuraavaksi mahdollisesti ihmetelläänkin tukossa olevaa DPF:ää tai vaihdellaan MAF:t turhaan ja ihmetellään lisää kun nekään ei yleistesterin mukaan toimi.
Mutta jos ei halua vaivata päättä tuollaisilla huvikseen keksityillä nollauksilla, niin ei siinä mitään, jokainenhan ylläpitää näitä töttöröitään ihan niin kuin itse parhaakseen näkee :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sonikki kirjoitti:
Niin ja seuraavaksi mahdollisesti ihmetelläänkin tukossa olevaa DPF:ää tai vaihdellaan MAF:t turhaan ja ihmetellään lisää kun nekään ei yleistesterin mukaan toimi.
Tässä mentiin kyllä eri kontekstiin. Kyllä se ECU seuraa moottorin ilmansaantia ja jos sitä uudella suodattimella tuleekin yllättäen nirkosen kevyemmin niin hyvin nopeasti se siihen adaptoituu, siinä kuin adaptoituu likaantumiseenkin (vaikkakin useimmiten hitaampi tapahtuma mutta ei aina).

Vai meinasitko että nollaamatta jättäminen tukkii DPF:n? Perustelut please. Pitää vaan jokaisen sitten hankkia oma testeri kun ei välttämättä parhaissakaan korjaamoissa nollausta tehdä (suurin osa näistä "nollattavista" kuitenkin huolletaan Veholla).
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tämä kärsimysnäytelmä sai viralliseti päätöksensä tänään :lol:
Reilu vuosi ja n.45 tkm. R-autoilua. Ei huono auto, mutta elämäntilanne hiukan muuttunut reilussa vuodessa joten vaihdettiin paremmin tarpeita vastaavaan.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Pidät foorumia jännityksessä uuden valinnan osalta?

Tulihan siinä reilusti kilometrejäkin vaikka ehkä vähemmillä korjauksilla olisikin voinut mennä.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

tähtikuljettaja kirjoitti:Pidät foorumia jännityksessä uuden valinnan osalta?

Tulihan siinä reilusti kilometrejäkin vaikka ehkä vähemmillä korjauksilla olisikin voinut mennä.
Njääh, kunhan koitin kiinnostaako ketään :lol:
Ne vaan sattui isot remontit kohdalle nyt, viisaampi olisi aikanaan katsonut toisen yksilön mutta nyt meni näin. Ei jäänyt hapanta makua lopulta kuitenkaan, kuten sanottua tilantarve saneli menettelyn tälläkertaa.
Tilalle tuli -10 Viano. Sen verran on luottoa, että moottorityyppi ei vaihtunut :lol:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kiitos että merkki säilyi
:roll:
Mitä naapurikin ajattellisi jos uusi Kia ois pihassa?
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mikko K kirjoitti:Kiitos että merkki säilyi
:roll:
Mitä naapurikin ajattellisi jos uusi Kia ois pihassa?
En tiiä, ei yhtään kiinnosta mitä mieltä se on.
Mää ajan semmosella mistä ite tykkään, suosittelen muillekin :D
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vittuakos naapureista :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mikko K kirjoitti:Vittuakos naapureista :roll:
Juu, tolla lähimpänä asuvalla on tojota nauris tjsp. Ei se autoista mitään käsitä, eikä oo muutoinkaan mukava :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Nyt kun yhteinen melko lyhyeksikin jäänyt taival on ohi, on paikallaan tehdä pieni yhteenveto kokemuksesta.

N. 1,5 vuotta ja 45tkm. sisälsi seuraavaa:
Jakoketju, lauhduttimen tiivistys, suuttimien pohjatiivisteet, hehkut yms. oheistarvikkeet ~3000,00€
Akku: ~180€
Oikea etuvetoakseli ~250€
Ilmapussi takaoikea ~600€
Takajarrulevyt ja -palat ~200€
Comandin korjaus 350€
Vasen raidepää ~100€
Molemmat rengassarjat ~1500€
+varmaan jotakin pientä mitä ei muista enää, hinnat asennettuina.
Tähän tietty päälle normaalit huoltotoimet.

Ihan kiva auto, ei kuitenkaan missään mielessä käytännöllinen. Kokoa on, käyttökelpoista tilaa ei niinkään. Näitä saa jo aika edullisesti, mutta kuten ylempää käy ilmi ei ylläpito ole välttämättä ihan halpaa. Vähintäänkin kannattaa käyttää reilusti aikaa auton tutkimiseen, niin saattaa säästyä monelta mielipahalta :D
Itse en tällä kokemuksella ärrää enää ostaisi. Mielestäni ominaisuudet eivät ihan kohtaa käytöstä muodostuvaa hintalappua.
osaeero
Viestit: 1
Liittynyt: 16.7.2020 13:54

Viesti Kirjoittaja osaeero »

Selviskö tuo sähkövikojen aiheuttaja koskaan? Itsellä vaan samoja ongelmia, niin kiinnostaisi mistä alkaa etsiä. Akku pari kertaa yön aikana tyhjentynyt, oikean puolen takavaloista välillä herjailee ja oikean puolen sumuvalo palaa satunnaisesti, vaikka sumuvaloja ei ole kytketty päälle.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

osaeero kirjoitti:Selviskö tuo sähkövikojen aiheuttaja koskaan? Itsellä vaan samoja ongelmia, niin kiinnostaisi mistä alkaa etsiä. Akku pari kertaa yön aikana tyhjentynyt, oikean puolen takavaloista välillä herjailee ja oikean puolen sumuvalo palaa satunnaisesti, vaikka sumuvaloja ei ole kytketty päälle.
Ei ehditty selvittelemään koskaan enempiä. Ajovaloautomatiikka tosiaan eleli omia aikojaan ja ainakin kerran oli avannut itsestään kaikki ikkunat rakoselleen ja jonkun kerran purki akun tyhjäksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”