Vito ja sen omistamisen sietämätön keveys, vaihe kaksi.

Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kesärenkaat meni vanteille, päädyin vielä laittaan vanhat renkaat, jos ajais ne loppuun ensin kun pintaa kuiten vielä ihan pikkusen oli. Kuviapa ei oo hokannu ottaa, eikä myöskään sisustasta kun askartelin musta/harmaat keinonahkapäälliset penkkeihin.
Vähän helpompi pitää puhtaana kun ite kantaa työmaalta housunpersauksissa kuraa ja lapsetkaan ei kurakelissä ihan puhtaimpia aina ole kyytiin noustessa :D

Seuraava projekti oli tavaraosaston epäjärjestys, mulla kulkee melkonen määrä pikkuroinaa päivittäin mukana töissä ja tähän asti kaikki on ollu joko laastipaljuissa tai kostuneissa pahvilaatikoissa pitkin konttia, seassa sitten ne isot ja painavat roinat.
Hyllythän olin jo hankkinu talvella, nimittäin Motonetin peltiset varastohyllyt, 3kpl á 19,90€, jotka pikkasen ohjeesta poikkeavalla tavalla koottuna löysi paikkansa kontista:

Kuva

Lupaavat kuormankestoa 30kg per hyllylevy, riittää varmasti. Näihin vielä sahailin reunalistat estämään tavaroiden tipahtelua ja sitten eikun kamat kyytiin:

Kuva

Kuva

Alimman kuvan etualalla näkyvästä akusta tulee ns. hupiakku kunhan muistan ostaa erotusreleen, saapi pitää kattomajakkaa, työvaloja taikka jääkaappia päällä ilman huolta lähteekö auto vielä käyntiin :D

Ja tulihan ne lisävalotki riisuttua keulalta poies, Luminalightsin ledbar oli liian iso uuteen valorautaan joten pitää keksiä muuta. Ehkä pari pyöreää led-lamppua?
Uus valorauta kivasti peittää puolet kilvestä lähempää kateltuna, jostain 15-20m päästä vasta näkee koko laatan. Tuleekohan tuosta sanomista? :D

Pistetääs lisää niitä kuvia kun muistan ottaa, jos vielä ne etujouset löytäis sopivat...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Julmettuun tärinään kyllästyneenä ostin kardaanin kun käyttämättömän halvalla sain. Harmi vaan että se oli automaatista eli 20mm liian pitkä etummainen osa.
Noh onpa ne loput ainaki vaihettu ja jos löytyy sopiva metallipaja lyhentämään ton pätkän niin vaihetaan sitten sekin, ei tuo kyllä enää tärrää eikä jurraa.

Sitten vaan tuhansia huolettomia kilometrejä kunnes viikko sitten lauantaina ei enää ovet auenneet kaukosäädöllä eikä avainkaan kääntyny virtalukossa. Auto siis omassa tallissa jonne se oli torstai-iltana ajettu.
Loppupäivä pikku tutkiskelua, soittelua ja kirosanoja, sunnuntaiaamuna ennen kaheksaa soitto vakuutusyhtiöön ja tunnin päästä :arrow:
Kuva

Eli auto pajalle, maanantaina sieltä sitten soiteltiin ja epäilivät josko virtalukko pitäs vaihtaa. Ei mitään, vaihetaan uuteen. Aattelin että helpollapa pääsin... Ja väärin meni.
Tästähän oli aiempi omistaja korvannu mykäksi menneen rattilukon jollain huijausboksilla joten virtalukkoa ei voinu koodata.
Asennetaan siis myös uus rattilukko. Sen hinta oli muuten niin naurettavan edullinen etten suosittele kellekään mitään ihmepatentteja tilalle.

Vaan eipä se ny vieläkään menny finaaliin. Tässä vaiheessa selkis että moottorinohjauslaatikon datassa on ihan eri auton runkonumero, kuin mille virtalukon ja rattilukon koodaukset oli tehtaalta tilattu :D
Eli joku aiempi omistaja oli siis vaihtanu sen boksin, avaimet, virtalukon ja rattilukon jostain Vianosta. Ilmeisesti alkuperänen virtalukko on hajonnu jo ajat sitten.
Eihän tässä muuten mitään muttakun nää uutena ostetut palikat oli jo koodattu auton omalle runkonumerolle ja nyt sitä ei saanu käyntiin koska laatikoissa oli eri numerot :D

Vaihtoehtojahan oli siis nyt tasan kolme, koska autoa ei oltu laittamassa osina myyntiin :)
1) Uus ohjainboksi, hinta nelinumeroinen, eka numero ei ole ykkönen. Ei jatkoon.
2) Taas koko setti jostain purkuautosta tähän, ja tappioksi jäis uudet virtalukko & rattilukko. Ei jatkoon.
3) Ohjainboksi naapurifirmaan, jossa sisältö nollattiin vastaamaan tehdasuutta boksia, ja sitten koodataan autoon sopivaksi. Kyllä kiitos.

Näin tehtiin, ja perjaintai-iltana puol kuudelta sain soiton että nyt se käy. Uus avain tietysti piti vielä laittaa kun ne vanhat ei tietenkään enää toimineet, mutta eipä tässä riemussa paljoa enää tuntunu.

Alkaa olla pitoauton meininkiä tässä vehkeessä. Tosin vielä pitäs vaihtaa niitä jousia & iskareita ja tuulilasi, mielellään melko pian.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jatketaanpa taas vähän tarinaa kun pari kuukautta on edellisestä tilanteesta kulunu...

Varsinaisesti autossa ei oo viat lisääntyneet, tai sitten en vaan oo huomannu mitään. Seisontajarruhan tässä ei oo koko aikana pitäny yhtään, edes tasasella, joten sille piti alkaa tekemään jotain, katsastus kun rupes lähestymään.
Säät ei enää suosi piharemontteja, eikä mulla oikeastaan ole mitään intoa alkaa nuita kotona edes purkamaan koska tiän että siinä menis koko päivä ja aina on mahollisuus että rikon jotain.
Koska syksyn myötä polttoainesuodatinki oli vaihtolistalla nii varasin Niemelään huollon.
Sähkönen kiertovesipumppuhan tässä oli myös pimeänä ja haittasi vähän lämmittämistä. Onnistuin taas hankkimaan käyttämättömän varaosan muita kanavia pitkin ja pojathan sen huollossa laittoivat paikalleen.

Pimeys alkaa myös olla huomionarvonen tekijä tähän aikaan vuodesta joten piti päättää talven valopolitiikka.
Luminalightsin paneelia ei kukaan halunnu ostaa joten päätin laittaa sen autoon kiinni. Tämähän tekee 500m pitkän ja noin 5m leveän valokeilan joten eipä niitä elukoita näe ajoissa.
Ongelmaan ratkaisuna pari 7" ledituikkua kaveriksi, näin.
Kuva
Eli merkiltään Swedstuff, tarjouksessa paikallisessa osakaupassa. Suuntaus ihan rehellisesti reunoille käännettynä, nyt alkaa näkyvyys olla kohillaan.
Referenssiluvut näissä 12.5/kpl, paneelissa 40. Auton omilta pitkiltä polttimot kokonaan poies, eihän niillä muutenkaan näe lähivaloja pidemmälle.

Sitten vaan ettimään alueen halvin leimakonttori, ja siellä vuoroa ootellessa wunderbaum pois taustapeilistä. Sanomista tuli vänkärin puolen jarruvalosta, tosin huomautus poistettiin kun kävin kopauttamassa umpiota ja valo syttyi...
Keulan valoja mies katteli aikansa, räpsytteli päälle ja pois, tarkisti merkinnät ja ilmeisesti laski myös referenssiluvut. Lyhkäisten led-sarjasta ei suullista eikä kirjallista mainintaa, tuulilasista tuumasi että seurailla mihinpäin halkeama lähtee tässä vuoden kuluessa. Ei ongelma vielä tällä kertaa.

Mutta koska jotain pitää aina löytää, niin sitten tökittiin vähän helmoja. Kyllähän sieltä koteloiden alapinnasta pari reikää löyty, just etuovien takareunan kohilta. Kuukauden sisällä uudestaan kiitos, ja tällä asemalla se maksaa sitten 25€. Katotaanpa onko jossain halvempaa.
Alustavasti jo tuossa työkaverin kanssa sovittiin että ens viikolla jäädään joku iltapäivä hallille ja pistetään paikaten. Oisko kulutusteräs hyvä vaihtoehto, ei heti menis uuestaan? :D

Summa summarum, ne iskarit & jouset on edelleen vaihtamatta, tuulilasia ei onneksi tarvinnut vielä uusia, mutta muuta pikku puuhaa ja rahanmenoa näköjään tuli.
Sain kyllä houkuttelevan vaihtotarjouksen, muutaman vuoden tuoreempi 2+4 K-A Sprinter (W906) ois tiiossa kohtuuhintaan, pitää ny vähän miettiä... :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Töttöröö, mitäpä sitä Vitosta kirjottelemaan kun ei sille mitää kummia kuulu.

Pohjaan tehtiin paikat ja leima saatiin, Sprinter jäi ostamatta kun rupesin pihistelemään. Katotaan ny tän vuoden lopulla tilannetta uuestaan. Pientä alkavaa kukintaa on tässä kyllä havaittavissa, kesän tullen pitää ottaa kiinni ettei hävetä töissä kulkea :D

Tuulilasi, iskarit ja jouset on edelleen ostamatta, pärjäilty on vanhoillaki. Tuo keularauta on välillä saanu toimia lumiaurana työmaille ajaessa, ei oo vielä jääty mahasta kiinni ja sinne minne nokka eellä ajat, sieltä perä eellä pääset poies jos ei uskalla yrittää kääntää. Lisäksi pikku kamit ei aiheuta puskurinvaihtoja kun on terästä ekana vastassa, toisin ku edeltäneen 211:n kanssa jossa sai olla kuukauen välein korjaamassa puskinta :D

Kuva
Tässä on onneks "maalipäässä" jo vähän vähemmän lunta. Kuvanoton jälkeen tuo viereinen keksintö tulille ja maidenlevityshommiin mars :)

Enimmäkseen on tosiaan vaan ajettu, mutta nyt tuli tehtyä heräteostos kun kaverilta halvalla sain :D
Kuva
Kun ei sitä peruutuskameraakaan oo vielä tullu kytkettyä nii tähänpä senki saa samalla, ei tartte enempää näyttöjä ikkunalle ruuvata. Samaten tähän Android-soittimeen saapi Torquen juttelemaan obd-mokkulan kanssa joten siihenkään ei enää tartte puhelinta uhrata.
Kysymys kuuluukin, mites nuo soittimen ympärysmuovit irrotetaan ehjänä?
Totta se selviää kun poistaa nykysen soittimen ja alkaa tutkimaan, tai varmaan netistä joku hieno opasvideoki löytyis mutta jos jollakulla ois heittää suoraan ruuvien sijainnit nii säästyis taas aikaa :)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Nojoo, opasvideon turvin klipsuteltiin muovit ehjinä irti.
Autossahan oli paikallaan Alpinen bt-soitin, joten mulla ei ollu (vielä) hajua minkälaisia pistokkeita takaa mahtaa löytyä..

No perus iso-liittimethän siellä sentään, harmi vaan ettei tuon "uuden" johtosarjalla suostunu koko laite heräämään.
Se kun olis halunnu can-väylän kans jutella siitä milloin sytytään ja sammutaan yms.
Soittimen piuhanipussahan kyllä oli siihenki liitännät, vaan kun tuolta auton puolelta ei löytyny sopivaa pistoketta.

Tässä vaiheessa vilkasin vin-koodilla mitä varusteita tehtaalla on laitettu - ja kappas vaan, radiovalmius.
Ilmankos ei tuu johtonipussa väylää, ois ees Audio 10 ollu nii pistoke ois löytyny. Huoh.

Eli nyt on kaksi vaihtoehtoa.
Joko vetäsen tosta soittimen väyläliittimestä kylmästi vaan piuhat autosta (toivottavasti jostain) löytyvään liittimeen mihin nuita lisälaitteita saa kytkeä, tai sitte unohan koko väylähässäkän ja napsin piuhat perinteiseen tapaan suoraan sinne mistä tarvittavat virrat löytyy.
Eihän tossa tartte oikeastaan normaalien virtojen lisäksi kuin valaistuksen ja peruutusvaihteen tieto mennä soittimelle.
Ensinmainittu löytyy auton iso-liittimeltä ja jälkimmäinen tässä tapauksessa melko läheltä soittimen alapuolelta. Käsijarrupiuhaa en aatellu kytkeä :D

Laitehan siis toki lähtee päälle ja radio soi hyvin, ensihätään vetäsin hyppyjohdon jatkuvalta virralta soittimen herättelle nii nyt toimii virtanapista siihen asti että tulee korjattua asia.
Pitää varmaan hakea erilliset iso-piuhat että saa vähän nätimmän nipun tehtyä, tuolla soittimen takana ei oo liikaa tilaa tässäkään autossa...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tupakansytkäriltä saa helposti sen herätteen soittimelle että toimii virta-avaimen käskyttämänä.
Saattaahan se virtalukon heräte tulla jonnekkin vielä helpompaan paikaan mutta mitä noita sprinttereitä kavereille sähköttäny niin sytkäriltä on varmimmin löytyny.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Juu, sytkäriä aattelinki että siitä ainaki saa nätisti.

Tosin päivän aikana soitin yhen puhelun ja selvis että väyläkampa löytyis vänkärin jalkatilasta sivumuovin takaa. Eikä kuulemma hajoa jos ne kaks johtoa menee väärinpäin eli uskaltaa kokeilla.

Käväsin siis tossa kotimatkalla Motonetin kautta ja nappasin mukaan kelan piuhaa ja pussillisen liittimiä, sekä yhen rca-haarottimen koska mun aktiivisubi syö jostain syystä stereona signaalin ja tosta lähtee vaan monona.

Tallissa ikh:n masterikopio puhaltelee lämpöjä ylöspäin, ite haukkaan vähän evästä ja lähen kattomaan löytyykö se väylä alta 10 minuutissa. Kokeillaan nyt siitä ensin, jos sais yhellä vedolla kaikki toimimaan :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ja niinhän siinä kävi että asennushommat tuli suoritettua.

Väyläkampa löyty nätisti, sinne sitte ohkasinta piuhaa mitä jemmasta löyty (sekin oli kyllä vähän turhan paksua) ja kun ei pistokkeita ole jemmassa nii hyökätään välistä:
Kuva

Kaapeleita tuli aivan älytön nippu kaikkiaan, vaikkei käyttöä oo ku puolelle nii minkäs teet kun nipussa ovat.
Tässä kuvassa vasta virrat, subin kaapelit, mikrofonin piuha, väyläjohto ja toinen usb-kaapeli.
Kuva

Sitten käytettiin käytöstä poistuvaa kameran virtajohtoa apuna gps-antennin kaapelinvedossa (sorry, kuvattu näköjään perunalla)...
Kuva

Peruutuskameralle langaton linkki, nämä on ihan toimivia mitä oon muutamaan autoon jo laitellu. Tilaahan se vaan tämäki mötikkä vie.
Kuva

Pitihän sitä tietty testata aina välillä että mikään ei oo heittäny toimimasta :D
>>> Video <<<

Ja melkein yllätyin kun lopuksi vielä kehys napsahti nätisti paikalleen, ei tää ny ihan pieleen sitte menny :)
Kuva

Tässä mööpelissä on siis wifi, ja mulla yltää talliin tukiaseman kantama joten spotify latailee tallissa soittolistojen biisit muistikortille ja kuuntelu onnistuu offline-tilassa tien päällä, ei tarvi välttämättä soittimelle linjoja aukasta.
Tokihan se onnistuu nätisti puhelimesta jakamalla kun tulee tarve...

Nii ja ihan hyvin se tavallinen radioki kuuluu :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kesä tulee kohisten, Vito sai kesätassut allensa. Vanhoilla aattelin kauden alottaa ja tottahan auto aavisti että meinaan säästää rahaa ennenku yrittäjän kiireisempi laskutusaika pääsee käyntiin.
Menneinä päivinä nimittäin korviin rupes kuulumaan pientä sivuääntä konehuoneesta. Tässä pitkin viikkoa se sitten voimistu ja eilettäin rupes jo käry haisemaan nokkaan. Kuunteluanalyysi viittas suutinosastolle, mitä vähän ihmettelin kun auton mukana tuli kohtalaisen hienolla summalla oleva kuitti 2v takaisesta remontista.

Pannaanpa tähän väliin huono >>>VIDEO<<<

Tänään asia vaivasi sen verran että kauppareissun jälkeen piti ruveta tutkimaan. Siitä sitten ilmanputsarin koppa ja suojakansi pois edestä ja komea näkyhän siellä ootti:
Kuva :kele:

Eka ei pahakaan, toisesta taaksepäin välit ihan täynnä möhnää niin ettei ees erottanu onko siellä kiinnikkeitäkään. Raakalla putsauksella löyty sen verran pultinkantoja että sai tarkistettua kaikkien olevan tallessa ja sen verta tiukassa etteivät välille putoa.
Ja pitihän sitä nyt käyttää käynnissä kun oli mahollisuus nähä jotain. Komeasti kärysi, joko kakkonen tai kolmonen, ei siitä ihan varma voinu olla. Pikku roiskeita näky kans ilmestyvän ympäristöön.
Puhelinta ei viittiny sotkea niin tästä ei ole kuvaa :D

Eikai se auta ku alkaa maanantaina soittelemaan huoltoaikaa.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Juu, siinähän se kun tiistaiaamuna auton vei pajalle, nii heti torstai-iltapäivästä sai hakea poies... :shock:

No eiku aikaa oli varattu sen verta naftisti ettei siinä aamussa ois kerenny tekemään kunnolla nii päätettiin jättää auto sinne ja tehä torstaina loppuun. Sijaisauto alle, automyyjän mokoma lykkäs mulle muuten vastaavan mutta vm.2012, 122cdi automaatilla ja muutenki herkkuvarusteilla. Kutosen ääni on mukava myös Vitossa, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Tuli ihan vanhaa e-farkkua ikävä :?

Siinä sitten hallin puolella pojat käytti venttiilikopan irti ja vaihto joka suuttimelle kinnityspultin holkit niin pysyvät ehkä kiinni taas jonkun aikaa. Luonnollisesti se vuotava suutin sai uudet nokat, nyt on taas nätti käyntiääni eikä kärytä. Matka siis jatkuu - kunnes seuraava vika meidät erottaa :lol:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tossa toukokuu tuli vielä ajeltua ilman mainittavia kommelluksia, sitte tein heräteostoksen 211-farkun muodossa ja kesäkuun alkupuolesta lähtien Vito sai majailla tallin takana liikennekäytöstä poistettuna :shock:

Noh, pikkufiksauksia joutoaikana tuli kuiten tehtyä vähän sinne ja tänne ympäri autoa, peruutuskameraki löysi paikkansa vihdoin ja viimein.
Viime viikolla muistin että katastusaika lähenee ja aattelin että kai tällä kannattis hetki ajella ennenku leimalle tarjoaa että ees jarrut toimis jotenki. Siispä eilen farkkun talliin ja pois liikennekäytöstä, tämä tallinoven eteen ja käyttöönotto.
Ei välttämättä mainitussa järjestyksessä :wink:

Käyntiin lähti nätisti "kesäloman" jälkeen, oli sitä nyt kerran siirretty metrin verran eteenpäin seisotusaikana tosin. Toinen etuparkki räpsyy, ledille tainnu tulla ikä täyteen. Se viime syksystä asti pimeänä ollu toinen kilpivalo vois vaihtua kans samassa remontissa.
Muutenpa tässä parin päivän ja vajaan 300km ajelun jälkeen ei havaittuja ongelmia. En vaan muistanukaan kuinka hyvä tämä on ajaa ja kuinka pirteästi se kiihtyy.
Farkku vois myös kaivata siis ohjelmointia... :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Lähes masentavan tylsä ajanjakso Vitokuskin elämässä, sen kun ajeli vaan työmatkoja eestaas.

Katastus tuli ja meni, melkein kerrasta läpi. Oli toinen taakse menevä jarruputki nii karun näkönen että komennettiin uusintaan.
Nosturin puutteessa sitä ei viittiny ite alkaa punomaan joten soittokierros Tornion korjaamoihin :arrow: kaikissa vähintään 2vk jonot. Selkeesti ois yhelle hyvälle pajalle vielä tilaa?

Noh Kemissä kun lähes joka päivä töissä kulkee nii sieltähän sitä huoltoaikaa aloin kyseleen, jostain syystä sinne sen saiki sitte helpommin ja nyt on uus putki ja tuore leima.
Kirottua kun Niemelästä siirty edustus Wetterille, väheni meikäläiseltä merkkiliikkeessä asiointi nyt melko reilusti. Henkilökunta onneks siirty mukana nii pakon eessä pystyy käymään.

Sitten heti kotiin päästyä taas tallinpäätyyn parkkiin ja pois liikennekäytöstä.
Aattelin josko ton nyt siivoais kunnolla ja laittas myyntiin :roll:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Eihän sitä kerenny siivota eikä laittaa myyntiinkään, ei ees myyntikuvia ottamaan.
Erehyin facebookissa vihjaseen että ois tuoreella leimalla Vito myynnissä nii johan se nopean hintakeskustelun jälkeen tultiin hakemaan, hyvä että kerkesin nostella tavarat pois kyydistä.

Nyt ollaan sitte pelkästään 211:n varassa, jokohan se pitäs omaa Staria alkaa kattelemaan? :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kyllä tää autojen kans puljaaminen menee välillä jo omastaki mielestä vähän kummalliseksi...

Eli ton rintterinhän mä hommasin siks että sais yhistää perhe- ja työauton kätevästi. Vaan totta kai sen kans kävi sit klassiset, eli eihän sinne nyt enää sovi kyytiin ihan kaikki mitä pitäis.
Lisäksi kun oon yhelle työntekijälle palkanmaksajana ja tänäki vuonna oon jo hälle maksellu lähes 10000km ajeluista omalla autollansa korvaukset, rupesin laskeskelemaan että kai noilla rahoilla ois jo yhen pakun firmalle laittanu.

Tuon topikissa käsitellyn "hopeanuolen" kans oliki jo lähes kaikki malliston vähemmän kivat ominaisuudet koettu joten hyvillä mielin uskalsi ostaa toisenki :D
Nettiautoon hakuehdoiksi autoliike, neliveto, vetokoukku ja alv-vähennyskelpoinen. Muutama päivä kattelua, kymmenkunta puhelua ja jokunen sähköposti päälle nii tämmönen sieltä sit tuli.

FIN WDF63960313432877
Model 115KA/ L4X2 3200
Engine 646982 51 566846
Transmission 722682 07 389038
Order Number 5 8 529 00194
Order Location FINLAND
Paint 1 LUGANO GRAY METALLIC MB 7735 PAINT (7735)
Release Date 2008-04-10
Delivery Date 2008-04-10
Code Description
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
AC7 AXLE RATIO I = 3.273
BB3 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
CL4 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL WITH TRIP COMPUTER
CM5 BUMPERS/BODYSIDE MOLDINGS PAINTED IN VEHICLE COLOR
E07 HILL-START ASSIST
E57 ELECTRICS FOR TRAILER-COUPLING SOCKET
EE8 12V BATTERY 100 AH
EL8 TWO-WAY LOUDSPEAKER FRONT
EN0 RADIO SOUND 5
ES1 12 V SOCKET PASSENGER COMPARTMENT
EZ8 PARKTRONIC
F61 INSIDE REARVIEW MIRROR
F68 HEATED AND ELECTRICALLY ADJUSTABLE OUTSIDE MIRROR
FJ1 HINGED LID FOR STOWAGE COMPARTMENT
G40 AUTOMATIC TRANSMISSION
H12 HOT WATER ADDITIONAL HEATER
H16 SEAT HEATER FOR DRIVER
H21 ALL-RND.HEAT ABSORB.GL.W.BAND FLTR ON FR.WINDOW
HF2 POLLEN FILTER
HH9 SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C
HI1 CLIMATE ZONE 1 (COLD/COMFORT)
HZ0 ELECTRIC HEATER BOOSTER
IL2 EXPORT CODE
J65 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
JK3 INSTRUMENT CLUSTER WITH PIXEL MATRIX DISPLAY
KA1 PARTICLE FILTER
L04 AUTOMATIC DIM-DIP LIGHT
LD0 OVERHEAD CONTROL PANEL WITH 2 READING SPOTLIGHTS
M40 ALTERNATOR 14 V / 200 A
MC3 ENGINE OM646 DE22LA 110KW (150HP) 3800RPM
MF4 LOW EMISSION VEHICLE AS UNDER EU4 GR.III
MS1 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
RF3 TIRE MANUFACTURER BRIDGESTONE (75)
RG6 TYRES 195/65 R16
RR6 SPARE WHEEL WITH JACK
RS4 STEEL WHEELS 6J X 16
S23 CO-DRIVER'S SEAT DOUBLE OCCUPANCY
SB1 DRIVER SEAT, COMFORT
V30 SIDE WALL INTERIOR PANELLING IN CARGO/PASS.COMP.
VT0 MATEO ANTHRACITE FABRIC
W17 RIGHT FRONT WINDOW,FIXED IN SIDE WALL/SLIDING DOOR
W50 DOUBLE-WING REAR-END DOOR 180 DEGREES W/O WINDOW
W78 LIFTGATE/REAR-END DOOR WINDOW W/ WIPER+WASHER SYS.
WE4 STEUERCODE WERK
X47 PLATES / PRINTED MATERIALS FINNISH
XA0 WEIGHT VARIANT 2,770 KG (1,470/1,470)
Z41 APPROVAL AS TRUCK
ZG2 PERMANENT ALL-WHEEL DRIVE

Koeajolle pääsin eilen kun auto saapui paikkakunnalle, sen jälkeen piti vaan keskustella vähän lisää kun takaovet ei toiminu huonostikaan ja jarrutki laahasi päällä.
En huolinu vielä omaan pihaan, käykööt myyjän piikkiin remontissa ja sen jälkeen vien ton vielä luottopajalle tarkistettavaksi nii tietää tarviiko reklamoida mistään.

Kuviakaan ei luonnollisesti vielä ole :?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tai no, laitetaan nyt teaserina yks nettiautosta kaapattu myyntikuva.

Kuva

Mut niitä omia sit myöhemmin 8)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Supa kirjoitti: Lisäksi kun oon yhelle työntekijälle palkanmaksajana.
Näin korona aikana kun joka reiästä työntää yt:tä ja lomautusta on erittäin piristävää lukea, että löytyy myös työllistäjiä.

Arvostan. :!:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Pappi kirjoitti:
Supa kirjoitti: Lisäksi kun oon yhelle työntekijälle palkanmaksajana.
Näin korona aikana kun joka reiästä työntää yt:tä ja lomautusta on erittäin piristävää lukea, että löytyy myös työllistäjiä.
Arvostan. :!:
Ja minä kiitän. Mun ala näyttää tosiaan olevan semmoinen jota ei korona (vielä) ole onnistunu kurittamaan hirveästi, sentää jotain valittu oikein aikoinaan :D

Mutta, autoa ei oo vieläkään näkyny mun pihassa. Viikko tässä nyt on menny, eikä kukaan oo ilmotellu mistään mitään.

Lauantaina ajelin tuossa teollisuusalueella ihan eri syistä ja satuin huomaamaan että tuossahan tuo erään korjaamon pihassa seisoo. Tänään sit töiden jälkeen kurvailin sinne ja auto seisoo edelleen samoilla sijoillaan, joten piipahdin sisällä juttelemassa.
Kuulemma on valmis ollut jo hyvän aikaa, ilmotettukin on autoliikkeelle että saa noutaa, mutta siinä se vaan vielä jököttää. Pyysin soittamaan sinne uudestaan vielä tänään, josko jotain tapahtuisi.
En edes kysyny voisinko ite viä auton korjaamolta, hoitakoon nyt liike asian loppuun.

Jos ei huomenna ennen iltapäiväkahvia kuulu mitään nii sit soittelen sinne liikkeeseen ja kysyn mikä homma.
Kysehän ei nyt oo siitä että tarttisin kahta autoa koko ajan vaan enemmänki periaatteellinen asia, mulla juoksee verot ja vakuutukset autosta joka on vielä myyjän hallussa, koska heillä kukaan ei hoida asiaa loppuun.
Muutenki vähän p*ska maku ton ketjun lähikonttorista alkaa tulla, varsinainen myyjäliike oli kyllä oikein palvelualtis ja kaikkiin kysymyksiin sekä pyyntöihin vastattiin ripeästi, ja vielä toimittivatki auton tänne tosi pikasella aikataululla.
Tää paikallinen ei sitten vaan ees vaivautunu ilmottaan että auto on maisemissa, piti ite mennä kyselemään. Samaten ei tosiaan kerrottu mille korjaamolle se meni, eikä näköjään oo heitä kiinnostanu mitä autolle nyt kuuluu.

Asiakastyytyväisyyskysely kyllä kilahti sähköpostiin, ehkäpä runoilen sanallista palautetta :x
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noh päätin sit kuitenki etten oottele turhia kun loppuviikolle pukkaa kiireempiä, ja ajelin liikkeeseen (no rintterin jätin sentää pihalle) asialliseen mutta vaativaan sävyyn ilmottamaan missä mennään ja kysymään miksi näin mennään.
Henkilökunta oli ihan ihmeissään, muistivat kyllä että olin viikko aikaa käyny Vitoa ajamassa mutta ei heillä ollu mitää käsitystä mitä sille on sen jälkeen tapahtunu. Kerroin ettei näy olevan mua palvellu mies just nyt paikalla ja sitte yhellä välähti.

Kuulemma just tää kaveri ei oo enää heillä töissä :shock:

Eli jannu oli tyylikkäästi kyllä hoitanu auton pajalle, lähteny firmasta eikä vaivautunu kertomaan mistään keskeneräsistä jutuista kellekään. En sit tiä kelle olivat sieltä korjaamolta soitelleet.
Noh, kovasti oli myyntipäällikkö pahoillaan ja ilmottivat että ihan varmasti auton saa noutaa seuraavana päivänä, he hakevat sen heti aamusta korjaamolta.

Tänäänhän siis oli se seuraava päivä, ysin pintaan tuli jo tekstiviesti että nyt on auto noudettavissa. Töistä kun kotiin pääsi nii nopea vaatteenvaihto ja pyörän selkään, vajaa 3km mulla kotoa siihen liikkeeseen matkaa. Tottakai piti vielä tihkusade tulla kiusaksi :D
Sielä sit sisältä vaan avaimet käteen, polkupyörä peräkoppiin ja ostamaan parkkikiekkoa.
Ja nyt on Vito pihassa, mutten viittiny sateessa alkaa sommittelemaan kuvauksia. Ehtiihän tuota :)

Harmi vaan ettei se takaovi vieläkää aukea keskuslukolla. Eli konttiin pitää mennä sivuovesta ja sieltä avata peräpää. Lukkoon se sentään menee muitten mukana, vähän jäi korjaus puolitiehen.
Vaan katotaanpa kun kerkiää käyttää nosturilla että onko mitää muuta kivaa vielä mainittavaksi.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tästä yks kuva ratin takaa. Ihan kiva kun on tää parempi mittaristo ja nappularatti, näkee moottorin lämmötki ilman mitää lisävirityksiä :D

Kuva

Ratti vaan on melko runsaasti pyöritellyn olonen, kai tohon pitää joku päällinen hankkia. Edelliseen ompelin keinonahkasuikaleen ympärille, siitä harjaantuneena varmaan tähän menis jo helpommin ja siistimmin :roll:
Muutenkaan en tykkää näistä ohkasista rateista yhtään.

Parkkitutka piipittelee satunnaisesti omiaan, etuoikealle joskus kuvittelee esteen nii lähelle että sytyttää kaikki valot. Ei joka käynnistyksessä.
Pitäsköhän kattoa onko antureissa sontaa.

Laiskaltahan tää tuntuu ku edeltäjäänsä vertaa. Voi toki aika jo kullata muistot kun vuosi ollu Vitotonta aikaa, tai sitte ero tulee siitä että entinen oli manuaali ja tämä luonnollisesti ei.
Toki on mahollista että se aiempi ois ohjelmoitu...

Ja sit kun tohon siviiliautoon vertaa nii ohan tää kauhean äänekäs ja jotenki kolhon olonen. Mieluummin ottaa rintterin pihasta sillon kun ei tarvi ajaa keskelle mettää tai parkkihalliin.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tuossapa kaksikko pihamaalla.

Kuva

Vito on puolisen metriä taaempana, yhistettynä kuvaussuuntaan aiheuttaa kivan hämäysefektin kuvaan.
Kokoero näyttää suhteettoman suurelta vaikka tokihan sitä on ihan kiitettävästi.

Joku aiempi omistaja on halunnu säästää 50e valojen kiinnikkeistä ja porannu karjaraudasta reiät läpi :lol:
Noh kun tiiän ettei tässäkää omilla valoilla mitään tee nii varmaan pitää tuikata reikien täytteeksi jotain, ehkäpä samanlainen Storm 10 -pari mitä tuossa vieressä.
Tämähän on N1G-luokan maastoajoneuvo eli ymmärtääkseni tässä taitaa kyllä saada olla rauta ilman valojaki :roll:
"Maastoajoneuvolla tarkoitetaan M- tai N-luokan ajoneuvoa, jota voidaan sen erityisten teknisten ominaisuuksien ansiosta käyttää tiestön ulkopuolella.
Näiden ajoneuvoluokkien tapauksessa ajoneuvoluokan osoittavaan kirjain-numerotunnukseen liitetään G-kirjain."

M1- ja N1-ajoneuvojen luokitus maastoajoneuvoksi (M1G tai N1G)

Henkilö- tai pakettiauto luokitellaan maastoajoneuvojen alaluokkaan, jos se täyttää samanaikaisesti seuraavat ehdot:

a) Vähintään yksi etu- ja vähintään yksi taka-akseli on suunniteltu vetämään samanaikaisesti, riippumatta siitä, voidaanko yksi vetoakseli kytkeä irti.

b) Ajoneuvossa on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusjärjestelmä tai vastaava järjestelmä.

c) Ajoneuvon mäestälähtökyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.

d) Viisi seuraavista kuudesta vaatimuksesta täyttyy:
. i) Lähestymiskulman on oltava vähintään 25 astetta.
. ii) Jättökulman on oltava vähintään 20 astetta.
. iii) Ylityskulman on oltava vähintään 20 astetta.
. iv) Maavaran etuakselin kohdalla on oltava vähintään 180 mm.
. v) Maavaran taka-akselin kohdalla on oltava vähintään 180 mm.
. vi) Maavaran akselien välillä on oltava vähintään 200 mm.
Mikähän noista kuudesta on se mitä tämä ei täytä - vai täyttääkö kaikki :?:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mitenkähän aikovat laskea tuon ylityskulman? Äkkiä ajateltuna 20 astetta on aika jyrkkä. Melko lyhyt akseliväli saa olla. :?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ramppikulma

-Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Roisto kirjoitti:Mitenkähän aikovat laskea tuon ylityskulman? Äkkiä ajateltuna 20 astetta on aika jyrkkä. Melko lyhyt akseliväli saa olla. :?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ramppikulma

-Risto
Kattelin aiheesta tuossa lisää. Löysin kuvan joka havainnollisti asiaa itelle kohtuuella, tosin Suzukia tässä esitellään mutta anyway.
Kuva

Tässä Vitossahan on suorastaan koomisen näkönen maavara, näyttää niinku renkaan ja kaaren väliin mahtuis pään lisäks vielä parit työkalutki.
Maavarasta ei oo tarkkaa tietoa mutta auton alla mahtuu meikäläinen ihan huoletta makoilemaan :D
Akselivälihän tässä on kai 3200mm ja rengaskokoki tiiossa (tosin en tässä istuen muista sitä). Tuostahan tietenki tämmönen työkseen trigonometrisiä kaavoja pyörittelevä kaveri laskis näppärästi tarvittavat maavarat, jos jaksais :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ens viikolle sain korjaamoajan, annetaan ny hyvien kauppakäytäntöjen mukasesti samalle pajalle mahollisuus tehä työ loppuun.
Tuumasin että voisivat samalla kattoa miks jarrupoljin painuu lattiaan asti heän käsittelyn jälkeen, oisko livahtanu ilmaa kun käyttivät satulaa poissa.

Sais ny tän pelittään kohtuuella nii vois alkaa hipisteleen tosta rintteristä muutamia pikkujuttuja ilman että kiireessä pitäs aina saaha takas nippuun.

Mietin kans että tekiskö tähän hyllyjä vaiko eikö.
Joskus kuitenki ois tarvetta tunkea koppiin jotaki leveämpää mutta toisaalta mulla on kyllä mukavan kokonen kärryki semmosiin tilanteisiin, ja sitähän saa nykyää vetää sataa.
Sit ku inhoaa epäjärjestystä ja päällekkäin pinottuja romuja nii onko tässä kohta vaihtoehtoa... :D
Näppärä ois kyllä toteuttaa kun kerran on jo semmoset tehny ja ihan toimiviksi havainnu.

Vaan jos tästä pitoauto tulee nii melkein pitää äänieristykseen panostaa. Ei vissii ois pitäny totuttaa itteään liian hyvälle :lol:

Kuva

Ainii, toinen takalasinpyyhin ei toimi.
Pitää joskus muistaa kattoa onko se jumissa vai hukkuuko sähkö välille. Ei varsinaisesti haittaa, melkein vois purkaa molemmat kokonaan poiski.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Vito kävi pajalla, vihdoinki toimii takaovet. Oli joku niistä lukko/kahvamekanismin yhdystangoista kuulemma jumittanu, ei tarttenu vaihtaa osia.
Jarruistaki löyty ilmaa ja nyt poljin tuntuu normaalilta.

Seuraavaksi alkaa pyöränpulttien metsästys, tajusin että talvirenkaat on Mersun orggisvanteilla ja luonnollisesti pitäs olla palloa kartiossa, auton alla taas on kesärenkaat tarvikevanteilla joten sielä lie suorat kartiot pulteissa.
Kerkes vaan tulla pimeä, nälkä ja väsy joten en nyt alkanu tonkimaan löytyiskö autosta pulttinippua. Noh myyjän kans kun porisin puhelimessa muutenki nii kyllä kuulemma hoituu jos ei autosta löydy.
Aattelin josko jompaankumpaan vaihtais talviset alle nii saa sit valita auton kelin mukaan.

Sensijaan löysin kuskinpenkkiin ehjän päällisen, avaamattomassa pussissa. Oli piilotettu jakkaran taakse :D
Tässähän on tyypillisesti istuinosan sivu auki kun persjalkaset on könynny tuolle kohtalaisen korkealla sijaitsevalle penkille ja sieltä alas.
Pitää varmaan vähän täytettä kuiten hommata tuohon lisää ennenku vetäsee päällisen paikalleen, rintterin mukavuusistuimeen verrattuna tää tuntuu lähinnä veronkiertopakun takapenkiltä...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

No eihän niitä pyöränpultteja autosta löytyny. Tuumasin sit kuitenki etten viitti muutaman kympin takia kiusata myyjää, ja ootella viikkoa että saisin pultit, joten kurvailin kauppaan kyseleen pultteja.
Heillä oliki myyä 18kpl. Loput kaks tulee maanantaina :D

Noh kyllähän tuollaki määrällä jo renkaat alle vaihtaa, pari kiekkoa pysyy pian neljälläki ainaki jos auto seisoo pihassa. Kerkes vaan taas tulla pimeä nii jäi tältä illalta hommat.
Viikonloppu ois töitä joten kauheena ei ennätä harrastella, mutta ainaki toiseen autoon pitää saaha rattaat vaihettua. Huomisen vesisateet ei ehkä kestä ihan aamusta iltaan joten yritetää olla jonaki.
Sunnuntaina pian sataa räntää ja voi hetken olla liukastaki.

Olin tossa aiemmin jo kokeillu eberiä napista, ja sillon se ei syttyny. Kirosin asiaa mielessäni ja mietin että mitähän tuonki kans tekis. Erikseenhän oli kauppakirjassa maininta ettei liike oo vastuussa lisälämmittimen toiminnasta :D
Eilen sit aamulla kun laitoin auton käymään, painasin nappulan alaosaa. Ajonaikanen toimi mainiosti, siitä jo hyvä fiilis kun tiesi ettei voi olla isoa vikaa. Edellisessähän oli vaan kiertovesipumppu sökö.
Noh sitte siinä illemmalla ajattelin asiaa enemmän, ja hokasin pari juttua. Sillon kokeiluhetkellä oli +10 lämmintä ja tankki melkein valorajalla. Saattavat vaikuttaa lämppärin syttymishaluun ;)

En sit viittiny enää lähteä illasta testaamaan tai ajastamaan, mutta het aamusta käväsin napsauttamassa tohisijan päälle ja kyllähän sieltä jotaki pikku napsetta ja sirinää alko kuulua, itelle tuli siinä vaiheessa kylmä ja menin takasi sisälle.
Kuulostelin siinä aamutouhuja tehessä että ei oikeen kyllä kuulu pöhinää mutta toisaalta Rintteri oli siinä Viton ja talon välissä joten ehkei sieltä paljoa mitää kuuluiskaan.
Lähtöaika kun koitti ja astuin pihalle, sielä oli pahaenteisen hiljasta. Kerkesin tallinnurkkaa kohti kävellessä jo miettiin että pitikö se tähänki pumppu ostaa, mutta kylläpä naamalle levisi hymy kun Möhkön takaa paljastu Vito ikkunat sulana.
Ilmeisesti lämppäri oli ollu sen puoli tuntia päällä ja ihan just sammunu, sisällä autossaki oli mukavan lämmin. Viikon pelastus, kun autosta en oo vielä lohkolämppärin pistokettakaa löytäny :lol:

Mutta jottei pelkkää juhlaa nii aina vähän valittamistaki. Nyt se rupes sirkuttaan, eli hihnahommiin joutunee kohta.
Liekö aiheellista vaihtaa remmin ja kiristimen lisäksi myös ne pari rullaa samalla, eipä nuo hirveitä lisää maksa.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tänään käytin Vitosen hihnanvaihossa. Laturin päähän ei tarttenu koskea, sielä oli ehjät palikat.
Kiristinhän oli ihan kierossa kun viime päivityksen jälkeen pellin alle kurkkasin joten eipä tullu autolla yhtään ajettua tässä välissä. Nyt se on uus, samaten ku hihna ja ne pari välipyörää.
Samalla reipas asentaja vaihto palaneen etuparkin ja korjasi jonku särkemää tuulitunnelia vähän paremmin paikallaan pysyväksi. Pitänee metästää jostaki ehjä käytetty nii viittii iteki irrottaa joskus :D

Tällä keikalla kaupasta mukaan tarttu myös Rintterin hehkurele, siitä sit lisää sielä toisaalla.
Matkahuolto kuskasi Tammer-Suojan tekeleet keulaa peittämään, sopivasti kun taas tuli lämpöset kelit eli vielä saavat läpyskät ootella pussissa. Edellisestä Vitosta viisastuneena laitan nyt suosiolla heti alkutalvesta enkä oottele vikavaloja :D

Toisessa paketissa oli sitte valoa kansalle, eli tilasin tähän samanlaisen setin mikä Rintterin keulaa koristaa, kuten aiemmin jo suunnittelinki.
Kuva
2kpl W-Light Storm 10, tykkään hinta-laatusuhteesta.
Harmi ettei paikallisilla ollu hyllytavarana, Rovaniemen tyypeillä sitte oli nopeaan toimitukseen. Kotikylän kaupasta pitää vaan putken ympärille kiinnikkeet hakea kun ehtii.

Lauantaina urakoin talvirenkaat tähänki alle.
Ei taas menny niinku Strömsössä, edellisen Viton mataluuden takia kaks vuotta sitten ostettu MTX-hallitunkki sylki osan öljyistään kinokseen ja siitä seuras vaatimaton 6cm nostovara :D
Siinähän mä sit ryömin auton alla sovittelemassa puupalikoita tunkin ja tukivarren väliin että sai tuolla nostokyvyllä aina nurkan ees vähän ilmaan.
Pitänee käyä hakemassa parempi tunkki kun ehtii.
Myös takarenkaat oli joku oman elämänsä Hulk vääntäny kiinni, nyt mulla on banaaninmuotonen ristikkoavain. Paksuseinämäisellä putkella jatkettu umpivääntövarsi riitti sit aukasuun kun tällä elopainolla hyppäs tasajalkaa sinne varren päähän.
Ihme ettei mitää hajonnu. Mä laitoin Milwaukeella alkuun ja momenttiavaimella loput.

Tänään oli sit vielä kotiin palatessa yks yllätys autossa.
Kurvailin pari risteystä vähän sporttisemmin ettei ois tarttenu jäähä ootteleen pitkiä jonoja, ja penkkien takaa kuulu muutama outo kolahus.
Aattelin että jotaki roinaahan sinne on jätetty haitolle ja kotipihassa rupesin tonkimaan :arrow:
Kuva
Olipa hyvä että pysy ehjänä. Ei ihan yhellä wunderbaumilla ois peitetty tuon aromia ja melkosiin purkutöihin ois joutunu jos penkkien ja seinän välistä tilaa, saatikka sitte lattiamattoa, ois pitäny pesemään alkaa.
Nostin keittiön kaappiin oottamaan josko tuota kukaan ikinä haluais korkata :roll:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: Vito ja sen omistamisen sietämätön keveys, vaihe kaksi.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Suorastaan hävettävän vähän on kyllä tullu kirjoteltua :oops:

Eipä oo tuota pulloa vielä korkattu, sielä se oottelee kaapissa.
Vaan eipä oo paljoa kerrottavaa Vitostakaan, ajeltu on sen mitä tarvittu, pari kertaa haettu tuoretta leimaa ilman huomautuksia, huollettu kun on ollu aihetta.

Jarrujen kans ny vähän jumppaa, joku satula aina välillä halunnu jumitella. Kai ne pitäs uusia nii loppus mokoma pelleily.

Ilmastointi katosi viime kesänä. Joku putki sinne vaihettiin ja saatiin paineet pysymään. Nyt alkaa taas olla ne kelit että voi testata toimiiko vieläki.

Liukuovesta herjailee että ois auki, vaikkei se ole. Ärsyttävää. Vaihettu ne kontaktinastat sekä oveen että tolppaan. Ei auta, paitsi kun hanskalla hinkkaa niitä nii taas pari kertaa uskaltaa oven avata ennenku uusiutuu murhe. Mitäs tälle tekis? Edellinen yksilö ei tämmöstä ollu keksiny. Oviki näyttäs olevan ihan oikeassa linjassa korin kans...

Ja radion nupit ja napit toimii välillä, yleensä huonosti. Se ny on luultavasti murheista pienin.

Puhallinmoottorin vastus pimeni talvella, vaihettiin sen kans samaan syssyyn se moottoriki.

Ruostuu vähän huonosti Vitoksi. Takakaarissa ihan pientä alkavaa, vois varmaan tässä kesällä tehä jotaki.

Sisustahan tässä oli ihan normaali, eli kuskinpenkki ja kyynärnoja palasina. Tilasin Liettuasta keinoeläimestä väännetyt mallikohtaset suojat, melko työ vääntää paikalleen kun väliseinä oli lievästi sanottuna tiellä. Vaan näyttääpähän paremmalta. Kuskinjakkaraan hain vielä Motonetistä semmosen muotoillun päällisen, jonka siis piilotin sinne uusien suojien alle. Tuli ees vähän tukea ja mukavuutta siihenki tuoliin.

Mietin rengasjuttuja kans tässä. Tekis mieli laittaa alle jotku karkeakuvioiset ja halkasijaltaan isommat gummit. Nyt ois kiva jos joku kertois minkäkokoset tässä mahtuis pyörimään mukavasti, tilaahan tuolla on vakiorenkaitten ympärillä kyllä aika reilusti.

Nii, ja 400tkm meni rikki kans jossaki välissä. Ei vietetty juhlia.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: Vito ja sen omistamisen sietämätön keveys, vaihe kaksi.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ei ollu pysyny ilmastoinnissa aineet sisällä. Tänään tutkittiin, typpeä sisään ja saippuavettä suihkimaan -> kenno vuotaa :x
Uus kenno ei ny nii pahan hintanen, mutta se työ...purattaa melko runsaasti roinaa eestä tässä keksinnössä. Noh, kai se on pakko joskus laittaa. Ei kuitenkaa just nyt.

Sensijaan nyt päätettiin hoitaa toinen uus ominaisuus eli vikatila.
Satasta tai lujempaa kun tasasesti ajelee jonku kilometrin nii tuntu nykäys ja sen jälkeen ei ollukaan enää ahtoja, ynnämuut normaalit vikatilan kuviot päällä. Ja tottakai ei syty häiriövaloa, ja vika katoaa aina kun sammuttaa auton.
Ja jos maltto pitää nopeuen sielä 80-alueelle sopivissa lukemissa nii sai ajaa vaikka minne asti, ei tullu vikatilaa. Ihan sama montako täyskaasuohitusta teki siinä välissä, kunhan ei useempaa minuuttia ollu enemmän nopeutta :D
Kahvipöytäkeskusteluissa veikattiin ahtopainetunnistinta, niistä kahesta sitä tympeämmässä paikassa olevaa nimittäin, ja sinnehän se huoltofirman diagnoosi sitte kans osotti. Harmi vaan ettei osaa ollu hyllyssä joten huomena katotaan miten hommassa käy.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Vito ja sen omistamisen sietämätön keveys, vaihe kaksi.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samalla kun käyttää puskuria irti kannattaa laittaa sääskiverkkoa keulan suojaksi, nämähän kerää sontaa kennoon puhaltimien kohdille ja se hapantaa kennon puhki. Muutama tunti menee mukavasti kun kennoa vaihtaa.

Miksi häiriövalo pitäisi syttyä ? Starilla näkee kyllä mikä vikatilaan vie vaikkei valo pala tai vika ole testattaessa päällä. Mutta joo, sehän olikin jo testattu.
Jos vika on liian korkeasta ahtopaineesta saattaa olla ahtimen säädin viallinen tai vain sen vivusto jumittaa.
oulaistenliikenne.fi
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: Vito ja sen omistamisen sietämätön keveys, vaihe kaksi.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Nythän se tuntuis taas kulkevan normaalisti, mitä ny yhellä moottoritiepätkällä kotiintullessa kerkesi testata 8)

Joo, mietin tässä vielä että ulkoistanko koko kennohomman kuitenki korjaamolle, kun täyttäähän se järjestelmä sitten pitäis kuitenki. Varmaan itellä menis tossa tallin ovensuussa helteellä tai sateella touhutessa koko päivä, nii alkaa jo houkutteleen maksaa toisille siitä että saa ite vaikka lojua porealtaassa sen aikaa :D

Ja tosiaan, edellisen Viton kans vaan totuin siihen että se valo syttyy vaikka mistä syystä, mutta just tätä vikaa siinä ei kerennykään olla. Omalla Starilla en tosiaan tällä kertaa jaksanu ees tutkia, vein tohon paikalliseen M-B Osaan vähän siinä toivossa että tulis samalla kuntoonki, noh anturi piti tilata nii meni kuiten tähän päivään.
Jumittavasta vivustosta onkin kokemusta 211:n kanssa, Sprinteriin muistaakseni vaihettiin sit säädin...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”