Sprinter ei käynnisty haaleana

Vastaa Viestiin
mohko
Viestit: 7
Liittynyt: 06.3.2020 10:19

Sprinter ei käynnisty haaleana

Viesti Kirjoittaja mohko »

2005 mallin 2.2 cdi haluaa käynnistyä vain kylmänä tai kuumana.. jos haalea noin 40 astetta, ei edes lupaa -pyörittää vaan, nokka ja kampi anturit vaihdettu viime syksynä, samoin kaikki o-renkaat polttoaine linjoihin, myös cr kiskon säätimen o-rengas. 250t ajettu ja muuten toimii ok, koitin saada testerin päähän: ekassa paikassa ei koodeja jollain yleis testerillä, toisessa paikassa star joka ei toiminutkaan :( ei näköjään merkitystä onko auto suorassa vai vinossa, samat oireet. Suodatin näyttäis olevan täynnä myös silloin kun ei lähde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Melkein kokeilisin nokan anturia jäähdyttää kylmäspräyllä kun ei lähde. Jos sit lähteekin niin vaihtaa laadukkaampaan anturiin. Ja jos ei vika siinä niin sit samalla spräyllä kampiakselin anturia kanssa jäähdytellä...

Tai sit kokeilee toisella *. Kiinan* on semmoisia.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Sprinter ei käynnisty haaleana

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mohko kirjoitti:2005 mallin 2.2 cdi haluaa käynnistyä vain kylmänä tai kuumana.. jos haalea noin 40 astetta, ei edes lupaa -pyörittää vaan, nokka ja kampi anturit vaihdettu viime syksynä, samoin kaikki o-renkaat polttoaine linjoihin, myös cr kiskon säätimen o-rengas. 250t ajettu ja muuten toimii ok, koitin saada testerin päähän: ekassa paikassa ei koodeja jollain yleis testerillä, toisessa paikassa star joka ei toiminutkaan :( ei näköjään merkitystä onko auto suorassa vai vinossa, samat oireet. Suodatin näyttäis olevan täynnä myös silloin kun ei lähde.
Kuulostaa nokka akselin asento anturin vialta,
tosin ensi lukea ne koodit ja tarkistaa mittaus arvot
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mohko
Viestit: 7
Liittynyt: 06.3.2020 10:19

Viesti Kirjoittaja mohko »

Vaihdoin nokka-anturin erimerkkiseen, katotaan miten pelaa..

vähän offtopic: mutta missä can päätehelat sijaitsee fyysisesti? Esim. J422,J421. & J340,378
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eli lähtee jos on kuuma tai kylmä mutta jos välistä niin ei?
semoisia on ollut että nokka akselin asenturi

mutta tosiaan kannatta tarkistaa teserillä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mohko
Viestit: 7
Liittynyt: 06.3.2020 10:19

Viesti Kirjoittaja mohko »

Kyllä se nokka anturi oli, motonetin ei näköjään kestäny kun 9kk.. kiitoksia kommenteista, enää on jäljellä pitkä startti kylmänä ;)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mohko kirjoitti: enää on jäljellä pitkä startti kylmänä ;)
Siihen auttaa mitä todennäköisimmin suutinremontti.
Mittaa/mittauta suuttimien ohivuoto niin pääset kärryille mikä siellä vuotaa liikaa läpi paluupuolelle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”