Sprinterin laturi

Vastaa Viestiin
kuukkeli
Viestit: 66
Liittynyt: 27.4.2007 13:51
Paikkakunta: Lohja

Sprinterin laturi

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

vieläkö laturiin pystyy kotikonstein hiilet uusiin?
Aamulla ei jaksanut lähteä omin voimin käyntiin. Starttasin apuakulla, akun kuva loistaa himmeästi eli ilmeisesti ei lataa. Muutaman kilsan ajon jälkeen pimeni koko mittaristo ja kone rupesi pitämään helvetinmoista rutinaa kun vähän vedätti. Tarviiko pumppu sähköä ? Kuka tietää?
Miten se säätäjä yleensä oireilee? Tuntuu niin oudolta että akku tyhjenisi niin nopeasti 10km matkalla kun ei ollut valot päällä lämppäri pois jne
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen, mistä vikaa alkaa etsimään. Aamulla pitäis töihin päästä.
Onko säätäjä laturissa?
kuukkeli
Viestit: 66
Liittynyt: 27.4.2007 13:51
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

miten sitä latausta voi mitata, mitkä navat?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

kuukkeli kirjoitti:miten sitä latausta voi mitata, mitkä navat?
Latausta voi mitata yleismittarilla ihan akusta. Auto seisoksissa ja voltit=? Auto käynnissä hetken, ja voltit=? :idea:
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

jos siinä on samanmoinen laturi ko 290:sessä väygyss niin voi siihen hiilet vaihtaa tai koko säätäjän.

itellä meni kuukausi takaperin laturista hiilet loppuun!
vaihdoin uudet hiilet ja säätimen niin nyt melkeen päivälleen kuukauden kesti nin lataus 17-18V tienoilla!

ja voin muuten sanoa että on todella hienoa ko autossa ei pelaa oikeen mikään ko lootaki on sähköllä ohjattu!
kuukkeli
Viestit: 66
Liittynyt: 27.4.2007 13:51
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

HVM kirjoitti:
kuukkeli kirjoitti:miten sitä latausta voi mitata, mitkä navat?
Latausta voi mitata yleismittarilla ihan akusta. Auto seisoksissa ja voltit=? Auto käynnissä hetken, ja voltit=? :idea:
Paljon pitäisi olla jännite käydessä?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

kuukkeli kirjoitti:
Paljon pitäisi olla jännite käydessä?
No jos vaikka 14V, siitä lähetään.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

mielummin alle 15V :lol:
joku joskus sanonu että 14,4 mutta en ole asian tuntija.. huutelen täällä vaan!!
kuukkeli
Viestit: 66
Liittynyt: 27.4.2007 13:51
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

näytti 11v ja pikkuhiljaa laski koko ajan.
Kaivoin laturin irti, v***u mikä homma tuossa sepelin päällä pyöriessä.
Kylmäkoneen kompura vielä siinä laturin alapuolella että sai käsikopelolla touhuta.
Miten siinä kiritään se moniura remmi kun laturissa ei ole sitä perinteistä kiristys systeemiä.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

minen rintteristä tiijä mutta eikös siinä pitäs olla automaattinen jousi kiristin??
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On. Jousi pittää löysätä että hihnan saa irti.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Hiilipaketissa on jännitteen säädin ja hihnan kiristys tapahtuu jousen avulla eli löysäät jousen
Latureita on kahta merkkiä bosh:iin kalliimpi säädin/hiilet yllätti ihtenikin kun jouduin vaihtamaan tien päällä kun säädin hajosi
Eikä ees merkkivaloa polttanut vaikkei ladannut :shock:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
kuukkeli
Viestit: 66
Liittynyt: 27.4.2007 13:51
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

aukaistiin laturi autosähköliikkeessä, liukurenkaat loppu ja puhki, hiilet loppu, elikkä uusi laturi 184€ ja taas mennään niin kauan kuin seuraava yskä iskee.
kuukkeli
Viestit: 66
Liittynyt: 27.4.2007 13:51
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

yskä tuli heti. Tuulettajan remmi hyppäs veks, ei tainnu olla joka mutka niinkuin pitäis. Löytyykö kaavioo miten se pitää olla. Silee kiristyspyörä kulkeeko hihna siinä ns "selin " vai urapuolella.Saisko vinkkiä.

Happi loppuu ja pierettää, ja rystyset ruvella.
kuukkeli
Viestit: 66
Liittynyt: 27.4.2007 13:51
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

Taas pelittää. Tarttis olla käsissä pari niveltä lisää niin helpottas, ja pää kuin lahnalla.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

juu samalta tuntu aamulla ku irrottelin väyrysestä laturia... :twisted:

onpahan vaan mahtavassa paikassa... sai sen yläkautta irti ko käytti alavesilerppaa irti sen aikaa ko laturin ujutti pois..

rystyset on taas verillä ja olkapäitä myöten kone öljyssä.. :shock:
mese63
Viestit: 44
Liittynyt: 13.12.2006 17:18

Viesti Kirjoittaja mese63 »

kiinnostais vaan tietää paljonko oli kuukkelin sprinterillä ajettu ,itellä kävi talvella sama homma ,hiilet ja liukurenkaat loppu kilometrejä 185000 voiko pitää paikkansa?
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

mulla on ruukannu mennä laturit tuossa 400 000 korvilla!! :roll:

en sitten tiiä että onko alkuperäinen ja alkuperäisillä hiilillä.. tuossa mikä nyt meni vaihtoon!!

kyllä kait laturi voi lopahtaa aikasemminki... meiläki työ autot käy aina koko vuoron ajan ajettiin niillä tai ei. varmaan vaikuttaa tuohon kulumiseen vaikka tyhjäkäynnillä röpöttelis...
kuukkeli
Viestit: 66
Liittynyt: 27.4.2007 13:51
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

mese63 kirjoitti:kiinnostais vaan tietää paljonko oli kuukkelin sprinterillä ajettu ,itellä kävi talvella sama homma ,hiilet ja liukurenkaat loppu kilometrejä 185000 voiko pitää paikkansa?
516tkm, en tiedä onko aikaisempaa remppaa tehty, auto ollut mulla vasta kuukauden. Mahtaskohan saada huoltohistorian Lommilan Veholta, kun auto on siellä säännöllisesti huollettu, täytyypi kysyä.
Sprinter 312D -97
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

sprintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No tuli karvaasti koettua mun 312 d Aut-97 laturi kesti 248 tuh.
Sattu menemään viime viikolla ja tietty Mikkelissä ,oli hiilet loppu ja kollektorissa liuut loppu.

Niin mikkelissä kävin 4 paikkaa ei edes hiiliä.
Siitten mut ohjattiin Autosähkökorjaamo Pastiselle.
Ja uusi laturi itse vaihdettuna 340€

Eli toivoa sopisi että seuraavan kerran menisi täällä etelässä tulisi
halvemmaski.


Jamppa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”