208D:n vatkaaminen...

Vastaa Viestiin
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

208D:n vatkaaminen...

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jooh, tässä jo Ircissä vähän pohdittiinkin kyseistä asiaa, mutta tuntuu vaa siellä toi scheissen jauhanta olla mielekkäänpää ku ongelmien :D

Elikkäs, 208D Sprintteri vatkaa aika melkosesti välillä ku käynnistää, pikkusen polkasee kaasua, niin asettuu, ikäänkuin alkaa vaan käymään kolmella. Hehkut on ok, ne on vaihdettu "hiljakkoin", eikä oireile niinkuin silloin ku yks vai kaks hehkua oli pimeenä...

Tiileri ehti jo pelotella, että menee pumppuremontiksi, mut eihää ny jumankauta voi 84tkm ajettu MERSU olla noin huano? Ku "200D":hän pitäis olla ihan ikiliikkujasta seuraava, vaikka eihän tää suoraa 200d ole, mutta perustuu siihen...

Sen huomasin tuossa lauantaina, että kakkossuuttimen ylivuotoletku "sykkii" juuresta, ja oli vähä tiisseliäkin laskenu siihen moottorin päälle. Ihan oli kirkasta, ettei mitään punasta marjamehua... :beerhug:

Kait nuo ylivuotoletkut varmaan itekin uskaltaa vaihtaa, tai katkaista ainakin pätkän pois tuosta juuresta, kun siitä tuntuisi rikki olevan? :shock: Tuohon on nuo jo kertaalleen muistaakseni takuuaikana vaihdettu, kun vuosivat... Ja säästyyhän sillä jo naftaakin ku ei tarvi sitä moottorinpäälle ja ympär kyliä kylvää.. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pumppu vialta tuo vähän kuullostaa. :shock: (84tkm) Niin ja ei kait se MERSU huono ole jos Siitä Bosch:n pumppu sekoaa. :D
Joko paineventtiili jumii tai muuten vaan sylinterikohtaiset syötöt niin paljon pielessä. Tai laakeri vika. :D Eli monta vaihtoehtoa.

Onko syöttöpumppu kostea suutinputkien juuresta?
Huohottaako kone kun tyhjäkäynnillä avaa öljykorkin?
Loppuuko koneen ravistus kokonaan kun polkasee kaasua? Vai jääkö Koneeseen pieni vapina?

Pistä kokeeksi täyteen tankkiin vaikka vajaa puolisen litraa 2T-öljyä. Öljy ensin sitten tankkaus. Sekoittuu varmasti. :D

Ylivuotoletkut voi ihan huoletta itekkin vaihtaa.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nyt ei taas oo vaivannu mikään... :shock:

Ei oo muualta kiisselissä kuin 2 JA 3 suuttimen päältä, perhana vuotaa sieltäkin... :x Tai en ainakaan aamulla huomannu et ois kiisseliä muualla kuin tuolla... Kattelin sitä pumppuakin, ei mulle ainakaan auennu, et missä se "luukku" on mistä pääsee vähä woimasavuja vääntelemään... :lol: Öljyähän tuol konehuonees on vähän siel sun tääl... :roll: Kone ei kyllä vuoda, se on yks toinen juttu, mutta ei siitä sen enempää... :P

Se ku polkasee niin alkaa käymää ihan heti normaalisti, tosiaan, vois jäädä jumeksii vähä yks suutin, niin ravistais tollee... ? :ropinhuud:

Pitää kattoa tuo huohotusjuttu...

Se teki tuota joskus kauan aikasemminkin, sitte se loppu, ja nyt taas alko pitkän ajan jälkeen, nyt ei taas oo vähään aikaan tehny mitään, ihan nätisti pelaa... :opel:
Vois tuota kakstahtiölppää kokeilla...

Ja jos tässä ens viikolla käväsis helsingissä messuilla, pääsis vähä polkemaan, kone mahtaa olla aika karstain, ku ei oo noita yli ~30km yhtäjaksoisia ajosiivuja pahemmin tullu pitkään aikaan taas... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Haa, kävinpä tänään hakemassa metrin ( :shock: ) tuota suuttimien ylivuotoletkua, mitä sitä säästelemään, kumminkin toi metri menee vielä meijän aikana joskus tuonne konehuoneeseen, kun nuo vanhat kangaskudos letkut kuolee... :lol:

No, vaihdoin tuon 2 ja 3 sylinterin välisen letkun, ensin koitin vain pätkäistä sitä vanhaa, mutta tuntui vuotavan, joten hain sen uuden...

Mutta mitä ihmettä... :shock: Auto vetää alempaa paljon paremmin nyt, ei enää "täristä" niin helposti, kun "polkee" :roll: jostain 1000 kierroksesta kolmosella tai isommalla vaihteella, jaksaa vetää kuuttakymppiä vitosen kanssa... :)

Kätevä tapa lisätä alavääntöä... 8)

Ja kone tosiaan toimi taas pitkän aikaa ilman että vatkasi, vaikka letku vuosikin... :?:

edittiä...

Niin, tuosta huohotuksesta, ei sitä pahemmin viitti kattoa, sen että avasin öljykorkin, niin johan sitä oli naama täys mustapäitä... :lol:

Mutta eikös toi alhaisella kierroksella täristäminen johdu kaksoismassa vauhtipyörästä, osittain siis? :?:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”