Sprinter 412D vm. 2000, vikakoodi P1351
Sprinter 412D vm. 2000, vikakoodi P1351
Eli tuollainen vikakoodi jäi kuulema jäljelle nollauksen ja ajolenkin jälkeen. Tehot kateissa eikä kone kierrä vajaata kolmeatuhatta enempää.
Vika ilmaantui jakopäänkopan vaihdon yhteydessä kun taisi syylärin irrotuksessa johtosarjat liikahdella, joku johto oli ainakin poikki, mutta onko tuo nyt vielä oire jostain toisesta huonosta johdosta tai liitoksesta? Vai onko kyseessä joku vakavampikin vika
Autohan on vasta sisäänajettu (745 000km), mutta kai tuolle pumpullekin jotain aiemmin tehtykin.
Vika ilmaantui jakopäänkopan vaihdon yhteydessä kun taisi syylärin irrotuksessa johtosarjat liikahdella, joku johto oli ainakin poikki, mutta onko tuo nyt vielä oire jostain toisesta huonosta johdosta tai liitoksesta? Vai onko kyseessä joku vakavampikin vika
Autohan on vasta sisäänajettu (745 000km), mutta kai tuolle pumpullekin jotain aiemmin tehtykin.
Juu, eli isä oli tuota autoaan käyttänyt testerissä, minä en ole vielä päässyt sen jälkeen tarkemmin tutustumaan, mutta siinä oli kuulema lukenut tuo koodi ja selitys ruiskutusennakon säätöpiiri. Tulosteenkin oli saanut matkaansa, ei vaan just äsken ollut kotosalla paperin vierellä kun soitin kyselläkseni lisätietoja.
Testerinä oli ollut autocom ja tämä oli ainoa koodi joka oli uusiutunut tyhjennyksen jälkeen.
Jos tässä huomenna ehtisi käydä katsomassa, ja syventymässä niihin pumpun johtoihin, uskoisin vian niistä löytyvän. Täytyy käydä kaikki liittimet vielä huolella läpi.
Testerinä oli ollut autocom ja tämä oli ainoa koodi joka oli uusiutunut tyhjennyksen jälkeen.
Jos tässä huomenna ehtisi käydä katsomassa, ja syventymässä niihin pumpun johtoihin, uskoisin vian niistä löytyvän. Täytyy käydä kaikki liittimet vielä huolella läpi.
Sitä malliahan tämä on, liittimestä mitaten ainakin vastusarvo vaikutti järkevältä.CDI203 kirjoitti:jos on mallia missä yhdessä suutimessa on tunistin niin tarkista se
Ihan sillä ajattelin vian noista johdoista johtuvan kun häiriö alkoi tosiaan tuon jakokopan vaihdon jälkeen ja siinä kun piti ottaa syyläri pois edestä niin ne johdot siinä heilahteli ja kun sieltä jo yksi huono löytyi.
Välillähän tämä ei edes käynnistynyt ja poltti EDC -valoa hetken aikaa senkin jälkeen oli taas käyntikuntoinen. Ja toisinaan pelaa kuulema hetken oikein ja taas menee vikatilaan.
Eiköhän se siitä vielä kuntoon tule.
No niin, tämä autohan toimii taas, ainakin eilisenpäivän testauksella ei mennyt kertaakaan enää vikatilaan.
Vikoja oli varmaan useampiakin, ainakin se yksi katkennut johto joka korjattiin, samoin autossa ollut "tehoboksi" nakattiin varuilta tallinnurkkaan.
Lopulta auto alkoi toimia kun käänsi pumpusta ennakkoa, onko sitten mahdollista että oli ennestään ennakonsäädin toiminta-alueensa reunalla ja sitten olisi pumppu jakokopan vaihdon yhteydessä senverran liikahtanut että olisi mennyt ulos alueelta? Ja kun ei pyynti toteudu niin lykkäsi vikatilan päälle? Kun käänsin pumppua niin kesti pitempään ilman vikatilaa, kun joutui sitten maantiepätkän jälkeen ajamaan parkkipaikalla lenkin niin oli vika päällä. Taas sammutuksen jälkeen sieti vetää maantiellä kaasulattiassa. Lisää kun sitten käänsi pumppua niin alkoi kestää tuota parkkipaikka ajoakin ilman vikatilaa.
Jokatapauksessa nyt vaikuttaisi toimivan Seurataan tilannetta
Vikoja oli varmaan useampiakin, ainakin se yksi katkennut johto joka korjattiin, samoin autossa ollut "tehoboksi" nakattiin varuilta tallinnurkkaan.
Lopulta auto alkoi toimia kun käänsi pumpusta ennakkoa, onko sitten mahdollista että oli ennestään ennakonsäädin toiminta-alueensa reunalla ja sitten olisi pumppu jakokopan vaihdon yhteydessä senverran liikahtanut että olisi mennyt ulos alueelta? Ja kun ei pyynti toteudu niin lykkäsi vikatilan päälle? Kun käänsin pumppua niin kesti pitempään ilman vikatilaa, kun joutui sitten maantiepätkän jälkeen ajamaan parkkipaikalla lenkin niin oli vika päällä. Taas sammutuksen jälkeen sieti vetää maantiellä kaasulattiassa. Lisää kun sitten käänsi pumppua niin alkoi kestää tuota parkkipaikka ajoakin ilman vikatilaa.
Jokatapauksessa nyt vaikuttaisi toimivan Seurataan tilannetta
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Johdot ja tuhoboxsi(jällen kerran)Taktik kirjoitti: Vikoja oli varmaan useampiakin, ainakin se yksi katkennut johto joka korjattiin, samoin autossa ollut "tehoboksi" nakattiin varuilta tallinnurkkaan.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No niinpä, boksi lähti ensimmäisenä pois kun vikaa ryhdyttiin etsimään, eikä ole menossa takaisin . Johdot mittailtiin kaikki ja katkeneet korjattiin, mutta vasta pumpun kääntely korjasi tilanteen Tuntuu nyt lähtevän paremmin käyntiinkin, voi tietysti olla kuvitteluakin.CDI203 kirjoitti:Johdot ja tuhoboxsi(jällen kerran)Taktik kirjoitti: Vikoja oli varmaan useampiakin, ainakin se yksi katkennut johto joka korjattiin, samoin autossa ollut "tehoboksi" nakattiin varuilta tallinnurkkaan.