Sprinter 412D vm. 2000, vikakoodi P1351

Vastaa Viestiin
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Sprinter 412D vm. 2000, vikakoodi P1351

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Eli tuollainen vikakoodi jäi kuulema jäljelle nollauksen ja ajolenkin jälkeen. Tehot kateissa eikä kone kierrä vajaata kolmeatuhatta enempää.

Vika ilmaantui jakopäänkopan vaihdon yhteydessä kun taisi syylärin irrotuksessa johtosarjat liikahdella, joku johto oli ainakin poikki, mutta onko tuo nyt vielä oire jostain toisesta huonosta johdosta tai liitoksesta? Vai onko kyseessä joku vakavampikin vika :?:
Autohan on vasta sisäänajettu (745 000km), mutta kai tuolle pumpullekin jotain aiemmin tehtykin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei jaksa googlettaa selkokielelle, mitä testerissä luki vai onko testattu jollain purkilla joka antaa pelkästään numeron ?
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

rintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

terve

olisko tullu uitettua se ahtopaine anturi öljyssä, se mikä on siinä isossa muoviputkessa yläreunassa

Terveisin Jamppa
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Juu, eli isä oli tuota autoaan käyttänyt testerissä, minä en ole vielä päässyt sen jälkeen tarkemmin tutustumaan, mutta siinä oli kuulema lukenut tuo koodi ja selitys ruiskutusennakon säätöpiiri. Tulosteenkin oli saanut matkaansa, ei vaan just äsken ollut kotosalla paperin vierellä kun soitin kyselläkseni lisätietoja.

Testerinä oli ollut autocom ja tämä oli ainoa koodi joka oli uusiutunut tyhjennyksen jälkeen.

Jos tässä huomenna ehtisi käydä katsomassa, ja syventymässä niihin pumpun johtoihin, uskoisin vian niistä löytyvän. Täytyy käydä kaikki liittimet vielä huolella läpi.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eikös se ennakon säädin ole erillinen potikka syöttäpumpussa vai muistanko ihan väärin?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jos on mallia missä yhdessä suutimessa on tunistin niin tarkista se
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

CDI203 kirjoitti:jos on mallia missä yhdessä suutimessa on tunistin niin tarkista se
Sitä malliahan tämä on, liittimestä mitaten ainakin vastusarvo vaikutti järkevältä.

Ihan sillä ajattelin vian noista johdoista johtuvan kun häiriö alkoi tosiaan tuon jakokopan vaihdon jälkeen ja siinä kun piti ottaa syyläri pois edestä niin ne johdot siinä heilahteli ja kun sieltä jo yksi huono löytyi.
Välillähän tämä ei edes käynnistynyt ja poltti EDC -valoa hetken aikaa senkin jälkeen oli taas käyntikuntoinen. Ja toisinaan pelaa kuulema hetken oikein ja taas menee vikatilaan.

Eiköhän se siitä vielä kuntoon tule. :D
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

No niin, tämä autohan toimii taas, ainakin eilisenpäivän testauksella ei mennyt kertaakaan enää vikatilaan.

Vikoja oli varmaan useampiakin, ainakin se yksi katkennut johto joka korjattiin, samoin autossa ollut "tehoboksi" nakattiin varuilta tallinnurkkaan.

Lopulta auto alkoi toimia kun käänsi pumpusta ennakkoa, onko sitten mahdollista että oli ennestään ennakonsäädin toiminta-alueensa reunalla ja sitten olisi pumppu jakokopan vaihdon yhteydessä senverran liikahtanut että olisi mennyt ulos alueelta? Ja kun ei pyynti toteudu niin lykkäsi vikatilan päälle? Kun käänsin pumppua niin kesti pitempään ilman vikatilaa, kun joutui sitten maantiepätkän jälkeen ajamaan parkkipaikalla lenkin niin oli vika päällä. Taas sammutuksen jälkeen sieti vetää maantiellä kaasulattiassa. Lisää kun sitten käänsi pumppua niin alkoi kestää tuota parkkipaikka ajoakin ilman vikatilaa.

Jokatapauksessa nyt vaikuttaisi toimivan :D Seurataan tilannetta :arrow: :kuski:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Taktik kirjoitti: Vikoja oli varmaan useampiakin, ainakin se yksi katkennut johto joka korjattiin, samoin autossa ollut "tehoboksi" nakattiin varuilta tallinnurkkaan.
Johdot ja tuhoboxsi(jällen kerran)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

CDI203 kirjoitti:
Taktik kirjoitti: Vikoja oli varmaan useampiakin, ainakin se yksi katkennut johto joka korjattiin, samoin autossa ollut "tehoboksi" nakattiin varuilta tallinnurkkaan.
Johdot ja tuhoboxsi(jällen kerran)
No niinpä, boksi lähti ensimmäisenä pois kun vikaa ryhdyttiin etsimään, eikä ole menossa takaisin :wink: . Johdot mittailtiin kaikki ja katkeneet korjattiin, mutta vasta pumpun kääntely korjasi tilanteen :?: Tuntuu nyt lähtevän paremmin käyntiinkin, voi tietysti olla kuvitteluakin.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

The start of delivery control loop or the start of injection control loop is faulty

Tommonen löyty sopiiko tähän vehkeeseen onko pumpun säätöpiiri viallinen
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”