ML320 jakoketjun vaihto

Vastaa Viestiin
jek
Viestit: 44
Liittynyt: 08.3.2006 12:19

ML320 jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja jek »

Huollossa epäilivät että jakoketju olisi venynyt ja se olisi syytä vaihtaa.
Merkkiliike hinnoitteli tämän lystin maksamaan 4000€. Kuulostaa kohtuullisen kalliilta...
Eikö nämä ketjut kestä tämän enempää? Kyseessä siis V6 3,2 bensa.. 260tkm ajettu..
S211 E200 CDI -09
Volvo V70 2.5T AWD -07
Ex: W203 C200 CDI -05
Ex: W163 ML320 -01
Ex: S210 290TDT -97
Ex: S124 230TE -91
Ex: W123 200D -85
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: ML320 jakoketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja Roisto »

On ihan hyvänlainen hinta. :shock:

Itse sain tarjoukset 700-800 euron haarukkaan (E 500, M113).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Ei kestä näemmä aina... Faijalla -05 E200 ja jakoketju rallattaa, menee vaihtoon. voiko se olla V-koneeseen noin helevetin kallis?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
jek
Viestit: 44
Liittynyt: 08.3.2006 12:19

Viesti Kirjoittaja jek »

No tuommonen alle tonnin hinta olis vielä ihan ok, merkkiliikkeessä on tietysti aina vähän kalliimpaa mutta silti...
S211 E200 CDI -09
Volvo V70 2.5T AWD -07
Ex: W203 C200 CDI -05
Ex: W163 ML320 -01
Ex: S210 290TDT -97
Ex: S124 230TE -91
Ex: W123 200D -85
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Osat (ketju, venttiilikoppien tiivisteet (kiristin)) maksavat noin 200-250. Mitähän siihen on suunniteltu vaihdettavaksi?

Toki WIS:n mukaan pitäisi purkaa vänkärin puolelta venttiilikoneisto (kukkopojat telineineen pois), mihin tarvitaan uudet pultit yms.

Tulpat on pöljissä paikoissa, tosin tarttee irrottaa vain puolet (1 per pytty). venttiilikopissa ei pitäisi olla mitään erikoista. Kyllähän siinä aikaa palaa huomattavasti enemmän kuin jossain vanhassa dieselissä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jek
Viestit: 44
Liittynyt: 08.3.2006 12:19

Viesti Kirjoittaja jek »

Aikaa ilmeisesti menisi 2-3 päivää, siinä ensijärkytyksen jälkeen ei niin tarkaan tullu kuunneltua mitä siihen vaihettas...
S211 E200 CDI -09
Volvo V70 2.5T AWD -07
Ex: W203 C200 CDI -05
Ex: W163 ML320 -01
Ex: S210 290TDT -97
Ex: S124 230TE -91
Ex: W123 200D -85
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jek kirjoitti:Aikaa ilmeisesti menisi 2-3 päivää, siinä ensijärkytyksen jälkeen ei niin tarkaan tullu kuunneltua mitä siihen vaihettas...
Siinä voi tosiaan korvat alkaa piippaamaan aika kovaa, vaikkei muuta vikaa niissä oisikaan. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jek
Viestit: 44
Liittynyt: 08.3.2006 12:19

Viesti Kirjoittaja jek »

Vähän siinä kävi puhalluttamaan, eikä varattu ketjulle vaihtoaikaakaan siltä seisomalta ...
S211 E200 CDI -09
Volvo V70 2.5T AWD -07
Ex: W203 C200 CDI -05
Ex: W163 ML320 -01
Ex: S210 290TDT -97
Ex: S124 230TE -91
Ex: W123 200D -85
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ite sain viime viikolla postissa ketjun niittaustyökalun. Pitäisi vielä osat ostaa ja tekaista ohjurit ketjulle, ettei pääse pomppaamaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”