Gmeseen diesel

Vastaa Viestiin
Avatar
Norsukuski
Viestit: 45
Liittynyt: 03.3.2011 10:06
Paikkakunta: Kemijärvi

Gmeseen diesel

Viesti Kirjoittaja Norsukuski »

Tarjottiin OM 603 moottoria kohtuu hinnalla, onko kellään kokemusta voiko sen asentaa suoraan 2,3 bensamoottorin tilalle, dieselikin on ollut ennen manuaalilaatikossa kiinni. G-mesen 2,3 moottori on -87, ja dieselin -89. Tyyppikatsastukset tietenki, mutta se ei liene ongelma.
Avatar
Norsukuski
Viestit: 45
Liittynyt: 03.3.2011 10:06
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Gmeseen diesel

Viesti Kirjoittaja Norsukuski »

Norsukuski kirjoitti:Tarjottiin OM 603 moottoria kohtuu hinnalla, onko kellään kokemusta voiko sen asentaa suoraan 2,3 bensamoottorin tilalle, dieselikin on ollut ennen manuaalilaatikossa kiinni. G-mesen 2,3 moottori on -87, ja dieselin -89. Tyyppikatsastukset tietenki, mutta se ei liene ongelma.
On sen verran iso homma joten unohdin koko jutun :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mikäs siinä niin isoa on? varmaa kolme neljästä 230E on muutettu dieselille nykyää...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Kyllä sinne ne moottorit vaihtuu aikas helposta, kaverin Geehen laitettiin ensin OM617:n tilalle OM603 ja nyt vaihettiin sekin OM605:seen turpoon. Moottorinkannakkeet voi joutua ite tekemään, muttei se paharasti oo.
Avatar
Norsukuski
Viestit: 45
Liittynyt: 03.3.2011 10:06
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Norsukuski »

jiipee kirjoitti:Kyllä sinne ne moottorit vaihtuu aikas helposta, kaverin Geehen laitettiin ensin OM617:n tilalle OM603 ja nyt vaihettiin sekin OM605:seen turpoon. Moottorinkannakkeet voi joutua ite tekemään, muttei se paharasti oo.
Niin nehän ei varmaan ole onkelma, mutta miten se tehopuoli, paljonko heppoja ahtamattomassa OM603:ssa, tossa on jotai 150 kaakia, mutta väännössä varmasti häviää.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no tossa bensakonees ei oo ku 125hv uutena ja nykyäää hyvä jos sata :D om603 on iha hyvä siihen, se on sentäs kuitenki 110hv ja vääntöö vakionaki jo iha hyvästi. http://www.mese.fi/mekka/index.php?title=OM603.912

ja miks ei laittas vaikka turboa jos ei riitä pumpun säätö?

Kaikinpuolin dieselin toiminta on tollasessa autossa järkevämpi. polttoaineen kulutus kaikenlisäks varmaan puolittuu ellei putoa jopa 70%
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Norsukuski
Viestit: 45
Liittynyt: 03.3.2011 10:06
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Norsukuski »

Sekö passaa kytkinkopaltaan ja kytkinakseleiltaan ihan noin vain? Täytyy vissiinruveta asiaa uudestaan miettimään, jos konetta ei ole jo myyty.
Onhan se tosi että vääntö kasvaa huimasti pensavehkeeseen verrattuna, mutta syöpi se varmaan löpöä kuitenki sen kympin sataselle
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

eihän se paha rojekti voi olla että jätät sen bensaksi ja myyt sen mulle..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”