vanhaan 407:skaan lisää puhtia?

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

vanhaan 407:skaan lisää puhtia?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaverilla on tuomonen vanha matkailumersu johon suunniteltiin vaihtaa tuomonen vähän tuoreempi OM617ska... Tilanpuute vain tulee väistämättä eteen... Onko tuollaista vaihto operaatiota kukaan tehnyt?
Vanha 220d tuntuu melkosen laiskalta varsinkin kun sattuu vastatuuli ja ylämäki yhtäaikaa. :shock: :D
ha2403ma
Viestit: 9
Liittynyt: 02.10.2006 22:51
Paikkakunta: haapajärvi

407 :n puhtia

Viesti Kirjoittaja ha2403ma »

Mulla sama vika..ja nyt herkis pumppu toimimasta .ei auta vaikka ilmoo ei tykilläkään käyntiin..ajosta tulin 2 vrk seisoi..ei ääntänyt ja kone on käynyt siististi.syöttöjä en ole saanut isolle ..ei savuta vaikka kuin polkee
olisiko se ollut jo oire aikaisemmin? ajettu vain 250 tkm,,käykö normaalin
vanhan 124 pumppu? ja mimmoset ajoitus merkit on ja mistä löytyy?
kertokaa joka tietää olen noviisi näissä hommissa :oops:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

setällä on 407 asuntoauto cedrikin kuutosella kun 2.4 kones posahti turbolla....ainakin nissanin pannu sinne sopii ja oiko jollain bemarin kytkimellä ja jonkun sortin mersun 5v loota on perässä välilaipalla... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
miksi
Viestit: 199
Liittynyt: 03.11.2006 23:15
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja miksi »

hih hei!

Mulla on tehtynä vanhaan 407 koppimersuun koneenvaihto, eli 617 kone lepäilee paikoillaan. siellä pitäis olla vakiona kylläkin 240 kone eikä220. kone menee paikoilleen ilman isompia ongelmia, jos sattuu olemaan omilla jaloilla (pakettiauton varmimmin), eli erona on vain se yks sylinteri lisää joka tulee eteenpäin joka aiheuttaa syylärin siirron eteenpäin. pituutta tulee eteenpäin n10cm jos pysytään mallissa mekaaninen flekti ja syyläri edessä. ite tipautin syylärin etupuskurin korvakkeitten tasolle jolloin oma maski meni vielä suoraan kiinni. kun on ne omat jalat joutuu niitä viistämään noin 5mm päistä ettei ota runkoon vahingossakaan kiinni, vaihelaatikkoo ja kardaania ei tarvitse muokata ne pysyy samanlaisina kuten ennenkin. hehkuille joutuu laittaan sen pikareleen ja sammuttimen vivun muuttaa, mutta esim kaasuvivut ja ilman putsari pysyy ennallaan... öljyn suodattimen kanssa kannattaa olla tarkkana jos auto on polkimista mallia lattiasta suoraan läpi, sinne ei käy silloin se takaviistoon osoittava putsari.. vaan joutuu joko tekemaan siirtopaketin tai sitten koitettava ylöspäin olevaa jalkaa. sitä että mahtuuko se konekopan alle sellaisenaan se putsari ei ole tietoa..
A.K
Viestit: 3
Liittynyt: 27.3.2007 0:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja A.K »

Asiasta poiketen :arrow: Mitkäs ovat wanhan 220d:n kannen kiristysvaiheet ja momentit? :roll:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

A.K kirjoitti:Asiasta poiketen :arrow: Mitkäs ovat wanhan 220d:n kannen kiristysvaiheet ja momentit? :roll:
Kuinka wanhan? Tuossa on OM615:n eli 200D:n ja 220D:n tiedot, ja nämä koneethan ovat W123-koppaisessa olevat. Tiedä sitten onko W115:n 220D-kone samoilla spekseillä, luulisi olevan.

Tuo ylempi kuva on 200/220 D:n pulttijärjestys, alempi 5-pyttyinen OM617.
Ja siis purkaessa lähdetään pultista 18 kohti ykköstä ja kootessa aletaan ykkösestä. Toivottavasti kuvasta saa selvää...
Kuva

Huomaa, että eri kantaisille pulteille on erilaiset ohjeet eli kummat sitten koneessa ovatkin.
Kuva
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
A.K
Viestit: 3
Liittynyt: 27.3.2007 0:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja A.K »

Kyseessä 406 -68 8)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

A.K kirjoitti:Kyseessä 406 -68 8)
Se on siinä ja siinä, onko pelissä vanhempi OM621 vaiko tämä OM615, joka tuli markkinoille juurikin 1968. Eiköhän tieto löydy jostain päin.
As the forefather of the OM615, the OM621 was also fitted to the Unimog 421 until replaced in 1968 to coincide with the introduction of the 200D/8 and 220D/8 sedans.
Kuvankin perusteella voi vertailla jonkin verran.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM615

Meillä oli keikkabussina tuollainen "Pulla-Mersu" eli 406. Ei siinä tosiaan kamalastissa isoa kiirettä pidetty, vähän kun siinä oli tuota jakeluauton vikaa vielä perävälityksessä, niin 80 km/h tien päällä oli maksimi niin koneen kierrosten kuin korvienkin kannalta :x
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

615 moottori on pakussa jos on 2,2 litrainen ja kannenpultteina ovat sitten nuo kuusiokolo kantaiset jotka kiristetään vain momenttiin eli ei asteita.Muista sitten jälkikiristys jonkin ajan kuluttua :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”