312D veto loppuu

Vastaa Viestiin
jazka49
Viestit: 27
Liittynyt: 05.11.2014 7:56
Paikkakunta: kouvola

312D veto loppuu

Viesti Kirjoittaja jazka49 »

Joskus kun auto on lämmin ja sillä ajaa jonkin aikaa hiljaista vauhtia 40-50 km nopeudella niin kiihdyttäessä tuntuu, että veto loppuu ja auto kiihtyy tosi hitaasti. Sitä kestää vähän aikaa ja auto alkaa taas vetää normaalisti. Mikä tällaisen voi aiheuttaa?
Ei sitä koskaan kotipihassa esiinny. kun sitä yrittäisi tutkia.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Sama vika. Joskus on vetoja kunnolla niin sitten mennään, mutta yleensä ei ollenkaan. Noh, oma kun menis läpi katsastuksesta on pääasia :) .

Kannattaa tutkia ettei ole vuotoja ahtoputkistossa, esimerkiksi Egr venttiili voi olla irti ja sen voi tulpata. Ahtopainemittari antais tietoa ongelmasta ja Star kertois vikakoodit.
MAP anturilla on tekemistä ahtopaineiden kans (star kertoo vikatilan) ja turbo voi olla väljä sekä turbon hukkaportin painekello täynnä öljyä?

Ilmanputsari kannattaa uusia kerran vuodes koska se tukkeutuu vaikka vanha näyttäis kuin uudelta ja uusi maksoi Nimarkilla 8€ (aiemmin 6€ :) ).
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Taisin lukea hieman huonosti tuon alkuperäisen viestin, mutta mun vastaukses piti paikkansa ainakin Star testeri ja ilmansuodattimen vaihto.

Entisellä työnantajalla oli aikoinaan noita museo Sprintteritä ja ei sekään keksiny muuta vikaa kun että ilmanputsaria piti vaihtaa usein, kun siltä aikoinaan kyselin kyseisestä mallista.

Miksi muuten ne olis CDI versioon laittanu reijät lokariin jos siinä ei olisi ollu jotain syytä? Komeamman näköinen kun vähä reikiä? Miehekkäämpi?

No taitaa tuo museoauto ottaa ilman keulasta, mutta kärpäsetkö ne suodattimen tukkii kun ei vuoden vanhalla pääse savuarvosta läpi, vaikkakin ihan uuden näköinen suodatin, eikä paljoa pölyä tule kun puhaltaa paineella.
Viimeksi muokannut et, 23.10.2015 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

museo sprintteri ??????

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Taitaa loppua monta CDI ropposta luovuttaa ennen kun museo rintterit luovuttaa.
Mulla museo värit on alle -83
Ja löytyy mm rintterit 310 4x4
Ahtopaine anturi tai se sähköauton saattaa MUSEO rintterissä opisteillä

Yšt Jamppa
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tähtikujettaja lanseeras tuon termin ja mielestäni se on aika osuva :)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Museorinttereitä mullakin pari kappaletta..

Niin itse vikaan, ahtoilman lämpöanturin johto poikki tai sitten ahtopaineanturin johto poikki?
jazka49
Viestit: 27
Liittynyt: 05.11.2014 7:56
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja jazka49 »

Ainakin se lämpömittarin anturi siinä putkessa on rikki. Tilattu - täytynee tilata uusi ahtopaineen tunnistinkin siihen viereen.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Samoja vinkeitä täälläkin, huomaa heti aamuruuhkassa päätielle usuttaessa jotta millä jalalla vekotin on yöpuulta noussut. Evryllä voi toki houkustella laukkaan tarvitessa. Lisäksi kottero lyö syötöt poikki satunnaisesti täyskaasukiihdytyksissä, kylmänä tai puolilämpöisenä maks. pari kertaa, pidemmälle mennessä ei enää. Tilanne on päällä ehkä sekunnin kaks ja taas mennään kuin ei mitään. :lol:

Vanhassa autossa pitää olla vähän karaktääriä, muutoin menee kurvailu tylsäksi puurtamiseksi. :idea: :wink: :happy:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Mää en oo vetojen puuttumista huomannut. Nehän vasta alkaa 2400rpm jälkeen jatkuen loppuun asti. Tosin aamunuhaa on ollut, eka liikkeellelähtö pitää tehä kakkosen sijasta ykkösellä :?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Lähtöö se täällä ainakin kuusiaidan alta samontien kakkosella menolleen, älä ny viiti joutavia jutella. :D

Tänään värkki tuli todisteltua vieläpä teknisesti tieliikennekelvokkaaksi, pienet sille. :shock: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Jääköhän noista aamupahoinvoinneista vikakoodia? Ainakaan EDC valo ei ole koskaan palanu vaikka veto olis pois.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Enpä ole vuosiin vikamuistia lukenu, ei oo kiinnostanu tarpeeksi. :lol: Tuikku on kiilunut viimeksi joskus muinoon kun pedaalianturi oli sippi. Oli välillä kuin olisi kontti puolillaan vettä ja välillä veti vallan tyhjäkäynnille ja sytytti vikavalon. Asettu kun laitto käytetyn kaasunanturin c250:stä. Uuven anteron hinta olis ollu aika karkeella suolalla graavattu: ~1/2 teur.

Hittojako nuota murheilemaan, kun myöntäävät vielään hinurivakuutuksen tuholaiskaskoon. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jazka49
Viestit: 27
Liittynyt: 05.11.2014 7:56
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja jazka49 »

Lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja ottaa kierroksia. Kulkee kylmänä reippasti yli satasen vauhtia, mutta kun lämpiää, niin ei nouse kierrokset enää yli 2500 eikä kiihdy. Vauhtia löytyy juuri ja juuri 80 kun jaksaa odotella kiihtymistä. Tuntuu, että vanhusta heikottaa . . .
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

et kirjoitti:Jääköhän noista aamupahoinvoinneista vikakoodia? Ainakaan EDC valo ei ole koskaan palanu vaikka veto olis pois.
Onkos se palanut koskaan siis että ei ole vallan poistettu...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jazka49 kirjoitti:Lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja ottaa kierroksia. Kulkee kylmänä reippasti yli satasen vauhtia, mutta kun lämpiää, niin ei nouse kierrokset enää yli 2500 eikä kiihdy. Vauhtia löytyy juuri ja juuri 80 kun jaksaa odotella kiihtymistä. Tuntuu, että vanhusta heikottaa . . .
Ainkin se yhdessä suutimessa oleva tunistin
tekee noin kun on sopivasti hajalla,
siitä tallentuu koodi mikä näkyy *:rilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

CDI203 kirjoitti:
et kirjoitti:Jääköhän noista aamupahoinvoinneista vikakoodia? Ainakaan EDC valo ei ole koskaan palanu vaikka veto olis pois.
Onkos se palanut koskaan siis että ei ole vallan poistettu...
On joo :) Lamppu on oikealla paikallaan ja sammuu aina käynnistyes.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

et kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
et kirjoitti:Jääköhän noista aamupahoinvoinneista vikakoodia? Ainakaan EDC valo ei ole koskaan palanu vaikka veto olis pois.
Onkos se palanut koskaan siis että ei ole vallan poistettu...
On joo :) Lamppu on oikealla paikallaan ja sammuu aina käynnistyes.
Ja silti *:ri ei näytä mitään vika koodeja?
jos näin on niin katso ajossa mitä siellä näytää tapahtuvan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Näin kerran Starin 10v sitten Lommilan Veholla Hyötyajoneuvopuolella :)
Näytti kätevältä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

et kirjoitti:Näin kerran Starin 10v sitten Lommilan Veholla Hyötyajoneuvopuolella :)
Näytti kätevältä.
Juu on myös
sitä varsinkin kuvaillun
kaltaisten vaivojen selvitellyn :)

lapioksi siitä ei oikeen ole
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Easy Rider kirjoitti:Samoja vinkeitä täälläkin, huomaa heti aamuruuhkassa päätielle usuttaessa jotta millä jalalla vekotin on yöpuulta noussut. Evryllä voi toki houkustella laukkaan tarvitessa. Lisäksi kottero lyö syötöt poikki satunnaisesti täyskaasukiihdytyksissä, kylmänä tai puolilämpöisenä maks. pari kertaa, pidemmälle mennessä ei enää. Tilanne on päällä ehkä sekunnin kaks ja taas mennään kuin ei mitään. :lol:

Vanhassa autossa pitää olla vähän karaktääriä, muutoin menee kurvailu tylsäksi puurtamiseksi. :idea: :wink: :happy:
Tuntuu korreloivan tuo pätkiminen kosteuteenkin. Motarin vesisumussa alko taas kiukuttelemaan. Heitti mököttämästä kun piti parempaa väliä. Onko sammutinsolenoidilla liitoksia montakin ja missä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”