sprinter 311 Cdi w903

Vastaa Viestiin
Boxx
Viestit: 6
Liittynyt: 19.2.2016 20:38
Paikkakunta: Lohja

sprinter 311 Cdi w903

Viesti Kirjoittaja Boxx »

Terve kaikille.

Piti oikein rekisteröityä, jos täältä saisi apua ongelmaan.

Elikkä, ahtopaineongelmaa. Toimii useimmiten ihan normaalisti. Joskus kuitenkin saattaa hukata ahtopaineet kesken ajon. Kuitenkin herää normaalisti, kun käyttää virrat pois.

Usein tämä ko. ongelma kuitenkin ilmaantuu kun auto käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Käyntiäänestä kuulee koska menee ahdottomaan tilaan, tuntuu kuin joku venttiili aukeaisi ennen vaimentajaa ja päästäisi kaasut suoraan ulos. Tämä kuitenkin korjaantuu kun tosiaan käyttää virrat pois.

Missä mahtaisi olla vikaa?

Luin että muillakin samantyylisiä ongelmia, mutta varsinaista vian ratkaisua en löytänyt.

Ja ei tee aina vikaa. Saattaa mennä pitkäänkin ilman ongelmia. Tuo tyhjäkäynti sen yleensä aina aiheuttaa...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter 311 Cdi w903

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Boxx kirjoitti:Terve kaikille.

Piti oikein rekisteröityä, jos täältä saisi apua ongelmaan.

Elikkä, ahtopaineongelmaa. Toimii useimmiten ihan normaalisti. Joskus kuitenkin saattaa hukata ahtopaineet kesken ajon. Kuitenkin herää normaalisti, kun käyttää virrat pois.

Usein tämä ko. ongelma kuitenkin ilmaantuu kun auto käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Käyntiäänestä kuulee koska menee ahdottomaan tilaan, tuntuu kuin joku venttiili aukeaisi ennen vaimentajaa ja päästäisi kaasut suoraan ulos. Tämä kuitenkin korjaantuu kun tosiaan käyttää virrat pois.

Missä mahtaisi olla vikaa?

Luin että muillakin samantyylisiä ongelmia, mutta varsinaista vian ratkaisua en löytänyt.

Ja ei tee aina vikaa. Saattaa mennä pitkäänkin ilman ongelmia. Tuo tyhjäkäynti sen yleensä aina aiheuttaa...
Ko mallia monelaista saaste versiota mutta kuulosta mallilta missä on EGR
niin äänen muuttos tulisi sen aavutumisesta
mutta että ei olis liian hellpoa niin vika voi olla monessa paikassa minkä takia se tekee niin

kanatta tarkistella näkyykö mitään vuotoja tms poikeavaa varsinkin hahtoputkista tai johtojen hinkaantumia

mikä taas on hyvää niin pistämällä auton *:rin piuhan päähään saa
yleensä suoraan tietää syyn mikä sielä kiusaa ja jos ei suoraan niin testeri kutenkin antaa todella hyvän suunnan mistä vikaa etsiä

eli jos ei mitään poikeavaa silmin havaitavaa näy niin seuraavaksi *:rin piuhan päähän muuten yleensä kulluu rahaa/aikaa paljon hukkaan ennen vian löytymistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edellä tulikin olennainen; ensin Starilla testaamaan. Vielä jos on ammattilainen Staria käyttämässä voi vika paikallistua helpostikin oikeaan kohtaan.
oulaistenliikenne.fi
Boxx
Viestit: 6
Liittynyt: 19.2.2016 20:38
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Boxx »

Kiitoksia vastauksista.

Tuli tuossa eilen hieman ihmeteltyä tuota ja huomasin, että turbossa jonkinlainen vipusäätö pakopuolella? Onko tuossa jonkinlainen siipien säätö vai mikä viritys?

Huomasin että se ääni muuttui siinä kohtaa kun se vipu liikkui ylös ja silloin se meni tehottomaan tilaan. Kun virrat käytti pois palautui vipu takaisin alas.

Mietin, että onko vika turbossa vai antaako tuo jonkinlainen säädin nyt väärää informaatiota vivulle? Ja mikä tuota vipua loppupeleissä ohjaa? Alipaine?letkuja näytti olevan tuossa ainakin.

Missä muuten sijaitsee tuo egr? Onko se jossain turbon lähellä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Boxx kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.

Tuli tuossa eilen hieman ihmeteltyä tuota ja huomasin, että turbossa jonkinlainen vipusäätö pakopuolella? Onko tuossa jonkinlainen siipien säätö vai mikä viritys?

Huomasin että se ääni muuttui siinä kohtaa kun se vipu liikkui ylös ja silloin se meni tehottomaan tilaan. Kun virrat käytti pois palautui vipu takaisin alas.

Mietin, että onko vika turbossa vai antaako tuo jonkinlainen säädin nyt väärää informaatiota vivulle? Ja mikä tuota vipua loppupeleissä ohjaa? Alipaine?letkuja näytti olevan tuossa ainakin.

Missä muuten sijaitsee tuo egr? Onko se jossain turbon lähellä?
EGR on imusarjassa(jos siis on kaikissa ei ole)
turbon vipu hässäkän käytös johtuu vika tilaan menosta
(vika tila ei ahtopainetta ja vipu menne siihen asentoon missä sitä ei tule)
ja kuten sanottu niin sille monta mahdolista syytä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Boxx
Viestit: 6
Liittynyt: 19.2.2016 20:38
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Boxx »

Jees.

Täytyy käydä piuhan päässä näyttämässä tuota, jos sieltä joku vika ilmenisi.

Kiitoksia vastauksista.
pesati
Viestit: 1
Liittynyt: 19.3.2018 8:51

2003 316 cdi

Viesti Kirjoittaja pesati »

Mitkähän on nuo railin paineet.kylmäkäynnistyksessä?

Vikaa ettiessä 5asteen pakkasessa käynnisty 270 barin jälkeen, rail säätimeen uudet tiivisteet ja 7 asteen pakkasess vaatikin jo 320 baria.

Joku viisas voisi valottaa asiaa, ainahan sen joku onjo ilmoittanut, mutta kun silloin kun ettii ei löydä ja kun ei eti niin aina tulee silmille ne löytämättömät tiedot......
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 2003 316 cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pesati kirjoitti:Mitkähän on nuo railin paineet.kylmäkäynnistyksessä?

Vikaa ettiessä 5asteen pakkasessa käynnisty 270 barin jälkeen, rail säätimeen uudet tiivisteet ja 7 asteen pakkasess vaatikin jo 320 baria.

Joku viisas voisi valottaa asiaa, ainahan sen joku onjo ilmoittanut, mutta kun silloin kun ettii ei löydä ja kun ei eti niin aina tulee silmille ne löytämättömät tiedot......
Joskus kylmää konetta tarkastelsa näky muistin mukaan 300-400bar olevan tavoite arvo
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”