Mb vito 115 cdi naputus

Vastaa Viestiin
wilzon
Viestit: 6
Liittynyt: 03.3.2016 19:53
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Mb vito 115 cdi naputus

Viesti Kirjoittaja wilzon »

eli ongelma on mb vito 115 cdi vm 08 automaatti

ajettu n 390000

homma läht siitä että auto tuli suuttimien pohjatiivisteiden vaihtoon

ensin painittiin 1 suuttimen kanssa ja päivä meni että saatiin irti kun oli vuotanut ja parkiintunut kiinni.. no viimenään kone lämpöiseksi ajamalla ja suutin löysäämällä auto ulos ja kierros hallin ympäri niin lähti irti

auto sisään ja suutin irti.. kuparitiivisteessä näkyis selvästi että tiivistepintaa ei ole ollut kovnkaan paljon ja vuotokohta pääteltävissä

no kansi kalvattiin että pinta hyvä mitattiin paljon lähti ja mtattiin vanha tiiviste joka oli 1,55 mm paksu
tilalle laitettiin 2 mm paksu koska se oli hyvin lähellä siitä mikä oli lähtenyt kannesta pois

sitten yritämään seuraavaa eli 2 ja 3 lähti hyvin ja pohjat kohtuuhyvät kevyt kalvaus ja n1,55 mm paksut tiivisteet

no nelonen ei sitten liikkunutkaan mihinkään joten 1,2,3 kiinni ja taas ajamaan ja löysäämään jne..

ei lähtenyt irti kevyellä käyttelyllä joten pikku ajolenkki ja noin 1km ajon jälkeen auto hiipui..

edellisellä kerralla kun 1 suutin lähti irti niin se selvästi vuoti ohi ja supsutti nyt hyytyi eritavalla

sammui ja uudstaan käyntiin kesti käynnissä noi 3-4m ja sammui ja muutaman yrityksen jälkeen puomilla takas pajalle

no luultiin että suutin irti mutta ei liikkunut mihinkään.. eikä suostu lähtemään käyntiin..

lyötiin testeri AUTOCOM kiinni ja sitä kautta heitti oikosulkua ikakoodeilla suuttimille..

no mitattiin suuttimet läpi ja 1 sutin oli maissa

tilattiin uusi suutin ja se kiinni ohjelmoitiin numerot koneella ja auto käyntiin kevyen sahauksen jälkeen.. ja uusi yritys nelosen kanssa

tällä kertaa oli hommattu kentin suuttimen irroitus ainetta.. noin 30-45 min liotuksen ja käyttelyn /kierrosten nostelun jälkeen alkoi supsuttamaan ja ei muuta kun auto sisään ja suutin irti..

kansi oli suht ok suuttimen tiivistepinnasta joutui kalvaamaan vähän että saatiin tasainen pinta ja hieman kannesta.. se tiiviste prikka oli aivan luonnottoman näköinen ja siitä puuttui ihan pieni pala eikä ollut reunoiltaankaan enää tasapaksu vaan kaventunut osittain

no suutin takas paikoilleen 2 mm tiivisteellä ja auto käyntiin niin

nakuttaa tyhjäkäynnillä ja nakutus nousee kun nostaa kierroksia tasaisesti koko ajan

tässä vaiheessa päätettiin vaihtaa myös se 4 suutin..

uusi suutin kiinni ja nakutus jatkui se sis 2,0 tiivisteellä
sitten kokeiltiin niin että laitettii 1 vanha suutin eli se mikä oli oikosessa painelinjaan kiinni ja toinen vanha paluulinjaan ja sähköpiuhaan ja autoa käyntiin ilman suutinta paikallaan että naputtaako vielä kun epäiltiin jo nostinta

no paha sanoa kun meteli niin pirun kova..

seuraavaksi uusi suutin paksummalla tiivisteellä eli 2,5 mm

tässä vaiheessa mainitaan että myös endoskoopilla tarkistettiin aina asentaessa että mitään rojua ei ole eksynyt tiivistepinnoille.. 4 sylinteriin yritettiin katsoa männän päälle mutta näytti siistiltä konetta myös pyöritettiin samalla ja mitään ei siellä näkynyt..

no uusi suutin kiinnni 2,5 mm tiivisteellä ja kone käymään omasta mielestäni nakutus hiljeni hieman tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla edelleen kuuluu..

nyt kone käy jonkun aikaa ja sytyttää vikavalon ja koodit kun lukee niin taas herjaa suutinpiirin oikosulku..


toivottavasti herää jotain ajatuksia alkaa ideat loppua
wilzon
Viestit: 6
Liittynyt: 03.3.2016 19:53
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja wilzon »

tänään tarkistettu reaalidatalla suuttimen korjaus arvot

poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 1 -1,84mm3/tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 2 -1,61mm3 /tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 3 -1,79mm3/tahti
poikkeama ruiskutusmäärässä, sylinteri 4 +5,24 mm3/tahti

ja suutin nro 1 ja 4 ovat uusia
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nelosessa aika jämäkkä korjaus arvo :shock:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nelosen suutin korjaa suunnilleen maksimia, eli sieltä löytyy vika. Tarinaa lukiessa ei kyllä löytynyt mitään mikä tuon aiheuttaisi, kun on eri suuttimiakin sinne kokeiltu :?
wiimax.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kannattaa mittailla puristukset ensin testerillä ja jos siitä löytyy jotain niin sitten vielä mekaanisella painemittarilla.

Oisko nyt vaan tullu mäntään vauriota tms. kun joutunut huudattaan suuttimia irti :?

Vähän viittaa siihen ettei oikein pala 4:ssa jos pitää syöttää noin reilusti plussaa korjausarvojen perusteella.

Viton koneita löytyy hyllystä jos jotain Fatal-erroria on koneeseen tullut.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Oliko nelosen suutin uusi vai ns. kunnostettu tai euroopasta ostettu?

Minulle on kerran sattunut kunnostettu suutin joka piti heti asennuksen jälkeen aivan h*lvetimoista naputusta ja konekin kävi rynkyttämällä. Ei auttanut kuin käydä marmorilta hakemassa uusi suutin ja sillä tuli taas käynti kuntoon.
wilzon
Viestit: 6
Liittynyt: 03.3.2016 19:53
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja wilzon »

Meissenkeri kirjoitti:Oliko nelosen suutin uusi vai ns. kunnostettu tai euroopasta ostettu?

Minulle on kerran sattunut kunnostettu suutin joka piti heti asennuksen jälkeen aivan h*lvetimoista naputusta ja konekin kävi rynkyttämällä. Ei auttanut kuin käydä marmorilta hakemassa uusi suutin ja sillä tuli taas käynti kuntoon.
4 suutin uusi boschin paketista otettu ja taisi tulla jopa veholta samoin ykkönen

ja sama naputus on sillä vanhalla nelos suuttimella ja uudella.. vanhalla e tainut korjaus arvo tosin olla ihan noin korkea
wilzon
Viestit: 6
Liittynyt: 03.3.2016 19:53
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja wilzon »

dealer kirjoitti:Nelosen suutin korjaa suunnilleen maksimia, eli sieltä löytyy vika. Tarinaa lukiessa ei kyllä löytynyt mitään mikä tuon aiheuttaisi, kun on eri suuttimiakin sinne kokeiltu :?
sepäs siinä kun tosiaan se 1 ja 4 suutin on uusia boschin laatikosta vielä eikä mitään ebaysta tilattuja

tuli vielä mieleen että pitää tilata lisää niitä tiivisteitä ja kokeilla vaihtaa vielä vaikka 3 ja 4 suutin keskenään ja kattoa sit ne korjaus arvot jos suutinvikaa niin sillä luulis korjaus arvon vaihtavan sylinteriä
wilzon
Viestit: 6
Liittynyt: 03.3.2016 19:53
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja wilzon »

Aki P kirjoitti:Kannattaa mittailla puristukset ensin testerillä ja jos siitä löytyy jotain niin sitten vielä mekaanisella painemittarilla.

Oisko nyt vaan tullu mäntään vauriota tms. kun joutunut huudattaan suuttimia irti :?

Vähän viittaa siihen ettei oikein pala 4:ssa jos pitää syöttää noin reilusti plussaa korjausarvojen perusteella.

Viton koneita löytyy hyllystä jos jotain Fatal-erroria on koneeseen tullut.

mäntä kyllä näytti endoskoopilla katsoen varsin siistiltä tosin silläkään ei ihan täydellisesti näe

pitää palata asiaan jos tarvi ruveta uusimaan oikein isoja kappaleita..

se tosiaan nakutti jo sillä vanhalla nelos suuttimella tiivisteen uusimisen jälkeen.. ja sama homma uudella tyhjäkäynnillä nakutus hieman hiljeni omasta mielestäni kun laittoi paksumman tiivisteen.. sitähän ei osaa nyt sanoa montako kertaa tuo kansi on jo kalvattu
wilzon
Viestit: 6
Liittynyt: 03.3.2016 19:53
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja wilzon »

nonin eli kokeiltiin suuttimet 3 ja 4 rstiin arvot ei juuri muuttuneet

seuraavaksi rakennettiin vanhasta hehkutulpasta adapteri hyödynäen moparin öljyntikun putkea ja mittaria joka näyttää sylinterin ohivuodot prosenteilla

mitattiin 1 ja 4 pytyt ja 1 ohib´vuoto noin 5 % ja 4 noin 65%

no imusarja ensin pois ja kansi perään ja sieltä paljastu mäntävaurio

oli männästä irronnut pienipala ja tarttunut kanteen

hyvä että ol tallessa eikä turbossa

kuvankin voin laittaa kunhan joku kertoo miten.. samalla voitaisiin vähän arvailla mistä moinen johtuu
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kun kirjoitat viestiä niin oikealla viestikentän päällä on nappi "lähetä kuva" niin sieltä. Liian iso jos on kuva niin ei mene lävitse, pitää pienentää ensin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Noniin.

Konekin löytyy jos ei ole intoa vanhaa korjata. :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”