Pohjasuutin

Vastaa Viestiin
terrieri
Viestit: 2
Liittynyt: 11.2.2018 12:06
Paikkakunta: Pori

Pohjasuutin

Viesti Kirjoittaja terrieri »

Moi
Sprinter 315 cdi
Ostin viime kesänä vanhan ambulanssin retkeilyautoksi. kilometrejä on paljon, mutta tällä auton kolmannella moottorilla ei ole ajettu kuin reilut 40 tuhatta ja auto huollettu säännöllisesti merkkikorjaamossa. Sisusta piti rakentaa lähes kokonaan uusiksi, koska siihen tarvitsi laittaa esimerkiksi pyörätuolinosturi toiseen sivuoveen. sähkötöitä on keväälle vielä luvassa, mutta ongelma on haljennut pohjasuutin. Avustaja oli käyttänyt auton huollossa ja hänelle oli sanottu, että pohjasuutin on haljennut ja kovilla kierroksilla sumuttaa dieseliä ympäristöön (ei varmaankaan vaikutusta kulutukseen). Tämä on ensimmäinen diseli yli 30 vuoteen ja tekniikka on varmasti muuttunut reilusti vanhan Toyota BJ 45 (vm. 1973) jälkeen.

Siis mikä tämä pohjasuutin oikein on? Onko kallis ja onko kallista vaihtaa? Ajoa se ei nykyisellään haittaa, ainoastaan kovissa kiihdytyksissä ja isommissa ylämäissä moottorin vikavalo syttyy ja sitten sammuu kun ollaan mäen päällä tai ohitus on ohi ja palataan normaalikierroksille. Voiko joku viisas auttaa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pohjasuutin

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

terrieri kirjoitti:Moi
Sprinter 315 cdi
Ostin viime kesänä vanhan ambulanssin retkeilyautoksi. kilometrejä on paljon, mutta tällä auton kolmannella moottorilla ei ole ajettu kuin reilut 40 tuhatta ja auto huollettu säännöllisesti merkkikorjaamossa. Sisusta piti rakentaa lähes kokonaan uusiksi, koska siihen tarvitsi laittaa esimerkiksi pyörätuolinosturi toiseen sivuoveen. sähkötöitä on keväälle vielä luvassa, mutta ongelma on haljennut pohjasuutin. Avustaja oli käyttänyt auton huollossa ja hänelle oli sanottu, että pohjasuutin on haljennut ja kovilla kierroksilla sumuttaa dieseliä ympäristöön (ei varmaankaan vaikutusta kulutukseen). Tämä on ensimmäinen diseli yli 30 vuoteen ja tekniikka on varmasti muuttunut reilusti vanhan Toyota BJ 45 (vm. 1973) jälkeen.

Siis mikä tämä pohjasuutin oikein on? Onko kallis ja onko kallista vaihtaa? Ajoa se ei nykyisellään haittaa, ainoastaan kovissa kiihdytyksissä ja isommissa ylämäissä moottorin vikavalo syttyy ja sitten sammuu kun ollaan mäen päällä tai ohitus on ohi ja palataan normaalikierroksille. Voiko joku viisas auttaa?
pohja suutin mikä olisi tekmisissä poltoaineen kanssa
(semmoista ei ole on vain se yksi suutin per syl)
niin kyse vois olla suutimen kärkeä pitävästä holkista
mikä on suutimen alapäässä kolonpohjalla
ja toisinaan halkeaa, helppovaihtaa, suutin irti ja sitten kertää sen holkin minkä läpi kärki tulee pois uusi(20€) tilalle

viisaasta niin tiedä mutta ehkä jotain apua tuosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
terrieri
Viestit: 2
Liittynyt: 11.2.2018 12:06
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja terrieri »

Kiitos
Toi kuulostaa hyvälle ja näin eläkeläisen rahapussillekin sopivalta. Ennen olisin vaihtanut itse, mutta nyt pyörätuolista käsin ei yllä Sprintterin moottoritilaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”