Suuttimen rungon vuoto

Vastaa Viestiin
mese98
Viestit: 50
Liittynyt: 24.1.2011 11:54

Suuttimen rungon vuoto

Viesti Kirjoittaja mese98 »

Terve.
Ois polttoaine vuotoa suuttimessa.
Vuotaa ison mutterin ja rungon välistä,onkohan o-rengas via kartio liitos.
Valuttaa suuttimen juureen tulee hiljalleen moottorin takapäästä tulevasta juoru reijästä tulevaa letkua myöten.
Pistin letkun päähän pienen limsa pullon,parin viikon välein olen tyhjennellyt vajaa desi vois olla mitä tulee.
Mitäs vois kotikonstein tehdä,uskaltaako vain kiristää isoa mutteria suuttimen ollessa paikoillaan.
Hyviä ideoita otetaan vastaan.
Muuten potilas on ML 163 270.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ei auta kiristäminen, sielä on hentonen O-rengas.
Aika ja nafta kovettaa/haurastuttaa ko kumin.
En suosittele itte aukasseen, eikä missään nimessä paikahlaan. Siinä kuiten enemmän tai vähemmän sääjöt muuttuu ko sen kiristää takasi
No Merc at the moment
mese98
Viestit: 50
Liittynyt: 24.1.2011 11:54

Suuttimen rungon vuoto

Viesti Kirjoittaja mese98 »

Terve.
Suuttimen mysteerivuoto jatkuu,tein testin kuivasin suuttimen juuren käärin tiukkaan valkoiseen paperiin jakopukelta tulevan putken ja paluuputket.
Ajo lenkin noin 100km jälkeen paperit kuivia,silti suuttimen juuressa hiukan polttoainetta.
Ihmetyttää auto käy nätisti,elikkä vuoto tulee mahdollisesti paluupuolelta,
mutta paluuputket oli kuivat.
Mutta voiko suutin olla alapäästä rikki,vaikka auto käy normaalisti.
On kyllä mysteeri pitää seurata tilannetta,vuoto kuitenkin aika vähäistä
noin 100km,vuotanut polttoaine pysyy vielä vuotavan suuttimen kolossa.
Aikaisemmin epäilyni ison mutterin ja rungon välisestä vuodosta ei pidä paikkaansa.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Suuttimen kärjen holkki halki.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mese98
Viestit: 50
Liittynyt: 24.1.2011 11:54

Suuttimen rungon vuoto

Viesti Kirjoittaja mese98 »

Onko muuta kuin hommata uus suutin,tarviiko koodata erikseen vai meneekö vai että vanha ylös uus paikoileen.
On tullu homattua kalvaimet ja oheis tarvikkeet jo aijemmin mersuja omistaneena.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

jos se on se holkki niin niitä myy kaikki diesel-pajat...

jos menee uudeksi suuttimeksi niin tuossa ei välttämäti vielä ole koodausta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mese98
Viestit: 50
Liittynyt: 24.1.2011 11:54

Suuttimen rungon vuoto

Viesti Kirjoittaja mese98 »

Terve.
Joo ostiin mb osasta suuttimen pääty mutterin ja muut oheistarvikkeet,meinasin illan ratoksi näpätä suuttimen ylös ja vaihtaa pääty mutterin.
Irottelin suuttimen, suurin osa suuttimesta jäi alapääähän kiinnni mangeetilla sain tapit neulan ylös talteen.
Mutteri oli kierreosan jälkeen poikki.
Ala osa oli juntturassa kannessa kiinni en saanu irroteltua liuottimen kans irti sitä,löin käpälän ruuvilla kiinni ja rikkoja väliin pyöritin moottoria startilla niin kuului pamaus onneksi oli lakananippu ja pölkky painona.
Kysymys kuuluu että suuttimen pultin kiertestä lähti 5mm pultin mukana,mittailuni mukaan jäi ehjäksi n.14mm.
Saanko tarpeeksi tiukalle uutta suutinta,vai pitäskö laittaa uudet kierteet.
Heligon laittoon tarvisin ohjeta
Suutin on niin pieninä osina ei kannata kasata.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korjaa kierreholkilla, helicoil on vähän hankala.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Timesert (tai samantyyppinen) on luettujen kokemusten mukaan tässä paree kuin helicoili... pitkät varret kaluihin sattaapi tarvita.

Edit: dealer ehti ensin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mese98
Viestit: 50
Liittynyt: 24.1.2011 11:54

Suuttimen rungon vuoto

Viesti Kirjoittaja mese98 »

Aika lyhyen mallisia tuntuu olevan m6*1.0 olevan,pitäskö mennä m8 kokoon .
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei kannata, orggispultteja kannattaa käyttää
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

M8 on hankala tuohon paikkaan, joutuu poraamaan kiinnityspalikkaa ja kanta ottaa suuttimeen asentaessa jne... kierreholkin ei tarvitse olla pitkä jos sitä tarkoitat, se kyllä kestää koska on rautaa eikä alumiinia.
mese98
Viestit: 50
Liittynyt: 24.1.2011 11:54

Suuttimen rungon vuoto

Viesti Kirjoittaja mese98 »

Tere.
Joo sain tilattua oulusta tiistaiksi boschin runkoon kunnostetun suuttimen samalla osanumerolla,kuten aijemmin joku mainitsi ei vissiin tarvi koodata uutta.
Väkertelin 6mm lvi jatkomutterista keirre holkin n.20mm pitkän,tein kannen yläosaan 10 millin kierteet ja tietysti viilasin mutterin pyöreiksi pyörintin kierre pakan läpi.
meisseli hahlolla varusten mutterin asensin lukitteen kans n.kannen yläpinnan tasoon.pulttia lyhensin 8mm menee vielä alhaalla olevaan ehjään kierteeseen n.10mm.
Kokeilin vasiten vanhaa pulttia momentti avaimella,laiton pultin 20 mm matkalta viilapenkkiin kestää ainakin 15nuuttonia pikku momenttiavaimen max.
Joo suuttimen kireys mietityttää asennus vaiheessa,pitää alottaa ainakin 7nm ja
pyöräyttää ainakin puolikierrosta päälle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”