508 kytkinpoljin hervoton

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
juvumese
Viestit: 5
Liittynyt: 19.8.2007 21:25
Paikkakunta: Savitaipale

508 kytkinpoljin hervoton

Viesti Kirjoittaja juvumese »

Sain kuin sainkin tähteni käyntiin tänään, mutta pitkähkön seisomisen jälkeen kytkinpolkimella on vain kaksi asentoa, ylhäällä ja alhaalla.

Eli olisikohan nesteet kadonneet. Mistäköhän sitä laitetaan lisää ?

Startti piti irrottaa, kun starttihammaspyörä ei enää liikkunut akselillaan. Bendix ei jaksanut työntää sitä akselia pitkin mihinkään. Ihan muakava iltajumppa. Sitten kyllä lähti käyntiin kuin kuusen alta.
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Kytkinnesteet tulee jarrunestesäiliöstä. Mutta sulta on kyllä todennäköisesti menny ne letkut umpeen, eli kytkinpolkimelle tuleva letku on turvonnut umpeen. Kytkinpolkimelta eteenpäin se oli muistaakseni ihan jarruputkella tehty. Mahdollisesti menee vielä kytkimen sylinterien tiivisteet uusiksi.

Niin ja samalla kun ropaat, jarrunesteiden vaihto ei tee pahaa.
juvumese
Viestit: 5
Liittynyt: 19.8.2007 21:25
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja juvumese »

Just just. Pitääkin katsoa. En tullut moista ajatelleeksikaan. Menee pari päivää, että "pääsen" taas sen kimppuun. Kiitos vinkistä.
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

jäi vähän epäselväksi..se että polkimella on kaksi asentoa tuli selväksi,mutta se ei että toimiiko kytkin siitä huolimatta vaiko eikö..
mun viissatanen(508)oireili myös niin ettei kytkin palauttanut ja liikkeelle lähtiessä luistikin aika rapeasti,mutta tässä oli vivusto vähäisen käytön vuoksi menny niin ahtaalle ettei sen takia tahtonu toimia..

no justiinsa..enpä huomannu katsoa millon keskustelua on käyty..vissii vuosi takaperin :oops:
juvumese
Viestit: 5
Liittynyt: 19.8.2007 21:25
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja juvumese »

Eipä mitään, siinä se seisoo niinkuin ennenkin paikallaan....

Tosin sain kytkimen toimimaan lopulta, nesteet sieltä oli itse asiassa vaan loppuneet, purin kyllä vähän vivustoa ja työsylinteriäkin, mutta ei sieltä mitään löytynyt.

Samalla totesin sitten, että startti pyörii, mutta mitään muuta ei tapahdu. Aikani pähkäiltyä purin starttia sen verran (ihan kiva homma), että totesin Bendixin jumittuneen akselilleen niin tiukkaan, ettei se liikkunut ollenkaan. Se irtosi runsaalla WD-40:n ja ruuvimeisselin käytöllä, jolloin sekä kytkin, että startti toimi ja auton sai jo liikkeelle.

Seuraava ongelma oli jumittunut kaasupoljin. Sen akselihan menee lohkon pään läpi (niin kuin on ihan luonnollista kaikissa saksalaisissa laatumerkeissä....) ja oli tietysti sekin ruostevettä imenyt väliinsä. Sen olinkin about 10 v aikaisemmin irrotellut samanlaisesta tilasta WD-40:llä, paineilmalla ja RUNSAALLA nytkyttelyllä, jolloin kaasupoljin rupesi toimimaan pelkällä jalalla eikä niin ,että painetaan jalalla ja nostetaan kädellä.

Olikin sitten jo yhtä juhlaa kun kapineen sai käyntiin, vaihteen sai päälle, ilman, että kytkin piti palauttaa kädellä ja kaasun voi palauttaa kädellä. Meinasi jo kädet loppua jossain välissä...............
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

no nii,eipä sittenkään menny ihan seinille kommenttini..millaisella käytöllä sulla ajokki on,kun kuulostaa et on viihtyny talossa hyvän aikaa,mut käyttöä vähänlaisesti..
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Hehe, onhan tiällä joku toinenni jolla on vanha työjuhta eli 508.

Minä se lähen lauantaina ajelemma sellasella nuin 300 kilsaa, ku hajen sen kotio.
Mutta likipitäen on samanlaisia vikoja siihe tullu nuin nelejän vuojen seisottamisen jäläkee, mut ans katto ny mitä siin matkalla sitte tapahtuu.

Ai nii se muuntorele vain naksuu, mutta käyntiin lähteepi kun ruuvarilla tartin piästä napoja yhistellee, näin ainakin mulla, ja toistaseks, ja tiijän missä vika, ja korjaan tän kevvään aikana.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
juvumese
Viestit: 5
Liittynyt: 19.8.2007 21:25
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja juvumese »

Aika lailla se tuossa pihan koristeena seisoo. Oon aatellu, että Rouwa tykkää hyvää kun on niin komia Mersu pihassa ja aina näkyy kun keittiön ikkunasta kahtoo.

Joutashan tuo vaikka myydäkin, tosin viime kesänä näin Riihimäellä jollakin jobbarilla samanlaisen "asuntoauton" ja ikkunassa oli hintalappu 5900 eur....
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Pitää se talossa yks viissatanen mersu olla,mulla se on kuljettanu tuota G:tä jokusen kerran maaston laitaan,vanha palokunnan ex ajokki ja kilometrejä ei ole vielä täyteen 250tkm..

niinpä ne ova samat viat aina pitkän seisomisen jälkeen:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”