Sprintsift ja perävälitys

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
JeremyH
Viestit: 90
Liittynyt: 20.10.2010 23:44
Paikkakunta: Porvoo

Sprintsift ja perävälitys

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Eli uhri on Sprinter 313cdi maxi 2001 sprintsiftillä.

Vika autossa on se että perä on huutanut jo muutama kymmenen tkm, (ääni ei ole muuttunut mihinkään) mutta nyt on isäukko ruvennut pikkuhiljaa lämpenemään ajatukselle äänen poistamisesta.
Ääni kuuluu kaikilla vaihteilla ja muuttuu kaasupolkimen mukaan. moottori jarrutuksessa ja kiihdytyksessä perä on lähes hiljaa, mutta tasanopeudella mölisee.
80km/h nopeuksissa ääni on suurimmillaan. Tai no, se pitää jonkinlaista ääntä oikeastaan aina.
Lisäksi vetarien stefat kuulemma tihkuu.
Öljyt kokeiltiin vaihtaa, mutta ei vaikutusta ääneen.

Kannattaako perän korjaamista edes harkita, vai vaihtaa suoraan purkuperä?

Tätä miettiessä tuli isän kanssa sellainen aivopieru että jos vaihtaisi hieman perävälitystä pidempään. Pitääkö sprintsift opettaa uudestaan tai jotain muuta vastaavaa mitä ei ilman erikoistyökaluja pysty tekemään?

Mistä noita purkuperiä kannattaa kysellä? (Varaosahaku.fi:stä löytyvät takuuttomat ja mahdollisesti jopa alv:ittomat perät ei oikein innosta)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mites tuommosessa ABSit jos vaihtaa perävälitystä, mänöökö sevon? Vai pittääkö aivoille softata uusi peppuvälitys :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jovihava kirjoitti:Mites tuommosessa ABSit jos vaihtaa perävälitystä, mänöökö sevon? Vai pittääkö aivoille softata uusi peppuvälitys :?:
eiköhän ne absit oo siellä ihan renkaan navan läheisyydessä, ei pitäis vaikuttaa kartaanin pyörintänopeus. :roll: :wink:

Mutta mistä sitä ikinä tietää, jokuhan tässä manaili kun ei vakkari toiminu ku pikkuhiljaa aina vaan enempi ja enempi, ku oli pyörät vaihtanu, niin mokoma oppi ite että pyörät on erikokoset ku ennen. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
JeremyH
Viestit: 90
Liittynyt: 20.10.2010 23:44
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Vensku_ kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Mites tuommosessa ABSit jos vaihtaa perävälitystä, mänöökö sevon? Vai pittääkö aivoille softata uusi peppuvälitys :?:
eiköhän ne absit oo siellä ihan renkaan navan läheisyydessä, ei pitäis vaikuttaa kartaanin pyörintänopeus. :roll: :wink:

Mutta mistä sitä ikinä tietää, jokuhan tässä manaili kun ei vakkari toiminu ku pikkuhiljaa aina vaan enempi ja enempi, ku oli pyörät vaihtanu, niin mokoma oppi ite että pyörät on erikokoset ku ennen. 8)
ABS:ien mittaus tulokset ei muutu kun renkaat pysyy samoina.
Vakkaria ei ole, joten se ei häiritse.
Käsittääkseni vain laatikon ohjausboxi pitäisi vaihtaa, tai aivopestä.

No, kun nyt edes saisi sen auton takaisin pihaan jotta pääsisi katsomaan mikä perä siinä nyt on. (ja laskemaan kuinka mahottoman paljon se muuttuu jos vaihtaa toisen välityksen)

Periä ei suomessa ilmeisesti korjaa kukaan :shock:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JeremyH kirjoitti: Periä ei suomessa ilmeisesti korjaa kukaan :shock:
Kittelä järvenpäässä
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Noihin on saanut neljää eri perävälitystä, mulla pitäis jossain koneella olla lappu josta selviää mitä vaihtoehtoja on ollut tarjolla... Kokeilenpa kaivaa.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”