Viton sisempi vetonivelen kummi. Ja ABS hammaskehä.

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viton sisempi vetonivelen kummi. Ja ABS hammaskehä.

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Liekö tommosen vanhan etuvetoviton sisempi vetonivel ihan semmonen tavallinen kolmihaaranen, että siis suojakumin vaihto menee sillai ku likimain kaikissa muissakin etuvetosissa?
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 20.3.2012 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alapallosta kiinnitysmutteri ja pultti irti, alatukivarren vääntö alas irti tuennasta, vetari kokonaan irti autosta, sisäpäästä metallikuppi naputtelemalla pois, sokka akselin päästä pois, nivel irti varoen ettei se leviä osiin, kumi pois ja uusi tilalle, käänteisessä järjestyksessä kasaan.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kiitos, minä olisin jättäny sen kupin kiinni vaihrelooraa sillai ku esim. useimmis japseis voi tehdä. Liekö tuo lorauttaa kovin ölppää lattialle vetarin reiästä?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

dealer tarkoitti vetarin nivelessä olevaa peltikuppia. peltikupin takana on lukkorengas jolla nivel akselissa kiinni.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ahaa, eli nivelkupin voipi jättää loodan kylkee ihan normaalisti. Selvä pyy :D
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

juu se o vetari pulteilla sisäpäästä kiinni laippa-akselissa
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Eli vähän ninku takamoottoriportteris. Olipa hyvä että kysyin, tietää siirtää rojektia jos huomen ehtoolla o kovin märkä keli pihalla.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Vetoakseli o kädes. Tai no ei varsin kädes ku tual tallin laatteel. Vartoo huomen ehtoota ja ABS:in hammaskehää. Ja samalla sitte laitattaa sen ullommanki suojakummin kun kerran o keppi pois paikaltaa. Oli tuo kehä neljästä kohtaa poikki.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
joikke
Viestit: 29
Liittynyt: 08.2.2012 9:35
Paikkakunta: Nyt taas Raahesa

Viesti Kirjoittaja joikke »

Jaa, muillakin kumin vaihtohommia Vitoon. Itekki eilen vaihtelin oikealle sisemmän.
Vitoon tieten saa sitten erikseen abs-kehän? Hyvä tietää, jos joskus tarvii.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Saa juu kehän eriksee. Tuas yksilös oli jo ottanu anturiin kiinni, sen verran oli ruoste turvottanu. ABS:it on kuitenki toiminu ja valokin syttyny ja sammunu ihan normaalisti.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nikamat kasas ja akseli paikoillaan. Meniki sitte nii että laitettiin koko ulompi nivel uusiksi, ei joutanu omistaja vartoo(ehkä parempi näin...) et motonetti tilailee sitä rinkulaa eriksee jostai muusta liikkeestä. Muttaettä oli uus nivel rasvattu valmiiksi, aika 8) juttu.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Vetari mahtuu myös tulemaan pois paikaltaan kun ottaa pelkän kallituksenvaakaajan päistä irti.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

190dee kirjoitti:Vetari mahtuu myös tulemaan pois paikaltaan kun ottaa pelkän kallituksenvaakaajan päistä irti.
Tuota minäki kattelin, mut sit olis joutunu otta pyörän pois toiseltaki puolelta :huh: . Ei vaan, en arvannu alkaa uhmaamaan tiilerin ohjeita, ja näytti ne koiranluut semmosilta että rikki ne menee kumminki :evil: .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”