Apua! Sprinter vm 2002 316cdi sprintsift vaihteisto ongelma.
Apua! Sprinter vm 2002 316cdi sprintsift vaihteisto ongelma.
Liikkeelle lähdettäessä jos painaa voimakkaasti kaasua niin 1 vaihde hyppää pois ja sitten pitää pysähtyä ja käyttää N asennossa ja sit yrittää taas, sama toistuu hiljaa kiihdyttäessä jos päästää "vaihde jarrutukseen" .
On todella ongelmallinen ajaa kun ei meinaa päästä 2 vaihteelle saakka, mutta kun pääsee niin siitä eteenpäin onkin huolletonta ajoa kunnes sit taasen tulee pysähdys niin ongelmat jatkuu. Onko koko vaihteisto rikki tai vain jokin sen osa? onko mahd korjata sitä? tms. kaikki apu tervetullutta.
On todella ongelmallinen ajaa kun ei meinaa päästä 2 vaihteelle saakka, mutta kun pääsee niin siitä eteenpäin onkin huolletonta ajoa kunnes sit taasen tulee pysähdys niin ongelmat jatkuu. Onko koko vaihteisto rikki tai vain jokin sen osa? onko mahd korjata sitä? tms. kaikki apu tervetullutta.
Oletko katsellut näitä juttuja Vaihteisto keskustelusta
Myös CDI203 tietää jotain vianhausta ja sen määrittelystä. Malta ootella, niin eiköhän hän tai joku muu tietäjä ilmaannu paikalle. Saatta olla hyvinkin pieni vaiva, joka on kohtuu toimenpiteillä korjattavissa!
Myös CDI203 tietää jotain vianhausta ja sen määrittelystä. Malta ootella, niin eiköhän hän tai joku muu tietäjä ilmaannu paikalle. Saatta olla hyvinkin pieni vaiva, joka on kohtuu toimenpiteillä korjattavissa!
Joo sillä tänne laitoinkin jos joku viisaampi tietäis kertoa, mikä on stari? joki testerikö? tänään tarkoitus olisi mennä öljyt tarkistamaan/mahd vaihtamaan, hydrauli puolen öljymäärä oli ilmeisesti pohjasta kuusikolo roppu auki ja täyttö on sivussa vastaava roppu, mutta missäs on sitten "päävaihteiston roput, ovatko myös näkyvissä siinä jossain? ja mitäköhän öljyä menee sinne? sitä toista öljyä minulla jo on, olisiko ollu joku pentosin minkä ostin.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tosiaan *:rin piuha kiinni niin saa suuntaa mikä sillä on
Ei tietoa pystyykö sitä sopeuteusta tai edes tutkimista tekemään
Muilla testereillä kuin *:rila
(Niitä on monissa paikoissa kuusenalla, pihoilla, katoksisa, takanonteisa, navetoissa, talleissa, halleissa... missä nyt yleensä mersuile mitään tehdään)
Ei tietoa pystyykö sitä sopeuteusta tai edes tutkimista tekemään
Muilla testereillä kuin *:rila
(Niitä on monissa paikoissa kuusenalla, pihoilla, katoksisa, takanonteisa, navetoissa, talleissa, halleissa... missä nyt yleensä mersuile mitään tehdään)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joskus saattaa käydä niin että jonkun muun kuin Star Diagnosisin käyttö vie entistä syvemmälle suohon vian etsinnässä jonkinasteisen väärän informaation ja siihen luottamisen vuoksi.
Sen takia on vaikea suositella muita testereitä.
Bosch on kohtuullisen hyvä mikäli on käytössä myös ESI[tronic] josta löytyy ohjeita vikakoodien tulkintaan ja ongelmien korjaamiseen.
En tiedä saako silläkään tehtyä laatikolle niitä toimenpiteitä mitkä Starilla saa.
Autocomilla testaamisesta ja mahdollisesta sopeutuksen tekemisestä kannattaa kysyä siltä joka käyttäisi testeriä.
Ellei hän tiedä / osaa miten homma voisi onnistua ?
Öljyn vaihtaminen laatikkoon ja hydrauliikkaan tarvitsee mielestäni ammattilaisen tekemään.
Minunkin piti viimeksi kysyä työkaverilta varmistusta kun tein öljynvaihtoa, enkä enää muista niin että osaisin tässä neuvoa.
Pitiköhän pumppu vai mikä ottaa irti että täyttöproppuun pääsi käsiksi jne...
Sen takia on vaikea suositella muita testereitä.
Bosch on kohtuullisen hyvä mikäli on käytössä myös ESI[tronic] josta löytyy ohjeita vikakoodien tulkintaan ja ongelmien korjaamiseen.
En tiedä saako silläkään tehtyä laatikolle niitä toimenpiteitä mitkä Starilla saa.
Autocomilla testaamisesta ja mahdollisesta sopeutuksen tekemisestä kannattaa kysyä siltä joka käyttäisi testeriä.
Ellei hän tiedä / osaa miten homma voisi onnistua ?
Öljyn vaihtaminen laatikkoon ja hydrauliikkaan tarvitsee mielestäni ammattilaisen tekemään.
Minunkin piti viimeksi kysyä työkaverilta varmistusta kun tein öljynvaihtoa, enkä enää muista niin että osaisin tässä neuvoa.
Pitiköhän pumppu vai mikä ottaa irti että täyttöproppuun pääsi käsiksi jne...
joo eilen tutkiskelin ja hydrauli puolella oli öljyä, ja päävaihteiston puolen tarkistukseen ei pääse ellei siitä poista ensin tavaraa pois eestä jotenka se jäi nyt katsomatta, ja itellä mahdollisuus käyttää tuota autocomia kun palaan töihin,nyt kesälomalla. lähinnä toivoisin että jos jollain muulla ollut vastaavaa vikaa niin osaisi kertoa suorilta mikä risoo, mutta joo ens viikolla pääsen nyt ainakin viat lukemaan siitä. onko kellään tietoa mitä öljyä kuuluu päävaihteistoon, ihan normi 75/90 ? tms. korjaako kukaan noita vaihteistoja jos laatikko rikki? taikka mistä kannattaa kysellä uutta/käytettyä?