Gigulin vaihteet kikkailee, automaationkelma

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wilske
Viestit: 138
Liittynyt: 27.10.2010 11:15
Paikkakunta: Kotka

Gigulin vaihteet kikkailee, automaationkelma

Viesti Kirjoittaja Wilske »

Elikkäs ajoneuvona 350 gd turpå vm.92
Vaihteistossa oli aluks häikkänä pakin mäntä ku pakki ei kytkeytyny, noo se tuli vaihettua mutta nyt uusi ominaisuus elikkäs, iha kylmänä vika ei niin suuri mutta aika pian ilmenee liikkeelle lähtiessä semmone onkelma ettei vaiha ekaa vaihtoa muuta kun käyttämällä kierrokset iha tapissa :shock: vähä jo siis käy konetta sääliks... muut vaihdot tuntus olevan suht ok ja joskus jopa jättää tämän huudatuksenki pois...
En ole täysin varma että lähteekö liikkeelle ykkösellä vai kakkosella että mikä on se vaihteenväli missä takkuaa.
Eikä niinkään luistata vaan ei vaa jostaa syystä halua kytkeä.

Kokeiltu tähä mennes:
Öljyt sekä suodin vaihettu
Vaijeria säädelty jopa koitettu ilman sitä ajella
Kickdown katkaisijaa ropattu, nyt liitin irti
Paineita säädelty vaihtojen pehmentämiseksi
Vaihekaavio käyty läpi liikkeelle lähties
Vaihekaaviossa kakkosen vieressä olevaa B-asennon katkasijaa ropattu, liitinki irrotettu
Koitettu ajaa kaikennäkösillä tavoilla mutta yleensä vaatii sen 4500 kierrosta vaihtoon...

Ja mikää noist ei oikeestaa vaikuttanu...

Yhtenä iltana alkoi vaihtamaan 3000kierroksel paikkeilla ku ränkkäsin keppiä :shock: mutta ei toimi aina sillokaa. :(

Pahoittelut sekavasta kirjotuksesta mutta ku epätoivohan täs iha alkaa iskemää tuon kans :(
w463 350GD -92
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
Avatar
Wilske
Viestit: 138
Liittynyt: 27.10.2010 11:15
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Wilske »

Eikö kukaa ossaa mitää sanoo :(
w463 350GD -92
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

mites jos ja kun keppiä ränkkäämällä on tapahtunu muutosta, niin voisko kepin tanko olla laatikkoon jotenkin väärin, eli vaihdevipu jotenkin pakottuneena eikä ihan kohillaan ??

vaihtaako yhtä huonosti jos koitat pikkupuolella ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Wilske
Viestit: 138
Liittynyt: 27.10.2010 11:15
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Wilske »

Jos siis maastovälityksil koittaa nii sama homma, eka vaihto tapahtuu täyskierroksil ja muut sitte hyvin.

Kepin asentokin sillee ihme juttu ku ei aina vaikuta mutta voiko se ees mitekää vaikuttaa tohon ekaa vaihtovälii?
w463 350GD -92
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”