-04 Sprinterin (316cdi korotetulla takaiskarin yläkiinnitys

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Catiska
Viestit: 62
Liittynyt: 21.2.2007 22:41
Paikkakunta: Suur-Joutseno

-04 Sprinterin (316cdi korotetulla takaiskarin yläkiinnitys

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Kokeilin saada leimaa matkailuautoon. Hylsy tuli. ALB venttiili jumittaa, toivottavasti herkistely auttaa siihen.
Toinen vika on että kuskinpuolen takaiskarin yläkiinnityspultti heiluu hieman... Minkälainen rakenne noissa on, pultti menee runkopalkin läpi ja iskari on palkin sisäpuolella, palkin ja ALB vivuston välissä. Onko pultin ja runkopalkin välissä jotain holkkia joka olisi voinut kulua vai mikä tuossa mättää?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Iskarin yläkiinnitys on pultti ja oliko mutteri ruuvattu kireälle?

Kiinnostaa tuo ALB venttiilin jumitus eli miten se tarkastettiin? Ite olen useana vuonna jumittanu koko paskan jollain konstilla kun toinen puoli ruostunu kiinni ja poikki levy siitä vierestä.
Catiska
Viestit: 62
Liittynyt: 21.2.2007 22:41
Paikkakunta: Suur-Joutseno

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Pulttihan siinä iskarista menee läpi, mutta moten tuo pultti menee runkopalkista läpi, onko siinäkin holkki vai pelkät reiät palkista läpi?

Mutterin kireyden tarkastan huomenna, konttorilla sitä ei päässyt tarkastamaan.

Jarrupainevenan testasi ihan käsin, kokeili liikuttaa sen vipua. Eipä se juuri liikkunut. Toivottavasti puhdistus/ruosteenirroitusaine auttaa tuohon.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Ihan normaali iskarin yläpää se on. Ota auki niin näet.

Näitkö ite kun ALBia testattiin? Oliko sillä peili?
Tuonnehan ei helpolla näe jos ei ota pultteja irti siitä ja kääntele.

Edit: Olit jo ite testannu... irti pultteja niin näkee. Europartsilla se maksoi satasen pari vuotta sitten.
Catiska
Viestit: 62
Liittynyt: 21.2.2007 22:41
Paikkakunta: Suur-Joutseno

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Juu, pitää ryömiä huomenna sinne alle ihmettelemään. Katsurilla ei ollut peiliä tms, siisvain kädellä kokeili liikuttaa sen vipua.
Catiska
Viestit: 62
Liittynyt: 21.2.2007 22:41
Paikkakunta: Suur-Joutseno

Viesti Kirjoittaja Catiska »

ALB venttiillissä ei ollut mitään vikaa. Se palautuu vasta kun painetaan jarrua jonka kyllä pitäisi katsastusmiehenkin arvaavan jos hetken katsoo rakennetta...

Iskarin yläkiinnitys korjautui kun kiristi mutteria. Kiertyi sellaisen puoli kierrosta, mikä lie syynä löystymiseen.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Jotain erikoista ajattelin tuos ALB tarkastukses olevan... en ymmärtäny tuota jarrunpainamis juttua... hyvä että tuli kuntoon halvalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alusta”