-98 312D Lukot ja kysymyksiä niistä

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
ramezo
Viestit: 15
Liittynyt: 26.10.2013 18:44

-98 312D Lukot ja kysymyksiä niistä

Viesti Kirjoittaja ramezo »

Koska olen ihan tuore sprinter omistaja, ei tietoa ole omasta takaa ja etsimälläkään en löytänyt. Mulla on etuovissa toimivat sähkölukot, jotka aukeaa kummasta tahansa ovesta kääntää avainta. Pitäisikö takaovissakin olla sähköiset lukot, vai ei? Jos on, onko sähkömoottorit samanlaiset, kuin etuovissa? En ole vielä kerennyt aukomaan paikkoja ja tutustumaan, vaan uskon että tietoa täältä löytyy.

Toinen kysymys, onko takaoven lukkopesä samanlainen kuin etuovien? Mulla nimittäin on menty ruuvimeisselillä sisään ja lukkopesä ei tietenkään käänny mihinkään ja olis kiva saada se lukkoon tavalla tai toisella. Tämä tietysti korjaantuisi, jos siinä lukossa olisi sähköinen toiminto.

Kaikki lisätiedot noista on tervetulleita.
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Toinen kysymys, onko takaoven lukkopesä samanlainen kuin etuovien? Mulla nimittäin on menty ruuvimeisselillä sisään ja lukkopesä ei tietenkään käänny mihinkään ja olis kiva saada se lukkoon tavalla tai toisella. Tämä tietysti korjaantuisi, jos siinä lukossa olisi sähköinen toiminto.
Lukkopesät ovat samanlaiset. Kahvat poikkeaa liukuoven (< jos on ) kohdalla.
ramezo
Viestit: 15
Liittynyt: 26.10.2013 18:44

Lisää asiasta...

Viesti Kirjoittaja ramezo »

Luin jostain palstalta, että takaovissa on sellaiset metalliset kytkinliuskat. Eli voi olla mahdollista, että mullakin olis sähköiset ovilukot takaovissakin, mutta ne liuskat (tänään niitä ihmettelin ja äsken vasta tajusin mitä ne voi olla) on mulla rikki. Tämä siis saattaisi aiheuttaa, ettei sähkölukot toimi?
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Re: Lisää asiasta...

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

ramezo kirjoitti:Luin jostain palstalta, että takaovissa on sellaiset metalliset kytkinliuskat. Eli voi olla mahdollista, että mullakin olis sähköiset ovilukot takaovissakin, mutta ne liuskat (tänään niitä ihmettelin ja äsken vasta tajusin mitä ne voi olla) on mulla rikki. Tämä siis saattaisi aiheuttaa, ettei sähkölukot toimi?
AInakin feislift mallissa nuot liuskat tekee "heikossa hapessa" sen, jotta ovet räpsyy lukkoon omia aikojaan...
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Jos lukkopatruunat on ruuvimeisselillä murjottu ja jumissa niin ei toimi keskuslukkokaan. Lukkomekanismi on aika monimutkainen laitos kun sen käteensä ottaa.

Edit: juu apukuskin puoleisen takaoven "sähköluiskat" kuuluu lukituksen piiriin. Sprintterit on onneksi aika helppoja ja halpoja korjailla.
® Mesen linttaklubi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Laitetaan tähän ketjuun sivuoven lukkomekanismien osanumerot.

Sprinter 95-06 oikea sivuovi, etulukkomekanismi 9017301335 ja takalukkomekanismi eli se joka oven lukitsee 9017301135.

Jos sivuovi on syynä ettei keskuslukitus mene lukkoon, niin tuo takalukon mekanismi ei palaudu oikeaan tilaan ja ovea ei voi lukita. Ei edes avaimella.

Eka kannattaa rasvata vaijeri noiden välissä, mutta jos joku etsis sen osanumeron... ja lisäis viestiketjuun.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kori”