Xenon sarjan asennus , pitkät temppuilee

Vastaa Viestiin
MBsimppa
Viestit: 11
Liittynyt: 21.12.2011 14:01

Xenon sarjan asennus , pitkät temppuilee

Viesti Kirjoittaja MBsimppa »

X204 GLK vm.09 220 CDI

Asensin xenon sarjat lyhkäsiin ja pitkiin (AMPin sarja lyhkäsiin ja halvasta digitaalisesta sarjasta otin pitkiin pelkästään ballastit.(AMPin polttimot)
Ja pitkät toimivat hyvin kunnes laitat auton käymään jolloin pitkät alkaa "pätkimään/salamoimaan".Ballastimien vaihdolla vois tulla kuntoon , mutta jos sais ne toimimaan "koodauksella" ?
etu/kuljettajan sam:ista kattelin koodauksia DAS:illa mutta olivat saksaksi joten vaatii vähän aikaa löytää oikeat käännökset (sieltä pääsi muuttelemaan voltti ja amppeeri määriä yms , mutta suoraan mitään xenon nein/ja/aktiv ei näkyny)
Mitä ja mistä boksista noita asetuksia on muutettu yleensä kun on ollut tarvike xenon sarjojen kanssa ongelmia?
Kaverin w211 koppasessa tuli ainakin välkkyvät xenonit kuntoon koodauksella , en tiedä mitä asetuksia muuttivat.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

veikkaisin että siis testaa pitkiä valoja, jolloin välkyttää?

Fernscheinwerfer kohdasta joku test tms kohtaan Nein, tms, niin vois lopettaa keljuilun?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
MBsimppa
Viestit: 11
Liittynyt: 21.12.2011 14:01

Viesti Kirjoittaja MBsimppa »

Ne palaa kyllä koko ajan kun pitkät päällä mutta polttimossa "liekehtii".
Tilasin eilen uuden kunnollisen can-bus xenon setin ja toivon että sillä tuli kuntoon.Tuo halpasarja antaa varmaan jotain jännite piikkejä takaisin päin kun yleismittarikin sekoaa kun xenon sarjalle menevää jännitettä yrittää mitata.Pitää sitten testata tota "koodausta" jos ei tule tolla uudella setillä kuntoon.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nii, eli ei tuiki kuitenkaan kun pitkät ei ole päällä?
Vaan valo tavallaa värisee, kirkastuu/himmenee pitkien ollessa päällä?

Sitte varmaan tuo Canbus ainut vaihtoehto..

Omassa ongelma että tuikkii lisäpitkien relettä lyhyet päällä, ainakin jos omissa on xenonit. Kiva ku auto vilauttelee siis pitkiä vastaantulijalle itekseen! :shock: :evil:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
MBsimppa
Viestit: 11
Liittynyt: 21.12.2011 14:01

Viesti Kirjoittaja MBsimppa »

Pitkät eivät mene omia aikojaan päälle eli ne toimivat niin kuin pitääkin.
Oireilu alkaa vasta vähän ajan kuluttua kun on pitkät laittanut päälle.
Jos tänään ehdin asentamaan uuden laadukkaamman canbus xenon setin niin nähdään tuliko kuntoon.
Tuohon lisäpitkien rele ongelmaan , ootko testannnut erillaisilla releillä ? ("normaali"rele,mikrorele,diodilla varustettu rele,vastuksella varustettu rele)
esim: http://www.adita.fi/?file=320 http://www.adita.fi/?file=315
tosin toi mikrorele on varmaan vielä herkempi kytkeytymään kun tarvii pienemmän ohjaus virran.
Ja mitä polttimovian ilmaisin taas oireilee kun pistää vastuksella varustetun releen ?
MBsimppa
Viestit: 11
Liittynyt: 21.12.2011 14:01

Viesti Kirjoittaja MBsimppa »

Nyt pitkät toimii kunnolla kun on laadukkaampi xenon sarja.
Avatar
p0wer
Viestit: 20
Liittynyt: 23.11.2006 1:23
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja p0wer »

Mainitsemaasi ongelmaan auttaa joko kondensaattorijohtosarja tai ballastit jotka suostuvat syttymään pulssimoduloidulla, "pärisevällä" virralla. Ns. Can-bus -ballastit sietävät tällaista virtaa enemmän tai vähemmän riippuen ballastimallista, ja niissä onkin useasti integroituna x määrä kondensaattoreita ballastin sisällä tai syöttöjohdossa, joita tosiaan voidaan tarvittaessa ostaa lisäjohtosarjalla lisää.

Pitkiin saadaan paras mahdollinen toimivuus kun valitaan ballatiksi nopeasytytteinen, mielellään 55-70W teholuokkaa oleva ballasti ja sen kaveriksi hyvä kondensaattorijohtosarja joka asennetaan ballastin syöttöjohdon väliin. Testattu ja toimii erittäin monessa uudemmassakin autossa, ja valoa tulee perinteiseen sarjaan nähden liki tuplat lisää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähköt”