ML 270cdi ajon-/käynnistyksenesto?

Vastaa Viestiin
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

ML 270cdi ajon-/käynnistyksenesto?

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mites tollasen MarjaLiisan immopilisaattori toimii? Katkaseeko startin herätteen vai ruokapuolen vai molemmat?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Molemmat. Samanlainen ajonesto kuin sprintterissä, osaa mennä omia aikojaan tilttiin. CDI203 auttaa.
Tähdellisen parantola
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No tuskin on sitten ajonesto kun v-tuilee, startti kun pyörii iloisesti. Oli vaan joku vanha vikakoodi tuosta ajonestosta.

Tuossa tuommonen auto syynäiltävänä, välillä jättää käynnistymäti tai vieteri on poskettoman pitkä. Hehkut uudet, löpölinjojen O-renkaat vaihettu eikä suuttimissa liikaa ohivuotoa paluupuolelle, railipaineet ok jne. Mitäs seuraavaks eppäilis? Koodeja ei enää oo eikä tuu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Easy Rider kirjoitti:No tuskin on sitten ajonesto kun v-tuilee, startti kun pyörii iloisesti. Oli vaan joku vanha vikakoodi tuosta ajonestosta.

Tuossa tuommonen auto syynäiltävänä, välillä jättää käynnistymäti tai vieteri on poskettoman pitkä. Hehkut uudet, löpölinjojen O-renkaat vaihettu eikä suuttimissa liikaa ohivuotoa paluupuolelle, railipaineet ok jne. Mitäs seuraavaks eppäilis? Koodeja ei enää oo eikä tuu.
Jos railipaine ok eli yli ~250bar niin sitten kampiakselin ja nokka-akselin synkronointi. Testerillä sitä katsomaan jos löytyy star. Löytyy mittaustiedoista käynnistyksen alta ja käynnistin pyörii mutta ei käynnisty. Siellä on synkronointi kohta ja siihen pitää tulla melko nopiaan käynnistyksen alettua kyllä.
Jos on ei niin sitten yleensä nokka-akselin asentotunnistin.
Tähdellisen parantola
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei oo ku KTS, kahtotaan löytyykö sieltä synkronointeja...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ja kylmä käynistyksessä se rili paine nousee ensin vielä ylemmäs
muita tarkisteltavia lämpötila tiedot "nkyvät myös KTS kapistuksella"

jos tarvis niin voihan noita *:rilakin tutkailla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Häätyy aamulla iskee letkut suuttimiin ja kaapeli tökkeliin vielä ulkona pakkasessa, vaikkei se enää parissakymmenessä raatissa olekaan. Soppa tuntu kuitenkin olevan notkeeta kovemmallakin pakkasella, jotta ei ainakaan kesäkeittoa oo tankissa. Lämpösessä laakin peli, pihalla kylymissään kiukuttelee. Tosin lähti tuo tänä aamuna kun vaan avainta esitti. Ota näistä ny selevää, ehjämpi peli ja pittäis korjata uuveks.

Lämpötilat oli aikas oikeelliset KTS:llä kahtoen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Easy Rider kirjoitti:Häätyy aamulla iskee letkut suuttimiin ja kaapeli tökkeliin vielä ulkona pakkasessa, vaikkei se enää parissakymmenessä raatissa olekaan. Soppa tuntu kuitenkin olevan notkeeta kovemmallakin pakkasella, jotta ei ainakaan kesäkeittoa oo tankissa. Lämpösessä laakin peli, pihalla kylymissään kiukuttelee. Tosin lähti tuo tänä aamuna kun vaan avainta esitti. Ota näistä ny selevää, ehjämpi peli ja pittäis korjata uuveks.

Lämpötilat oli aikas oikeelliset KTS:llä kahtoen.
Löytyikös syy
tuli mieleen että näytääkös se kts railipaineen oikeen?
kaikissa mersuissa se ole sitä tehnnyt

Eikös kuitenkin pitäis korjaantua paremaksi kuin uusi :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No tiiä ny löytykö syytä, pakkasessa kahella suuttimella oli ohivuoto kuitenkin selkeästi suurempi kuin hallissa, vaikkei pakkasta ollukkaan ku jokunen hassu aste. -20:ssä saattaa ollakin sitten jo liikaa vuotoa. Paha sanoa kun ei saa kotteroa sopimaan tuonne jääkaapin pakastelokeroon. Aamulla helähti taas laakista käymään.

Startissa railipaine on tosiaan suurempi. Oisko ollu jotain 35-40 MPa ja tyhmäkäynnillä 27-29 MPa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jsaarikoski
Viestit: 2
Liittynyt: 14.11.2010 15:54

Viesti Kirjoittaja jsaarikoski »

Kyllä ainakin oma ML starttia pyörittää ihan raakakopioidulla (ei sirullinen) avaimella, mutta ei käynnisty.

Oma oireili juuri samanlailla kuin kuvauksessasi, kun koneen edessä tulevalle pumpulle oleva letkun lukitus oli kulunut. Sahaamalla kyllä sai käyntiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähköt”