vito 639 lanssin akut

Vastaa Viestiin
utukk
Viestit: 5
Liittynyt: 27.10.2020 20:32
Paikkakunta: oulu 31

vito 639 lanssin akut

Viesti Kirjoittaja utukk »

mikä lanssia vaivaa kun hupiakun joutuu uusimaan vuoden välein
utukk
Viestit: 5
Liittynyt: 27.10.2020 20:32
Paikkakunta: oulu 31

vito 639 lanssin akut

Viesti Kirjoittaja utukk »

kyseltiin tamlanssilta kytkentäkaavioita. tuli vastaus , ettei noin vanhaan ole enään tallessa :D :D :idea: lanssi vm 08
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaikea sanoa, miksi noin käy. Oletko mittaillut jännitteitä ajan myötä ?
oulaistenliikenne.fi
utukk
Viestit: 5
Liittynyt: 27.10.2020 20:32
Paikkakunta: oulu 31

Viesti Kirjoittaja utukk »

jännitettä ei mittailtu akkutalossa mittasivat ja totesivat sököksi. autossa paikollaan sunitin tietokone , näyttöruutuun tulee texti 1-2 akut yhdistetty,kun akkusympolia klikkaa . Onko akkujen välissä rele ? Invetteri ylläpitolaturi myös paikoillaan Sais jostain sähkökaavioita,niin vois näyttää jollekkin sähköjuttuja ymmärtävälle :?:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

utukk kirjoitti:jännitettä ei mittailtu akkutalossa mittasivat ja totesivat sököksi. autossa paikollaan sunitin tietokone , näyttöruutuun tulee texti 1-2 akut yhdistetty,kun akkusympolia klikkaa . Onko akkujen välissä rele ? Invetteri ylläpitolaturi myös paikoillaan Sais jostain sähkökaavioita,niin vois näyttää jollekkin sähköjuttuja ymmärtävälle :?:
Vahvasti mutulla tuntuisi siltä, että siellä on jatkuvasti jotain kulutusta niin, että akku on vajaa koko ajan.
Mainitset invertterin, ei kai se ole päällä jatkuvasti? Oletettavasti akkujen välillä on rele joka huolehtii hupiakun latauksesta ja siitä, ettei starttiakku pääse hupipuolen kautta tyhjenemään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Leemu kirjoitti:
utukk kirjoitti:jännitettä ei mittailtu akkutalossa mittasivat ja totesivat sököksi. autossa paikollaan sunitin tietokone , näyttöruutuun tulee texti 1-2 akut yhdistetty,kun akkusympolia klikkaa . Onko akkujen välissä rele ? Invetteri ylläpitolaturi myös paikoillaan Sais jostain sähkökaavioita,niin vois näyttää jollekkin sähköjuttuja ymmärtävälle :?:
Vahvasti mutulla tuntuisi siltä, että siellä on jatkuvasti jotain kulutusta niin, että akku on vajaa koko ajan.
Mainitset invertterin, ei kai se ole päällä jatkuvasti? Oletettavasti akkujen välillä on rele joka huolehtii hupiakun latauksesta ja siitä, ettei starttiakku pääse hupipuolen kautta tyhjenemään.
Tai sitten jotain poistettujen härvelien avonaisi syöttö johtoja
vuotaa maihhin(eli sillä tapaa kulutusta päällä)
usein näissä ex sitäsun tätä autoissa näkee että lisä varustelua kun purettu niin se on tehty tyyliiin nykäistään siitä halutusta lisä laiteesta ja mukan tulee johtoja mitä tulee ja loputt jää roikkumaan minne jää miten avonaisena tai suojattuna
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Mun ex Tamlans rintteri vei hupipuolen akun 100AH paris päiväs nollaa. Jos ei ollu piuhassa parkisaa niinku asemalla. Vaikka olis kaikki tietokoneet ja muut offilla. Ehkä sniis vehkeis on tuo muistin virta niin iso et syö akun.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
utukk
Viestit: 5
Liittynyt: 27.10.2020 20:32
Paikkakunta: oulu 31

vito 639 lanssin akut

Viesti Kirjoittaja utukk »

yks kaveri arvuutteli ,että voisko auton laturi tai pääakku olla huonokuntoinen. eikös se niin mee että ensin pääakku täyteen,sitten hupiakulle lataus? Invetterissä katkaisin ollut latausasennossa
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Re: vito 639 lanssin akut

Viesti Kirjoittaja hotari »

utukk kirjoitti:yks kaveri arvuutteli ,että voisko auton laturi tai pääakku olla huonokuntoinen. eikös se niin mee että ensin pääakku täyteen,sitten hupiakulle lataus? Invetterissä katkaisin ollut latausasennossa
Tähän mun ritteri tiolla nii ei oo sarjassa. Koska 1-2 pv men et hupiakku tyhjeni ja viikonjälest ei pää akku startannu
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Yleisellä tasolla nuo erotukset on yleensä tehty sellaisella releellä joka kytkee/katkoo jännitteen mukaan.
Esimerkiksi näin:
Auton ollessa sammutettuna akkujen jännite on jossain 12.6V huitteissa(olettaen ettei ole kulutusta)
Rele on tällöin auki.
Moottori käynnistetään ja starttiakun jännitteen noustessa yli 13.6V rele kytkee akut yhteen, jolloin niitä molempia ladataan.
Taas kun moottori sammutetaan ja lataus luonnollisesti loppuu, rele pysyy kytkettynä kunnes jännite laskee 12.8V jolloin rele aukeaa ja akut ovat taas erillään.
Eli starttiakku jää täydeksi vaikka hupipuolella tapahtuisi mitä.
Kytkentä ja erotusjännitteet saattavat hiukan vaihdella releestä riippuen.

Kyllä minä lähtisin tosiaan sitä vikaa hakemaan sieltä hupipuolelta ja nimenomaan siitä invertteristä tai mahdollisesti pois puretuista varusteista/niiden johdoista.

Ensimmäiseksi kannattaa mitata virrankulutus levossa.
Ampeerimittari hupiakun +navan ja kaapelin väliin (pihtimittari on paljon kätevämpi jos on saatavilla) ja mikäli kulutusta ilmenee, niin sitten raksimaan sulakkeita yksi kerrallaan pois
Jolloin pitäisi löytyä minkä sulakkeen takana kuluttava laite tai kytkentä on.
utukk
Viestit: 5
Liittynyt: 27.10.2020 20:32
Paikkakunta: oulu 31

vito 639 lanssin akut

Viesti Kirjoittaja utukk »

kiiitos,tämän neuvon ymmärti meikäläinenki :D :D onkohan ne releet ym kuskin penkin alla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähköt”