Eberi on sanonut sopimukset irti, yksipuolisesti. Tässä tutkaillut asiaa, on löytynyt muutama manuaali, josta kytkennät näkyy. Mutta kun eberi on kytketty tehtaalla, näyttää ettei jälkiasennusmanuskat oikein pidä paikkaansa.
Siispä pari kysymystä, Sprinterin kojetaulussa on lisälämmitin nappi, josta saa eberin päälle, pikku ledin pitäsi palaa. Toki on myös ihan oikea kellolla oleva Eberin ohjausyksikkö. Mitenhän nämä pelittää keskenään? Valon ja katlkaisimen mysteeri pitäisi selvittää.
Sitten kun löytyisi jostain wiring diagram ja sulaikkeiden ja releiden sijoitukset ja nimiöinti, pääsis mittausasioissa eteenpäin.
Eli pitäisi selvitä mistä nastoista vesipumppu lähtee käyntiin, ja mistä polttoaine tykyttäjä, näillä pääsis jo pitkälle.
Niin auton tyyppi meinasi unohtua Sprinter 313 Cdi 903, vm 2000, manuaali
sprinter ja eberi
sprinter ja eberi
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
rintteri
Terve
Ainakin perinne rintterissä on eberin sulakkeet 3nippu kuskin penkin luukussa.
Kellolla esilämmitetään,napilla pidetään auto ajossa lämpimänä.
Tarkista sulakkeet ja kuunntele pumput.
Jos ei vesipumppu hörähdä ,tarkista liitos.
Jamppa
Ainakin perinne rintterissä on eberin sulakkeet 3nippu kuskin penkin luukussa.
Kellolla esilämmitetään,napilla pidetään auto ajossa lämpimänä.
Tarkista sulakkeet ja kuunntele pumput.
Jos ei vesipumppu hörähdä ,tarkista liitos.
Jamppa
Terve
Pittääpä katella uudelleen, katselin jo mutta oli vain iso sulake (kooltaan ja arvoltaan oisko ollut 25 A) muuten näyttää olevan ihan normi sulakerivistö. Niin jos ovat näkyvillä vasta penkin alla, pitänee siirtää kuskin pukkia senverran että näkee.
Eberissä on hiljaista kuin huopatossutehtaalla, module kellossa näyttäisi olevan toiminnot kunnossa. Vikakoodeja en saanut modulesta, joko niitä ei tai en osaa näpytellä.
Pitäisi ilmeisesti resetoida ensin koko p!"#ska, jos osaisi......
Pittääpä katella uudelleen, katselin jo mutta oli vain iso sulake (kooltaan ja arvoltaan oisko ollut 25 A) muuten näyttää olevan ihan normi sulakerivistö. Niin jos ovat näkyvillä vasta penkin alla, pitänee siirtää kuskin pukkia senverran että näkee.
Eberissä on hiljaista kuin huopatossutehtaalla, module kellossa näyttäisi olevan toiminnot kunnossa. Vikakoodeja en saanut modulesta, joko niitä ei tai en osaa näpytellä.
Pitäisi ilmeisesti resetoida ensin koko p!"#ska, jos osaisi......
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.