G:n flektin moottori PIM, missä piilee, miten auki?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
G:n flektin moottori PIM, missä piilee, miten auki?
...kleen romu, ei kestänyt kuin 26 vuotta Elikäs Geemelin puhallin lakkasi toimimasta. Kireän pakkasjakson ollessa päällä puhallin ei käynnistynyt, vasta reippailla koneen kierroksilla se lie saanut herätteen ja alkoi puhallella. Mutta vain hetken, kunnes tuulilasin lämmityssuuttimista tuli ohkainen savukiehkura ja kitaravahvistimien tinaus-tunausajoilta tuttu "palaneen sähkön" vieno tuoksu.
En tiedä, menikö jokin oheiskomponentti, johdotus vaiko itse moottori
Missähän päin G:n roottori mahtaa sijaita ja kuinka irronnee? Auton yleisfilosofian mukaisesti homman ei pitäisi olla raketti-inssin taitoja vaativa, sveitsinlinkkarilla kai sujuu kun vaan tietäisi mistä aloittaa.
aAetaan sitten peräänkuuluttaa osia, kun ensin tietää että mitä tarvitaan.
En tiedä, menikö jokin oheiskomponentti, johdotus vaiko itse moottori
Missähän päin G:n roottori mahtaa sijaita ja kuinka irronnee? Auton yleisfilosofian mukaisesti homman ei pitäisi olla raketti-inssin taitoja vaativa, sveitsinlinkkarilla kai sujuu kun vaan tietäisi mistä aloittaa.
aAetaan sitten peräänkuuluttaa osia, kun ensin tietää että mitä tarvitaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Voipi muuten ollakin apua, ei heti tullut mieleen, että josko aloittaisi konehuoneen puolelta. Kurkistelin jo kojelaudan alle, eikä siellä hetimmiten näkynyt sopivaa onkaloa, jossa motti saattaisi lymytä.
Tässä kun ei ole sellaista keskikonsolia, jonka uumenista esim. 123:n vastaava väkästys löytyy.
Tässä kun ei ole sellaista keskikonsolia, jonka uumenista esim. 123:n vastaava väkästys löytyy.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Näyttää ihanan kalliiltaRuoja kirjoitti:Oisko tämä:
[img]..
Kaapon olisi pitänyt olla tarkkkana ja kaapata se ulos tullut savu muovipussin tai johonkin kanisteriin. Kätevä mies saa sen tungettua takaisin laitteeseen ja kaikki on taas kunnossa.
Tunnettu fakta on se että sähköiset laitteet toimivat savulla, heti kun savu tulee laitteesta ulos niin lakkaa laite toimimasta. MOT
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Savulla pelasi juu.... Tuossa kuvassa taitaa olla ilmastoitu versio kyseessä, omassa ei ole. Toivottavasti ei purkuuta puolta autoa moisen takia. Varsinkin jos kyseessä on "piuhapalo". Täytyisi varmaankin kouluttaa tuo kääpiömäyräkoira tunnistamaan palanut komponentti, sitten päästää se kojetaulun uumenin ja markkeeraamaan rikkinäinen kohta .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
En tiedä osaatko saksaa, mutta kuvia varmaan osaat kattella
http://www.hehlhans.de/tipp98-10.htm
Eli joutuu purkamaan koko kojelaudan. Ottamaan koko lämmityslaitteen käteen ja purkamaan sen.
Puhaltimen esivastukset on siinä puhallin moottorin vieressä. Kiinni samassa muovilevyssä.
Jos puhallin toimii täydellä teholla, niin moottorissa ei ole mitään vikaa, mutta esivastuksissa todennäköisesti on.
Eli nuo jousen näköiset tuossa on esivastukset. (ihanan pölyisessä paikassa)
Kuvassa siis kolminopeuksisella puhaltimella varustettu. Kaksinopeuksisessa on vain yksi esivastus. Vanhimmissa on vain kaks nopeutta, mulla ei ole hajuakaan milloin muuttui.
Vastuksia/moottoria tilatessa kannattaa myös muistaa että onko 12 vai 24 volttinen järjestelmä.
Äkkiä googlella katottuna uudet vastukset maksaa 20-50€ ja moottori 250€. Koko lämmityslaitteen saa 800€ (siis uusia orkkis osia)
Konehuoneen puolellahan on muistaakseni joku musta luukku samalla kohtaa missä puhallinkin. Pääsisiköhän sitä kautta käsiksi
Muistin ja googlen perusteella höpöttelen. En omista G:tä mutta pari olen rikkonut
Edit: katsomieni hintojen valuutta olikin dollaria eikä euroja
http://www.hehlhans.de/tipp98-10.htm
Eli joutuu purkamaan koko kojelaudan. Ottamaan koko lämmityslaitteen käteen ja purkamaan sen.
Puhaltimen esivastukset on siinä puhallin moottorin vieressä. Kiinni samassa muovilevyssä.
Jos puhallin toimii täydellä teholla, niin moottorissa ei ole mitään vikaa, mutta esivastuksissa todennäköisesti on.
Eli nuo jousen näköiset tuossa on esivastukset. (ihanan pölyisessä paikassa)
Kuvassa siis kolminopeuksisella puhaltimella varustettu. Kaksinopeuksisessa on vain yksi esivastus. Vanhimmissa on vain kaks nopeutta, mulla ei ole hajuakaan milloin muuttui.
Vastuksia/moottoria tilatessa kannattaa myös muistaa että onko 12 vai 24 volttinen järjestelmä.
Äkkiä googlella katottuna uudet vastukset maksaa 20-50€ ja moottori 250€. Koko lämmityslaitteen saa 800€ (siis uusia orkkis osia)
Konehuoneen puolellahan on muistaakseni joku musta luukku samalla kohtaa missä puhallinkin. Pääsisiköhän sitä kautta käsiksi
Muistin ja googlen perusteella höpöttelen. En omista G:tä mutta pari olen rikkonut
Edit: katsomieni hintojen valuutta olikin dollaria eikä euroja