"Luukkaan" henki lakkoilee... /Raktori viäntö

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

"Luukkaan" henki lakkoilee... /Raktori viäntö

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Eli taas se alkaa, voortsonista nimittäin häviää sähköt milloin mitä eksoottisimmissa paikoissa. :shock: Äskettäin täytyi keskeyttee puun ajo keskellä metikkötä kun kaikki sähköt ajovaloja lukuun ottamatta hävisivät. Kouraa ei pahemmin ajovaloilla nää. :roll:
Syyllinen on kyllä tiedossa, se on se jugurtti tölkin kokoinen liitin traktorin ja ohjaamon välissä. Sehän on vaan 32:si pinninen, tosin vain parikymmentä pinniä on kytketty. No yleensä sähköt palaavat kun liitintä ravistaa, mutta enää tämä kikka ei toimi. Kuten äsken, yritin kännykän näytön valon avulla heilutella johtoja. Turhaan. :evil:
Mutta sain vihiä, että on olemassa jotain "kontakti-sprayta", jota suihkimalla liittimeen ongelma poistuisi. :roll: Eli päällimmäinen kysymys kuuluukin, voiko tälläista ihme sprayta tuosta noin vaan suihkauttaa siihen liittimeen, ilman että voin samalla todeta kaikkien sähkölaitteitten pelaavan, tyylikkään salama-valo-shown säestyksellä. :?: Eli täytyykö akku kuapeli irrottaa jos tällaista ihme ainetta käyttää? (Miulla kun ei ole näistä haitek-tököteistä niin hajua, hyvät konneet kun ei ikinä oikkuile. Pienet hapettumat on tähän asti poistuna teräsharjala..)
Viimeksi muokannut J.T.S, 10.11.2006 20:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
BMW 318d -09
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Hahaa, homma alkaa selvitä, tämä mystinen aine on "HAPETTUMIEN PUHDISTUSAINE". :shock: Huomenna viivana hankkimaan tätä ihmetököttiä. Toivottavasti toimisi. :roll:
BMW 318d -09
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

notta saatas tästä ees jonkinlainen viäntö aikaseks annan vinkin :shock:

POLTA se voorti ja osta kunnon raktoi tilalle :wink:

valametista on kokemuksia n.15 vuoden ajalta eikä koskaan mitään sähkövikaa 8) ellei vanhaa corollan akkua lasketa sellaiseksi :roll:

nii juu se valametti on vm-51 361d josta on valot rapsittu pois :lol:
Viimeksi muokannut Harju, 10.11.2006 0:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Harju kirjoitti:notta saatas tästä ees jonkinlainen viäntö aikaseks annan vinkin :shock:

POLTA se voorti ja osta kunnon raktoi tilalle :wink:

valmetisa on kokemuksia n.15 vuoden ajalta eikä koskaan mitään sähkövikaa 8) ellei vanhaa corollan akkua lasketa sellaiseksi :roll:

nii juu se valametti on vm-51 361d josta on valot rapsittu pois :lol:
Muuten samaa mieltä mutta merkki meni vieläki väärin :fu:

:lol:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2762
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

TeroK kirjoitti:
Harju kirjoitti:notta saatas tästä ees jonkinlainen viäntö aikaseks annan vinkin :shock:

POLTA se voorti ja osta kunnon raktoi tilalle :wink:

valmetisa on kokemuksia n.15 vuoden ajalta eikä koskaan mitään sähkövikaa 8) ellei vanhaa corollan akkua lasketa sellaiseksi :roll:

nii juu se valametti on vm-51 361d josta on valot rapsittu pois :lol:
Muuten samaa mieltä mutta merkki meni vieläki väärin :fu:

:lol:
niin harjulle tiedoksi että tuo tero meinaa että pitääs olla vissiin VATRA, ne on niitä uudenpia :wink:
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

markusm kirjoitti:
TeroK kirjoitti:
Harju kirjoitti:notta saatas tästä ees jonkinlainen viäntö aikaseks annan vinkin :shock:

POLTA se voorti ja osta kunnon raktoi tilalle :wink:

valmetisa on kokemuksia n.15 vuoden ajalta eikä koskaan mitään sähkövikaa 8) ellei vanhaa corollan akkua lasketa sellaiseksi :roll:

nii juu se valametti on vm-51 361d josta on valot rapsittu pois :lol:
Muuten samaa mieltä mutta merkki meni vieläki väärin :fu:

:lol:
niin harjulle tiedoksi että tuo tero meinaa että pitääs olla vissiin VATRA, ne on niitä uudenpia :wink:
Onkos tämä VATRA joku uus itämainen vai? :ei_tajuu: :boing_boing: Mutta CNH niitä TRAKTOREITA tekee :twisted:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

markusm kirjoitti:
TeroK kirjoitti:
Harju kirjoitti:notta saatas tästä ees jonkinlainen viäntö aikaseks annan vinkin :shock:

POLTA se voorti ja osta kunnon raktoi tilalle :wink:

valametista on kokemuksia n.15 vuoden ajalta eikä koskaan mitään sähkövikaa 8) ellei vanhaa corollan akkua lasketa sellaiseksi :roll:

nii juu se valametti on vm-51 361d josta on valot rapsittu pois :lol:
Muuten samaa mieltä mutta merkki meni vieläki väärin :fu:

:lol:
niin harjulle tiedoksi että tuo tero meinaa että pitääs olla vissiin VATRA, ne on niitä uudenpia :wink:
niissähän on sähkyä jo muuallakin kuin tartissa :shock: voi tulla onkelmia :shock:
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2762
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

Harju kirjoitti:
markusm kirjoitti:
TeroK kirjoitti: Muuten samaa mieltä mutta merkki meni vieläki väärin :fu:

:lol:
niin harjulle tiedoksi että tuo tero meinaa että pitääs olla vissiin VATRA, ne on niitä uudenpia :wink:
niissähän on sähkyä jo muuallakin kuin tartissa :shock: voi tulla onkelmia :shock:
eip kaikis oo mahdottomasi sähköjä. järiemmis s/t malleis kyllä alkaa oleen aika ruhtinaallisesti piuhaa.

mutta tuos foorttin polttamises on kyllä itua.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

etit voortin kojelaudan alta isoimman punaasen johdon...poistat akkukaapelit hetkeksi...pulttaat sen isompunaisen johdon kopin runkoon...nyt hanskat kädessä yhdistämään akkuun kenkää kiinni.Juokse heti kauas.Näin on sähkö ongelmat kaikonneet kun ei ole sähköjä...

ps. älä yritä sammuttaa jos syttyy.... :lol: :lol:

pps. valtra is the best tractor in tö wöörlt...kestää ne sähkötkin kun ne on tehty OIKEANLAISILLA liittimillä.Ei mitään 20009-napaasilla liittimillä...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Harju kirjoitti:nii juu se valametti on vm-51 361d
Ei voi pitää paikkaansa, koska tuota mallia alettiin valmistaa vasta 1961. :ope:
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

TeroK kirjoitti:
markusm kirjoitti:
TeroK kirjoitti: Muuten samaa mieltä mutta merkki meni vieläki väärin :fu:

:lol:
niin harjulle tiedoksi että tuo tero meinaa että pitääs olla vissiin VATRA, ne on niitä uudenpia :wink:
Onkos tämä VATRA joku uus itämainen vai? :ei_tajuu: :boing_boing: Mutta CNH niitä TRAKTOREITA tekee :twisted:
Juuri näin. :D Mitä lie jontikat. :roll: Kaluston päivitys taitaa kyllä olla olla kohta edessä. :roll:
Mie lähen investoimaan sitä sähkönkulkua parantavvee tököttiä. :roll:
BMW 318d -09
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

PK kirjoitti:
Harju kirjoitti:nii juu se valametti on vm-51 361d
Ei voi pitää paikkaansa, koska tuota mallia alettiin valmistaa vasta 1961. :ope:
oho näppäily erhe :oops: vuosimalli on siis tietenkin 1961
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

:ttu: Ei sitten tulluna mieleen, että WD-40:ntä on juuri tuota hapettumia poistavata tököttiä. :lol: Körryytin uamusela pieksämäelle ihan suotta. :lol: No tuli kuitennii ostettua yksi 400ml:n pullo weedeetä lisää. Kaikkeen se muuten käy. :shock: Samalla mukkaan tarttui nelisenmetriä passelia tiiviste nauhaa rakvaattorin takalasin tiivistykseen, kunhan nyt saisi sen lasin. :roll: No mie töhhyytin sitä tököttiä tuonne hirviö-liittimeen ja johan palasi sähköt. :shock: Jopa täysin kuolleeksi oletettu lämpö-mittari heräsi eloon. :shock: Eli "remontti" onnistui turhankin hyvin. :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

On sitä ihan pelkästään hapettuneiden liitosten hoitoon tarkoitettuakin sprayta. Kontaktispray ja elektroniikkaspray -nimellä niitä on ainakin myyty. toimii myös rasvanpoistoaineena eli aivan kuten jarruspray, mutta poistaa myös hapettumia. Nuo kaikki sprayt haisevat muuten aika hyvälle, samalla tavalla kuin bostik-liima.

Veikkaan muuten tuon sähköongelman palaavan. Vian ollessa päällä kannattaa yleismittarilla tai virtakynällä tökkien etsiä huono liitos. Vika voi olla ohjaamon maadoituskaapelissa. On nimittäin aika tavallista että se on enää parilla karvalla kiinni tai puuttuu kokonaan, jolloin sähkö kulkee mistä pääsee ja kaikki toimii jotenkin kummallisesti ja pätkien.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Perttu K kirjoitti:Veikkaan muuten tuon sähköongelman palaavan. Vian ollessa päällä kannattaa yleismittarilla tai virtakynällä tökkien etsiä huono liitos. Vika voi olla ohjaamon maadoituskaapelissa. On nimittäin aika tavallista että se on enää parilla karvalla kiinni tai puuttuu kokonaan, jolloin sähkö kulkee mistä pääsee ja kaikki toimii jotenkin kummallisesti ja pätkien.
Onnittelut, olet aivan oikeassa. :D :|
Kukaan ei varmaan arvaa missä meikeläinen on viettänyt viimeiset kolmetuntia. :? No laanipaikalla kilometrin piässä piäkallo paikasta. Viimeistä kuormaa ajaessa, juuri täys-pimeän laskeuduttua tulin voortsonilla laanille ja luonnollisesti "stumppasin" sen :oops: (Näin "trendikkäästi" ilmaistuna) No mitä sitten tapahtuikaan. "Naks" "-oho virrat hävisi, ei muuta kun heiluttelemaan sitä hiriviö liitintä". Kun muutaman virtojen palaamisen jälkeen pääsin niin pitkälle, että virrat riittivät jopa Start asentoon asti pimeni lopullisesti.
Jurrrrr... Naks.. Naks... :ttu: Eli tuntui aivan siltä kuin akusta olisi lähtenyt virtanen vapaalle. :twisted: Puolisen tuntia johtoja heiluteltuani päätin kävellä kotiin kahville ja pohtia tilannetta. Takaisin raktorille palasin mönkijällä, agrekaatin ja laturin kanssa. Laitoin traktorin lataukseen, mutta huomasin että traktorin avaimet jäivät kotiin (Mie pelkäsin että joku vohkii sen :D ) Käytyäni hakemassa avaimet raktori sitten käynnistyikin kuin palmun alta.
Tässä kävi nyt sitten semmoinen vahinko, että en tiedä auttoiko tuo ulkopuolinen lataus, vai palasiko sähköt jotenkin maagisesti traktoriin. Nyt laite käynnistyy ja pelaa muutenkin taas normaalisti. :roll: Mutta kuinka kauan.
Tuo liittimen mittaaminen on erittäin hyvä idea, mutta vikahan on ilmiselvästi siinä töpselissä. Jotenkin nyt on vaan alkanut tuntumaan siltä, että soitan maanantaina huoltomiehen paikalle. :lol: Tästä kun ei yksinkertaisesti tule mittään. :ttu: Tehkööt jonkun tyylikkään patentin tuohon liittimeen, itselläni kävi jo mielessä korvata tuo sellaisilla pyöreillä abikoilla, mutta taidan jättää homman varmuuden vuoksi ammatti miehen huoleksi, pelissä on kuitenkin traktorin kaikki sähköt. :lol:
Ainiin, kaikki johdot ovat ehjiä, liittimille asti, mutta ne ovat sitten sulatettu siihen töpseliin niin, ettei niitä pidemmälle pääse kurkkimaan.
BMW 318d -09
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Naks" "-oho virrat hävisi ... muutaman virtojen palaamisen jälkeen pääsin niin pitkälle, että virrat riittivät jopa ... pimeni lopullisesti.
Jurrrrr... Naks.. Naks... Eli tuntui aivan siltä kuin akusta olisi lähtenyt virtanen vapaalle. ... päätin kävellä kotiin kahville ja pohtia tilannetta. ... käynnistyikin kuin palmun alta.
Tässä kävi nyt sitten semmoinen vahinko, että en tiedä auttoiko tuo ulkopuolinen lataus, vai palasiko sähköt jotenkin maagisesti ... käynnistyy ja pelaa muutenkin taas normaalisti. Mutta kuinka kauan. ... vikahan on ilmiselvästi siinä töpselissä. Jotenkin nyt on vaan alkanut tuntumaan siltä, että soitan maanantaina huoltomiehen ... Tästä kun ei yksinkertaisesti tule mittään. Tehkööt jonkun tyylikkään patentin ...itselläni kävi jo mielessä korvata... taidan jättää homman varmuuden vuoksi ammatti miehen huoleksi, pelissä on kuitenkin... kaikki sähköt.
Ainiin, kaikki johdot ovat ehjiä ...
Kuulosti niin tutulta. :?
Aijoo, eräs -00 Sprinterin omistaja. :idea: :lol:
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Onkos J.T.S tullunna käytyä tuolla tosi-voortsonimiesten hiekkalaatikolla:
http://masinistit.com/

Mielenkiintoisiin oheistuotteisiin lukeutuu myös tämä "Mörkö-Paita" jonka kuvan tähän lainasin täysin vailla lupaa:
Kuva
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Ihan ekana kaikki mikä pikkusenkaan vaikuttaa luukaksen virtavermeille ni heitä ne helvettiin 8) ja vanhat johdot kans pois.
Laturiksi Boschin joku 70A mötykkä made by Urself sovitteilla ja uudet kaapeloinnit ni jopa rupee virrat pysymään kurissa.

nim.merk.502:sta lens luukaksen laturi roskiin ennen kun se alko edes temppuilemaan ja mersu sai uuden laturin ja mersun vanha meni valmettiin 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Voiskos tuota spreitä käyttää myös mersun aabeeäs-boksiin?

Kysyy nimimerkki "eihän ne nyt vilku asd- ja abs-valot kun pakkasta on, mutta odottakaas kosteita kelejä..." :x
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Ihan ensimmäiseksi onnittelut Fordin kirouksen uhrille. Olette voittanut kaikki mahdolliset ongelmat ja kaupantekijäisiksi myös muutaman mahdottoman.
:shock: :? :shock:

Anteeksi ironia, mutta kaksi kuollutta voorttia yhden viikonlopun aikana omassa suvussa ovat tehneet tehtävänsä

Toiseksi todetaan, että senaikaiset dieselkoneet eivät virtasta pyöriäkseen tarvitse. Jos akussa on tarpeeksi eloa pöyritääkseeni konetta, niin se on siinä. Eli hankittaan jostakin ainakin 5 tuuman naula, joka taivutetaan 87,3 asteen kulmaan ja aloitetaan valoshow startinnapojen välittömässä läheisyydessä. Suositeltavampi olisi käyttää tietysti jotain tukevampaa, mutta ratakisko on muutaman metrin liian pitkä tähän tarkoitukseen..
Mikä tietysti ei auta yhtään, jos ulkona ei ksinkertaisesti näe paskakaan, hyödyntääkseen voortsonin mootorin vääntöä.

Kolmanneksi voidaan kokemuksen syväällä rintaäänellä todeta, että traktorin monien sähköongelmien ratkaiseminen alkaa erittäin hyvännäköisen maajohdon irroittamisella, sen maalamisellä valitsevien olosuhteiden mukaisesti joko vihreäksi tai valkoiseksi ja sitten poisheittämisellä mahdollisemman tiheään puskaan. Sen jälkeen haetaan lähimmästä tarvikeliikkestä 16-50 neliön kuparikaapelia, jonka päihiin juotetaan tarvitsemansa liittimet. Yleensä ongelmat poistuvat vanhan kaapelin mukana.

Vakavasti puhuen traktorit ja työkoneet ovat hankala paikka sähköjohdoille ja mittarille. Tärinä, kosteus ja lämpötilavaihtelut ovat melkoiset --> liitinongelmat ovat valitettavasti aika yleisiä. Lisätään siiheen vielä huoltamattomuus ("kyllä se kestää näinkin") ja meillä onkin ongelmaa kerrakseen. Mutta kunnollinen johdotus on kaiken A ja O.

Bochilaisen siirtymistä olen itse harjoittanut, tosin veliveneläisen tekniikkan ollessa kysessä. Loppui muuten virtaongelmat kertaheitolla...

Niistä tököteistä. En ole viimeisen seitsemän vuoden aikana vielä tavannut liitosta, joka olisi vittuilut WD-40 käsittelyn jälkeen.:twisted: Korkeajännitepiuhoihin olen käyttänyt tosin siiheen tarkoitettua lientä, mutta ilmeisesti mikä tahansa öljy ajaa asiansa. Muinaiset mossemiehet kertovat, että mikäli vesi pääsi yllättämään neuvostoautoteollisuuden huipputuotteen virtapiirejä, niin pika-apuna tippa mootoriöljyä teki kuulemma eetvarttia. Häipyivät audio-visuaaliset näytökset virranjakajan lähettyvilltä...
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Joo-o, huoltomiehellä oli "kiirettä" eikä sitten joutanutkaan käymään tälläviikolla. :evil: No mie nerona analysoin voortsonin liittimen, vika oli ilmeitenkin sellaisessa liittimen pinnissä joka oli täysin musta. :shock: No mie vetäsin sen piuhan kahdella rosvoliittimellä sen varsinaisen mokkulaliittimen yli ja jo pelaa sähköt. 8) Helppoa ja nopeaa, kun sen oivaltaa. :lol:
BMW 318d -09
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

J.T.S kirjoitti:Joo-o, huoltomiehellä oli "kiirettä" eikä sitten joutanutkaan käymään tälläviikolla. :evil: No mie nerona analysoin voortsonin liittimen, vika oli ilmeitenkin sellaisessa liittimen pinnissä joka oli täysin musta. :shock: No mie vetäsin sen piuhan kahdella rosvoliittimellä sen varsinaisen mokkulaliittimen yli ja jo pelaa sähköt. 8) Helppoa ja nopeaa, kun sen oivaltaa. :lol:
JESS :mrgreen: siehä oot varsinainen AINSTAIN...tai sitten(piip piip) :arsespank:
Rosvoliittimet on ittensä Saatanan keksintö tuollaisessa paikassa :pappa: .
Voi olla ettei viritys toimi kovinkaan kauan :idea:
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

®ÐÐ kirjoitti:Ihan ekana kaikki mikä pikkusenkaan vaikuttaa luukaksen virtavermeille ni heitä ne helvettiin 8) ja vanhat johdot kans pois.
Laturiksi Boschin joku 70A mötykkä made by Urself sovitteilla ja uudet kaapeloinnit ni jopa rupee virrat pysymään kurissa.

nim.merk.502:sta lens luukaksen laturi roskiin ennen kun se alko edes temppuilemaan ja mersu sai uuden laturin ja mersun vanha meni valmettiin 8)
Järki käteen.

Ei kannatta turhaan mitään vaihdella. Kuulostaa teini-ikäisen meuhkaamiselta. Aika pitkät perinteet on valmetilla luukkaan kanssa. Ei suurempia ongelmia olla kohdattu ainakaan allekirjoittaneen ja useiden valmettien kanssa.
124.023
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

joo 361 kyljestäkin löytyy /löytyi lucas...erehdyin siihen ostamaan yhden uuden lukaksen :arrow: pari vuotta ja kaput :arrow: bochi tilalle 8)

ps.sähkövehkeiden kanssa ei oo mukava leikkiä 30 asteen pakkasella talvella, paras siis heittää hiiteen epävarmat viritelmät ja korvata ne toimivilla jo ennen kuin ne alkaa temppuilla...
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

®ÐÐ kirjoitti:joo 361 kyljestäkin löytyy /löytyi lucas...erehdyin siihen ostamaan yhden uuden lukaksen :arrow: pari vuotta ja kaput :arrow: bochi tilalle 8)

ps.sähkövehkeiden kanssa ei oo mukava leikkiä 30 asteen pakkasella talvella, paras siis heittää hiiteen epävarmat viritelmät ja korvata ne toimivilla jo ennen kuin ne alkaa temppuilla...
Kyllä se lucas on lähes täyttä paskaa. Kyllähän meilläkin toki toimi lucas 361 valmetin kupeessa yli 30 vuotta, mutta ei hyvin. Virtaa ei ollut koskaan. Sitten ostin siihen vaihtovirta lucaksen. Sähkö alkoi riittämään, mutta kesti vain kolme vuotta ja 400h. Sen jälkeen alkoi latauksen merkkivalo vilkkua. Oli sisältä tinaukset pettäneet. Ostin uuden samanlaisen. Kesti kaksi vuotta ja 250h. Laakeri hirtti kiinni. Tällä kertaa hain siihen vehkeeseen uudet SKF:n laakerit. Katsotaan kauanko nyt kestää. Seuraava remontti on vaihtaa tilalle bosch. Nuo olivat siis aivan uusia latureita. Aivan oma lukunsa on se lucaksen nerokas startti, joka toimii tasan silloin kun sille itselle sattuu sopimaan.

Toinen aika varma sijoitus, siis jos ongelmia haluaa, on ISKRA, vai miten se kirjoitetaan. On osoittautunut aika lyhytikäiseksi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Perttu K kirjoitti:Toinen aika varma sijoitus, siis jos ongelmia haluaa, on ISKRA, vai miten se kirjoitetaan. On osoittautunut aika lyhytikäiseksi.

Joo kaivinkoneessa kesti viikon :lol:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”