Traktoreitten savutus-ootee

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Oisko syynä savutukseen ilmansuodatin? Volvojahan ei tarvii huoltaa :roll: Niihin vaan vaihdetaan uusi moottori / sylinterikansi D6 ja alipainepumppuja D5. :lol:
Miksikö ilmansuodatin tukkeutuu niin nopeasti? :roll: Moottorin huohotin menee sinne ja nehän huohottaa...... :wink:
big jopo
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

audimies kirjoitti:Oisko syynä savutukseen ilmansuodatin? Volvojahan ei tarvii huoltaa :roll: Niihin vaan vaihdetaan uusi moottori / sylinterikansi D6 ja alipainepumppuja D5. :lol:
Miksikö ilmansuodatin tukkeutuu niin nopeasti? :roll: Moottorin huohotin menee sinne ja nehän huohottaa...... :wink:
Niin ja ajan oloon (eikä siihen mene kuin mersu täyttää 6 kuukautta) mersu alkaa pärjäämään "viivalla" aina vain volvoa paremmin. Ja syykin on selvä :arrow: Eipä se puhkiruostunut pelti paljoa paina...

Tämä näin reilusti kärjistäen kun muutkin niin tekevät... :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

audimies kirjoitti:Oisko syynä savutukseen ilmansuodatin? Volvojahan ei tarvii huoltaa :roll: jne jne...
Kerroppa audimies, onko tämä nyt mutua, ot:ta vaiko rautaista faktaa, joka perustuu asiantuntemukseen näiden osalta.

Mikäli D6 moottorilla tarkoitetaan tuota konetta, mikä on esim 700 sarjan diisseleissä, ne on käsitelty jossain topicissa. Ongelmathan taisivat liittyä jäähdytyksen puutteellisuuteen, jonka johdosta kansi sanoi aika herkästä työsopimuksen irti.

Voisitko ystävällisesti selventää meille kaikille kuinka D5 moottorin alipainepumppu vaikuttaa mahdolliseen savuttamiseen.

Huohottimien sijaintiin en ota kantaa kun en ole omastakaan autosta kurkkinut minne koko putki edes menee.

Vai oliko tarkoitus provosoida? :rollin:

P.s Huoltoon menon voi kurkata mittaristosta. :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

En minä provoo? :wink: Mutta jännää tässä on se että sama moottori portterissa ei savuta ja 700:sen nokalla savuttaa? Tosin volvo on ottanut moottorista hieman tehoja ennemmän , kuin volkkari.( turbollinen)
Ja itse omistanut ja ajellut 240 D6:lla ... :cry: aikoinaan.

Alipainepumppun heitin vaan muistista , kun kuunnetelee noita v70:ä niin kolinan kuulee kauaksi.Aiheuttaako se savua niin jokainen voi miettiä tarviiko turbodieselmoottori alipainetta?

Oma autoni rupee ainakin savuttamaan putsarin mentyä tukkoon. Ja muuten Vm-77 lt:ssä ei oo 6-sylinteristä konetta vaan perkinssindiesel 4.mukinen :wink:

Tämä on vaan mukavaa luettavaa volvo vs. muut. :roll: Vaikka nikkini on "audimies" sillekkin löytyy tarina 4-vuoden takaa , eräät muistaa... :wink:
big jopo
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Mitä ihimettä täälä savutahan? :roll:
Kuva
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Tomaatti II kirjoitti:Mitä ihimettä täälä savutahan? :roll:
Ei kai mitään :roll:

Tänään tuli kuitenkin yhelle volvokuskille seleväks Seinäjoen ja Vaasan välimaastossa seleväks, että saattaa se tieselimersuki vähä savuttaa :roll:
Varsinki ko niitä on kaks peräkkäin 8)
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Onkohan ne kaikki savuavat v70:set lastutettuja :shock:

Kyllähän se saattaa olla että duunari painaa tuontivelka-volvossaan herkästi kaasua reilummin, kun taakse ilmestyy teinipoika mersun nahkatakki päällä kultaketjut ranteissa ja kaulassa kiiltäen isukin väykyllä :lol:

8pätkä tdi mikä mulla oli savuutti hiukan mustaa normaalisti, mutta kun oli ajettu 100km rauhallista maantie ajoa, jonka jälkeen räväkämpi kiihdytys mustaa tuli ja paljon

Mikä dieselissä volvossa savuaa :?: vastaus
Viimeksi muokannut Harju, 20.5.2007 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti: Mikä dieselissä volvossa savuaa :?: vastaus
No tulihan se sieltä. :shock:

Siis siirrytään seuraavaan kysymykseen:

Mikä volskin dieselissä savuaa? :lol:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

HVM kirjoitti:Mikä volskin dieselissä savuaa? :lol:
No kupla volsuahan kutsutaan myös Hitlerin kostoksi juu nou :!:
Oisko näissä sitten kyse jatko toimenpiteistä :roll:

Taikka liian vähän ahtoja :shock:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

audimies kirjoitti: Alipainepumppun heitin vaan muistista , kun kuunnetelee noita v70:ä niin kolinan kuulee kauaksi.Aiheuttaako se savua niin jokainen voi miettiä tarviiko turbodieselmoottori alipainetta?
D5 alipainepumppu :shock: en oo kyllä ikään kuullu että d5 alipainepumppu roklattaa tahi ois poikinu? :?:

Jos nuita vanhakorisia dieseleitä tarkoitat niin ne_ei_ole D5 koneella vaan se joka niissä roklattaa on juurikin
Kuva

Ja sen alipainepumpun liikuttaja

E: jaha vähä oli kokoa tuolla, noh..
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljyä menee käyttöakselin stefan ohi väärällepuolelle jotakin ja siksi alkaa räpättää. :roll:
Kone kuumaksi ja vapaalla pari täyskaasuryntäytystä, loppuu räpätys. :roll:
Tai irrottaa ja purkaa pumpun, puhdistaa ja laittaa uuden stefan kera kasaan. :roll:
Tai vaihtaa uuden pumpun. :roll:
Uusi pumppu maksaa sinisellä tiskillä neljäsataa, tarvikkeena kolmesataa ja volkkarilla kaksisataa. :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No onhan topikki, naurattaa runsaasti. Lisää näitä. :lol:

Ps. Volskin olisi kannattanut pysyä ydinosaamisessaan, ei sotkeentua ilmaston lämpenemiseen. 8)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Juu ,tää on pitkästä aikaa ollut hauskaa luettavaa MESEllä.

Audimees osaa provoamisen,ja volvon ystävät menettää yöunensa :D :D :D
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

kilander kirjoitti:Juu ,tää on pitkästä aikaa ollut hauskaa luettavaa MESEllä.
Mitähän voorumia sie oot selaillu :ei_tajuu:

Nyt kyllä tuut kaapista ulos ja tunnustat kaiken :happy:
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mersu vs Volvo
. . :kivalla_paahan:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

kilander kirjoitti:Audimees osaa provoamisen,ja volvon ystävät menettää yöunensa :D :D :D
Hyvinhän tuo nukutti. Ajattelin, että tänne olisi yön aikana enemmänkin tullut tekstiä, mutta kelpaa näinkin.
Se mitä kulisseissa on tapahtunut niin se on sitten :whisper: :)
Tämmösellä tiedefoorumilla kun on odotettavissa vaikka sun mitä.
Jos muuten joku luulee, että esim minä olisin menettänyt hermoni / uneni tämän takia niin höpö höpö. Olen tottunut siihen, että kun ajaa "väärän" merkkisellä autolla, on altavastaajan asemassa.

Tuohon *** vs D5 keskusteluun en voi ottaa enempää kantaa, koska kummastakaan moottorityypistä ei ole _omakohtaista_ kokemusta omistamisen puuttumisen vuoksi (lue: liian pienet tulot).

Mitä tulee provoamiseen, mielestäni se kannattaa tehdä tosiasioihin perustuen, eikä yleistäen. Mikäli provoon liittyen esitetään kysymys, kannattaa siihen myös pyrkiä vastamaan kunnolla.

Nyt muka töihin kun työnantaja on maksavinaan palkkaa.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Ole painavinasi kaasua, niin Volvo on savuttavinaan! :idea:
:D
Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

HVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle! :D

Rehellisyyden nimissä on todettava että tämä 850 muutti käsitykseni Volvosta päälaelleen, hyviä pelejä. 8) Aikaisemmat kokemukset ovat tosin niinkin läheltä kuin 244-sarjasta. :lol:

Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.
Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiä 8)
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tuosta savutusasiasta vielä sen verran, että oma huomio on liikenteessä kiinnittynyt KAIKENMERKKISTEN uudempien nokivasaroiden runsaahkoon savunmuodostukseen tähän Kekkosenaikaisin etukammiomoottoreiden vähänlaisin voimavaroin liikkuvaan kalustoon verrattuna. :evil:

Mitä tulee Volvo-merkkisten autojen silmiinpistävään savunmuodostukseen muihin VAG-koneeseen luottaviin merkkeihin verrattuna, selittynee ilmiö tarkasteltaessa ko automallien keskimääräisen käyttäjäkunnan keskimääräistä sosioekonomista taustaa:

I. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Volkswagen. Volkswagen-omistaja on maanteiden harmaata massaa. Auton ostoa on laskeskeltu muutama vuosi, useita merkin liikkeitä on kierretty halvinta tarjousta ja ehkä sopivan niukasti varusteltua yksilöä etsien. Ennen jokaista matkaa tarkistetaan tiekartasta tai netistä lyhin ja nopein ajomatka. Ajoonlähtötarkistus käsittää rengaspaineiden hienosäädön tulevat ajo-olosuhteet ja sääolot huomioonottaen, tavoitteena minimoida renkaiden ja polttoaineen kulutus. :arrow: Itse ajomatka suoritetaan rajoitusten mukaisesti ajaen kädet kymmentä_vaille_kaksi-asennossa ratin kehällä. Sisäpuhallin pidetään mahdollisuuksien mukaan pois päältä, silloin tällöin ehkä asennossa 1 ilmakanavien pölyttömänä pitämiseksi. Volkswagen-TDi-mies on lukenut tuulilasinsa kunnolla. Sivuikkunat pidetään kiinni eikä turhia työkaluja kuskailla mukana pa-kulujen hillitsemiseksi. :ope: Kaasuvaijerin on VW-mies käskenyt autopuolen käyneen sukulaispojan vähän löysätä, samoin on polkimen alle sijoitettu pari vanhaa pesusientä tarpeettoman ja harkitsemattoman kaasunpainannan estämiseksi. Tällöin jää putken päästä vuosittain tulviva savumäärä aika alhaiseksi, isoin kertymä taitaa olla katsastustoimeksiannon saaneen merkkikorjaamon hallin lattialla, jossa kiroilevat asentajat yrittävät saada tuskan vallassa umpeen nokeentunutta moottoria läpäisemään poljettuna edes Ukrainalaisille laivan apukoneille laaditut kansalliset normistot. :lol:

II. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Skoda. Skodan ostoon on usein päädytty taloudellisin perustein ja usein järkisyistä. Miksi maksaa auton merkistä, jos samanlaisen auton saa ilman keulalla koreilevaa "laadukkaampaa" logoa. Näin ajattelevat monet isompien puulaakien talouspäälliköt, koska merkki tuntuisi saavuttaneen jonkinmoista jalansijaa työsuhdeautojen kivikkoisella saralla. :? Omaa autoaan ajavien Skodistien ajokäytös muistuttaa pitkälti TDi-volsulla ajavien autoilijoiden vastaavaa, tosin ohikin Skodalla pääsee tarvittaessa. Firman naftoilla ajelevat Skodistit ovat yleensä keskikastin toimihenkilökaartia, joiden autojen naftakuluista joutuvat ao henkilöt tarvittaessa itse vastaamaan. Tämä keventää kaasujalkaa kummasti. :oops:

III. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Audi. Aletaan puhua ihmisistä, joiden vuotuisella ajosuoritteella alkaa jo arvostaa auton äänettömyyttä sekä kuskinpaikan ergonomiaa sekä loistavia ajo-ominaisuuksia. TDI-moottori joka keulalle uutena on pudotettu ei ole enää alle kaksilitrainen. Kuutiotilavuutta ja sylinterejä löytyy nokalta sen verran, että oikeaa nilkkaa ei TDi-Audilla ajelevan tarvitse juuri koskaan suoraksi asti oikoa. Normaalit maantieliikenteen ohitukset tapahtuvat sutjakkaannopeasti pienemmälläkin isonvarpaan suoristamisella. Kickdownikaan ei moisiin kevyisiin polkaisuihin reagoi, joten savua ei putkesta tule kuin joskus kylmäkäynnistyksissä. 8) Työsuhdeautoina Audia pitävien asema yrityksessä on yleensä sellainen että yksittäisiä naftalaskuja ei kukaan tarkkaile, sitävastoin palkka tai palkkio muodostuu enemmänkin firman tuloksen pohjalta. Tämäkin motivoi kuljettajaa ajelemaan astetta tarkemmin. :ope:

IV. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Volvo. Aiemmista topiceista löytynee tästä aiheesta jo riittävästi asiaa. 8) Kiitos Leka. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

audimies kirjoitti:jännää tässä on se että sama moottori portterissa ei savuta ja 700:sen nokalla savuttaa? Tosin volvo on ottanut moottorista hieman tehoja ennemmän , kuin volkkari.
Onko tässä nyt pieni asiavirhe? Onko joskus valmistettu transportteria 6 sylinterisellä moottorilla? LT mallit oli 6 sylinterisiä, myös meillä oli sellainen joskus 80 luvun lopussa.

Eikös tuo transportterin kone ole 5 sylinterinen?

Olenko väärässä, vai pitääkö tässä mennä vielä peruskouluun uudelleen opettelemaan matematiikkaa?

Selitykseksi ei kelpaa enää se, että "menin sekaisin mallimerkinnöissä"?

:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Hetkinen :!: Eikös tuossa Papin avatteressa olekin aavistus savua ilmassa :?: :!: :?: Nyt taitaa olla niin, että ei ole automerkillä enää mitään tekemistä asian kanssa. :idea: Homma menee vähän kuten se sanonta aina haisoo olit yksin tai porukas... :lol:
Kuva
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

LT:ssä (ja 240/740) 2,4 litrainen kutoskone, Transporterissa 2,4 tai 2,5 (ja 850 v70 yms)litrainen vitoskone :ope:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ainoassa oikeassa Transporterissa on edelleenkin 1.6 l vapaastihenkäilevä tiisselikone, tulkaa vaikka pihasta katsomaan. :lol: :lol:

Ja savuttaa juurikin sen verran kun ruuvista ilkeää katsastusten välillä kääntää...
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Kylläkyllä, ainoa oikea volkkarin moottori on 1,6D, vaikkakin mulla on turbolla :lol: Ja mullakin savuttaa, jopa enemmän mitä insinööri tykkäis :shock:

EDT: Poistin tuplapostauksen. XUX63
Viimeksi muokannut MJF, 21.5.2007 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Tomaatti II kirjoitti:Hetkinen :!: Eikös tuossa Papin avatteressa olekin aavistus savua ilmassa :?: :!: :?: Nyt taitaa olla niin, että ei ole automerkillä enää mitään tekemistä asian kanssa. :lol:
On siinä havaittavissa savua. HUOM :!: Ja oikea ote. Rystyset pittää olla pilossa ja ei sua ottoo liijjan levveetä otetta. Ulottuvvuus kärsii. Kyllä se vua Pappi suap savun hävviimää. Jatketaaha räävimistä, miul on kuutostiisselli, on , on ähä... :lol: ,
VALMET 5oo -69
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti:
HVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle! :D

Rehellisyyden nimissä on todettava että tämä 850 muutti käsitykseni Volvosta päälaelleen, hyviä pelejä. 8) Aikaisemmat kokemukset ovat tosin niinkin läheltä kuin 244-sarjasta. :lol:

Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.
Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiä 8)
Niin, en edelleenkään ole moittinut Volvoja huonoiksi autoiksi, allekirjoitan vanhan lausuntoni täysin. :D

Mutta tämä taas ei poissulje sitä, ettenkö voisi tiedustella miksi ne savuttavat. :D Enhän minä ole moittinut Volvoja sanallakaan. :wink: Tai sitten joku on ymmärtänyt epäselvän kysymykseni väärin.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

HVM kirjoitti:
Harju kirjoitti:
HVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle! :D

Rehellisyyden nimissä on todettava että tämä 850 muutti käsitykseni Volvosta päälaelleen, hyviä pelejä. 8) Aikaisemmat kokemukset ovat tosin niinkin läheltä kuin 244-sarjasta. :lol:

Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.
Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiä 8)
Niin, en edelleenkään ole moittinut Volvoja huonoiksi autoiksi, allekirjoitan vanhan lausuntoni täysin. :D

Mutta tämä taas ei poissulje sitä, ettenkö voisi tiedustella miksi ne savuttavat. :D Enhän minä ole moittinut Volvoja sanallakaan. :wink: Tai sitten joku on ymmärtänyt epäselvän kysymykseni väärin.
En minä sitä meinannu että oisit moittinu, vaan että likellä oli ettei sinustakin tullut sekopäinen savuttavalla volvolla kaahaava kiireinen yrittäjä :lol:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Pappi kirjoitti:
Selitykseksi ei kelpaa enää se, että "menin sekaisin mallimerkinnöissä"?

:D
Selityksistä en tiedä ,mutta Olen kirjoittanut tai luullut että D6 on vanhempi 6.sylinterinen ja (D5) on tämä 850 ja V70 malleissa oleva? :roll: Ilmeisesti tämä D5 kone on ihan uusi vm-2005->. Eikös volvoissa ollut 80-luvulla myös 5.sylinteristä moottori ( D5)? Ei tarvii mennä kouluun myönnän erheeni!.
Mites tämä taas meni? Jos transportterin lastuttaa niin ei se savuta :wink: . LT28-> oli todellakin 2,4 6-sylinterin Ensimmäiset tosin perkins dieselillä.

Tämä mainitsemani alipainepumppu koskee juurikin vm97-99 V70 mallia,koneesta en tiedä muuta kuin volkkarin tiiseli? Ja jos joku ei oo kuullut moisesta viasta , niin sitten täälläpäin on ilmassa paljon muutakin kuin savua! :lol:

Eli tulemme lyhyesti siihen tulokseen , että volvo on insinöörin auto!
big jopo
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Njoo se vanhakoristen 5 pyttynen suoraruutta ei ole siis d5(joka on ollut vuodesta 2001) vaan tdi tahi lopuksi 2.5d nimellä kävelevä vag-kalistin(ps. audi miesten mielestä paras diesel koskaan)
Niissäkin se alipainepumppu yleensä alkaa möykkään joskus 300tkm paikkeilla, harvoin se silloinkaan hajoaa, ääntä vaan pitää.

Niin mersuistahan ei koskaan hajoa ko.pumppu, ei heitä kuulia jakopäähän hä :whistle:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyllä 240 Volvossa oli joskus vitosdieseliä, D5 mallista. Tätä se Audimies lienee tarkoittanut, tai sitten ei.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”