Traktoreitten savutus-ootee
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Niin ja ajan oloon (eikä siihen mene kuin mersu täyttää 6 kuukautta) mersu alkaa pärjäämään "viivalla" aina vain volvoa paremmin. Ja syykin on selvä Eipä se puhkiruostunut pelti paljoa paina...audimies kirjoitti:Oisko syynä savutukseen ilmansuodatin? Volvojahan ei tarvii huoltaa Niihin vaan vaihdetaan uusi moottori / sylinterikansi D6 ja alipainepumppuja D5.
Miksikö ilmansuodatin tukkeutuu niin nopeasti? Moottorin huohotin menee sinne ja nehän huohottaa......
Tämä näin reilusti kärjistäen kun muutkin niin tekevät...
Kerroppa audimies, onko tämä nyt mutua, ot:ta vaiko rautaista faktaa, joka perustuu asiantuntemukseen näiden osalta.audimies kirjoitti:Oisko syynä savutukseen ilmansuodatin? Volvojahan ei tarvii huoltaa jne jne...
Mikäli D6 moottorilla tarkoitetaan tuota konetta, mikä on esim 700 sarjan diisseleissä, ne on käsitelty jossain topicissa. Ongelmathan taisivat liittyä jäähdytyksen puutteellisuuteen, jonka johdosta kansi sanoi aika herkästä työsopimuksen irti.
Voisitko ystävällisesti selventää meille kaikille kuinka D5 moottorin alipainepumppu vaikuttaa mahdolliseen savuttamiseen.
Huohottimien sijaintiin en ota kantaa kun en ole omastakaan autosta kurkkinut minne koko putki edes menee.
Vai oliko tarkoitus provosoida?
P.s Huoltoon menon voi kurkata mittaristosta.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
En minä provoo? Mutta jännää tässä on se että sama moottori portterissa ei savuta ja 700:sen nokalla savuttaa? Tosin volvo on ottanut moottorista hieman tehoja ennemmän , kuin volkkari.( turbollinen)
Ja itse omistanut ja ajellut 240 D6:lla ... aikoinaan.
Alipainepumppun heitin vaan muistista , kun kuunnetelee noita v70:ä niin kolinan kuulee kauaksi.Aiheuttaako se savua niin jokainen voi miettiä tarviiko turbodieselmoottori alipainetta?
Oma autoni rupee ainakin savuttamaan putsarin mentyä tukkoon. Ja muuten Vm-77 lt:ssä ei oo 6-sylinteristä konetta vaan perkinssindiesel 4.mukinen
Tämä on vaan mukavaa luettavaa volvo vs. muut. Vaikka nikkini on "audimies" sillekkin löytyy tarina 4-vuoden takaa , eräät muistaa...
Ja itse omistanut ja ajellut 240 D6:lla ... aikoinaan.
Alipainepumppun heitin vaan muistista , kun kuunnetelee noita v70:ä niin kolinan kuulee kauaksi.Aiheuttaako se savua niin jokainen voi miettiä tarviiko turbodieselmoottori alipainetta?
Oma autoni rupee ainakin savuttamaan putsarin mentyä tukkoon. Ja muuten Vm-77 lt:ssä ei oo 6-sylinteristä konetta vaan perkinssindiesel 4.mukinen
Tämä on vaan mukavaa luettavaa volvo vs. muut. Vaikka nikkini on "audimies" sillekkin löytyy tarina 4-vuoden takaa , eräät muistaa...
big jopo
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Ei kai mitäänTomaatti II kirjoitti:Mitä ihimettä täälä savutahan?
Tänään tuli kuitenkin yhelle volvokuskille seleväks Seinäjoen ja Vaasan välimaastossa seleväks, että saattaa se tieselimersuki vähä savuttaa
Varsinki ko niitä on kaks peräkkäin
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Onkohan ne kaikki savuavat v70:set lastutettuja
Kyllähän se saattaa olla että duunari painaa tuontivelka-volvossaan herkästi kaasua reilummin, kun taakse ilmestyy teinipoika mersun nahkatakki päällä kultaketjut ranteissa ja kaulassa kiiltäen isukin väykyllä
8pätkä tdi mikä mulla oli savuutti hiukan mustaa normaalisti, mutta kun oli ajettu 100km rauhallista maantie ajoa, jonka jälkeen räväkämpi kiihdytys mustaa tuli ja paljon
Mikä dieselissä volvossa savuaa vastaus
Kyllähän se saattaa olla että duunari painaa tuontivelka-volvossaan herkästi kaasua reilummin, kun taakse ilmestyy teinipoika mersun nahkatakki päällä kultaketjut ranteissa ja kaulassa kiiltäen isukin väykyllä
8pätkä tdi mikä mulla oli savuutti hiukan mustaa normaalisti, mutta kun oli ajettu 100km rauhallista maantie ajoa, jonka jälkeen räväkämpi kiihdytys mustaa tuli ja paljon
Mikä dieselissä volvossa savuaa vastaus
Viimeksi muokannut Harju, 20.5.2007 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
D5 alipainepumppu en oo kyllä ikään kuullu että d5 alipainepumppu roklattaa tahi ois poikinu?audimies kirjoitti: Alipainepumppun heitin vaan muistista , kun kuunnetelee noita v70:ä niin kolinan kuulee kauaksi.Aiheuttaako se savua niin jokainen voi miettiä tarviiko turbodieselmoottori alipainetta?
Jos nuita vanhakorisia dieseleitä tarkoitat niin ne_ei_ole D5 koneella vaan se joka niissä roklattaa on juurikin
Ja sen alipainepumpun liikuttaja
E: jaha vähä oli kokoa tuolla, noh..
Jos ei kulje niin kromaa se.
Öljyä menee käyttöakselin stefan ohi väärällepuolelle jotakin ja siksi alkaa räpättää.
Kone kuumaksi ja vapaalla pari täyskaasuryntäytystä, loppuu räpätys.
Tai irrottaa ja purkaa pumpun, puhdistaa ja laittaa uuden stefan kera kasaan.
Tai vaihtaa uuden pumpun.
Uusi pumppu maksaa sinisellä tiskillä neljäsataa, tarvikkeena kolmesataa ja volkkarilla kaksisataa.
Kone kuumaksi ja vapaalla pari täyskaasuryntäytystä, loppuu räpätys.
Tai irrottaa ja purkaa pumpun, puhdistaa ja laittaa uuden stefan kera kasaan.
Tai vaihtaa uuden pumpun.
Uusi pumppu maksaa sinisellä tiskillä neljäsataa, tarvikkeena kolmesataa ja volkkarilla kaksisataa.
No onhan topikki, naurattaa runsaasti. Lisää näitä.
Ps. Volskin olisi kannattanut pysyä ydinosaamisessaan, ei sotkeentua ilmaston lämpenemiseen.
Ps. Volskin olisi kannattanut pysyä ydinosaamisessaan, ei sotkeentua ilmaston lämpenemiseen.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Hyvinhän tuo nukutti. Ajattelin, että tänne olisi yön aikana enemmänkin tullut tekstiä, mutta kelpaa näinkin.kilander kirjoitti:Audimees osaa provoamisen,ja volvon ystävät menettää yöunensa
Se mitä kulisseissa on tapahtunut niin se on sitten
Tämmösellä tiedefoorumilla kun on odotettavissa vaikka sun mitä.
Jos muuten joku luulee, että esim minä olisin menettänyt hermoni / uneni tämän takia niin höpö höpö. Olen tottunut siihen, että kun ajaa "väärän" merkkisellä autolla, on altavastaajan asemassa.
Tuohon *** vs D5 keskusteluun en voi ottaa enempää kantaa, koska kummastakaan moottorityypistä ei ole _omakohtaista_ kokemusta omistamisen puuttumisen vuoksi (lue: liian pienet tulot).
Mitä tulee provoamiseen, mielestäni se kannattaa tehdä tosiasioihin perustuen, eikä yleistäen. Mikäli provoon liittyen esitetään kysymys, kannattaa siihen myös pyrkiä vastamaan kunnolla.
Nyt muka töihin kun työnantaja on maksavinaan palkkaa.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiäHVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle!
Rehellisyyden nimissä on todettava että tämä 850 muutti käsitykseni Volvosta päälaelleen, hyviä pelejä. Aikaisemmat kokemukset ovat tosin niinkin läheltä kuin 244-sarjasta.
Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.
Tuosta savutusasiasta vielä sen verran, että oma huomio on liikenteessä kiinnittynyt KAIKENMERKKISTEN uudempien nokivasaroiden runsaahkoon savunmuodostukseen tähän Kekkosenaikaisin etukammiomoottoreiden vähänlaisin voimavaroin liikkuvaan kalustoon verrattuna.
Mitä tulee Volvo-merkkisten autojen silmiinpistävään savunmuodostukseen muihin VAG-koneeseen luottaviin merkkeihin verrattuna, selittynee ilmiö tarkasteltaessa ko automallien keskimääräisen käyttäjäkunnan keskimääräistä sosioekonomista taustaa:
I. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Volkswagen. Volkswagen-omistaja on maanteiden harmaata massaa. Auton ostoa on laskeskeltu muutama vuosi, useita merkin liikkeitä on kierretty halvinta tarjousta ja ehkä sopivan niukasti varusteltua yksilöä etsien. Ennen jokaista matkaa tarkistetaan tiekartasta tai netistä lyhin ja nopein ajomatka. Ajoonlähtötarkistus käsittää rengaspaineiden hienosäädön tulevat ajo-olosuhteet ja sääolot huomioonottaen, tavoitteena minimoida renkaiden ja polttoaineen kulutus. Itse ajomatka suoritetaan rajoitusten mukaisesti ajaen kädet kymmentä_vaille_kaksi-asennossa ratin kehällä. Sisäpuhallin pidetään mahdollisuuksien mukaan pois päältä, silloin tällöin ehkä asennossa 1 ilmakanavien pölyttömänä pitämiseksi. Volkswagen-TDi-mies on lukenut tuulilasinsa kunnolla. Sivuikkunat pidetään kiinni eikä turhia työkaluja kuskailla mukana pa-kulujen hillitsemiseksi. Kaasuvaijerin on VW-mies käskenyt autopuolen käyneen sukulaispojan vähän löysätä, samoin on polkimen alle sijoitettu pari vanhaa pesusientä tarpeettoman ja harkitsemattoman kaasunpainannan estämiseksi. Tällöin jää putken päästä vuosittain tulviva savumäärä aika alhaiseksi, isoin kertymä taitaa olla katsastustoimeksiannon saaneen merkkikorjaamon hallin lattialla, jossa kiroilevat asentajat yrittävät saada tuskan vallassa umpeen nokeentunutta moottoria läpäisemään poljettuna edes Ukrainalaisille laivan apukoneille laaditut kansalliset normistot.
II. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Skoda. Skodan ostoon on usein päädytty taloudellisin perustein ja usein järkisyistä. Miksi maksaa auton merkistä, jos samanlaisen auton saa ilman keulalla koreilevaa "laadukkaampaa" logoa. Näin ajattelevat monet isompien puulaakien talouspäälliköt, koska merkki tuntuisi saavuttaneen jonkinmoista jalansijaa työsuhdeautojen kivikkoisella saralla. Omaa autoaan ajavien Skodistien ajokäytös muistuttaa pitkälti TDi-volsulla ajavien autoilijoiden vastaavaa, tosin ohikin Skodalla pääsee tarvittaessa. Firman naftoilla ajelevat Skodistit ovat yleensä keskikastin toimihenkilökaartia, joiden autojen naftakuluista joutuvat ao henkilöt tarvittaessa itse vastaamaan. Tämä keventää kaasujalkaa kummasti.
III. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Audi. Aletaan puhua ihmisistä, joiden vuotuisella ajosuoritteella alkaa jo arvostaa auton äänettömyyttä sekä kuskinpaikan ergonomiaa sekä loistavia ajo-ominaisuuksia. TDI-moottori joka keulalle uutena on pudotettu ei ole enää alle kaksilitrainen. Kuutiotilavuutta ja sylinterejä löytyy nokalta sen verran, että oikeaa nilkkaa ei TDi-Audilla ajelevan tarvitse juuri koskaan suoraksi asti oikoa. Normaalit maantieliikenteen ohitukset tapahtuvat sutjakkaannopeasti pienemmälläkin isonvarpaan suoristamisella. Kickdownikaan ei moisiin kevyisiin polkaisuihin reagoi, joten savua ei putkesta tule kuin joskus kylmäkäynnistyksissä. Työsuhdeautoina Audia pitävien asema yrityksessä on yleensä sellainen että yksittäisiä naftalaskuja ei kukaan tarkkaile, sitävastoin palkka tai palkkio muodostuu enemmänkin firman tuloksen pohjalta. Tämäkin motivoi kuljettajaa ajelemaan astetta tarkemmin.
IV. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Volvo. Aiemmista topiceista löytynee tästä aiheesta jo riittävästi asiaa. Kiitos Leka.
Mitä tulee Volvo-merkkisten autojen silmiinpistävään savunmuodostukseen muihin VAG-koneeseen luottaviin merkkeihin verrattuna, selittynee ilmiö tarkasteltaessa ko automallien keskimääräisen käyttäjäkunnan keskimääräistä sosioekonomista taustaa:
I. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Volkswagen. Volkswagen-omistaja on maanteiden harmaata massaa. Auton ostoa on laskeskeltu muutama vuosi, useita merkin liikkeitä on kierretty halvinta tarjousta ja ehkä sopivan niukasti varusteltua yksilöä etsien. Ennen jokaista matkaa tarkistetaan tiekartasta tai netistä lyhin ja nopein ajomatka. Ajoonlähtötarkistus käsittää rengaspaineiden hienosäädön tulevat ajo-olosuhteet ja sääolot huomioonottaen, tavoitteena minimoida renkaiden ja polttoaineen kulutus. Itse ajomatka suoritetaan rajoitusten mukaisesti ajaen kädet kymmentä_vaille_kaksi-asennossa ratin kehällä. Sisäpuhallin pidetään mahdollisuuksien mukaan pois päältä, silloin tällöin ehkä asennossa 1 ilmakanavien pölyttömänä pitämiseksi. Volkswagen-TDi-mies on lukenut tuulilasinsa kunnolla. Sivuikkunat pidetään kiinni eikä turhia työkaluja kuskailla mukana pa-kulujen hillitsemiseksi. Kaasuvaijerin on VW-mies käskenyt autopuolen käyneen sukulaispojan vähän löysätä, samoin on polkimen alle sijoitettu pari vanhaa pesusientä tarpeettoman ja harkitsemattoman kaasunpainannan estämiseksi. Tällöin jää putken päästä vuosittain tulviva savumäärä aika alhaiseksi, isoin kertymä taitaa olla katsastustoimeksiannon saaneen merkkikorjaamon hallin lattialla, jossa kiroilevat asentajat yrittävät saada tuskan vallassa umpeen nokeentunutta moottoria läpäisemään poljettuna edes Ukrainalaisille laivan apukoneille laaditut kansalliset normistot.
II. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Skoda. Skodan ostoon on usein päädytty taloudellisin perustein ja usein järkisyistä. Miksi maksaa auton merkistä, jos samanlaisen auton saa ilman keulalla koreilevaa "laadukkaampaa" logoa. Näin ajattelevat monet isompien puulaakien talouspäälliköt, koska merkki tuntuisi saavuttaneen jonkinmoista jalansijaa työsuhdeautojen kivikkoisella saralla. Omaa autoaan ajavien Skodistien ajokäytös muistuttaa pitkälti TDi-volsulla ajavien autoilijoiden vastaavaa, tosin ohikin Skodalla pääsee tarvittaessa. Firman naftoilla ajelevat Skodistit ovat yleensä keskikastin toimihenkilökaartia, joiden autojen naftakuluista joutuvat ao henkilöt tarvittaessa itse vastaamaan. Tämä keventää kaasujalkaa kummasti.
III. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Audi. Aletaan puhua ihmisistä, joiden vuotuisella ajosuoritteella alkaa jo arvostaa auton äänettömyyttä sekä kuskinpaikan ergonomiaa sekä loistavia ajo-ominaisuuksia. TDI-moottori joka keulalle uutena on pudotettu ei ole enää alle kaksilitrainen. Kuutiotilavuutta ja sylinterejä löytyy nokalta sen verran, että oikeaa nilkkaa ei TDi-Audilla ajelevan tarvitse juuri koskaan suoraksi asti oikoa. Normaalit maantieliikenteen ohitukset tapahtuvat sutjakkaannopeasti pienemmälläkin isonvarpaan suoristamisella. Kickdownikaan ei moisiin kevyisiin polkaisuihin reagoi, joten savua ei putkesta tule kuin joskus kylmäkäynnistyksissä. Työsuhdeautoina Audia pitävien asema yrityksessä on yleensä sellainen että yksittäisiä naftalaskuja ei kukaan tarkkaile, sitävastoin palkka tai palkkio muodostuu enemmänkin firman tuloksen pohjalta. Tämäkin motivoi kuljettajaa ajelemaan astetta tarkemmin.
IV. VW-merkkinen TDI autossa merkiltään Volvo. Aiemmista topiceista löytynee tästä aiheesta jo riittävästi asiaa. Kiitos Leka.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Onko tässä nyt pieni asiavirhe? Onko joskus valmistettu transportteria 6 sylinterisellä moottorilla? LT mallit oli 6 sylinterisiä, myös meillä oli sellainen joskus 80 luvun lopussa.audimies kirjoitti:jännää tässä on se että sama moottori portterissa ei savuta ja 700:sen nokalla savuttaa? Tosin volvo on ottanut moottorista hieman tehoja ennemmän , kuin volkkari.
Eikös tuo transportterin kone ole 5 sylinterinen?
Olenko väärässä, vai pitääkö tässä mennä vielä peruskouluun uudelleen opettelemaan matematiikkaa?
Selitykseksi ei kelpaa enää se, että "menin sekaisin mallimerkinnöissä"?
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Kylläkyllä, ainoa oikea volkkarin moottori on 1,6D, vaikkakin mulla on turbolla Ja mullakin savuttaa, jopa enemmän mitä insinööri tykkäis
EDT: Poistin tuplapostauksen. XUX63
EDT: Poistin tuplapostauksen. XUX63
Viimeksi muokannut MJF, 21.5.2007 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
On siinä havaittavissa savua. HUOM Ja oikea ote. Rystyset pittää olla pilossa ja ei sua ottoo liijjan levveetä otetta. Ulottuvvuus kärsii. Kyllä se vua Pappi suap savun hävviimää. Jatketaaha räävimistä, miul on kuutostiisselli, on , on ähä... ,Tomaatti II kirjoitti:Hetkinen Eikös tuossa Papin avatteressa olekin aavistus savua ilmassa Nyt taitaa olla niin, että ei ole automerkillä enää mitään tekemistä asian kanssa.
VALMET 5oo -69
Niin, en edelleenkään ole moittinut Volvoja huonoiksi autoiksi, allekirjoitan vanhan lausuntoni täysin.Harju kirjoitti:Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiäHVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle!
Rehellisyyden nimissä on todettava että tämä 850 muutti käsitykseni Volvosta päälaelleen, hyviä pelejä. Aikaisemmat kokemukset ovat tosin niinkin läheltä kuin 244-sarjasta.
Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.
Mutta tämä taas ei poissulje sitä, ettenkö voisi tiedustella miksi ne savuttavat. Enhän minä ole moittinut Volvoja sanallakaan. Tai sitten joku on ymmärtänyt epäselvän kysymykseni väärin.
En minä sitä meinannu että oisit moittinu, vaan että likellä oli ettei sinustakin tullut sekopäinen savuttavalla volvolla kaahaava kiireinen yrittäjäHVM kirjoitti:Niin, en edelleenkään ole moittinut Volvoja huonoiksi autoiksi, allekirjoitan vanhan lausuntoni täysin.Harju kirjoitti:Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiäHVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle!
Rehellisyyden nimissä on todettava että tämä 850 muutti käsitykseni Volvosta päälaelleen, hyviä pelejä. Aikaisemmat kokemukset ovat tosin niinkin läheltä kuin 244-sarjasta.
Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.
Mutta tämä taas ei poissulje sitä, ettenkö voisi tiedustella miksi ne savuttavat. Enhän minä ole moittinut Volvoja sanallakaan. Tai sitten joku on ymmärtänyt epäselvän kysymykseni väärin.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Selityksistä en tiedä ,mutta Olen kirjoittanut tai luullut että D6 on vanhempi 6.sylinterinen ja (D5) on tämä 850 ja V70 malleissa oleva? Ilmeisesti tämä D5 kone on ihan uusi vm-2005->. Eikös volvoissa ollut 80-luvulla myös 5.sylinteristä moottori ( D5)? Ei tarvii mennä kouluun myönnän erheeni!.Pappi kirjoitti:
Selitykseksi ei kelpaa enää se, että "menin sekaisin mallimerkinnöissä"?
Mites tämä taas meni? Jos transportterin lastuttaa niin ei se savuta . LT28-> oli todellakin 2,4 6-sylinterin Ensimmäiset tosin perkins dieselillä.
Tämä mainitsemani alipainepumppu koskee juurikin vm97-99 V70 mallia,koneesta en tiedä muuta kuin volkkarin tiiseli? Ja jos joku ei oo kuullut moisesta viasta , niin sitten täälläpäin on ilmassa paljon muutakin kuin savua!
Eli tulemme lyhyesti siihen tulokseen , että volvo on insinöörin auto!
big jopo
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Njoo se vanhakoristen 5 pyttynen suoraruutta ei ole siis d5(joka on ollut vuodesta 2001) vaan tdi tahi lopuksi 2.5d nimellä kävelevä vag-kalistin(ps. audi miesten mielestä paras diesel koskaan)
Niissäkin se alipainepumppu yleensä alkaa möykkään joskus 300tkm paikkeilla, harvoin se silloinkaan hajoaa, ääntä vaan pitää.
Niin mersuistahan ei koskaan hajoa ko.pumppu, ei heitä kuulia jakopäähän hä
Niissäkin se alipainepumppu yleensä alkaa möykkään joskus 300tkm paikkeilla, harvoin se silloinkaan hajoaa, ääntä vaan pitää.
Niin mersuistahan ei koskaan hajoa ko.pumppu, ei heitä kuulia jakopäähän hä
Jos ei kulje niin kromaa se.