VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Lapset on nuhakuumeessa ja iskään iski autokuume. Nyt kuumetta nostaa tila-auto, johon volkkarilla olisi hyviä lääkeitä. Saksasta noita saisi pienellä rahalla, eikä verotkaan olisi mahdottomat. Mutta mitenkäs nämä mallit oikein menee? Onko Transportterista mihinkään tai Caravellesta, vai pitääkö hommata suosiolla Multivan? Multivanin penkkien kiinnityssysteemi näyttää toimivalta. Onko Transportterissa ja Caravellessa penkeille vain "yksi" paikka vai voiko niitä siirrellä pituussuunnassa miten lystää? Mitä muita eroja noilla malleilla on?

Ja onko tuota Multivania pitkänä, kun myynnissä näyttää olevan vain pätkiä? Entä moottorit, mitä eroa näillä mahtaa olla:
2.5 TDI 128 kW 6SG
2.5 TDI 128 kW AG6
2.5 TDI 128 kW 4MO
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Multivanin saa mitättömillä muutoksilla katsastettua retkeilyautoksi.
Lähipiiristä kokemusta.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

romu kirjoitti:Multivanin saa mitättömillä muutoksilla katsastettua retkeilyautoksi. Lähipiiristä kokemusta.
Mitäs iloa siitä on, pienempi käyttövoimavero? Verovapautta sille ei saane, kun tuo ei täyty:
M1-luokan matkailuauto on kokonaan verovapaa, jos sen omamassa on vähintään 1 875 kiloa (autoverolaki 21 §:n 1 mom.) ja auton sisäkorkeus on vähintään 1,9 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta (ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 17 §:n 3 mom., 703/1998). Muussa tapauksessa matkailuauto on täysimääräisen autoveron alainen.

Tai jos onnistuu, niin kerro heti.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Transporter shuttle ja caravelle sama sisustustyyli, huonompi äänierstys kuin Multivanissa. Enempi semmosia ihmisekuletuslaitteita. Jos mukavuutta haluaa niin ehdottomasti multivan, varusteita yleensä kivasti ja hiljainen kyyti. Multivania vain lyhkäsenä saatavilla. Neloskoneiset nuhapumppuja, panosta viispyttyseen. Automaatti ei taho kestää 128kw yhteydessä, 98kw kestää. Noissa tehoversioissa on muuten yllättävän vähän eroa ajossa. Itelle kelpaisi multivan 2,5 tdi automaatti 98kw koneella.

Tyyppiviat: Vesipumppu, veet menee öljyyn. Pyöränlaakerit, vaihto vaikeeta ilman erikoisvehkeitä. etukallistuksenvakaaja. manuaalivaihteisessa oikea vetoakseli. etuovenlukot sähkövikoja. tehostajan pumppu. pakosarja. yläpäänlaakerit. Tässä muutamia asioita joita kannattaa tarkkailla. Useimmat vioista toki isoilla kilsoilla. Noista kallein on korjata pakosarja, töineen 850 ekeä, vuodon tunnistaa pakokaasunhajusta sisälle.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Re: VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jusamb kirjoitti:Saksasta noita saisi pienellä rahalla, eikä verotkaan olisi mahdottomat.
Jäämme erittäin suurella mielenkiinnolla odottamaan. Meinaatko viedä väykyn sinne vaihdokiksi?
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Re: VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

jusamb kirjoitti:Entä moottorit, mitä eroa näillä mahtaa olla:
2.5 TDI 128 kW 6SG
2.5 TDI 128 kW AG6
2.5 TDI 128 kW 4MO
Ei moottoreissa ole eroa, 6SG=manuaali, AG6=6-pykäläinen automaatti, 4MO =neliveto(haldex II, todella pätevä peli)

Automaattia ei valitettavasti ole nelivetona.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Eikös se nyt kuitenkin pitäs olla Viano...? :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

J.T.S kirjoitti:Eikös se nyt kuitenkin pitäs olla Viano...? :lol:
Meleko toivoton muuten liukkailla tuommonen uusikoppainen vito, ESPi vaan rutajaa ja mittään ei tapahdu.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Ville S. kirjoitti:Meleko toivoton muuten liukkailla tuommonen uusikoppainen vito, ESPi vaan rutajaa ja mittään ei tapahdu.
No se on mihin sitä vertaa. :? Parempi se on menemään kun hiace, (sen espinhän saa pois..) , minä pidän tuota etuveto-vitoa parempana menijä. Etuveto-vito taitaa olla ainut auto, millä olen jäänyt auratulle parkkipaikalle "kiini", ehkä 10:nen asteen nousuun. :lol:
Muutenkin etu-veto pakussa.. :? Perällä jos on muutama-sata kiloa painoa ja kärry perässä, niin ei sillä mitään herkkua ole ajella. Mutta tämähän riippuu ihan käytöstä, ajaako pääosin tyhjänä, vaiko kuormattuna. :D
Nelikkohan se ois tuommosessa yliveto... :roll:
BMW 318d -09
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

matkailuauto

Viesti Kirjoittaja jamppa »

oli tuo se multivan ja maksa autoverot,jonka jälkeen katsastetaan
autoverolliseksi matkailuautoksi.= pakun diesseli vero


Terveisin Jamppa
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Re: VW:n Transporter/Caravelle/Multivan tila-autoksi?

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Meissenkeri kirjoitti:
jusamb kirjoitti:Saksasta noita saisi pienellä rahalla, eikä verotkaan olisi mahdottomat.
Jäämme erittäin suurella mielenkiinnolla odottamaan. Meinaatko viedä väykyn sinne vaihdokiksi?
Väykky taitaa jäädä Suomeen varoitukseksi muille. Agentti on nyt täällä käymässä ja huomenna jutellaan lisää. Ja vaimon kanssa vielä vähän enemmän :justiina: Rouva ei vielä hihku innosta, vaikka volkkarisukua onkin. No katsellaan ja kuunnellaan tilanteen kehittymistä. Villen vinkit taitaa olla eurojakin arvokkaampia. Kiitos niistä!
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Niin, etua matkailuatoksi katsastamisella haetaan.
Pakun vero, sillä sökö.
Eikä sitä autoa tarvi tuhota mitenkään. :roll:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

J.T.S kirjoitti:Eikös se nyt kuitenkin pitäs olla Viano...? :lol:
HIrveä muovinippeleistä koottu puhelinkioski kyllä, kerrankin jos Volkkariin vertaa.

Sinälläänhän pikkubussi on ainoa oikea tila-auto, Zafirat sun muut ovat markkinointiosaston neronleimauksia. Jos korttia riittää niin vielä Caravelleakin miehekkäämpi on tietysti letukan vani; 8 henkeä matkaa juhlavasti ja mahtuu kamppeetkin mukaan -- jollain voyagerilla saisi ottaa kärryn perään :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”