Astra -92 c16nz

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Astra -92 c16nz

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tuommoista ihmeteltiin kun ei käy/pysy käynnissä.

Kipinä tulee joka tulpalle. Kun kaataa bensaa kaasuläpän aukosta niin käy sen mitä siitä pistää. Elikkä pumppu lienee loppu? Ajettu kuitenkin vain 125tkm. Oisko muuta kuin punppu ja pumpun liittimet mitä vois tutkia? Missä on polttoainepumpun rele? Kuskin puoleleea konepellin alla oli rele mutta onko se pa-pumpun rele? Missä pa-suodatin?

Tankin korkkia en muistanu löysätä, jos ois vaikka huohotusreikä tukossa ja ei saa siksi bensaa... Tutkitaan tuo kun keritään.

Bensa vuoden vanhaa koska silloin jäänyt pihaan em syystä. Mutta tällä ei liene vaikutusta?

Vikakoodia ei saatu näkymään vaikka yhdistettiin ne navat sieltä 10 pinnisestä liittimestä. Kai siksi kun akku oli ollut irti.

Löytyykö keneltäkään Hyvinkään läheltä pumppua astraan?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3046
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Releen voi poissuulkea vetämällä virran suoraan pumpulle.
Suodatin taisi noissa olla auton alla, pumppukin kai oli jossain siellä, taka-akselin tuntumassa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Astra -92 c16nz

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

AK47 kirjoitti:
Bensa vuoden vanhaa koska silloin jäänyt pihaan em syystä. Mutta tällä ei liene vaikutusta?
Bensas ei kelpaa enää kuin ruohonleikkuriin. Suodatin todennäköisesti tankissa. Pumppua veikkaisin itekin.
Star
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Pumppu on mitä todenäköisimmin repsikan puolella taka-akselin edessä, sit villi veikkaus että pumpun yhteydessä oleva suodatin tukossa tai sit tulee kuntoon kun aukoo kaikki johtosarjojen liitokset ja suihkasee crc:tä

Parit astrat on heränneet ko konteilla taasen henkiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Astra -92 c16nz

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Bomber4 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Bensa vuoden vanhaa koska silloin jäänyt pihaan em syystä. Mutta tällä ei liene vaikutusta?
Bensas ei kelpaa enää kuin ruohonleikkuriin. Suodatin todennäköisesti tankissa. Pumppua veikkaisin itekin.
Nooh, tenava lähti hyvin 5 v vanhalla pentsiitillä :D

Tankin tyhjennystä ei ensimmäiseksi huvittais tehdä. Kai siellä tankissa on joku esisihti pumppua suojaamassa ja sitten tiukempi suodatin ruiskun suutinta varten... jossain tankin ja myllyn välissä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pega kirjoitti:Pumppu on mitä todenäköisimmin repsikan puolella taka-akselin edessä, sit villi veikkaus että pumpun yhteydessä oleva suodatin tukossa tai sit tulee kuntoon kun aukoo kaikki johtosarjojen liitokset ja suihkasee crc:tä

Parit astrat on heränneet ko konteilla taasen henkiin
Kaikki konehuoneen liittimet on auottu ja crctä ruikattu. Joka tulppa antaa kipinän. Kävi kun pitkän seisonnan jälkeen käynnisti. Sit sammui n 5 sekunnissa. Käy hetken kun antaa korkillisen bensaa imusarjaan.

Pakko olla pumppu tai sen piuhoissa vikaa. Tai se tosiaan että tankissa ei huohotus pelaa. Voiko vuosi sitten ajettu ja pihaan sammunut säilyttää tankissa mahdollisen alipaineen niin hyvin että vain hörähtää ja pumppu ei jaksa pumpata??? Unohtui kokeilla avata tankin korkki, vaikka se tulee monesti ensivaiheissa mieleen jos ei käy.

No tuossa ois purkuastra lähellä josta vois saada ehjähkön pumpun.

Jos Hyvinkään läheltä löytyy meseläisiltä astran -92 1.6 ykspisteruiskuun pa-pumppu, niin ilmiantakoon itsensä.
-tumppi
Viestit: 13
Liittynyt: 25.10.2010 0:13

Viesti Kirjoittaja -tumppi »

Kokeile nyt toki vielä että tuleeko sieltä bensaa laisinkaan konehuoneeseen asti, ettet turhaan rupea pumppua vaihtamaan. Bensapumpun rele löytyy vänkärin puolen kick-paneelista, navat 4 ja 8 yhdistämällä saat sen ohitettua.

Jos bensaa tulee, mutta suutin ei aukea veikkaisin vian olevan nokka-akselin asentotunnistimessa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

-tumppi kirjoitti:Kokeile nyt toki vielä että tuleeko sieltä bensaa laisinkaan konehuoneeseen asti, ettet turhaan rupea pumppua vaihtamaan. Bensapumpun rele löytyy vänkärin puolen kick-paneelista, navat 4 ja 8 yhdistämällä saat sen ohitettua.

Jos bensaa tulee, mutta suutin ei aukea veikkaisin vian olevan nokka-akselin asentotunnistimessa.
Hmmm, pumppu pumppaa kun ohittaa relen. Ja pumppaa paineet kun kääntää avaimesta sytytysvirran päälle. Mutta sitten ei pumppaa vaikka pyörittää startilla. Taitaa tosiaan joku asia estää (se nokka-akselin asentotunnistin) pumpun toiminnan. Pumpun sihti kunnossa ja vaihdettiin pa suodatinkin mutta ei auttanut.

Onko se tunnistin virranjakajan päässä?
Viimeksi muokannut AK47, 15.10.2011 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

Ocf foorumilla vois olla paremmin tietoa :?:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jerrij kirjoitti:Ocf foorumilla vois olla paremmin tietoa :?:
No ei jaksa sinne rekisteröityä.

Asiaan: Eipä moponetti tunne nokkakepin asentotunnistinta. Onkos sille joku virallinen nimi? Vai onkos moottorin pyörimisen tunnistin kampiakselin pyörimisestä tunnistava?
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

AK47 kirjoitti:
jerrij kirjoitti:Ocf foorumilla vois olla paremmin tietoa :?:
No ei jaksa sinne rekisteröityä.

Asiaan: Eipä moponetti tunne nokkakepin asentotunnistinta. Onkos sille joku virallinen nimi? Vai onkos moottorin pyörimisen tunnistin kampiakselin pyörimisestä tunnistava?
mun astra on samalla koneella,muistaakseni tossa ei nokkakepin asentotunnistinta olleenkaan
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

laitoin kyselyä Ocf foorumille
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

Tommosta vastausta tuli Opeli foorumilta


Re: Astra -92 c16nz käynti ongelmaa
Kirjoittaja _Jape_ päivämäärä 15 Loka 2011 15:29

Aloita ny sillä releen vaihdossa ku halpa osa. Sijainti taisi olla siellä apparin jalkotilassa musta isohko rele.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jerrij kirjoitti:Tommosta vastausta tuli Opeli foorumilta


Re: Astra -92 c16nz käynti ongelmaa
Kirjoittaja _Jape_ päivämäärä 15 Loka 2011 15:29

Aloita ny sillä releen vaihdossa ku halpa osa. Sijainti taisi olla siellä apparin jalkotilassa musta isohko rele.
No, voihan senkin vaihtaa mutta kun relen ohittaa niin polttoainepumppu kyllä pumppaa. Polttoaine vain ei koskaan päädy imusarjaan asti... joko suutin tai suuttimen ohjaus ei pelaa. Tässä saattaisi olla se mahdollinen pyörimisanturi syypää. laturin alla kuulemma näyttäisi olevan joku anturi... Tutkitaan onko se moottorin pyörimisen kuittaava anturi.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ruikku kirjoitti:
-tumppi kirjoitti:

Tuossa moottorissa ei ole kampiakselinasentotunnistinta, se anturi laturin alla on öljynpaine anturi. Nokka-akselinasentotunnistin on virranjakajan sisällä ja todennäköinen syy moottorin toimimattomuudelle.

Tee tuo vikakoodien luku niin varmasti homma etenee paremmin.
Näin, tarkka seulonta jakajan sisälle. Siellä muistaakseni myös syt.ohj.yksikkökin,ja jotain keloja, missä parissa tapauksessa eristeet kulahtaneet. Sieltä lähtee käsky polttoaine puolellekin, i think so :?
Jakajan sisälle se mokkula vaihdettu, ei vaikutusta, muuta kuin ettei edes aiemmin toiminut ryypytys lusikallista bensaa auttanut edes hyrähtämään nyt.

Johan on perkele rakkine.
W124Demec
Viestit: 173
Liittynyt: 15.11.2011 0:40
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja W124Demec »

Mulla ei lähteny vectra käyntiin kun oli maapiuha vaihdeloodan päältä poikki tai siis hapero ja kun siihen koski niin katkes ja ehti mulla rikkoa poksinki jo ku yritti sitte maadottaa sen kautta ittiänsä

Ja tulookos sinne kipinä? jos sitä ei tuu niin ei mun muistaakseni tuu sillon polttoainettakaan.

ja kyllä siellä kone tilaskin taitaa olla jossain joku pensan suodatin ota konetilasta pensaletku irti ja pyöritä pumppua että tuleeko se pensa edes letkuun asti.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

W124Demec kirjoitti:Mulla ei lähteny vectra käyntiin kun oli maapiuha vaihdeloodan päältä poikki tai siis hapero ja kun siihen koski niin katkes ja ehti mulla rikkoa poksinki jo ku yritti sitte maadottaa sen kautta ittiänsä

Ja tulookos sinne kipinä? jos sitä ei tuu niin ei mun muistaakseni tuu sillon polttoainettakaan.

ja kyllä siellä kone tilaskin taitaa olla jossain joku pensan suodatin ota konetilasta pensaletku irti ja pyöritä pumppua että tuleeko se pensa edes letkuun asti.
Kipinä tulee ja mylly pyörii jos kaataa bensaa imusarjaan. jostain syystä bensa ei mene myllyyn asti. Pumppu pumppaa kyllä.

Mites tuon ainokaisen suuttimen testais?
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Jos siinä on samansortin vika kuin entisen naapurin 1-pisteruisku Fiestassa vuosia sitten oli kun ei lähtenyt käyntiin. Siinä oli suuttimessa jonkinlainen suodatin joka oli tukossa eikä bensa mennyt läpi :?:
W124Demec
Viestit: 173
Liittynyt: 15.11.2011 0:40
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja W124Demec »

Mulla kyllä olis sellanen 1 piste "kaasari" tuola pihan perällä olevas romus joka käy, se suutin ja sen liitin on kyllä sen näkösiä ja sellases paikas että helposti nuo huonoksi menee
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

W124Demec kirjoitti:Mulla kyllä olis sellanen 1 piste "kaasari" tuola pihan perällä olevas romus joka käy, se suutin ja sen liitin on kyllä sen näkösiä ja sellases paikas että helposti nuo huonoksi menee
Oisko juurikin samanlainen suutin kuin tuossa?
W124Demec
Viestit: 173
Liittynyt: 15.11.2011 0:40
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja W124Demec »

Moi, empäs oo hoksannut lukea tätäkää, mutta mikäli 1.6i kadetis on sama ja luulisin että on niin semmonen on kyllä tiedosa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

W124Demec kirjoitti:Moi, empäs oo hoksannut lukea tätäkää, mutta mikäli 1.6i kadetis on sama ja luulisin että on niin semmonen on kyllä tiedosa.
Opelixi on ollu tuolla rassaamatta kun ei oikein syytä löytynyt eikä voi hinata korjaamolle kun ei oo leimaa voimassa eikä vakuutuksia... Jos se kävis niin vois aja katsastukseen lottoamaan ;)
W124Demec
Viestit: 173
Liittynyt: 15.11.2011 0:40
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja W124Demec »

kylmaar, missä päin sä asuitkaan? jos koekäyttäis varaosalla? nii eihän moottorin ohjain poksi olisi rikki? mulla kärähti omasta yhtäkkiä ilman oireiluja
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

W124Demec kirjoitti:kylmaar, missä päin sä asuitkaan? jos koekäyttäis varaosalla? nii eihän moottorin ohjain poksi olisi rikki? mulla kärähti omasta yhtäkkiä ilman oireiluja
Auto on Hyvinkäällä ja itse siitä ajelen ohi melkein päivittäin. Boxista en ossoo sanoa. Sitä ei ole tutkittu juurikaan. Tuohon on se vikakoodin "luku "- ohje muttei se vilkuttele mitään...
W124Demec
Viestit: 173
Liittynyt: 15.11.2011 0:40
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja W124Demec »

ok, itellä kun meni poksi niin ei toiminu vikakoodin luku ominaisuuskaan että eiköhän se sitten oo ehjä.

Mä kysyn vielä kaverilta joka on opel "guru" että mikä vois olla vikana jos osais neuvoa.
W124Demec
Viestit: 173
Liittynyt: 15.11.2011 0:40
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja W124Demec »

W124Demec kirjoitti:ok, itellä kun meni poksi niin ei toiminu vikakoodin luku ominaisuuskaan että eiköhän se sitten oo ehjä.

Mä kysyn vielä kaverilta joka on opel "guru" että mikä vois olla vikana jos osais neuvoa.
Hei tulipa mieleeni että kato onko siinä laturin kiristys raudan alla anturi, vectrassa ainakin on mitkä tällä koneella, se liitin jos jää irti niin ei lähde käyntiin ollenkaan, eli jos se anturi rikki niin varmaan sama vaikutus, en vain muista mikä sen anturin nimi on....
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

W124Demec kirjoitti:ok, itellä kun meni poksi niin ei toiminu vikakoodin luku ominaisuuskaan että eiköhän se sitten oo ehjä.

Mä kysyn vielä kaverilta joka on opel "guru" että mikä vois olla vikana jos osais neuvoa.
No, se vikakoodin luku ei siis toimi. On kytketty sieltä hyppylangalla siitä ohjeen mukaisesta liittimestä ne kaksi napaa ja pitäis jotain vilkutella muttei se sitä tehnyt.

Voihan se boksi olla rikkikin, mutta aina kun antaa bensaa raakana imusarjaan niin käy hetken että ainakin kipinää tulee. Bensaa ei sitten tule tai anneta tulla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”