Astra -92 c16nz
Astra -92 c16nz
Tuommoista ihmeteltiin kun ei käy/pysy käynnissä.
Kipinä tulee joka tulpalle. Kun kaataa bensaa kaasuläpän aukosta niin käy sen mitä siitä pistää. Elikkä pumppu lienee loppu? Ajettu kuitenkin vain 125tkm. Oisko muuta kuin punppu ja pumpun liittimet mitä vois tutkia? Missä on polttoainepumpun rele? Kuskin puoleleea konepellin alla oli rele mutta onko se pa-pumpun rele? Missä pa-suodatin?
Tankin korkkia en muistanu löysätä, jos ois vaikka huohotusreikä tukossa ja ei saa siksi bensaa... Tutkitaan tuo kun keritään.
Bensa vuoden vanhaa koska silloin jäänyt pihaan em syystä. Mutta tällä ei liene vaikutusta?
Vikakoodia ei saatu näkymään vaikka yhdistettiin ne navat sieltä 10 pinnisestä liittimestä. Kai siksi kun akku oli ollut irti.
Löytyykö keneltäkään Hyvinkään läheltä pumppua astraan?
Kipinä tulee joka tulpalle. Kun kaataa bensaa kaasuläpän aukosta niin käy sen mitä siitä pistää. Elikkä pumppu lienee loppu? Ajettu kuitenkin vain 125tkm. Oisko muuta kuin punppu ja pumpun liittimet mitä vois tutkia? Missä on polttoainepumpun rele? Kuskin puoleleea konepellin alla oli rele mutta onko se pa-pumpun rele? Missä pa-suodatin?
Tankin korkkia en muistanu löysätä, jos ois vaikka huohotusreikä tukossa ja ei saa siksi bensaa... Tutkitaan tuo kun keritään.
Bensa vuoden vanhaa koska silloin jäänyt pihaan em syystä. Mutta tällä ei liene vaikutusta?
Vikakoodia ei saatu näkymään vaikka yhdistettiin ne navat sieltä 10 pinnisestä liittimestä. Kai siksi kun akku oli ollut irti.
Löytyykö keneltäkään Hyvinkään läheltä pumppua astraan?
Re: Astra -92 c16nz
Bensas ei kelpaa enää kuin ruohonleikkuriin. Suodatin todennäköisesti tankissa. Pumppua veikkaisin itekin.AK47 kirjoitti:
Bensa vuoden vanhaa koska silloin jäänyt pihaan em syystä. Mutta tällä ei liene vaikutusta?
Star
Re: Astra -92 c16nz
Nooh, tenava lähti hyvin 5 v vanhalla pentsiitilläBomber4 kirjoitti:Bensas ei kelpaa enää kuin ruohonleikkuriin. Suodatin todennäköisesti tankissa. Pumppua veikkaisin itekin.AK47 kirjoitti:
Bensa vuoden vanhaa koska silloin jäänyt pihaan em syystä. Mutta tällä ei liene vaikutusta?
Tankin tyhjennystä ei ensimmäiseksi huvittais tehdä. Kai siellä tankissa on joku esisihti pumppua suojaamassa ja sitten tiukempi suodatin ruiskun suutinta varten... jossain tankin ja myllyn välissä...
Kaikki konehuoneen liittimet on auottu ja crctä ruikattu. Joka tulppa antaa kipinän. Kävi kun pitkän seisonnan jälkeen käynnisti. Sit sammui n 5 sekunnissa. Käy hetken kun antaa korkillisen bensaa imusarjaan.Pega kirjoitti:Pumppu on mitä todenäköisimmin repsikan puolella taka-akselin edessä, sit villi veikkaus että pumpun yhteydessä oleva suodatin tukossa tai sit tulee kuntoon kun aukoo kaikki johtosarjojen liitokset ja suihkasee crc:tä
Parit astrat on heränneet ko konteilla taasen henkiin
Pakko olla pumppu tai sen piuhoissa vikaa. Tai se tosiaan että tankissa ei huohotus pelaa. Voiko vuosi sitten ajettu ja pihaan sammunut säilyttää tankissa mahdollisen alipaineen niin hyvin että vain hörähtää ja pumppu ei jaksa pumpata??? Unohtui kokeilla avata tankin korkki, vaikka se tulee monesti ensivaiheissa mieleen jos ei käy.
No tuossa ois purkuastra lähellä josta vois saada ehjähkön pumpun.
Jos Hyvinkään läheltä löytyy meseläisiltä astran -92 1.6 ykspisteruiskuun pa-pumppu, niin ilmiantakoon itsensä.
Kokeile nyt toki vielä että tuleeko sieltä bensaa laisinkaan konehuoneeseen asti, ettet turhaan rupea pumppua vaihtamaan. Bensapumpun rele löytyy vänkärin puolen kick-paneelista, navat 4 ja 8 yhdistämällä saat sen ohitettua.
Jos bensaa tulee, mutta suutin ei aukea veikkaisin vian olevan nokka-akselin asentotunnistimessa.
Jos bensaa tulee, mutta suutin ei aukea veikkaisin vian olevan nokka-akselin asentotunnistimessa.
Hmmm, pumppu pumppaa kun ohittaa relen. Ja pumppaa paineet kun kääntää avaimesta sytytysvirran päälle. Mutta sitten ei pumppaa vaikka pyörittää startilla. Taitaa tosiaan joku asia estää (se nokka-akselin asentotunnistin) pumpun toiminnan. Pumpun sihti kunnossa ja vaihdettiin pa suodatinkin mutta ei auttanut.-tumppi kirjoitti:Kokeile nyt toki vielä että tuleeko sieltä bensaa laisinkaan konehuoneeseen asti, ettet turhaan rupea pumppua vaihtamaan. Bensapumpun rele löytyy vänkärin puolen kick-paneelista, navat 4 ja 8 yhdistämällä saat sen ohitettua.
Jos bensaa tulee, mutta suutin ei aukea veikkaisin vian olevan nokka-akselin asentotunnistimessa.
Onko se tunnistin virranjakajan päässä?
Viimeksi muokannut AK47, 15.10.2011 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mun astra on samalla koneella,muistaakseni tossa ei nokkakepin asentotunnistinta olleenkaanAK47 kirjoitti:No ei jaksa sinne rekisteröityä.jerrij kirjoitti:Ocf foorumilla vois olla paremmin tietoa
Asiaan: Eipä moponetti tunne nokkakepin asentotunnistinta. Onkos sille joku virallinen nimi? Vai onkos moottorin pyörimisen tunnistin kampiakselin pyörimisestä tunnistava?
No, voihan senkin vaihtaa mutta kun relen ohittaa niin polttoainepumppu kyllä pumppaa. Polttoaine vain ei koskaan päädy imusarjaan asti... joko suutin tai suuttimen ohjaus ei pelaa. Tässä saattaisi olla se mahdollinen pyörimisanturi syypää. laturin alla kuulemma näyttäisi olevan joku anturi... Tutkitaan onko se moottorin pyörimisen kuittaava anturi.jerrij kirjoitti:Tommosta vastausta tuli Opeli foorumilta
Re: Astra -92 c16nz käynti ongelmaa
Kirjoittaja _Jape_ päivämäärä 15 Loka 2011 15:29
Aloita ny sillä releen vaihdossa ku halpa osa. Sijainti taisi olla siellä apparin jalkotilassa musta isohko rele.
Jakajan sisälle se mokkula vaihdettu, ei vaikutusta, muuta kuin ettei edes aiemmin toiminut ryypytys lusikallista bensaa auttanut edes hyrähtämään nyt.ruikku kirjoitti:Näin, tarkka seulonta jakajan sisälle. Siellä muistaakseni myös syt.ohj.yksikkökin,ja jotain keloja, missä parissa tapauksessa eristeet kulahtaneet. Sieltä lähtee käsky polttoaine puolellekin, i think so-tumppi kirjoitti:
Tuossa moottorissa ei ole kampiakselinasentotunnistinta, se anturi laturin alla on öljynpaine anturi. Nokka-akselinasentotunnistin on virranjakajan sisällä ja todennäköinen syy moottorin toimimattomuudelle.
Tee tuo vikakoodien luku niin varmasti homma etenee paremmin.
Johan on perkele rakkine.
Mulla ei lähteny vectra käyntiin kun oli maapiuha vaihdeloodan päältä poikki tai siis hapero ja kun siihen koski niin katkes ja ehti mulla rikkoa poksinki jo ku yritti sitte maadottaa sen kautta ittiänsä
Ja tulookos sinne kipinä? jos sitä ei tuu niin ei mun muistaakseni tuu sillon polttoainettakaan.
ja kyllä siellä kone tilaskin taitaa olla jossain joku pensan suodatin ota konetilasta pensaletku irti ja pyöritä pumppua että tuleeko se pensa edes letkuun asti.
Ja tulookos sinne kipinä? jos sitä ei tuu niin ei mun muistaakseni tuu sillon polttoainettakaan.
ja kyllä siellä kone tilaskin taitaa olla jossain joku pensan suodatin ota konetilasta pensaletku irti ja pyöritä pumppua että tuleeko se pensa edes letkuun asti.
Kipinä tulee ja mylly pyörii jos kaataa bensaa imusarjaan. jostain syystä bensa ei mene myllyyn asti. Pumppu pumppaa kyllä.W124Demec kirjoitti:Mulla ei lähteny vectra käyntiin kun oli maapiuha vaihdeloodan päältä poikki tai siis hapero ja kun siihen koski niin katkes ja ehti mulla rikkoa poksinki jo ku yritti sitte maadottaa sen kautta ittiänsä
Ja tulookos sinne kipinä? jos sitä ei tuu niin ei mun muistaakseni tuu sillon polttoainettakaan.
ja kyllä siellä kone tilaskin taitaa olla jossain joku pensan suodatin ota konetilasta pensaletku irti ja pyöritä pumppua että tuleeko se pensa edes letkuun asti.
Mites tuon ainokaisen suuttimen testais?
Opelixi on ollu tuolla rassaamatta kun ei oikein syytä löytynyt eikä voi hinata korjaamolle kun ei oo leimaa voimassa eikä vakuutuksia... Jos se kävis niin vois aja katsastukseen lottoamaanW124Demec kirjoitti:Moi, empäs oo hoksannut lukea tätäkää, mutta mikäli 1.6i kadetis on sama ja luulisin että on niin semmonen on kyllä tiedosa.
Auto on Hyvinkäällä ja itse siitä ajelen ohi melkein päivittäin. Boxista en ossoo sanoa. Sitä ei ole tutkittu juurikaan. Tuohon on se vikakoodin "luku "- ohje muttei se vilkuttele mitään...W124Demec kirjoitti:kylmaar, missä päin sä asuitkaan? jos koekäyttäis varaosalla? nii eihän moottorin ohjain poksi olisi rikki? mulla kärähti omasta yhtäkkiä ilman oireiluja
Hei tulipa mieleeni että kato onko siinä laturin kiristys raudan alla anturi, vectrassa ainakin on mitkä tällä koneella, se liitin jos jää irti niin ei lähde käyntiin ollenkaan, eli jos se anturi rikki niin varmaan sama vaikutus, en vain muista mikä sen anturin nimi on....W124Demec kirjoitti:ok, itellä kun meni poksi niin ei toiminu vikakoodin luku ominaisuuskaan että eiköhän se sitten oo ehjä.
Mä kysyn vielä kaverilta joka on opel "guru" että mikä vois olla vikana jos osais neuvoa.
No, se vikakoodin luku ei siis toimi. On kytketty sieltä hyppylangalla siitä ohjeen mukaisesta liittimestä ne kaksi napaa ja pitäis jotain vilkutella muttei se sitä tehnyt.W124Demec kirjoitti:ok, itellä kun meni poksi niin ei toiminu vikakoodin luku ominaisuuskaan että eiköhän se sitten oo ehjä.
Mä kysyn vielä kaverilta joka on opel "guru" että mikä vois olla vikana jos osais neuvoa.
Voihan se boksi olla rikkikin, mutta aina kun antaa bensaa raakana imusarjaan niin käy hetken että ainakin kipinää tulee. Bensaa ei sitten tule tai anneta tulla.