Mäcciksen Passat teedeeii

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Mäcciksen Passat teedeeii

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Jouluviikolla tuli laitettua VW Passat 1.9tdi farkkuna. Mittarissa 295tkm ja alunperin Suomeen uutena myyty. Pari omistajaa kerenny olla ennen meikäläistä. Mersujaki tuli kateltua farkkuna mutta tuossa ikäluokassa ja hinnassa vaihtoehdot oli aika vähäisiä. Niinpä rohkeana kokeileen pasuuna ja positiivisesti yllätti.

Nyt mittariin pyörähtäny semmonen vajaa 3000km. Pari päivää sitten tuli vaihdettua oljyt, öljysuodatin ja ilmansuodatin. Öljyillä oli kyllä hintaa ku piti ostaa se Mobilin esp 5w-30, purkilla hintaa 47€ onneksi 4l riittää tähän.

Etupäässä alkoi kuuluun pikkusen kolinaa, no auto nosturille ja vänkärin puolen etummainen ylätukivarsihan se siellä kolisee. Kävin hakeen alkuperäisvaraosana molemmille puolille etummaisen ja takimmaisen tukivarren. Yritinpä sitte tallilla niitä vaihtaa, yksikään pultti ei lähteny auki :evil: Pitää seuraavalla vapaalla käydä tuossa kaverin korjaamolla vaihtaan ne.

Auton omat pitkät on ihan ok mutta tulee ajettua näin pimeän aikaan noita valaisemattomia teitä niin kaupasta tarttui matkaan Hella 3003 Rallyet. Eilen tuli värkkäiltyä nuo keulille. Piti vähä aikaa ihmetellä että mistä läpivienti sisälle omalle katkaisijalle. Muutaman bonuksen jälkeen sinnehän ne meni.

Tuommonen siitä sitte tuli
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minkäs ikäinen tuo on ?
Hiukkassuodattimen vuoksi öljyvalinta ? Olisi kyllä halvempaakin öljyä saatavana.
ola
Viestit: 180
Liittynyt: 26.10.2011 20:44
Paikkakunta: Raattama

Viesti Kirjoittaja ola »

Noissahan on sama etupään rakenne kun audi a4:ssa niin sanottu nivelhelvet**
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

399 eurolla saa Slamitista vahvistetun tukivarsisarjan, joka sisältää kaikki etupään tukivarret, raidepäät ja koiranluut.

Ja seuraavalla kerralla osta öljyksi vaikka Teboil Diamond Dieseliä. On halpaa ja käy myös hiukkassuodattimellisiin sekä pumppusuutinkoneisiin.
S204, AZT250
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

dealer kirjoitti:Minkäs ikäinen tuo on ?
Hiukkassuodattimen vuoksi öljyvalinta ? Olisi kyllä halvempaakin öljyä saatavana.
Vuosimalli on 01. Ois kyllä ollu halvempaakin öljyä mutta huoltokirjan mukaan tuota öljyä on käytetty ennenkin tässä vekottimessa nii nappasinpa sitä sitte. Ja toinen syy oli että tiskillä sanottiin että kyseessä on pumppusuutinkone.
ola kirjoitti:Noissahan on sama etupään rakenne kun audi a4:ssa niin sanottu nivelhelvet**
Juurikin sama etupää. Ja on kyllä melkoinen nivelhässäkkä.
Garcia kirjoitti:399 eurolla saa Slamitista vahvistetun tukivarsisarjan, joka sisältää kaikki etupään tukivarret, raidepäät ja koiranluut.

Slamitilta katsoin tuota sarjaa, mutta toimitusaika oli 3viikkoa ja tähän on joulukuussa vaihdettu molemmille puolille molemmat alatukivarret sekä koiranluut ni vaihdan vain nuo ylätukivarret.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

http://www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-e ... 5w-30.aspx
Huom. 1: Suositellaan myös sovelluksiin (ks. huom. 2) VW 502 00 / 503 00 / 503 01 / 505 00 / 506 01
(Huom. 2: kaikki VW-moottorit lukuun ottamatta Unit-Injector / Pumpe-Düse TDI ilman Longlife-huoltoa ja hiukkassuodatinta (DPF) vuosina 1999-2003 sekä R5/V10-TDI ennen vuosimallia 2006).
Otappa tuosta sitten selvää :lol:
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

dealer kirjoitti:http://www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-e ... 5w-30.aspx
Huom. 1: Suositellaan myös sovelluksiin (ks. huom. 2) VW 502 00 / 503 00 / 503 01 / 505 00 / 506 01
(Huom. 2: kaikki VW-moottorit lukuun ottamatta Unit-Injector / Pumpe-Düse TDI ilman Longlife-huoltoa ja hiukkassuodatinta (DPF) vuosina 1999-2003 sekä R5/V10-TDI ennen vuosimallia 2006).
Otappa tuosta sitten selvää :lol:
Kyllä siinä ingenjööri laittaa tavallisen kaduntallaajan taas aivan sekasin :lol:[/code]
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Mites mun logiikka sanoo että tuo ESP Formula nimenomaan EI käy noihin ensimmäisen sukupolven (1999-2003) pumpparikoneisiin... :?
S204, AZT250
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin minäkin tuosta ymmärtäisin :?
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Onkos tämä nyt 96 kW vai 74 kw ? :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Garcia kirjoitti:Mites mun logiikka sanoo että tuo ESP Formula nimenomaan EI käy noihin ensimmäisen sukupolven (1999-2003) pumpparikoneisiin... :?
Mut jos on longlife-huoltoväli ja hiukkassuodatin niin sitten käy?? :shock: :lol:
JKor75
Viestit: 105
Liittynyt: 20.10.2010 12:23

Viesti Kirjoittaja JKor75 »

Eipä taida tuon ikäisessä passatissa vielä olla hiukkassuodatinta, mutta pumppusuuttimet on.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy

504 00/ 507 00 öljy käy hyvin tuohon, samoin kiinteällä välillä ajellessa 505 01 tai sitten 506 01 joka soveltuu myös LL-vaihtoväleihin.

Kone ei kuitenkaan ole AJM, johon ilmeisesti vieläkin täytyy laittaa 505 01 öljyt.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Etupään niveljumppaahan ei toinna pelätä. Hinnat on tulleet tarvikkeiden myötä sellaiselle tasolle, että pitäisi lompakon kestää.

Vähäruokasia vehkeitähän nuo on... Sisäkuvia? :)
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

thabandit^ kirjoitti:Onkos tämä nyt 96 kW vai 74 kw ?
Tämä on se tehokkain malli 74kw :lol:
jkvi kirjoitti:http://www.autowiki.fi/index.p.....i%C3%B6ljy

504 00/ 507 00 öljy käy hyvin tuohon, samoin kiinteällä välillä ajellessa 505 01 tai sitten 506 01 joka soveltuu myös LL-vaihtoväleihin.

Kone ei kuitenkaan ole AJM, johon ilmeisesti vieläkin täytyy laittaa 505 01 öljyt.
Juurikin näin
Pappi kirjoitti:Etupään niveljumppaahan ei toinna pelätä. Hinnat on tulleet tarvikkeiden myötä sellaiselle tasolle, että pitäisi lompakon kestää.

Vähäruokasia vehkeitähän nuo on... Sisäkuvia?
Eipä nuo hinnat oo kyllä mitään kovin pahoja. Noille tukivarsille tuli hintaa 200€. Vähällähän tämä kyllä menee, tuossa mittasin todellisen kulutuksen vajaalle 1000km ni äkkiä laskettuna oli 6,4l. Ajotietokone näytti 2000km 6,6l. Sisältä nyt ei oo ku yks kuva.

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kesällä menee sitten matka-ajossa helposti viiden pintaan? Ellei jopa allekin.

Näissä pasuunoissa on se mukavoo, että peräkontissa on valmiina 12v pistokkeet esim autojääkaapille :D
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Kyllä täällä laitettiin 74kw TDI:hin tuota teboil diamont dieseliä, ja se pitäisi olla juurikin sopiva öljy kun vaihtoväli 15000km/vuosi. Ennen tässäkin käytetty Mobil ESP ja vaihtovälinä 30000/2vuotta. Aika paljon halvenpaa tuo tebbanan öljy espiin verrattuna 62,90e 10litraa tb ja mobil 45e 4litraa. Ja kyllä tuohon meijän 74kw koneeseen menee 4,5 litraa öljyä! Autohan on Golf IV 2006!
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Jos kesällä pääsee alle kuuden ni tyytyväinen pitää olla. Entinen omistaja oli taiteillu 3000km keskikulutukseksi 5,9l ajotietokoneen mukaan :roll:

Joo näytti olevan takana pistoke. Pitää hommata jääkaappi ni pysyy ol... eiku vissyt kylmänä 8)
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

shrteam kirjoitti:Kyllä täällä laitettiin 74kw TDI:hin tuota teboil diamont dieseliä, ja se pitäisi olla juurikin sopiva öljy kun vaihtoväli 15000km/vuosi. Ennen tässäkin käytetty Mobil ESP ja vaihtovälinä 30000/2vuotta. Aika paljon halvenpaa tuo tebbanan öljy espiin verrattuna 62,90e 10litraa tb ja mobil 45e 4litraa. Ja kyllä tuohon meijän 74kw koneeseen menee 4,5 litraa öljyä! Autohan on Golf IV 2006!
Tähän menee 4litraa ja ihan huoltokirjassakin lukee näin.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Pitää kyllä varata kananmuna kaasupolkimen alle jos alle viidellä meinaa päästä mutta viiden ja kuuden väliin menee.

Esim. CDI-väykkyyn verrattunahan nämä ovat suorastaan juoppoja naftan perään. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä Seat Cordobakaan ollut NIIN säästöpossu kuin saatetaan luulla.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mutta Skoodat ovat kovin nuukapihejä vekottimia. Kesällä kun käytiin Octavialla Lapissa niin meni hyvinkin alle 5 litran... Näin talvisinkin menee siinä 5,5 ja 6 litaran maisemissa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
JKor75
Viestit: 105
Liittynyt: 20.10.2010 12:23

Viesti Kirjoittaja JKor75 »

omien kokemuksien mukaan vanhempi jakajapumpullinen tdi oli taloudellisempi kuin nämä uudemmat pumppusuutinkoneet. Jakajapumpullisella passatilla ajoin matka-ajossa helpostikin alle 5 litran keskikulutksella mutta uudemmalla samalla ajotyylillä meni lähemmäksi 6 litraa.
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Edellinen vaggilainen oli 1.9 sdi polo nii sillä oli ihan sama miten ajeli ni kulutus oli salettiin 4.5-5.5 litran välillä :)

En kyllä itekkään usko että tällä nykyisellä ajellaan alle vitosen lukemia ellei joku taloudellisen ajotyylin vannoutunut ultimate fanaatikko hyppää puikkoihin. Pitääpä tuossa alkaa mittailla näitä tankillisen kulutuksia, ei taida tuo ajotietokone olla ihan tarkka.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

www.tankkaus.com
Tuonne kun tekee tilin ja autolle profiilin niin pystyy seuramaan helposti kulutuksia.

Mielenkiinnolla seuraan, miten elämä pasuunan kanssa sujuu.

Veljmiehellä oli 66kw 1.9tdi, eli se nuhasin turbo. Käytiin taannoin Rovaniemellä keikka ja pienin kulutus tuolle matkalle taisi olla 4.6ltr/100km.

:)
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

Oon tuommosella Passatilla ajanut pari kertaa pitkää matkaa alle vitosen kulutuksella, mutta pitää tosiaan ajaa liikenteen mukaan eikä kärsi olla jatkuvasti vasemmalla kaistalla. Auto ei ole ollut oma joten sekalaisen ja lyhyemmän ajon kulutuksesta en tiedä.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Joo minä pistin väykyn myyntiin ja laitoin tommosen -02 farkkupassatin 96kw koneella ja tiptronic laatikolla. Vie naftaa 2-3 litraa nuukemmin kuin paavo ja kulkee kovempaa :twisted:

600tkm on kulkenu tämä meikäläisen yksilö. Pieteetillä huollatettu viimeset 400 tkm omassa työpaikassa nii uskalsi tuohon ryhtyä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Onkos Passatissa tarennut näin kovemmilla pakkasilla? -00 SDi Cordoba meinaa olla melkonen jääkaappi, sillä erotuksella tosin, että jääkaappien ovet yleensä aukeavat. :lol:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Tänään saatiin vaihdettua ne ylätukivarret molemmin puolin. Kummasti muuttu ajo paljon rauhallisemmaksi, loppu se vetely. Päästöt napattiin siinä samalla ja hyvät oli. Konttorille on varattu aika 13.2, katotaan löytääkö katsuri sanomista.
thabandit^ kirjoitti:Onkos Passatissa tarennut näin kovemmilla pakkasilla? -00 SDi Cordoba meinaa olla melkonen jääkaappi, sillä erotuksella tosin, että jääkaappien ovet yleensä aukeavat. :lol:
Pipo päässä on ajeltu :lol: Maantiellä lämmöt nousee ihan hyvin, mutta tämmösessä nurkkapyörityksessä ei lämmöt nouse ku päälle 60*C. Pitää huomenna mennä tallille värkkäileen pahvi keulille.

Tänään tarttui tuommonen kaupasta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3668. Pikkusen on ollut epävarma olo akusta ni kokeillaan tuota. Huomenna ois tarkotus tuoki laitella paikalleen.
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Tänään käytin konttorilla ja muuta sanomista ei ollu ku vähä liikaa valotehoa keulilla :D Oli sen verta lepposa katsuri ettei laittanu otteeseen merkintää.

Sitte muuta tapahtunutta. Tuli tuossa pyyhkästyä puupöllin yli ku töistä ajelin :evil: Tänään kävin tarkastuttamassa vauriot, puskuri, pohjapanssari ja apurunko menee vaihtoon. Nyt vaan ootellaan että korjaamolta soitetaan millon auton voi viedä laitettavaksi.
w212
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”