Volvo V70 diesel käyttöautoksi/ Skoda Suberb

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Volvo V70 diesel käyttöautoksi/ Skoda Suberb

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tuollainen Volvo pitäisi kaverille haalia. Vuosimalli vähintään 2004, vai missä vaiheessa se facelift tuli, jossa alusta on jo Mersun kaltainen. Vaatimuksena automaatti ja diesel sekä 5-6 litran maantiekulutus. Kilometrit pitäisi olla alle 160 tkm.
Autolla ajetaan maksimissaan 4 vuotta ja 160 tkm.
Pyydän suosituksia kyseisiin kriteereihin sopivista Volvoista. Pitäisi olla varma, jossa ei olisi luvassa mitään kallista tyyppivikaa vaadittuun ajosuoritteeseen. Onko Volvoissa Mersujen kaltaisia suutinmurheita tai sähkövikoja, joita Mersuissa ainakin piisaa. Mitenkäs Volvojen automaatit kestää leppoisaa maantieajoa?
Saa ehdottaa myös muita Volvomalleja, jos ylläolevat kriteerit täyttyvät. Esim. V40. Farmari on siis myös kriteeri. Kokemuksia kiitos.
Viimeksi muokannut kardaani, 30.5.2014 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Nyt ollaan asia linjalla :amis_selittaa: :ope:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

http://www.nettiauto.com/volvo/v70?id_f ... eTo=165000

Noilla ehdoilla mennään aikapitkälle kolmoskoppasiin. :)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Millä moottorilla, 2.4 d on ainakin ihan riittävä kokemuksieni mkaan, mutta mitäs tuo kuluttaa maantieajossa automaattina, ja onko suutin yms. murheita tiedossa?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Viimeset kakkoskoppaset meni niin että 2.4d ovat 163hp. D5 merkinnällä ovat 185hp.

Tuota moottoria on käytetty loppupään kakkoskoppasessa ja alkupään kolmoskoppasessa.

163hp riittää vallan mainiosti ja kulkupuoli on riittävän ripeää.

Kulutukseen en ota tästä uudemmasta vielä kantaa. Omassani on vielä niin vähän yhteistä matkaa takana.

Vanhempi d5 163hp 5 vaihteisella automaatilla on meidän ajossa vienyt 20tkm matkalla 7.36ltr 100km. Tuossa kulutuksessa on aivan kaikki ajot. Uudempi 163hp on 6 vaihteisella automaatilla.

Pienin kulutus oli pikkusen päälle 6ltr ja suurin noin 11ltr.

Kerron heti tuosta uudemmastakin tietoa kun sitä saan. Nyt datakertymä on sen verran pieni, että vertailukelpoista lukemaa ei mielestäni ole. Kirjanpidossa on vastaavia lukemia kuin vanhassakin.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19262.0 Topicin loppupäässä on sitten tuoreempien kulutuksia.

Todellisia kulutuksia pystyy katselemaan tuolla. https://www.spritmonitor.de/en/search.html

Palvelu voittaa esim tankkaus.com:in 100-0.

Suutinvaivoja yms saattaa olla, mutta missäpä niitä ei olisi. 17" vanteilla varustettu vaatii lentokentän kääntymiseen. Ruoste, näiden osalta voitaneen sanoa, että "mitä se on".

Kaverisi kannattaa katsella sellainen malli, jossa on takaluukussa CLASSIC merkintä. Näin ollen voi olettaa, että lapsentaudit on jo tehtaalla karsittu ja varusteita löytyy omiksi tarpeiksi.

:D
Viimeksi muokannut Pappi, 29.5.2014 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Eikös nuo volovon automaatit oo vähän kuin Lucaksen pumputkin?
Käsittääkseni aloittajalla oli niistäkin joku mielipide :wink:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aisin warnereita taitavat olla. Ykköskoppasissa taisi olla eniten ongelmia, mutta uudemmat toimii jo vähän luotettavammin.

Mitä olen varaosahakua katsellut niin 1500 - 3000 taitaa olla vaihtolaatikoiden hinta.

Manuaali on toki varmempi, mutta ajomukavuus ja eleettömyys kun otetaan mukaan niin katseet kääntyy automaattiin. Meilläkin jäi manuaali ajamatta kun pihaan ostettiin tuo vihreä.

Mitä olen näiden kulutuksia seurannut niin omalta kohdaltani oli helppo päivittää vanha ykköskoppanen viimesimpään läskiposkeen. Kulutuksissa ei nyt niin mahottomia eroja ole, mutta se ajomukavuus vaihtamisen osalta... :)

Kardaani, kerron toki mielelläni lisää aiheesta vaikka yv.llä tai puhelimitse. :D

Ai niin, Facelift tuli mallivuodelle 2005. Näitä on saanut heinäkuusta 2004, jolloin linjastolla alkaa tulemaan seuraavan mallivuoden autoja.

Tuolla Classicin esite. www.ajovalo.net/Mallit/Kuvat/07V70ClassicHinnasto.pdf
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Pitää laajentaa hakua. Tuohon hintaluokkaan sopii myös Skoda Suberb. Yhdellä kaverini emännällä on ollut tuollainen uudesta 3. vuotta ja n. 150 tkm. Hyvin on mennyt kuulemma ja 5 litraa sadalla on todellisuutta matka-ajossa. Onko nuo kaikki automaatit dsg-vaihteistolla. Liittyykö siihen dsg:hen kalliita riskejä? Vai pitääkö tämä Skoda idea haudata heti alkuunsa?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

DSG = Damn Sure Gatastrof :lol:

Hyvä ystäväni joka toimii autohuollossa jossa huolletaan ja korjataan Skodia, antoi ystävällisen neuvon ettei moisen kirjainyhdistelmän omaavia Skodia kannattaisi hankkia jos haluaa päästä helpolla.

Muuten Skodat, varsinkin siis manuaalilla ovat kuin entisajan Corolla, kestää ja ovat huolettomia...

Mutta noin niinkuin yleensä ottaen, ei taida olla olemassakaan täysin huoletonta autoa. Jos nyt on olemassa joku ns. varma peli jossa ei ole tyyppivikoja, niin ainahan voikin osua kohdalle justiinsa se maanantaikappale.

Siksi minun ystävällinen neuvo kuuluu: Ostakaa auto mikä tuntuu parhaimmalta ja hyväksykää se fakta että joskus se paska voi kuitenkin osua tuulettimen vaikka olisi mikä testivoittaja, ja kaverin enon kummin veljen (joka oli autogurujen guru) mukaan se kestävin ja paras.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

En ole Skodaa koskaan omistanut tai ajanut, mutta pirssikuskin ajaessa olen Superbin kyydissä istunut. Kyyti on Volvon kanssa kilpailukykyinen.

V70 on ainakin alustan osia kuluttava laite. Dieseleissä ei taida olla erittäin pahamaineista GM:n lootaa, joten ei se ihan sysipaska voi olla. Eikä varmaan DSG:ään.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eihän Volvoon ole saatavana DSG vaihteistoa. Fordin ihan hyvän 2.0 TDCi dieselin kyljessä PowerShift kauppanimellä myytävä suorakytkentävaihteisto on omaa sukua Getrag ja yhtä kestävä ja hyvin toimiva kuin Fordissakin. Ei tuota yhdistelmää minusta varoa tarvi, jos budjetti yltää noin uuteen?

Naamahissin yhteydessä alustan osien menekki väheni olennaisesti. Rouvan 2004 S80 alustaan on vaihdettu kolmiotukivarsien isot puslat ja takaiskunvaimentimet. Matkaa on takana 208 tkm.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kiitos Vanja tästä dsg-tiedosta. Nämä ovat juuri tärkeitä tietoja. Parempi etukäteen haarukoida pahimmat karikot, vaikka se on juurikin niin, että mikään ei ole koskaan varmaa...paitsi epävarmuus.
Onko Skodiin olemassa mitään muuta automaattiratkaisua kuin tuo DSG?
Tällä hetkellä taitaa Volvo olla sitten etusijalla. Voisin Papilta noista Aisin laatikoista yms. Volvo -asiaa tiedustella. Laittaisitko vaikka yyveellä sitä numeroa, niin voisin soitella.

Yksi offtopic omaan topickiin. Miksi appiukon Volvosta pärähti sähköflekti pihalla päälle, vaikka auto oli ollut jo pari tuntia sammuksissa ja lukittuna? Auto on 2002 V70 2.4 bensa.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Kuivailee kennoja kostealla
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

pekkovee kirjoitti:Kuivailee kennoja kostealla
ELi siis voi tehdä tuon ihan milloin vain? Appiukko meinasi autoa huoltoon viedä tuon asian takia. Kerran on siis tehnyt tuon itsestään käynnistymistempauksen tuntien seisonnan jälkeen. Siis millä se tuon kosteuden tunnistelee?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Itte kattelisin kyllä vielä 4 koppasia Mondeoita, jos merkistä on jo tän verran lipsuttu. Mondeot loistavia ajaa ja ei kait ihan mitään vikapesiäkään?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Muuten Skodat, varsinkin siis manuaalilla ovat kuin entisajan Corolla, kestää ja ovat huolettomia...

Tämä on jo se luokan loukkaus automaailan classikkoa kohtaa... Mersutkin on melkein yhtä hyviä ajaa kuin takaveto ladat jos mersuu raaskii ostaa kunnon renkaat eikä mitään Sunnyja....

Volvo joka kuluttaa alle 6L satasella on toinen samanlainen päivä uni!!! Kyllä totuus on lähempänä seitsemää jos keskikulutuksesta puhutaan.. :D

Jos pieni kulutus on kriteeri niin se vaatii patterit autoon eli hybritin... samalla tulee luotettavuus ja pienet ylläpito kustannukset.. Kunhan valkkaa sen alkuperäisen eikä halpaa jäljitelmää :idea:

T:Hybridmies jo 5 hybridi menossa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hybridistä puheen ollen, olin syksyllä sähköautokurssilla ja oli kyllä mielenkiintoista juttua pari päivää.
Kouluttaja oli kolarikorjannut tytölleen hybridi Civicin ja kertoili korjaamisesta ja auton käytöstä, ja siitä miten ajotapa vaikuttaa kulutukseen; tytöllään auto oli kuluttanut yli kuutta litraa ja hänellä muutaman viikon ajossa ollessaan yli puoli litraa vähemmän eli viittä ja puolta.
Desin tarkkuudella en lukemia muista, mutta ei kaukana olla - muistan kun mainitsin että tuota luokkaa on minullakin väyrysen kulutus :wink:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

korhora kirjoitti:Volvo joka kuluttaa alle 6L satasella on toinen samanlainen päivä uni!!! Kyllä totuus on lähempänä seitsemää jos keskikulutuksesta puhutaan.. :D
Katos vaan, Volvon dieselhän menee suunnilleen samoilla kuin meillä bensa-Volvot?

Eli lähellä seiskaa (= 7.jotain) sadalle ympärivuotisena keskikulutuksena perheen ainoalla vetokoukullisella ja ainoalla suksilaatikon ja kanootin kuljetuslavetilla.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

No hyvä tääkin tietää etten ruosteen ruskeaa 6litraa/100km kuluttavaa carinaa vaihra 7litraa kuluttavaan v70 volovoo... Auto pitäis päivittää joo.. Jos skeidaa tai yleensä VAGinoita kattelee niin varmaan kannattaa kääntyä ennemmin 1.9TDI kun 2.0TDIin? Siis kulutusha olis tarkootus saara alemmas kuin tuo 6-7l. Corollaa kattonu mutta mun budjetille ilmastoidut versiot menee vähä korkialla...
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Volvossa on se huono puoli, että kerran kun sellaiseen vaihtaa, siitä ei osaa vaihtaa pois. Nimim. "ekasta kokeilusta koukkuun"
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mulla on ollut kaksi Volvoa. Etuvetoinen ja takavetoinen. Kumpikaan ei aiheuttanut suuria tunteita. Tai kyllä, se vanhan kuutosdieselin korviahivelevä käyntiääni on kyllä taivaallinen. Voin ostaa Volvonkin, jos sattuu kohdalle tarpeet täyttävä.
Ei mulla ole mitään tunteita mersujakaan kohtaan, järkevän takavetoisen dieselin löytäminen vain on työn takana. Samanlaisia romuja nämä on olleet merkistä riippumatta kaikki.
Oikeastaan kaikki autot, joihin olisi jotain aatteen paloa, on valmistettu 50-60-luvuilla, eikä mulla ikinä tule olemaan niihin varaa :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”