Onko BMW tuntemusta.?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Onko BMW tuntemusta.?

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Pojalla autokuume ja pakottaa mukaan katsomaan, niin onko näissä jotain typpivikoja tms joka olis hyvä tarkistaa, tai selvittää onko tehty. Jospa täällä joku "bimmeriguru" tietäis jotain, kun ko automerkin foorumilla tuli vastauksia tyylisesti, liian vähän tehoo, väärä väri, rumat vanteet jne jne...

http://www.nettiauto.com/bmw/318/7098346
S204 AMG styling
W209 240 V6
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: Onko BMW tuntemusta.?

Viesti Kirjoittaja Jube »

S211 320CDI kirjoitti:Pojalla autokuume ja pakottaa mukaan katsomaan, niin onko näissä jotain typpivikoja tms joka olis hyvä tarkistaa, tai selvittää onko tehty. Jospa täällä joku "bimmeriguru" tietäis jotain, kun ko automerkin foorumilla tuli vastauksia tyylisesti, liian vähän tehoo, väärä väri, rumat vanteet jne jne...

http://www.nettiauto.com/bmw/318/7098346
Jakopää ja valvetronic ongelmaa on noissa 4-sylinterisissä N-sarjan koneissa!
BTCF:llä on paljon juttua aiheesta, en kyllä osaa em. moottorilla varustettua Bemaria suositella hankittavaksi :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mitä tuon linkitetyn 2007 318i mallin varustelistalla oleva valomuistutin tarkoittaa?

Osaako se sytyttää ja sammuttaa ajovalot virta-avaimesta vai jääkö Annelinsilmät (ja varoitusrääkkä) päälle ajon jälkeen avaimet poistettaessa?

Nelosdiesel ei kuulosta yhtään paremmin luottamusta herättävältä, myöskin jakopään vuoksi. Harmi, kun autossa muuten on monta asiaa ihan kohdallaan.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
SternDesSüdens
Viestit: 13
Liittynyt: 09.8.2014 21:30
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja SternDesSüdens »

Itellä ainakin jos ajovalot (ja annelit) päällä ni sammuttaessa jättää annelit päälle ja ajovalot saa pimeessä pihassa päälle hetkeks ku nykäsee viiksestä ja sammuu automaattisesti. Jos on pelkät annelit päällä niin varottaa lähtiessä.

Kannattaa keskittyä kuutoskoneisiin mun mielestä, diesel tai bensa. E90 malleissa dieselin imuläpät ei oo ollu niin ongelmallisia. ZF automaattilootat on hyviä (autoBildissä hetki sit miljoona rullattu yksillä öljyillä!). Manuaalit kestää mut kannattaa koeajolla vaihtaa reilummilla kierroksilla ni kuulee ettei rutise.

Rahaa menee alustaosiin ehkä eniten. Lisäks tuontiautoissa voi olla jotai halpoja sähköviritelmiä esim airbägivalojen välttämiseks.

Harmittaa vaan jos on Bmw joka kiihtyy yli 10s sataseen..
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Onko siis kuutoskoneissa erilainen jakopää?

Meillä nollasta sataan samana päivänä on riittävä suorituskyky, mutta valomuistin puuttuminen oli ikävä yllätys :(
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

740 GLE kirjoitti:Onko siis kuutoskoneissa erilainen jakopää?
Kyllä on!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minäkin suosittelen pysymään erossa Valvetronicista :idea:
wiimax.fi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Onko näissä nelisylinterisissä Valvetroniceissa jotain joka menee hajalle "kaikilla"? Ihan vaan sillä kyselin, kun mulla oli nuorena poikamiehenä 2-litrainen 318i e46 ja luulin selvittäneeni etukäteen sen hyväksi koneeksi :shock:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

laineracing kirjoitti:Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?
Kaveri, joka ajaa pitkää matkaa e60:llä kohtuu usein, sanoi noista kireistä pikkubemareista, että ne on hyviä jos ei tarvi ajaa paljon. Ei ollu Seinäjoki-Lappeenranta enää ollu kivaa ku oli niin kovat kyydit :?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

laineracing kirjoitti:Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?
Ei taida mahtua pojan budjettiin ja farkku ei kelpaa, kiitos tarjouksesta.
S204 AMG styling
W209 240 V6
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Nyt seuraavaksi mut taas raahattin netin ääreen tätä katsomaan. Perkules kuin merkki on lähes tuntematon, niin onkos tässä nyt sitten vihoviimeinen "rallikone" vai...?

http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655

Itse ehdotin tätä, kilsat ja softa vaan epäilyttää...?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5936863
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

S211 320CDI kirjoitti:Nyt seuraavaksi mut taas raahattin netin ääreen tätä katsomaan. Perkules kuin merkki on lähes tuntematon, niin onkos tässä nyt sitten vihoviimeinen "rallikone" vai...?

http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655

Itse ehdotin tätä, kilsat ja softa vaan epäilyttää...?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5936863
ralli koneita pakkaa olla bmw ja (mersunkin) ahtamattomat pensakoneet jos ei ihan kasikoneela ole
saa huudatta 6000rpm että pysyy liikenteen mukana vähän sellaista urkurin hommaa

samat jakopää ongelmat tuossakin bemarissa on
linkittämäsi mersussa on ruma perä

joku tommonen
http://www.nettiauto.com/bmw/330/7092804
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

S211 320CDI kirjoitti:Nyt seuraavaksi mut taas raahattin netin ääreen tätä katsomaan. Perkules kuin merkki on lähes tuntematon, niin onkos tässä nyt sitten vihoviimeinen "rallikone" vai...?

http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655
Tuo Si malli se vasta sysipa*ka onkin, ja neloskone sekin :evil:
Sylinteriputkien pinnoite murtuu muiden mukavuuksien lisäksi!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Jube kirjoitti:
S211 320CDI kirjoitti:Nyt seuraavaksi mut taas raahattin netin ääreen tätä katsomaan. Perkules kuin merkki on lähes tuntematon, niin onkos tässä nyt sitten vihoviimeinen "rallikone" vai...?

http://www.nettiauto.com/bmw/320/7112655
Tuo Si malli se vasta sysipa*ka onkin, ja neloskone sekin :evil:
Sylinteriputkien pinnoite murtuu muiden mukavuuksien lisäksi!
Tämä selvä :evil:
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kylläpä onkin negatiivinen meininki! Kemijärvellä siis on hajonnut paljon noita 320 Si -malleja? Muutaku käydä hakemassa jos semmoisen haluaa.

Kuka muka ostaa autot sen perusteella mitä joku koiranpää niistä mouhaa netis? Aina joku on jotain mieltä mutta mitä sitte. Itse kuitenkin pitää kaupat tehdä omien preferenssien mukaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jubella taitaa kuitenkin olla tarjota tietoa, ei pelkästään mielipiteitä.
Jos haluaa juuri toetyn auton niin ostaahan se pitää riippumatta mitä muut ovat mieltä, mutta tässä S211 320CDI kyseli tietoa muilta.

Aiheeseen liittyen:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=608728

C-Klasse kirjoitti:Onko näissä nelisylinterisissä Valvetroniceissa jotain joka menee hajalle "kaikilla"? Ihan vaan sillä kyselin, kun mulla oli nuorena poikamiehenä 2-litrainen 318i e46 ja luulin selvittäneeni etukäteen sen hyväksi koneeksi
Meillä käy korjaamolla säännöllisen harvakseltaan Valvetronic-bemareita vikatestissä käyntihäiriöiden vuoksi, jakopää siellä sitten on sekaisin.
Viimeisimmästä ei varmaa ola paria viikkoa kauempaa. Pomo ei jostain syystä ole vielä hankkinut työkalusarjaa noiden korjaamiseen joten ne on menneet merkkiliikkeen laitettavaksi.
Kyllä tekisi mieli sanoa että kaikilla hajoaa, kyseisen asian takia näitä ainakin eniten korjaamolle tulee. En ole perehtynyt merkkiin tarkemmin niin että tietäisin onko ongelmaa korjattu jossain vaiheessa, eli jostain vuosimallista alkaen olisi kestävämpi, tai korjauksen jälkeen paremmat osat...
wiimax.fi
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

C-Klasse kirjoitti:Kylläpä onkin negatiivinen meininki!

...mitä joku koiranpää niistä mouhaa netis? Aina joku on jotain mieltä mutta mitä sitte.....tse kuitenkin pitää kaupat tehdä omien preferenssien mukaan.
Juuri näin :!:

Siltikin nuo Bemarin valvetronic moottorit eivät oikein vakuuta.

Melko pieni paja on oma työpaikkani, silti on noita pari jouduttu pajottaan kuntoon. (Ja kustannukset luokkaa oi voi...) :eec:



(Ei niillä kyllä korjaamo rikastunut, kun erikoistyökalut makso vitusti tonnia :wink:)

<---- Lieneekö syy miksi Dealerin pomo ei niitä ole hommannut. En olisi kyllä itsekkään hankkinut, mutta kun pomo(t) hommat otti työn alle niin sitten tarvittiin kalut. :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kaveri merkkiliikkeessä korjaa noita ja on käskeny kaikkia tuttuja kiertää ne kaukaa. Isommalla koneella sitten bmw ni toimaa.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Ei vittu, täällähän ne lippalakit suhisee..... :supersad:
No nyt uskon mitä kirjoittelit toisella sivustolla.....

.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kumma juttu kyllä, kun en oo keltään tutulta kuullut näistä mahdollisista ongelmista! E90 on kuitenkin automallina kohtuu yleinen ja varsinkin 318 ja 320i. Tutuilla ja naapureilla niitä on ollut. Olisivatkohan vaihtaneet auton ajoissa pois? Mun Valvetronic-BMW lähti seuraavalla omistajalle vajaat 160 tkm ajettuna. Syynä oli yllättävän suuri bensankulutus (9l/100 km) ku diesel maksoi euron litra ja bensa 1,40. 20tkm vuodessa merkitsi jo jotain.

Mä tarkoitin sillä "koiranpäät mouhaavat" -jutulla että nettiin päätyy aina negatiivisvoittoisesti kokemuksia. Kuitenkin niitä autoja on myyty suuria määriä ympäri maailmaa joten kokonaisuus voi ollakin parempi mitä netin perusteella näyttää :idea:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

C-Klasse kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?
Kaveri, joka ajaa pitkää matkaa e60:llä kohtuu usein, sanoi noista kireistä pikkubemareista, että ne on hyviä jos ei tarvi ajaa paljon. Ei ollu Seinäjoki-Lappeenranta enää ollu kivaa ku oli niin kovat kyydit :?
On kyllä niin eri autot ettei voi oikein vertailla millään tasolla keskenään.
Ihan samoin se menee kyllä mb:ssä, ceestä eehen on pitkä loikka een hyväksi. Mutta väittäisin että kolmosbemu on ajoltaan nuorelle pojalle mieluisampi, kyllä E6x on ihan pappamalli vaikka olisi M.

Omaan silmään jopa kolmonen on ulkonäöltään huomattavasti paremman näköinen mutta onneksi jo tässä iässä ainoastaan sisäpuolella on merkitystä, auto sekä naisvalinnoissa.

.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

todellauupunut kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?
Kaveri, joka ajaa pitkää matkaa e60:llä kohtuu usein, sanoi noista kireistä pikkubemareista, että ne on hyviä jos ei tarvi ajaa paljon. Ei ollu Seinäjoki-Lappeenranta enää ollu kivaa ku oli niin kovat kyydit :?
On kyllä niin eri autot ettei voi oikein vertailla millään tasolla keskenään.
Ihan samoin se menee kyllä mb:ssä, ceestä eehen on pitkä loikka een hyväksi. Mutta väittäisin että kolmosbemu on ajoltaan nuorelle pojalle mieluisampi, kyllä E6x on ihan pappamalli vaikka olisi M.

Omaan silmään jopa kolmonen on ulkonäöltään huomattavasti paremman näköinen mutta onneksi jo tässä iässä ainoastaan sisäpuolella on merkitystä, auto sekä naisvalinnoissa.
Juu sitä mä vaan, että vakiomalli on yleensä sopiva ja M-Sport sitten jäykkä. Koeajoin aikanani 320d M-Sportin ja se oli ihan mikroauto omaan S204:ään verrattuna. Mulla kans jäi se Coupe aikanaan ostamatta ja voi mennä aika kauan, että sitä voi harkita. Koeajettiin ristiin autot tän e60 -kaverin kans ja molemmat oli sitä mieltä että ajo-ominaisuudet olivat yllättävän samanlaiset. Mersu tuntuu kokoistaan suuremmalta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

dealer kirjoitti:Jubella taitaa kuitenkin olla tarjota tietoa, ei pelkästään mielipiteitä.
Jos haluaa juuri toetyn auton niin ostaahan se pitää riippumatta mitä muut ovat mieltä, mutta tässä S211 320CDI kyseli tietoa muilta.
Dealer -juuri niin, Kyselen kun en tiedä. Juuri tämän palstan kautta sain tiedon varoa myös VW TSI koneita, kun poika Golffin kuvia näytteli.
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ihan samoin se menee kyllä mb:ssä, ceestä eehen on pitkä loikka een hyväks
:shock: :kele:

Bemareita on ollut vain dieselkoneella. Ne kyllä pysy kasassa sen 100tkm mikä niillä tuli ajettua. Tosin molemmat just alle tuon maagisen rajan kun luovuin. Kuten monet jo sanoneet, niin ei kannata noihin nelipytty pensoihin sekaantua. Kutonen keulalle.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hohoh :lol: joo, bemareissa nyrkkisäännöksi että kuutonen on ykkönen - eipä ne kahden litran dieselitkään ole vakuuttaneet, turbo paukahtaa siinä 100000-150000 välissä. Taas sillä huomautuksella etten moottorityyppiä ja tarkkaa vuosimallia tiedä kertoa.
wiimax.fi
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

No siis nyrkkisääntöhän on se, että ei osta Bemaria jos ei halua rassata :kuningasajatus:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

E91 335i olisi mukava käyttöauto nelivetona ja manuaalina 8)
Koneestahan saa sen about 400hepoa todella näppärästi.
BMW E31 V12
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kuva

Kuva

Kuva

Hiilikuitua ois kans.

Tää mese kääntää kuvat hassusti.
Avatar
Mou
Viestit: 1638
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Miksiköhän vuosikymmen toisensa jälkeen merkistä riippumatta tuntuu aina nämä moottorien ongelmat keskittyvän sinne entry-level malleihin. Ei oo oikotietä onneen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”