Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Terviisii kurahaarasta...
Imusarjan läpät näky olevan jo joskus aiemmin vedetty nippusiteillä auki. Ei vaan ole katottu että kuskinpuolella on kaks läppää silti kiinni...
Miehän eliminoin läppämoottorin toissa syksynä kun metästeltiin sitä ihme nykimistä, ei ois näemmä tarvinnukkaan mutta tulipa tehtyä
Häätyypi repiä läpät huus helevettiin ja pultit akselien reikiin.
Imusarjan läpät näky olevan jo joskus aiemmin vedetty nippusiteillä auki. Ei vaan ole katottu että kuskinpuolella on kaks läppää silti kiinni...
Miehän eliminoin läppämoottorin toissa syksynä kun metästeltiin sitä ihme nykimistä, ei ois näemmä tarvinnukkaan mutta tulipa tehtyä
Häätyypi repiä läpät huus helevettiin ja pultit akselien reikiin.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Soman oloinen savotta.
Yle Areenalta kahtelin VanLife 2 kauden läpi. Talvimatkailu tuo omat haasteensa. Sullekin tuttuja maisemia olivat käyneet kuvaamassa.
Töihin tuli riviin pitkiä ”korkeita” nelikko rinttereitä. Komian näköisiä aihioita moneen käyttöön.
Yle Areenalta kahtelin VanLife 2 kauden läpi. Talvimatkailu tuo omat haasteensa. Sullekin tuttuja maisemia olivat käyneet kuvaamassa.
Töihin tuli riviin pitkiä ”korkeita” nelikko rinttereitä. Komian näköisiä aihioita moneen käyttöön.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Katoin kans tuon toisen kauden läpi. Tuttuja paikkoja tosiaan useampiakin.
EDIT: Tämähän on sama ranta jossa kokeilivat van life sarjassa surffausta.
Vähän pisti silmiin pakkasten jatkuva "kauhistelu" ja autossa olevan diiselilämmittimen käyttämättömyys. Ainakin itte antasin pöhistimen olla melkolailla aina päällä niin pysyis vedet ja kamppeet sulana, ja kuivana. Toisekseen, en kyllä itte lähtis talvella tuonne pohjoseen reissaamaan on siihen järkevämpiäkin vuoden aikoja
Tällä viikolla olis ollu kiva olla lofooteilla, olis makia joskus kokea tuollanen kunnon myrskytuuli. Bodon seudulla oli mitattu keskituulen nopeudeksi yli 50m/s ja puuskissa lähemmäs 65m/s
Viime kesänä ritsemin lähellä, akkajärvellä Ruottissa oli pientä suuntaa tuollasesta kun tuuli oli ihan järkyttävää, autokin heilu parkissa seistessä miten sattuu.
Nelikko pitkä rinuli
EDIT: Tämähän on sama ranta jossa kokeilivat van life sarjassa surffausta.
Vähän pisti silmiin pakkasten jatkuva "kauhistelu" ja autossa olevan diiselilämmittimen käyttämättömyys. Ainakin itte antasin pöhistimen olla melkolailla aina päällä niin pysyis vedet ja kamppeet sulana, ja kuivana. Toisekseen, en kyllä itte lähtis talvella tuonne pohjoseen reissaamaan on siihen järkevämpiäkin vuoden aikoja
Tällä viikolla olis ollu kiva olla lofooteilla, olis makia joskus kokea tuollanen kunnon myrskytuuli. Bodon seudulla oli mitattu keskituulen nopeudeksi yli 50m/s ja puuskissa lähemmäs 65m/s
Viime kesänä ritsemin lähellä, akkajärvellä Ruottissa oli pientä suuntaa tuollasesta kun tuuli oli ihan järkyttävää, autokin heilu parkissa seistessä miten sattuu.
Nelikko pitkä rinuli
Viimeksi muokannut Mika.T, 05.2.2024 12:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Tämän näkösiä mutta mustana.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/13457617
Hupasen näkönen tuo rengastus. Hinta ei.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/13457617
Hupasen näkönen tuo rengastus. Hinta ei.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Näitä tässä ite katellu, mutta ei kyllä ole mielenkiintoa alkaa rakentamaan taas uutta.
https://nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/13853769
https://nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/13856274
Ekassa on adbluu vehkeet... eeeeii pysty
Ja hintaa noilla on v"#¤sti... eeeeii pysty
https://nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/13853769
https://nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/13856274
Ekassa on adbluu vehkeet... eeeeii pysty
Ja hintaa noilla on v"#¤sti... eeeeii pysty
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Turautettiin höyrypesurilla kurahaarasta paskat taivaalle niin pääsi aukomaan paikkoja.
Lämmönvaihtimen irrotuksen jäläkeen näky oli hieman erikoinen...
Lämmönvaihtimelle tuleva nestekanava täysin tukossa. Onko näissä 211:ssä käytetty sitä silikaatti pussia paisarissa? Tuo tukkeuma on kuin lasimurskaa, kovaa ja kirkasta murusta.
No kanavat aukesi imurilla ja ohuella tikulla kaivelemalla. Lämmönvaihdin aukesi oiken helposti mutta lohkon puolta sai vähän ronkkia enemmän.
Putsatusta kurahaarasta ei tullukkaan otettua kuvaa. Kanavien putsauksen jälkeen lämmönvaihdin kiinni ja vielä turbon jalkaan uudet tiivisteet.
Jalan pultit ei olleet kyllä tiukassa muttei kyllä tiivisteessäkään näkyny vuotoa.
Imusarjan läpät läks, reikiin 10milliset kierteet ja pultit perään.
Ja sarjat paikalleen, jatkunee huomenna.
Lämmönvaihtimen irrotuksen jäläkeen näky oli hieman erikoinen...
Lämmönvaihtimelle tuleva nestekanava täysin tukossa. Onko näissä 211:ssä käytetty sitä silikaatti pussia paisarissa? Tuo tukkeuma on kuin lasimurskaa, kovaa ja kirkasta murusta.
No kanavat aukesi imurilla ja ohuella tikulla kaivelemalla. Lämmönvaihdin aukesi oiken helposti mutta lohkon puolta sai vähän ronkkia enemmän.
Putsatusta kurahaarasta ei tullukkaan otettua kuvaa. Kanavien putsauksen jälkeen lämmönvaihdin kiinni ja vielä turbon jalkaan uudet tiivisteet.
Jalan pultit ei olleet kyllä tiukassa muttei kyllä tiivisteessäkään näkyny vuotoa.
Imusarjan läpät läks, reikiin 10milliset kierteet ja pultit perään.
Ja sarjat paikalleen, jatkunee huomenna.
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Eikös se ekakerta riitä? Metallilavoilla on lopettaneilta maatiloilta lypsykoneen alipainepumppuja moottoreineen .Ei muuta kun syöttö moottorille ja 10l jauhesammuttimen säiliö väliin .mittatikun putkeen joutuu sorvaamaan yhdyskappaleen ja o-renkaalle kolo kulut nolla euroa.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Kurahaara kasattu.
Piti seki perkele tehä kahteen kertaan ko nesteitä koneeseen kaataessa alko kuharaara kastumaan. Jäi prkl tuo imusarjojen välissä oleva nestekanava yhdysputki tippasemaan vaikka sinnekkin laitoin KL:n sarjassa tulleet O-renkaat uusiksi.
Vuoto ei siis loppunu... Väri vaan vaihtu
Ei muuta ko pura taas kaikki pois Imusarjojahan ei saa irti jos ei ensin pura turboa pois.
Onneksi kaverilla oli rengaslajitelma josta löyty paksummat rinkulat sinne. Tuli sen verran tiukka että piti se yhdysputki laittaa lievää väkivaltaa käyttäen paikalleen.
Ne uudet O-renkaat oli siis liian ohuet. Jos joku värkkää samaa ja hommaa febin tiivistesatsin niin suosittelen vaihtamaan ne kaks O-rengasta paksumpiin...
Imusarjan läppämoottori jäi kans pois, tyhjää sitä tuonne kurahaaraan ruuvaa paikallen kun ei se mitään siellä teekkään.
Piti seki perkele tehä kahteen kertaan ko nesteitä koneeseen kaataessa alko kuharaara kastumaan. Jäi prkl tuo imusarjojen välissä oleva nestekanava yhdysputki tippasemaan vaikka sinnekkin laitoin KL:n sarjassa tulleet O-renkaat uusiksi.
Vuoto ei siis loppunu... Väri vaan vaihtu
Ei muuta ko pura taas kaikki pois Imusarjojahan ei saa irti jos ei ensin pura turboa pois.
Onneksi kaverilla oli rengaslajitelma josta löyty paksummat rinkulat sinne. Tuli sen verran tiukka että piti se yhdysputki laittaa lievää väkivaltaa käyttäen paikalleen.
Ne uudet O-renkaat oli siis liian ohuet. Jos joku värkkää samaa ja hommaa febin tiivistesatsin niin suosittelen vaihtamaan ne kaks O-rengasta paksumpiin...
Imusarjan läppämoottori jäi kans pois, tyhjää sitä tuonne kurahaaraan ruuvaa paikallen kun ei se mitään siellä teekkään.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Siistin näköistä pajoittamista. Pitäis kanssa vknloppuna häärätä oman Mersun ne jäähdytyslinjat kuntoon, mutta osia odotellessa pyörii kaikki kauhuskenariot päässä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Hihnankiristin ei vissiin tykänny höyrypesusta kauheaa kirskuntaa pitää
Tilailin uudet hilut sinne. Kiristin rullineen, vesipumppu ja ohjainrullia pari kipaletta+ remmi, eiköhän se noilla hiljene.
Pitkään jo ihmetelly kun laturin yläpinta on aina sellasessa ohuessa öljyhunnussa ja tuossa silmälasitiiviste rempassa pesasin senkin puhtaaksi, no taas se on semmosessa öljyhunnussa. Koitin kattella että mistä hitosta se kastuu... Ei löyvvy ei, pruutailin sitten bräkleeniä joka puolelle ja kuivailin kaikki, pari kaasutusta pihalla ja löytyhän se öljysumun lähde, ahtoputkessa pienen pieni ratkeama just enne kaasuläppää, puhaltaa just laturia päin.
No seki tilaukseen.
Tilailin uudet hilut sinne. Kiristin rullineen, vesipumppu ja ohjainrullia pari kipaletta+ remmi, eiköhän se noilla hiljene.
Pitkään jo ihmetelly kun laturin yläpinta on aina sellasessa ohuessa öljyhunnussa ja tuossa silmälasitiiviste rempassa pesasin senkin puhtaaksi, no taas se on semmosessa öljyhunnussa. Koitin kattella että mistä hitosta se kastuu... Ei löyvvy ei, pruutailin sitten bräkleeniä joka puolelle ja kuivailin kaikki, pari kaasutusta pihalla ja löytyhän se öljysumun lähde, ahtoputkessa pienen pieni ratkeama just enne kaasuläppää, puhaltaa just laturia päin.
No seki tilaukseen.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Kävin työreissun nelikko rintterillä. Siinä ajellessa oli aikaa muistella aikoja linkun ratissa. Kyllähän tuohon saa hyvän ajoasennon tämmönen lyhytkin kuski.
Kulutus. Mennessä pikkusen alle 11ltr ja palatessa 15ltr. Paluumatkan kulutus johtui vikatilasta ”kaasuläppä takertelee, säädin jumissa”. Tämä korjaantui kun auto sai olla lämpimässä hallissa huollon ajan. Lähtiessä paluumatkalle mittarissa -34.5c ja lämmitys webastolla.
Toki testerillä kuitattiin vikakoodi mutta se tuli uudelleen päälle. .
Kulutus. Mennessä pikkusen alle 11ltr ja palatessa 15ltr. Paluumatkan kulutus johtui vikatilasta ”kaasuläppä takertelee, säädin jumissa”. Tämä korjaantui kun auto sai olla lämpimässä hallissa huollon ajan. Lähtiessä paluumatkalle mittarissa -34.5c ja lämmitys webastolla.
Toki testerillä kuitattiin vikakoodi mutta se tuli uudelleen päälle. .
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Laittakaa välijäähdyttimet pahvilla umpeen. Ei jäädy mikään enää kun kone saa lämmintä ilmaa.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Kiristin, ohjainrullat, vesipumppu ja hihna uus.
Jopa hiljeni rohinat ja kirskumiset
Kiristin oli kyllä ihan paska. Linkku jumissa ja rullan laakeri ihan loppu, vielä se kauhian rohinan kans pyöri kun irti otin mutta tuolla tallin lattialla hetken ollu niin rullan laakeri on umpi jumissa. Tais olla hyvä aika vaihtaa pois.
Rungon valussa -07 leima, että taisi olla alkuperänen.
Vesipumppu vaihtu vähän varotoimenpiteenä kun kerran taas piti kaikki purkaa edestä pois. No ei sekään mikään moitteeton ollu, keveästi pyöri mutta tuntu pienehkö välys ja rahinaa laakeroinnissa. Sama homma, valussa -07 leima eli alkuperänen.
Laturin vapaakytkin oli kunnossa, näyttää kyllä niin siistiltä että lienee joskus vaihdettu.
Siksikin kestäneet hyvin kun mittarissa tänään 392800km.
Jopa hiljeni rohinat ja kirskumiset
Kiristin oli kyllä ihan paska. Linkku jumissa ja rullan laakeri ihan loppu, vielä se kauhian rohinan kans pyöri kun irti otin mutta tuolla tallin lattialla hetken ollu niin rullan laakeri on umpi jumissa. Tais olla hyvä aika vaihtaa pois.
Rungon valussa -07 leima, että taisi olla alkuperänen.
Vesipumppu vaihtu vähän varotoimenpiteenä kun kerran taas piti kaikki purkaa edestä pois. No ei sekään mikään moitteeton ollu, keveästi pyöri mutta tuntu pienehkö välys ja rahinaa laakeroinnissa. Sama homma, valussa -07 leima eli alkuperänen.
Laturin vapaakytkin oli kunnossa, näyttää kyllä niin siistiltä että lienee joskus vaihdettu.
Siksikin kestäneet hyvin kun mittarissa tänään 392800km.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Katellut ja tuota muutaman jakson. Ihmettelin kun käyttikö se jossain jaksossa aggrekaatilla lohkolämmitintä?
Webasto kuitenkin on, lämmittääkö se vain sisätiloja?
Tuo on kuitenkin 2010 mallinen, eikö tuon ikäisessä webasto yleensä lämmitä myös moottoria?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
No lämmittää agrella
Sama pisti itellekki silmiin. Joko näytelty että kuinka vaikeaa se elämä pakkasella onkaan eikä kerrottu että moottorihan lämpenee kun painaa nappia kojelaudasta.
Mulla ainaki kymppi mallisessa lämpenee konekkin ihan mukavasti kun löpölämppärin naksauttaa tulille.
Vähän sama fiilis tuli tuosta sisätilojen lämmityksestä, en ymmärrä miksi sitä ei tuossa sarjassa juurikaan käytetty ( tai ainkin näyttelivät että aina on prkl kylmää) vaan palelivat makuupusseissa, missä se arska-koira sitten nukku yönsä jos ei kylmällä lattialla.
Toki en tiedä tuosta huilajan autosta mitään, että onko siinä minkälainen hupiakku tai onko mitään eristyksiä tms.
Toki jos auto on lähtösin jostaki etelänmaista niin ei niissä eeperiä ole ollenkaan.
Sama pisti itellekki silmiin. Joko näytelty että kuinka vaikeaa se elämä pakkasella onkaan eikä kerrottu että moottorihan lämpenee kun painaa nappia kojelaudasta.
Mulla ainaki kymppi mallisessa lämpenee konekkin ihan mukavasti kun löpölämppärin naksauttaa tulille.
Vähän sama fiilis tuli tuosta sisätilojen lämmityksestä, en ymmärrä miksi sitä ei tuossa sarjassa juurikaan käytetty ( tai ainkin näyttelivät että aina on prkl kylmää) vaan palelivat makuupusseissa, missä se arska-koira sitten nukku yönsä jos ei kylmällä lattialla.
Toki en tiedä tuosta huilajan autosta mitään, että onko siinä minkälainen hupiakku tai onko mitään eristyksiä tms.
Toki jos auto on lähtösin jostaki etelänmaista niin ei niissä eeperiä ole ollenkaan.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Ruoanlaitossa katsoin kun käytti juustohöylää paistinpannulla lastana. Ei varmaan mahottomasti vie tilaa oikea lasta
Hienoja paikkoja käy läpi ja kohtaa mielenkiintoisia ihmisiä.
Hienoja paikkoja käy läpi ja kohtaa mielenkiintoisia ihmisiä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4274
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Omaan silmään kävi että
Kylmää ja silti pitivät sivu ovea auki vaikka kuinka ja pitkään
Kylmää ja silti pitivät sivu ovea auki vaikka kuinka ja pitkään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
https://www.nettikaravaani.com/hymer/b-680/1625969
Tuota aikani kuluksi kysäsin.
Ois kiva kampe vaikkakin helvetin iso, Ollu jo vuoden myynnissä ja taisi selvitä miksi. Kosteusmitattu 5.2.24 ja takanurkat alhaalta märät. Kuskinpuoli pahemmin vaikka ei ole edes ikkunaa, Varmaan nuo takatallin luukut vuotavat kun takarenkaiden takaa ei ollu märkä vaan lähempää nurkkia.
Aika jännä kun ollu jo vuoden tuolla liikkeessä niin nyt helmikuun alussa mittailtu ja kosteutta on ollu, varmaan ulkona parkissa ja luukuista valuu vesi sisään.
Sisustassa fiksailtavaa mutta se ei haittais juurikaan, Ulkoseinien kosteusvaurioita en sentään ala korjailemaan.
ABS yksikkö vaihettu veholla uuteen ihan vasta, kuvissa näkyykin että häiriövalot palaa.
Erikoista sekin että tuo on otettu käyttöön ja rekisteröity 2004 mutta eka kerran katsastetu 2010
Niijja kallishan tuo on, jos irtoais kakkosella alkavalla lukemalla niin vois harkita, eikä sen toisenkaan numeron tarvis olla 9 tai edes 8.
Tuota aikani kuluksi kysäsin.
Ois kiva kampe vaikkakin helvetin iso, Ollu jo vuoden myynnissä ja taisi selvitä miksi. Kosteusmitattu 5.2.24 ja takanurkat alhaalta märät. Kuskinpuoli pahemmin vaikka ei ole edes ikkunaa, Varmaan nuo takatallin luukut vuotavat kun takarenkaiden takaa ei ollu märkä vaan lähempää nurkkia.
Aika jännä kun ollu jo vuoden tuolla liikkeessä niin nyt helmikuun alussa mittailtu ja kosteutta on ollu, varmaan ulkona parkissa ja luukuista valuu vesi sisään.
Sisustassa fiksailtavaa mutta se ei haittais juurikaan, Ulkoseinien kosteusvaurioita en sentään ala korjailemaan.
ABS yksikkö vaihettu veholla uuteen ihan vasta, kuvissa näkyykin että häiriövalot palaa.
Erikoista sekin että tuo on otettu käyttöön ja rekisteröity 2004 mutta eka kerran katsastetu 2010
Niijja kallishan tuo on, jos irtoais kakkosella alkavalla lukemalla niin vois harkita, eikä sen toisenkaan numeron tarvis olla 9 tai edes 8.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Sain parempia kuvia tuosta hyyymeristä.
Kovasti on sisällä pikkuviksiä, ja tuo alas laskettu takatallin pohja pitäs vaihtaa molemmille reunoille. Onkohan minkälainen nakkihomma?
Hankalahan tuosta on tarkemmin sanoa, pitäs ajella paikanpäälle tarkemmin tutkimaan.
Jopetupea tässä kattonu ko vaihtavat noita lattioita millon mihinki niin eihän se ole ko tehä mutta ootappa ko omale kohale sattuu
Seinät tuossa on jotaki umpisoluista foamia joka ei pitäs ihan vähälä kummalla mennä miksikään. Ja tämän hetken tiedoilla tuonikäsessä hyyyyymerissä ei ole puuta käytetty, pl tuo vaneri lattia.
Kuvaa suurentamalla näkee kuinka tuo pohjavaneri on turvonnut tuolta takakulmasta, josta oli ne isot kosteuslukemat mitattukkin.
Sama kuskin nurkka takaapäin, alareunassa pohjavaneri ja ylhäällä puskuri.
Vänkärinpuoli ei niin paha. Täälläkin näkyy kyllä vanerin turpoamista tuolla takakulmalla.
Takarenkaiden takaa näyttää kuvassa ihan siistiltä eikä mittauksessakaan tuo ole märkä ollut.
Roiskeläpät vaan karissu matkan varrelle.
Kovasti on sisällä pikkuviksiä, ja tuo alas laskettu takatallin pohja pitäs vaihtaa molemmille reunoille. Onkohan minkälainen nakkihomma?
Hankalahan tuosta on tarkemmin sanoa, pitäs ajella paikanpäälle tarkemmin tutkimaan.
Jopetupea tässä kattonu ko vaihtavat noita lattioita millon mihinki niin eihän se ole ko tehä mutta ootappa ko omale kohale sattuu
Seinät tuossa on jotaki umpisoluista foamia joka ei pitäs ihan vähälä kummalla mennä miksikään. Ja tämän hetken tiedoilla tuonikäsessä hyyyyymerissä ei ole puuta käytetty, pl tuo vaneri lattia.
Kuvaa suurentamalla näkee kuinka tuo pohjavaneri on turvonnut tuolta takakulmasta, josta oli ne isot kosteuslukemat mitattukkin.
Sama kuskin nurkka takaapäin, alareunassa pohjavaneri ja ylhäällä puskuri.
Vänkärinpuoli ei niin paha. Täälläkin näkyy kyllä vanerin turpoamista tuolla takakulmalla.
Takarenkaiden takaa näyttää kuvassa ihan siistiltä eikä mittauksessakaan tuo ole märkä ollut.
Roiskeläpät vaan karissu matkan varrelle.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Kaasu-uuni puuttuu.
Jos menet katsomaan tuota, niin kokeile heiluttaa autoa.
Jopa18 tonninen mersu heiluu kun ottaa kiinni autosta, mutta 26t, eli kolme aksila on paljon vakaampi, mutta mitenköhän tuo ?
Onhan tuo upea, mutta onko meno kuin kiikkustuollissa istuis?
Ducatoja on alkanu näkymään leveällä taka-aksilalla, kun ovat etuvetoja asuntoautoissa.
Jos menet katsomaan tuota, niin kokeile heiluttaa autoa.
Jopa18 tonninen mersu heiluu kun ottaa kiinni autosta, mutta 26t, eli kolme aksila on paljon vakaampi, mutta mitenköhän tuo ?
Onhan tuo upea, mutta onko meno kuin kiikkustuollissa istuis?
Ducatoja on alkanu näkymään leveällä taka-aksilalla, kun ovat etuvetoja asuntoautoissa.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Ravakka tarjous ehdolla ”ostat korjattavaksi”. Osaava tekijä kun oot niin korjaat mieleiseksi.
Entiselle löytynee äkkiä ostaja.
Entiselle löytynee äkkiä ostaja.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4274
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Vaneri vielä vaihtta mutta jos ulko seinissä on jotain vaihdon tarvetta niin
äkkiä käy kova rapaina taskussa, se levy on jotin "kullasta" pursotettua
äkkiä käy kova rapaina taskussa, se levy on jotin "kullasta" pursotettua
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Kaasu-uuni puuttuu joo, oli ajatuksissa, jos tuomoseen joskus päädyn niin muuttaa koko paska diiseli/sähkökäyttöseksi.
Eli sen verran paneleita katolle (400-500W) että jääkaappi toimii 12V kompuralla ja lämmitys hoituu diisselillä, Sen verran jämerä akusto että halutessaan kodinkoneet keittolevyjä/mikroa myöten toimii sitten 230V:llä kuten nykysessäkin rinulissa, ilman "maasähköä"
Jääkaappi tosin ei paljoa kaasua kuluta joten se voi olla aika turhaa alkaa muuttamaan sähkölle, jos lämmityksen muuttais diiselille niin jäis pullorumba käytännössä kokonaan pois. Toki taas jääkaappi pitäs sammutella aina kun auto ei ole ajossa, nykysessä 12V kompura kaappi on ollu päällä ~toukokuun alusta syksyyn kokonaan panelisähkön varassa.
Kaasulieden kanssakaan ei paljoa mahda kaasua kulua.
Tuo saattas kyllä lähteä aika kivasti irti tuolta, myyjä soitti tänään perään ja kyseli että paljonko olisin valmis maksamaan, vissin halu saaha pirssi pois pihasta
En sentään näkemättä tarjonnu mitään mutta kuullosti että vois irrota aika edullisesti. Noinko tuo ajattaa kattomaan paikanpäälle
Eli sen verran paneleita katolle (400-500W) että jääkaappi toimii 12V kompuralla ja lämmitys hoituu diisselillä, Sen verran jämerä akusto että halutessaan kodinkoneet keittolevyjä/mikroa myöten toimii sitten 230V:llä kuten nykysessäkin rinulissa, ilman "maasähköä"
Jääkaappi tosin ei paljoa kaasua kuluta joten se voi olla aika turhaa alkaa muuttamaan sähkölle, jos lämmityksen muuttais diiselille niin jäis pullorumba käytännössä kokonaan pois. Toki taas jääkaappi pitäs sammutella aina kun auto ei ole ajossa, nykysessä 12V kompura kaappi on ollu päällä ~toukokuun alusta syksyyn kokonaan panelisähkön varassa.
Kaasulieden kanssakaan ei paljoa mahda kaasua kulua.
Tuo saattas kyllä lähteä aika kivasti irti tuolta, myyjä soitti tänään perään ja kyseli että paljonko olisin valmis maksamaan, vissin halu saaha pirssi pois pihasta
En sentään näkemättä tarjonnu mitään mutta kuullosti että vois irrota aika edullisesti. Noinko tuo ajattaa kattomaan paikanpäälle
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Jokohan nähdään viikonloppuna kun Mika purkaa asunto-autoa pihassa miettien mitä tuli ostettua. Respect.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Nestekaasun hinta voi nousta vielä lisääkin? Ruuanlaitto vie kuitenkin vähän kaasua.
Aika usein Helsingissä, Puuilosta ja Motonetistä nestekaasut on loppu. Ei niillä aiemmin ollu toimitusvaikeuksia.
Aika usein Helsingissä, Puuilosta ja Motonetistä nestekaasut on loppu. Ei niillä aiemmin ollu toimitusvaikeuksia.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Ajelin tänään oulussa mutkan ja kävin kattomassa tuota hyyyymeriä.
Olis kyllä aika asiallinen aihio, ja tuo oleskelutila on mukavan iso! Ei tule ahtaanpaikan kammoa.
Takatallin lattialevyn kun vaihtaa niin se ois sillä selevä, kerkeää tehhä vaikka enstalvena, tai seuraavana, ei siis kiireellinen.
Toinen äkkinäistä laittoa vaativa kohde olis etummainen kattoluukku, kattoluukun päälle ruuvattu perkele joku plexikoppa suoraan poraruuveilla kattoon kiinni
Alkuperänen kattoluukku on vissiin hajonnu kun sisältä puuttu pimennysverhot ja käyttömekanismit. Peitetty sitten koko keksintö ulkopuolelta jollaki plexikopalla joka ruuvattu tosiaan suoraan kattoon ilman mitään tiivisteliimoja... JUST!
En sentään kuvaa kehannu ottaa.
Tuo korjaantus kivasti kun hommais vähän alkuperästä isomman uuden luukun.
Suihkun lattiassa halkeamia, Sen mitä sisäkautta suihkun muovilattian alle näki niin näytti ettei ois menny miksikään, liekkö suihkua edes käytetty, ei voi tietää.
Aika jännä, auto on ollu vuoden tuolla liikkeessä niin se on täysin siivoamatta eikä mitään ole fiksailtu. pl se abs yksikön vaihto.
Pölyä ja paskaa jokapuolella, edes jääkaappia ei ollu siivottu (sekin vedetty ruuveilla takaseinän läpi kiinni ) ja truman puhallinkin oli täynnä pölyä... toimi sentään.
Asuinosan kattoilmastointi toimi.
Jätin tarjouksen korjaamattomana ilman takuuta mutta vielä ei sentään kauppa-aktiin päädytty.
Olis kyllä aika asiallinen aihio, ja tuo oleskelutila on mukavan iso! Ei tule ahtaanpaikan kammoa.
Takatallin lattialevyn kun vaihtaa niin se ois sillä selevä, kerkeää tehhä vaikka enstalvena, tai seuraavana, ei siis kiireellinen.
Toinen äkkinäistä laittoa vaativa kohde olis etummainen kattoluukku, kattoluukun päälle ruuvattu perkele joku plexikoppa suoraan poraruuveilla kattoon kiinni
Alkuperänen kattoluukku on vissiin hajonnu kun sisältä puuttu pimennysverhot ja käyttömekanismit. Peitetty sitten koko keksintö ulkopuolelta jollaki plexikopalla joka ruuvattu tosiaan suoraan kattoon ilman mitään tiivisteliimoja... JUST!
En sentään kuvaa kehannu ottaa.
Tuo korjaantus kivasti kun hommais vähän alkuperästä isomman uuden luukun.
Suihkun lattiassa halkeamia, Sen mitä sisäkautta suihkun muovilattian alle näki niin näytti ettei ois menny miksikään, liekkö suihkua edes käytetty, ei voi tietää.
Aika jännä, auto on ollu vuoden tuolla liikkeessä niin se on täysin siivoamatta eikä mitään ole fiksailtu. pl se abs yksikön vaihto.
Pölyä ja paskaa jokapuolella, edes jääkaappia ei ollu siivottu (sekin vedetty ruuveilla takaseinän läpi kiinni ) ja truman puhallinkin oli täynnä pölyä... toimi sentään.
Asuinosan kattoilmastointi toimi.
Jätin tarjouksen korjaamattomana ilman takuuta mutta vielä ei sentään kauppa-aktiin päädytty.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4274
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
Kunto tuo niin jos kaupassa asiaoista mitään tajuava muyynti maakari
niin myy kunhan joku jotain maksaa, tuolaisen projeketin ostajat on kuitenkin
hyvin harvassa varsinkin seliset jotka ei sitten perään huutle,
jos sen myisi muuten niin liikkellä menee siihen paljon aikaa/rahaa remontointiin niin varmmaan kuntoon että sen normi tämän päivän valittaja ostajale(ilman valitusta ostin risan miks ei toimi...) voi myydä
niin myy kunhan joku jotain maksaa, tuolaisen projeketin ostajat on kuitenkin
hyvin harvassa varsinkin seliset jotka ei sitten perään huutle,
jos sen myisi muuten niin liikkellä menee siihen paljon aikaa/rahaa remontointiin niin varmmaan kuntoon että sen normi tämän päivän valittaja ostajale(ilman valitusta ostin risan miks ei toimi...) voi myydä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
No juuri näin.
Odotellaan tässä muutama päivä, pitää vielä ensviikolla kysyä että mitä se on tarjouksesta mieltä.
Odotellaan tässä muutama päivä, pitää vielä ensviikolla kysyä että mitä se on tarjouksesta mieltä.
Re: Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli
"sorapiha" remonttina vaihtelin mitsuun jakopään ja vesipumpun. Saapa taas laukottaa menemään. Kilometri lukema 331742km.
Molemmissa nokkapyörissä "ennakon säätö" saakeli että vaikuttaa paljon menohaluihin ja kulutusnäyttöön kun käänteli noita säätöjä eestaas.
Sillon kun kone vetää makeasti alhaalta ylös saakka (nokat aikasella) niin 80kmh tasavauhdin kulutuslukemat huitelee kympissä ja ylikin, taas kun kääntelee nokat juuri ja juuri niin myöhäselle että käy vielä tasasesti tyhjäkäyntiä niin kulutuslukemat 80kmh:ssa laskee kutosen pintaan. Mutta alavääntöä/ylävääntöä ei sillon ole yhtään ja sammuu tosi helposti.
Herkästi menee niin myöhäselle ettei käy tasasta tyhjäkäyntiä.
Koitin säädellä niin että käy siististi ja lähtee alhaalta kohtuudella vetämään niin kulutuslukemat huitelee siellä 7.5-8l/100km
Oishan tuohon parempiki konsti kun olis volkkarin vcds:ä
Molemmissa nokkapyörissä "ennakon säätö" saakeli että vaikuttaa paljon menohaluihin ja kulutusnäyttöön kun käänteli noita säätöjä eestaas.
Sillon kun kone vetää makeasti alhaalta ylös saakka (nokat aikasella) niin 80kmh tasavauhdin kulutuslukemat huitelee kympissä ja ylikin, taas kun kääntelee nokat juuri ja juuri niin myöhäselle että käy vielä tasasesti tyhjäkäyntiä niin kulutuslukemat 80kmh:ssa laskee kutosen pintaan. Mutta alavääntöä/ylävääntöä ei sillon ole yhtään ja sammuu tosi helposti.
Herkästi menee niin myöhäselle ettei käy tasasta tyhjäkäyntiä.
Koitin säädellä niin että käy siististi ja lähtee alhaalta kohtuudella vetämään niin kulutuslukemat huitelee siellä 7.5-8l/100km
Oishan tuohon parempiki konsti kun olis volkkarin vcds:ä