Mielenkiintoisia uutuuksia muilta merkeiltä
550d: 381hv:xr kirjoitti:350hv päästöt 165g vieläkö nukutte mersu kalsarit jalassa
http://www.bmwblog.com/2011/09/13/debut ... -bmw-535d/
http://www.topspeed.com/cars/bmw/2012-b ... 20420.html
-Käyttävätkö paremmat puoliskonne enää Mersu-stringejäkään:
Jos LP saisi näitä käyttöönsä niin ei "rekkakuskit" enää pääsisi karkuun eikä naureskelee "esson baarissa" ...
http://www.topspeed.com/cars/abt-sports ... 20586.html
ST-miehille iltapuuhdetta talliin jos näitä alkaisi...
http://www.topspeed.com/cars/abt-sports ... 20586.html
ST-miehille iltapuuhdetta talliin jos näitä alkaisi...
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Tämä näky alkaa olla tuttu diesel-Mersuilijoille, kun Audi ja BMW juhlivat 313-heppaisilla 6-nakuillaan:
http://www.autozeitung.de/auto-vergleic ... ng-im-test
-Minkäs merkin pitikään olla dieseleiden edelläkävijä
http://www.autozeitung.de/auto-vergleic ... ng-im-test
-Minkäs merkin pitikään olla dieseleiden edelläkävijä
Pelkässä tehokkuudessako se "parhaus" sitten mitataan? Saahan tuon 300hp irti haluttessaan melkein vaikka ensimmäistä 4-CDI:stä, uudemmista kohtuu helpostikkin ja vieläkin ajaa hautaan pari tollasta bemarin ja audin konettaLaaksonen kirjoitti:-Minkäs merkin pitikään olla dieseleiden edelläkävijä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
No eivät nuo BMW ja Audikaan aivan onnettomia ole noiden koneidensa kanssa, varsin hienoja ominaisuuksiltaan. Enkä ainakaan BMW:tä lähtisi huonokestoiseksi moittimaan, vai eikö esim. 700 tkm ajettu E39 ole vielä tarpeeksi?
Monet Auditkin porskuttavat vielä menemään siinä missä mersut, mutta huomattavasti vähemmällä ruosteella.
En halua mollata Mersuakaan, mutta ei se tekninen ylivertaisuus nyt NIIN suurta ole enää tänä päivänä.
Monet Auditkin porskuttavat vielä menemään siinä missä mersut, mutta huomattavasti vähemmällä ruosteella.
En halua mollata Mersuakaan, mutta ei se tekninen ylivertaisuus nyt NIIN suurta ole enää tänä päivänä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Montakos vaihdelaatikkoa tuohon 700tkm sisältyy ku E39:stä kyse? Kyllähän tuon 700tkm porskuttaa melkeinpä vaikka millä nykyaikaisella dieselillä mutta kun katsotaan määriä on aika selvää millä pannuilla työnnetää menemää eniten... vaikka tämähän ei tunnetusti tarkoita mitään [sarcasm]Itsehän ostan Mersuni aina uutena veholta ja vaihdan uutee 50tkm jälkee nii samapa tuo mitä ne kestää ja mitä ei [/sarcasm]thabandit^ kirjoitti:vai eikö esim. 700 tkm ajettu E39 ole vielä tarpeeksi?
Enkä mä nyt vissii sanonut että MB diesel olisi joku taivaan kirkkain tähti, ihmettelin vaan että määritetäänkö se kirkkaus yksiselitteisesti tehojen mukaan vai sisältääkö nuo em. moottorit tekniikkaa jostaa klingonien poimumoottorista mitä Mersuissa ei ole?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Itse olen seurannut myös aika tiiviisti kehitystä moottoririntamalla mm. bemarin ja mersun kesken. Ei yksin teho, se on totta, mutta jos katsotaan teho/päästösuhdetta niin kyllä bemari on koko ajan ollut askeleen tähtikeulaa edellä. Eli Baijerissa osataan tehdä sekä tehokkaita että myös taloudellisia moottorimalleja. Toki mersukin kulkee samaan suuntaan esim. näiden uusimpien neloskoneiden kanssa mutta kuten sanottua - aina askeleen verran jäljessä. Kestävyyteen en ota kantaa, mutta kyllähän yleisesti MB:n koneita pidetään saksalaiskolmikon kestävimpinä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Heh, taisi tuo Bemmi olla kylläkin manuaalilla.
Tuskin noissa rinkelipusseissa ja beemereissä mitään erikoista tekniikkaa on, käyttävät sitä vain eri tavalla kuin Merssulla.
Mutta uskon silti vakaasti, että BMW ja Audi ovat yhtä kestäviä, kuin vastaavat Mersut. Ei niissä teknisissä ratkaisuissa ole niin suuria eroja vrt. Mersuun.
Mutta joo, eipä sitä koneiden laatua määritellä pelkästään tehojen perusteella. Myös kestävyys siinä missä taloudellisuus ja pakokaasujen puhtaus ovat yhtä suuria tarkastelun kohteita.
Olin hieman kärkäs kommentoimaan, mutta pakko oli takertua.
Tuskin noissa rinkelipusseissa ja beemereissä mitään erikoista tekniikkaa on, käyttävät sitä vain eri tavalla kuin Merssulla.
Mutta uskon silti vakaasti, että BMW ja Audi ovat yhtä kestäviä, kuin vastaavat Mersut. Ei niissä teknisissä ratkaisuissa ole niin suuria eroja vrt. Mersuun.
Mutta joo, eipä sitä koneiden laatua määritellä pelkästään tehojen perusteella. Myös kestävyys siinä missä taloudellisuus ja pakokaasujen puhtaus ovat yhtä suuria tarkastelun kohteita.
Olin hieman kärkäs kommentoimaan, mutta pakko oli takertua.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
saa varmaan mutta ei enää mene päästönormeista läpisonikki kirjoitti:Pelkässä tehokkuudessako se "parhaus" sitten mitataan? Saahan tuon 300hp irti haluttessaan melkein vaikka ensimmäistä 4-CDI:stä, uudemmista kohtuu helpostikkin ja vieläkin ajaa hautaan pari tollasta bemarin ja audin konettaLaaksonen kirjoitti:-Minkäs merkin pitikään olla dieseleiden edelläkävijä
olihan se volvonkin aikoinaan pakko luopua kuormurin 16 litran koneesta kun eivät saaneet sitä päästönormeista läpi
yrittivät sitten ostaa scanian jotta olisvat saaneet ison koneen mutta onneksi kilpailu virasto esti kaupan
viikon loppuna näin vakion mb 4syl cdi koneen joka oli päätynyt hautaan kampiaksila oli poikki
bemareissa kyllä peruskone (lohko,laakerit yms.) kestää. Apulaitteista ei voi sanoa samaa, siinä on mersu selkeästi edellä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
En tiedä tuosta 300hp:sta mutta ainakin vastaavan bemarin tehoihin pääsee niin että päästöt vaan pienenee - pelkällä softamuutoksella. Kyllähän se tosiasia on kuitenkin että ne eniten rullatut taksit ja muut löytyy kuitenkin prosentuaalisesti useimmiten mersuistaxr kirjoitti:saa varmaan mutta ei enää mene päästönormeista läpisonikki kirjoitti:Saahan tuon 300hp irti haluttessaan melkein vaikka ensimmäistä 4-CDI:stä
Nettiauton mukaan myynnissä yli 600tkm ajettuja dieselkäyttöisiä merssuja, pirkkamerssuja ja munuaisia:
YHT 120kpl
Audi 1kpl
BMW 0kpl
MB 119kpl
Nyt joku tietenkin kirjoittaa että bemarilta ei tullut dieseliä ennenkuin -83 No, sen ikäisiä yli 600tkm merssuja on vain 112kpl liikenteessä.
Ylläoleva ihan vaan spekulointia kestävyydestä. Nyt jos puhutaan yli 600tkm ajetuista CDi koneisista niin niitä ei ole kuin 18kpl Jos otetaan M47 ja M57 koneiset ja pudotetaan kilsat 450tkm:iin niin saadaankin jo kokonaiset 13kpl eli ei paha.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuon vertahan noita löytyy jo melkein pelkästä tuttavapiiristä Nää vissii paranee vanhetessaan niin ettei kukaa halua myydä ku ei itsekkään ole tarvinut tuolle melkein 600tkm veivatulle väykylle tehdä oikeasti muuta ku tankata ja vaihdella polttimoita tässä 3 vuoden aikana, niin tylsä auto että pitää vissii kohta hommata laadukasta KE-Jet-tekniikkaa sisältävä auto että saa ees vähä p_skaa kynsien alleXUX63 kirjoitti:Nyt jos puhutaan yli 600tkm ajetuista CDi koneisista niin niitä ei ole kuin 18kpl
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tuokin on varmaan yksi syy, onhan mersu niin paljon kalliimpi käytettynä mutta uutena nuita muita saa samaan hintaanVon kempf kirjoitti:Tai sitten se mersu mies on laittanut kaikki rahansa kiinni siihen mersuunsa
ja on täten pakotettu ajamaan hautaan asti sillä mersullaan koska varaa ei ole vaihtaa .
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu mersun omistajana on ikuisella laihdutuskuurilla. Toisaalta laihtuu jo pelkästään siitä stressistä mitä jatkuva remonttien pelko aiheuttaa, ja rahaakaan ei juuri ole safkaan kun pitää alinomaan Veholle kantaa vähät roponsa.
No, oikeasti, jos katselee nyt väykyn puolen vuoden ylläpitokuluja niin oikeastaan voi sanoa että aika vähin kuluin on menty. Kyseessä sentään ties kuinka paljon rullattu ja 10v vanha väyväy. Koputetaan ruosteista peltiä kuitenkin...
No, oikeasti, jos katselee nyt väykyn puolen vuoden ylläpitokuluja niin oikeastaan voi sanoa että aika vähin kuluin on menty. Kyseessä sentään ties kuinka paljon rullattu ja 10v vanha väyväy. Koputetaan ruosteista peltiä kuitenkin...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Hyvin rahat riitti baijerilaisen kanssa vaikka paranoidisesti pitikin puuttua joka hommaan mikä vähänkin häirihti. Samalla tapaa uskoisin ettei mersunkaan kanssa tulisi vararikkoa.
Mitä tulee hv/suorituskyky vertailuun mersun ja bmw välillä niin alkupään CDI:t otti turpaansa esim, M57 koneiselta vain oikeastaan sen takia että kierrosalue oli jätetty kapeammaksi. Nyt pi.. pie... pizzasuutinten aikaan on tietenkin puntit tasottunu ja mersun koneetkin vetää pidemmälle kuin ennen. Ei bemarilla mitään hirmuhevosia ole kuin x35d(tai uudelleennimettynä 40d), eikä niillä kuuhun mennä siltikään. Audista en sitten kommentoikkaan mitään kun ei ole mitään kokemuksia(muutamaa jätettyä päättyvän kaistan kiilaajaa lukuunottamatta.)
Mitä tulee hv/suorituskyky vertailuun mersun ja bmw välillä niin alkupään CDI:t otti turpaansa esim, M57 koneiselta vain oikeastaan sen takia että kierrosalue oli jätetty kapeammaksi. Nyt pi.. pie... pizzasuutinten aikaan on tietenkin puntit tasottunu ja mersun koneetkin vetää pidemmälle kuin ennen. Ei bemarilla mitään hirmuhevosia ole kuin x35d(tai uudelleennimettynä 40d), eikä niillä kuuhun mennä siltikään. Audista en sitten kommentoikkaan mitään kun ei ole mitään kokemuksia(muutamaa jätettyä päättyvän kaistan kiilaajaa lukuunottamatta.)
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Baijerissa lähestytään jo 400hv:n lukemaa, joka 80-luvulla olisi herättänyt ihailua kuorma-autonkin teholukemana.Mulqvist kirjoitti:Hyvin rahat riitti baijerilaisen kanssa vaikka paranoidisesti pitikin puuttua joka hommaan mikä vähänkin häirihti. Samalla tapaa uskoisin ettei mersunkaan kanssa tulisi vararikkoa.
Mitä tulee hv/suorituskyky vertailuun mersun ja bmw välillä niin alkupään CDI:t otti turpaansa esim, M57 koneiselta vain oikeastaan sen takia että kierrosalue oli jätetty kapeammaksi. Nyt pi.. pie... pizzasuutinten aikaan on tietenkin puntit tasottunu ja mersun koneetkin vetää pidemmälle kuin ennen. Ei bemarilla mitään hirmuhevosia ole kuin x35d(tai uudelleennimettynä 40d), eikä niillä kuuhun mennä siltikään. Audista en sitten kommentoikkaan mitään kun ei ole mitään kokemuksia(muutamaa jätettyä päättyvän kaistan kiilaajaa lukuunottamatta.)
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... uperdiesel
Kauan odotettu Jaguar XF wagon taasen riisuu toivottavasti peräpeitteensä
kesäksi:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... oulukortti
Daimler päätti jo kiskaista johdon Maybachin hengityskoneeesta, Vw sen sijaan pakkomielteisesti kehittää uutta Phaetonia, vaikkei nykyinenkään ole ollut mikään menestys:
http://www.autospies.com/news/First-Loo ... her-68141/
http://www.autospies.com/news/First-Loo ... her-68141/
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuossa on juuri se jutun pointti. En minä ainakaan väitä BMW:n tai Audin moottoreita p*skoiksi tai ylivoimaisesti parhaiksi, mutta kilometrit ajetaan kuitenkin mersuilla. Tuo sama mikä näkyy Nettiautossa, näkyy myös katsastuksessa kirjattavissa ajomäärissä. Niistä katsottuna mersun kilometrit kertyy niin, että BMW jää jälkeen n. 33% ja Audi 50%.XUX63 kirjoitti:Kyllähän se tosiasia on kuitenkin että ne eniten rullatut taksit ja muut löytyy kuitenkin prosentuaalisesti useimmiten mersuista
Nettiauton mukaan myynnissä yli 600tkm ajettuja dieselkäyttöisiä merssuja, pirkkamerssuja ja munuaisia:
YHT 120kpl
Audi 1kpl
BMW 0kpl
MB 119kpl
Nyt joku tietenkin kirjoittaa että bemarilta ei tullut dieseliä ennenkuin -83 No, sen ikäisiä yli 600tkm merssuja on vain 112kpl liikenteessä.
Ylläoleva ihan vaan spekulointia kestävyydestä. Nyt jos puhutaan yli 600tkm ajetuista CDi koneisista niin niitä ei ole kuin 18kpl Jos otetaan M47 ja M57 koneiset ja pudotetaan kilsat 450tkm:iin niin saadaankin jo kokonaiset 13kpl eli ei paha.
Syystä tai toisesta, enemmän ajavat eivät valitse BMW:tä tai Audia. Oli sitten paperilla kuinka hienot ominaisuudet tahansa.
Riisirakettien paluu lienee alkanut. Toyotan ja Subarun yhteistyön tuloksena on syntynyt seuraaja Celicalle, Toyota GT 86.
Varsin mielenkiintoinen laite. Vetää sieltä mistä auton kuuluukin, ajettavuus lienee lienee ok, näyttää siltä miltä kuuluukin, eikä hintakaan päätä huimaa. Hupia koko rahalla?
Varsin mielenkiintoinen laite. Vetää sieltä mistä auton kuuluukin, ajettavuus lienee lienee ok, näyttää siltä miltä kuuluukin, eikä hintakaan päätä huimaa. Hupia koko rahalla?
BMW 318d -09
Lada suunnittelee uutta Euroopan valloitusta Grantalla:
http://www.carsuk.net/2012-lada-granta- ... to-the-uk/
-Milloinkohan merkki palaa Suomeen
Vuosimallin 2013 Ford Mustang on helppo tunnistaa
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... -tunnistaa
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... -tunnistaa
Itsellä pisti jutussä lähinnä tämä silmää:
btw. huonompaa suuntaa tuo Musse menossa ainaki ahterin osalta edeltäjäänsä verrattuna vaikka muuten onkin maukas...
Onkos tuo logo muka jonkun finskin käsialaa ku en ainakaa itse löytäny tälle väitteelle perusteita mistään pikaisella etsinnällä?TM kirjoitti:Ford Mustang ei ole vielä yhtä vanha, mutta vuonna 1964 esitellyn automallin suomalaissuunnittelijan kehittämä mallimerkintää kuvaava hevonen on noussut hyvin tunnetuksi.
btw. huonompaa suuntaa tuo Musse menossa ainaki ahterin osalta edeltäjäänsä verrattuna vaikka muuten onkin maukas...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11