Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)
Joo, ei ole kunnon vatuloinnista tietoakaandealer kirjoitti:Joku muu siellä nyt XUXin tunnuksilla kirjoittelee...
Käytiin naapurin kanssa pärtsäileen kylillä ja motarilla pikkulenkurat ilman bensaa:
Liian kaukaa yrittänyt etsiä koeajolle autoa kun löytyi tuosta 150m päästä. Se on vaan yleensä tallissa ja ei aja tästä ohi vaan ajelee toista reittiä. No tänään se seisoi ulkoruokinnassa ja minä iskin kimppuun ku sika limppuun
Naapurilla 4 desiä isompi keskikulutus kuin Martilla. Viimeisen kympin keskikulutus oli tasan 2 litraa. Rengasmelu oli isohko ainakin merssuun tottuneelle. Muuten varsin ok ajettava. Pikkuinen auto mutta massa taitaa vakauttaa aikalailla. Lätkäkassi ja säbäkassi meni heittämällä eli sekin osasto riittävä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mitä maksanee hybriitisähköauton pito lämpimänä talvella? Jos se lämpiää sähköllä, on latausväli tuiki tihiä. Jos taas moottorilla tai weballa, kuluu riisseliä tai pensaa vanahaan malliin.dealer kirjoitti:Noin 60 senttiä ja yli 35 kilometriä, ja vielä pääsee melkein takaisin ennen kuin tarvitsee ladata tai ajaa bensalla
Tuolla rahalla ei saa dieselin kuin talvella webastolla lämpimäksi, eli 0 km
Vähän niinkö kielletään hehkulamput suorasähkölämmitteisissäkin taloissa, mitä se edesauttaa? Kulutetaan sama sähkö pattereissa tai työnnetään takasta, alta sytytettynä, niitä v*ttumaisia pienhitusia joihin kuolee torakat ja rotatkin. Dinosaurukset jo aikonaan niihin tukehtu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
No joo, kusetusta ja perseestä Oma käytös on todnäk niin, että killautan kakesta auton lämpimäksi tahi kylymäksi verkkovirralla ja sitten jos sitä tarvihtee tasailla niin agrikaatti tahkuaa siihen vonkua. Jostain edeltä löydät kokemuksia näissä Oulun olosuhteissa. Perseestä vai onkoEasy Rider kirjoitti:Mitä maksanee hybriitisähköauton pito lämpimänä talvella? Jos se lämpiää sähköllä, on latausväli tuiki tihiä. Jos taas moottorilla tai weballa, kuluu riisseliä tai pensaa vanahaan malliin.dealer kirjoitti:Noin 60 senttiä ja yli 35 kilometriä, ja vielä pääsee melkein takaisin ennen kuin tarvitsee ladata tai ajaa bensalla
Tuolla rahalla ei saa dieselin kuin talvella webastolla lämpimäksi, eli 0 km
Vähän niinkö kielletään hehkulamput suorasähkölämmitteisissäkin taloissa, mitä se edesauttaa? Kulutetaan sama sähkö pattereissa tai työnnetään takasta, alta sytytettynä, niitä v*ttumaisia pienhitusia joihin kuolee torakat ja rotatkin. Dinosaurukset jo aikonaan niihin tukehtu.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pallosalaman energianäyttö vaikuttaa asialliselta, kulutus hyvin uskottava reilu 15 kWh / 100 km. Koska tuommoista menään noutamaan?
Tuollaisella pärräilisi työmatkat eessuntaas hyvinkin polttomoottoria käynnistämättä, joten kiinnostaa kovasti. Tästä tulee velvoite seurata kulutusta tarkasti ja raportoida havainnoista. Olethan jo huomannut, että Spritmonitorissa voi kirjata lataushybridin kulutuksen sekä sähkön että bensiinin osalta.
@Easy Rider: seuraavan kerran kun vaihdat Omegan kennoa Kellossa, niin ilmoita etukäteen vaikka sattuisi tuommoinen Oulun seudulla lauhempikin päivä. Laitetaan Omega talliin ja lämmöt päälle, tulee mukavampi asentaa.
Tuollaisella pärräilisi työmatkat eessuntaas hyvinkin polttomoottoria käynnistämättä, joten kiinnostaa kovasti. Tästä tulee velvoite seurata kulutusta tarkasti ja raportoida havainnoista. Olethan jo huomannut, että Spritmonitorissa voi kirjata lataushybridin kulutuksen sekä sähkön että bensiinin osalta.
@Easy Rider: seuraavan kerran kun vaihdat Omegan kennoa Kellossa, niin ilmoita etukäteen vaikka sattuisi tuommoinen Oulun seudulla lauhempikin päivä. Laitetaan Omega talliin ja lämmöt päälle, tulee mukavampi asentaa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tapsa vinkkas niin edullisesta rekkakyydistä etten taidakaan ajella itse tuota Suomeen vaan se ois tulossa ens viikolla isommassa kyydissä. Kyllä tässä meinaa vähän jännittää jo. Elämme jännän äärellä, erittäin jännän. Taitaa olla jopa jännempi jännä740 GLE kirjoitti:Pallosalaman energianäyttö vaikuttaa asialliselta, kulutus hyvin uskottava reilu 15 kWh / 100 km. Koska tuommoista menään noutamaan?
Tuollaisella pärräilisi työmatkat eessuntaas hyvinkin polttomoottoria käynnistämättä, joten kiinnostaa kovasti. Tästä tulee velvoite seurata kulutusta tarkasti ja raportoida havainnoista. Olethan jo huomannut, että Spritmonitorissa voi kirjata lataushybridin kulutuksen sekä sähkön että bensiinin osalta.
Pitää varmaan alkaa asenteleen tuo Fortumilta tilaamani mittahärpäke niin saadaan dataa talteen ja päivitteleen spritmonitoriin eli joo, olen huomannut
Tuleeko tuo auton vai talon puolelle? Vissiin auton päähän? Jos on useampia latauspaikkoja, niin muuten ei taitaisi antaa luotettavia lukemia.XUX63 kirjoitti:Pitää varmaan alkaa asenteleen tuo Fortumilta tilaamani mittahärpäke niin saadaan dataa talteen ja päivitteleen spritmonitoriin eli joo, olen huomannut
Tuommoisellahan saataisiin myös valtiolle verot sähköauton käytöstä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
On kyllä tosi mielenkiintoinen tämä aihe juu.
Lueskelin Nettiautoa ja sieltä käyttäjien kertomaa:
Lueskelin Nettiautoa ja sieltä käyttäjien kertomaa:
Olen ajellut autolla nyt Suomessa hieman yli 6500km, bensaa on kulunut 49,7 litraa. Noin 0,75l/100km keskikulutus. Parhaimmillaan olen yhdellä latauksella päässyt 86 kilometriä. Motarilla Helsinki-Tampere välin pääsee 3,4 litran keskikulutuksella kun pysähdyin Hämeenlinnassa lataamaan kauppakäynnin ajaksi (noin kolme varttia).
Sähköautoon siirtymisen jälkeen ei bensavehkeisiin ole paluuta.
Auto on rekisteröity Helsingin vähäpäästöisten ajoneuvojen rekisteriin, jolloin pysäköinti Helsingissä ja monessa muussa kaupungissa puoleen hintaan
Muutaman viikon takainen ajo, jossa ajoin akut lähes tyhjäksi tuotti matkaa 63km, jolloin akuissa oli vielä kantamaa jäljellä 10km (kantama yhteensä yhdellä latauksella siis 73 km).
wiimax.fi
Sitä varten on nyt pihassa ruosteen raiskaama rintteridealer kirjoitti:SJ410:lla saa sentään vetää 1740 kg jarrullista yks kunnon vetoauto pitää pihassa olla
Tuo härpäke on lötköttänyt hyllyssä jo tovin. Ihmettelin keväällä myyntipuheita kun kaveri väitti että se pystyy seuraamaan dotsikohtaisesti mutta kilinpillit. Just kytkin sen ja eihän tuolla pysty seuraamaan kuin kokonaiskulutusta No, niin minä kyllä epäilinkin.Roisto kirjoitti:Tuleeko tuo auton vai talon puolelle? Vissiin auton päähän? Jos on useampia latauspaikkoja, niin muuten ei taitaisi antaa luotettavia lukemia.
Tuommoisellahan saataisiin myös valtiolle verot sähköauton käytöstä.
Pitää hommata älyrasia jos semmoisen ulkokäyttöön löytää
dealer kirjoitti:On kyllä tosi mielenkiintoinen tämä aihe juu.
Lueskelin Nettiautoa ja sieltä käyttäjien kertomaa:Auto on rekisteröity Helsingin vähäpäästöisten ajoneuvojen rekisteriin, jolloin pysäköinti Helsingissä ja monessa muussa kaupungissa puoleen hintaan
Kastellin treeneihin mentäessä säästyy muutaman sadan metrin kävelymatkalta kun tuolla saa parkkeerata likimmäksi ovia. Eihän tuo poikasta haittaa tuo kävely mutta tämmöselle mätisäkille tuo on iso etu
Ja Valakeassa käyvessä saapi imasta akun ilimaseksi täyteen hissin oven vieressä...XUX63 kirjoitti:Kastellin treeneihin mentäessä säästyy muutaman sadan metrin kävelymatkalta kun tuolla saa parkkeerata likimmäksi ovia. Eihän tuo poikasta haittaa tuo kävely mutta tämmöselle mätisäkille tuo on iso etu
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Voipi olla ettei kolomatta mätää Omenaa tule, mutta Roger that, pidetään mielessä. Reilusti toistakymmentä vuotta tulee tuosta pakkasremontista, kerran sen jälkeen mokomanlaiseen lotjaan erehtyny kun iliman sai.740 GLE kirjoitti: @Easy Rider: seuraavan kerran kun vaihdat Omegan kennoa Kellossa, niin ilmoita etukäteen vaikka sattuisi tuommoinen Oulun seudulla lauhempikin päivä. Laitetaan Omega talliin ja lämmöt päälle, tulee mukavampi asentaa.
Niillä kyllä pääs epäuskottavan pienillä höyryillä matka-ajussa, ja mukavia rassia oli työntää menemään talavella kun lukkoperät ja pitkä akseliväli.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jeh. Loistopelejä, jonseivät olisi olleet niin läpilahoja jo varhaisiällään. Sitä OHC-kasitappia ei tapa rutto eikä nälkävuodet, ydinsodankin jälestä semmonen pörisee jossain orpona parkkipaikalla.XUX63 kirjoitti:Melko kovalla rosentilla tais olla vielä se lukko Ei tarvihe kun pikkusen pintakaasua tyrkätä ympyrässäkään kun mennään jo täyttä myyryäEasy Rider kirjoitti:ja mukavia rassia oli työntää menemään talavella kun lukkoperät ja pitkä akseliväli.
Samaan hengenvetoon todettava ettei se silti ollut kuin hanska hyppysissä, verraten viilattuun B-Asconaan, jossa hyvä Bilsun alusta ja sopiva rengastus. Jouset, vakaajat ja jarrut balanssissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Iisi jatka vaan samaan malliin...oot näköjään ainoo joka vähän herätti tota, me muut ollaan aika huolissaan. Oisko siellä oulussa kettään jolla vähänkään tehokkaampi ST niin väkisin rattiin ja jos sillä laukeis tää traumaEasy Rider kirjoitti:No näinpä. Joko nää uskot ettei näistä nykysistä sähköhärveleistä oo ihan mihinkään..?
Yks hetki mies värkkää kolomisatasta ST-dieseliä mieluisakseen, ja jo kohta haikailoo sähävömopetia alle.
Onko sulla määräilevä akka vai mikä risoo?
® Mesen linttaklubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Niin oli uutta joo, kuitenkin Oulun Energiakin selvästi kertoo että 2,7937 senttiä / kWh menee veroa 3,31 sentin siirtohinnan lisäksi. Pääsisipä tuosta itsekin eroonXUX63 kirjoitti:Perkules Tuo oli uutta että minnoon verovappaa immeinendealer kirjoitti:Ei koskisi XUXia, eihän se maksa sähköstäänkään veroa kuten me muut
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mikä hiton "siirto"? Jossain piirissä on jännite se on siinä eikä se mihinkään siirry, paitsi häviöinä taivaalle. Esim. pa5kansiirtomaksu on just mitä nimi pitää sisällään, mutta mikä ..tun sähkön siirto? Pitäskin vaatia kantamaan pattereita ovelle, kun siitä joutuu kerran maksamaan. Oispa kaukosäädin kerranni tikissään. Verkonhoitomaksu tms. menis jo jakeluun.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
H*vetin H*vetti Se pompsahti koeajon kulutus 44 sentistä kuuteenkymmeneen senttiin Tekee sataselle jo euro seitkytkaks
Voi tiilerisetä minkä teit kun kerroit autuaan tietämättömälle. Minä en oo laskua sen tarkemmin katsonut koskaan, maksanut sen vaan kiltisti mitä pankkiohjelma on pyytänyt. Sähkölaskua tulee kyllä tarkkailtua ja itseasiassa jo etukäteenkin webbisovelluksen kautta. Sähkövero, vero, prkl!
Voi tiilerisetä minkä teit kun kerroit autuaan tietämättömälle. Minä en oo laskua sen tarkemmin katsonut koskaan, maksanut sen vaan kiltisti mitä pankkiohjelma on pyytänyt. Sähkölaskua tulee kyllä tarkkailtua ja itseasiassa jo etukäteenkin webbisovelluksen kautta. Sähkövero, vero, prkl!