Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ei missään lähiseudulla ole moista myynnissä? R-Gear voisi käydä polkaisemassa... :wink:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Ei missään lähiseudulla ole moista myynnissä? R-Gear voisi käydä polkaisemassa... :wink:
Ei ole valitettavasti. Tampesterin seutu on miinoittanut chattiauton mutta täällä kulmin ei ensimmäistäkään. Tämän hetken tiedoin tiistaina lentoon.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Tämän hetken tiedoin tiistaina lentoon.
Jaa'a, vai on ostohousut löytyneet. :D Mansesteriinko vai keskemmäs Eurooppaa?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joku muu siellä nyt XUXin tunnuksilla kirjoittelee, vain noin kaksi viikkoa kirjoittelua tänne :kuume: ja lopullinen ostopäätös tehty :deku2:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Joku muu siellä nyt XUXin tunnuksilla kirjoittelee...
Joo, ei ole kunnon vatuloinnista tietoakaan :eec:

Käytiin naapurin kanssa pärtsäileen kylillä ja motarilla pikkulenkurat ilman bensaa:

Kuva

Liian kaukaa yrittänyt etsiä koeajolle autoa kun löytyi tuosta 150m päästä. Se on vaan yleensä tallissa ja ei aja tästä ohi vaan ajelee toista reittiä. No tänään se seisoi ulkoruokinnassa ja minä iskin kimppuun ku sika limppuun :lol:

Naapurilla 4 desiä isompi keskikulutus kuin Martilla. Viimeisen kympin keskikulutus oli tasan 2 litraa. Rengasmelu oli isohko ainakin merssuun tottuneelle. Muuten varsin ok ajettava. Pikkuinen auto mutta massa taitaa vakauttaa aikalailla. Lätkäkassi ja säbäkassi meni heittämällä eli sekin osasto riittävä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla on sama näyttö, usiammassakin piilissä.

Kuva

Näyttää notta syöpikö vehe enempi ku tienaa. Vai pittääkö panna patteri välistä lattuuseen ja tehä vehkeestä silleesti niinku plug in hybridi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noin 60 senttiä ja yli 35 kilometriä, ja vielä pääsee melkein takaisin ennen kuin tarvitsee ladata tai ajaa bensalla :idea:
Tuolla rahalla ei saa dieselin kuin talvella webastolla lämpimäksi, eli 0 km :(
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

dealer kirjoitti:Noin 60 senttiä ja yli 35 kilometriä, ja vielä pääsee melkein takaisin ennen kuin tarvitsee ladata tai ajaa bensalla :idea:
Tuolla rahalla ei saa dieselin kuin talvella webastolla lämpimäksi, eli 0 km :(
Mitä maksanee hybriitisähköauton pito lämpimänä talvella? :? Jos se lämpiää sähköllä, on latausväli tuiki tihiä. Jos taas moottorilla tai weballa, kuluu riisseliä tai pensaa vanahaan malliin.

Vähän niinkö kielletään hehkulamput suorasähkölämmitteisissäkin taloissa, mitä se edesauttaa? Kulutetaan sama sähkö pattereissa tai työnnetään takasta, alta sytytettynä, niitä v*ttumaisia pienhitusia joihin kuolee torakat ja rotatkin. Dinosaurukset jo aikonaan niihin tukehtu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Easy Rider kirjoitti:
dealer kirjoitti:Noin 60 senttiä ja yli 35 kilometriä, ja vielä pääsee melkein takaisin ennen kuin tarvitsee ladata tai ajaa bensalla :idea:
Tuolla rahalla ei saa dieselin kuin talvella webastolla lämpimäksi, eli 0 km :(
Mitä maksanee hybriitisähköauton pito lämpimänä talvella? :? Jos se lämpiää sähköllä, on latausväli tuiki tihiä. Jos taas moottorilla tai weballa, kuluu riisseliä tai pensaa vanahaan malliin.

Vähän niinkö kielletään hehkulamput suorasähkölämmitteisissäkin taloissa, mitä se edesauttaa? Kulutetaan sama sähkö pattereissa tai työnnetään takasta, alta sytytettynä, niitä v*ttumaisia pienhitusia joihin kuolee torakat ja rotatkin. Dinosaurukset jo aikonaan niihin tukehtu.
No joo, kusetusta ja perseestä :lol: Oma käytös on todnäk niin, että killautan kakesta auton lämpimäksi tahi kylymäksi verkkovirralla ja sitten jos sitä tarvihtee tasailla niin agrikaatti tahkuaa siihen vonkua. Jostain edeltä löydät kokemuksia näissä Oulun olosuhteissa. Perseestä vai onko :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tottakai, kun ei tuu ääntä ja savua, eikä mene lientä. :lol:

Ja Oulun olosuhteet on prc:stä, ainakin jos vaihtaa näpit kohomeessa Omegan lämppärikennua Kellon hajottamon pihasa ja pakkasta on pitkälti kolomattakytä raatia. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Pallosalaman energianäyttö vaikuttaa asialliselta, kulutus hyvin uskottava reilu 15 kWh / 100 km. Koska tuommoista menään noutamaan?

Tuollaisella pärräilisi työmatkat eessuntaas hyvinkin polttomoottoria käynnistämättä, joten kiinnostaa kovasti. Tästä tulee velvoite seurata kulutusta tarkasti ja raportoida havainnoista. Olethan jo huomannut, että Spritmonitorissa voi kirjata lataushybridin kulutuksen sekä sähkön että bensiinin osalta.

@Easy Rider: seuraavan kerran kun vaihdat Omegan kennoa Kellossa, niin ilmoita etukäteen vaikka sattuisi tuommoinen Oulun seudulla lauhempikin päivä. Laitetaan Omega talliin ja lämmöt päälle, tulee mukavampi asentaa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

740 GLE kirjoitti:Pallosalaman energianäyttö vaikuttaa asialliselta, kulutus hyvin uskottava reilu 15 kWh / 100 km. Koska tuommoista menään noutamaan?

Tuollaisella pärräilisi työmatkat eessuntaas hyvinkin polttomoottoria käynnistämättä, joten kiinnostaa kovasti. Tästä tulee velvoite seurata kulutusta tarkasti ja raportoida havainnoista. Olethan jo huomannut, että Spritmonitorissa voi kirjata lataushybridin kulutuksen sekä sähkön että bensiinin osalta.
Tapsa vinkkas niin edullisesta rekkakyydistä etten taidakaan ajella itse tuota Suomeen vaan se ois tulossa ens viikolla isommassa kyydissä. Kyllä tässä meinaa vähän jännittää jo. Elämme jännän äärellä, erittäin jännän. Taitaa olla jopa jännempi jännä :lol:

Pitää varmaan alkaa asenteleen tuo Fortumilta tilaamani mittahärpäke niin saadaan dataa talteen ja päivitteleen spritmonitoriin eli joo, olen huomannut :)

Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Pitää varmaan alkaa asenteleen tuo Fortumilta tilaamani mittahärpäke niin saadaan dataa talteen ja päivitteleen spritmonitoriin eli joo, olen huomannut :)
Tuleeko tuo auton vai talon puolelle? Vissiin auton päähän? Jos on useampia latauspaikkoja, niin muuten ei taitaisi antaa luotettavia lukemia.

Tuommoisellahan saataisiin myös valtiolle verot sähköauton käytöstä. :idea:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On kyllä tosi mielenkiintoinen tämä aihe juu.

Lueskelin Nettiautoa ja sieltä käyttäjien kertomaa:
Olen ajellut autolla nyt Suomessa hieman yli 6500km, bensaa on kulunut 49,7 litraa. Noin 0,75l/100km keskikulutus. Parhaimmillaan olen yhdellä latauksella päässyt 86 kilometriä. Motarilla Helsinki-Tampere välin pääsee 3,4 litran keskikulutuksella kun pysähdyin Hämeenlinnassa lataamaan kauppakäynnin ajaksi (noin kolme varttia).

Sähköautoon siirtymisen jälkeen ei bensavehkeisiin ole paluuta.
Auto on rekisteröity Helsingin vähäpäästöisten ajoneuvojen rekisteriin, jolloin pysäköinti Helsingissä ja monessa muussa kaupungissa puoleen hintaan
Muutaman viikon takainen ajo, jossa ajoin akut lähes tyhjäksi tuotti matkaa 63km, jolloin akuissa oli vielä kantamaa jäljellä 10km (kantama yhteensä yhdellä latauksella siis 73 km).
wiimax.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:SJ410:lla saa sentään vetää 1740 kg jarrullista 8) yks kunnon vetoauto pitää pihassa olla :pappa:
Sitä varten on nyt pihassa ruosteen raiskaama rintteri :lol:
Roisto kirjoitti:Tuleeko tuo auton vai talon puolelle? Vissiin auton päähän? Jos on useampia latauspaikkoja, niin muuten ei taitaisi antaa luotettavia lukemia.

Tuommoisellahan saataisiin myös valtiolle verot sähköauton käytöstä. :idea:
Tuo härpäke on lötköttänyt hyllyssä jo tovin. Ihmettelin keväällä myyntipuheita kun kaveri väitti että se pystyy seuraamaan dotsikohtaisesti mutta kilinpillit. Just kytkin sen ja eihän tuolla pysty seuraamaan kuin kokonaiskulutusta :evil: No, niin minä kyllä epäilinkin.

Pitää hommata älyrasia jos semmoisen ulkokäyttöön löytää :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:On kyllä tosi mielenkiintoinen tämä aihe juu.

Lueskelin Nettiautoa ja sieltä käyttäjien kertomaa:
Auto on rekisteröity Helsingin vähäpäästöisten ajoneuvojen rekisteriin, jolloin pysäköinti Helsingissä ja monessa muussa kaupungissa puoleen hintaan

Kastellin treeneihin mentäessä säästyy muutaman sadan metrin kävelymatkalta kun tuolla saa parkkeerata likimmäksi ovia. Eihän tuo poikasta haittaa tuo kävely mutta tämmöselle mätisäkille tuo on iso etu :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Kastellin treeneihin mentäessä säästyy muutaman sadan metrin kävelymatkalta kun tuolla saa parkkeerata likimmäksi ovia. Eihän tuo poikasta haittaa tuo kävely mutta tämmöselle mätisäkille tuo on iso etu :lol:
Ja Valakeassa käyvessä saapi imasta akun ilimaseksi täyteen hissin oven vieressä...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Roisto kirjoitti:Tuommoisellahan saataisiin myös valtiolle verot sähköauton käytöstä.
Ei koskisi XUXia, eihän se maksa sähköstäänkään veroa kuten me muut :no:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

740 GLE kirjoitti: @Easy Rider: seuraavan kerran kun vaihdat Omegan kennoa Kellossa, niin ilmoita etukäteen vaikka sattuisi tuommoinen Oulun seudulla lauhempikin päivä. Laitetaan Omega talliin ja lämmöt päälle, tulee mukavampi asentaa.
Voipi olla ettei kolomatta mätää Omenaa tule, mutta Roger that, pidetään mielessä. :D Reilusti toistakymmentä vuotta tulee tuosta pakkasremontista, kerran sen jälkeen mokomanlaiseen lotjaan erehtyny kun iliman sai.

Niillä kyllä pääs epäuskottavan pienillä höyryillä matka-ajussa, ja mukavia rassia oli työntää menemään talavella kun lukkoperät ja pitkä akseliväli.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Ei koskisi XUXia, eihän se maksa sähköstäänkään veroa kuten me muut :no:
Perkules :lol: Tuo oli uutta että minnoon verovappaa immeinen :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Easy Rider kirjoitti:ja mukavia rassia oli työntää menemään talavella kun lukkoperät ja pitkä akseliväli.
Melko kovalla rosentilla tais olla vielä se lukko :roll: Ei tarvihe kun pikkusen pintakaasua tyrkätä ympyrässäkään kun mennään jo täyttä myyryä :kuski:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

XUX63 kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:ja mukavia rassia oli työntää menemään talavella kun lukkoperät ja pitkä akseliväli.
Melko kovalla rosentilla tais olla vielä se lukko :roll: Ei tarvihe kun pikkusen pintakaasua tyrkätä ympyrässäkään kun mennään jo täyttä myyryä :kuski:
Jeh. :kuski: Loistopelejä, jonseivät olisi olleet niin läpilahoja jo varhaisiällään. Sitä OHC-kasitappia ei tapa rutto eikä nälkävuodet, ydinsodankin jälestä semmonen pörisee jossain orpona parkkipaikalla. :D

Samaan hengenvetoon todettava ettei se silti ollut kuin hanska hyppysissä, verraten viilattuun B-Asconaan, jossa hyvä Bilsun alusta ja sopiva rengastus. Jouset, vakaajat ja jarrut balanssissa. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Easy Rider kirjoitti:Samaan hengenvetoon todettava ettei se silti ollut kuin hanska hyppysissä, verraten viilattuun B-Asconaan, jossa hyvä Bilsun alusta ja sopiva rengastus. Jouset, vakaajat ja jarrut balanssissa. :?
Tai Esco kunnon tolpilla, renkailla, jarruilla ja BDA:lla 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No näinpä. Joko nää uskot ettei näistä nykysistä sähköhärveleistä oo ihan mihinkään..? :D

Yks hetki mies värkkää kolomisatasta ST-dieseliä mieluisakseen, ja jo kohta haikailoo sähävömopetia alle.

Onko sulla määräilevä akka vai mikä risoo? :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Easy Rider kirjoitti:No näinpä. Joko nää uskot ettei näistä nykysistä sähköhärveleistä oo ihan mihinkään..? :D

Yks hetki mies värkkää kolomisatasta ST-dieseliä mieluisakseen, ja jo kohta haikailoo sähävömopetia alle.

Onko sulla määräilevä akka vai mikä risoo? :lol:
Iisi jatka vaan samaan malliin...oot näköjään ainoo joka vähän herätti tota, me muut ollaan aika huolissaan. Oisko siellä oulussa kettään jolla vähänkään tehokkaampi ST niin väkisin rattiin ja jos sillä laukeis tää trauma :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei se maha laueta kun kantapiän kautta. :o
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

XUX63 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei koskisi XUXia, eihän se maksa sähköstäänkään veroa kuten me muut :no:
Perkules :lol: Tuo oli uutta että minnoon verovappaa immeinen :lol:
Niin oli uutta joo, kuitenkin Oulun Energiakin selvästi kertoo että 2,7937 senttiä / kWh menee veroa 3,31 sentin siirtohinnan lisäksi. Pääsisipä tuosta itsekin eroon :(
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mikä hiton "siirto"? :ttu: Jossain piirissä on jännite se on siinä eikä se mihinkään siirry, paitsi häviöinä taivaalle. Esim. pa5kansiirtomaksu on just mitä nimi pitää sisällään, mutta mikä ..tun sähkön siirto? Pitäskin vaatia kantamaan pattereita ovelle, kun siitä joutuu kerran maksamaan. Oispa kaukosäädin kerranni tikissään. Verkonhoitomaksu tms. menis jo jakeluun. :? :evil:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

H*vetin H*vetti :evil: Se pompsahti koeajon kulutus 44 sentistä kuuteenkymmeneen senttiin :evil: Tekee sataselle jo euro seitkytkaks :evil: :evil: :evil:
Voi tiilerisetä minkä teit kun kerroit autuaan tietämättömälle. Minä en oo laskua sen tarkemmin katsonut koskaan, maksanut sen vaan kiltisti mitä pankkiohjelma on pyytänyt. Sähkölaskua tulee kyllä tarkkailtua ja itseasiassa jo etukäteenkin webbisovelluksen kautta. Sähkövero, vero, prkl! :evil: :evil: :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, ei siinä ole kuin 25% eroa 8) mutta jos verotta vertaa niin polttoaineesta myös vero pois laskuista :twisted:
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”