Ostin kuplan! Uusia kuvia! Talviteloilla, kytkintä, kaasaria

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kaasaria säädelty, vielä pitää säätää tuota tyhjäkäyntiä alemmaksi kun on noussut paikkojen asettuessa. Kiva tolla on ajella!
^Hyvä aihio tuo!
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Milläs ne valssit saatas sulle? Nouakko?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Voisin noutaa ne, kipasen vaikka loppuviikosta! Tänään katos kipinä kuppelista ja jäin sitte vaimon hinattavaksi. Tais mennä puola rikki. Mukavaa oli kruisailla siihen asti :D
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

tai konkka ota malli mukaa kun meet kauppaan niit oli 100 vaihtoehtoo
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Joo, kiitos vinkistä! Rupes jo toimimaan aika kivasti. Tuleeko tonne puolalle kokoajan +12V vai onko tossa joku puolan säästöjärjestelmä?
Kaasuvaijeri oli eilen löysällä ja sen kiristäminen toi kivasti vastaavuutta lisää! Römröööm! 8)
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3629
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Sami R kirjoitti:Joo, kiitos vinkistä! Rupes jo toimimaan aika kivasti. Tuleeko tonne puolalle kokoajan +12V vai onko tossa joku puolan säästöjärjestelmä?
Virtalukon kautta pitäisi tulla se 12V tai se mitä laturi kulloikin lykkää.
Virtalukon ja sulakerasian hapettumat toki säästävät ensiövirtaa ihan kivasti. :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jep, sulakkeet piti kaikki vaihtaa jotta sain sähköt toimimaan. Kummallista miten ehjä sulake ei päästä mitään virtaa läpi kun on tarpeeksi hapettunut! :shock: Pirun hauskasti toimii sterkat: subbarin kotelotilavuutta vähensin -8 litraa ja sain potkua lisää keski ja yläbassoille.
Pitänee tosin miettiä josko laittaisi jotain muuta kuin nykyisen umpikotelon kun jää tuo paine (ehkä 123db nyt) uupumaan. Mazdassa soi kuitenkin samalla teholla todella hifisti: mitattua ja C-korjaus kompensoituna 132Db. Torvikotelolla olisi hyötysuhde kohdillaan mutta pitäisi sisusta pistää uusiksi. Tehoahan en haluisi lisää kun virta loppuu jo nyt, mikäs on herkin 12" autosubi? Nykyinen elementti ilmoittaa 93db/W.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Rassailtu tänään, kokeiltu uudella puolalla: ei mitään. Otettu jakaja irti: ei näkyviä oireita. Vasta kun kävin jakajan kanssa Keiteleen speed shopissa niin selvisi vikakin: oli kärjet niin pinnoittuneet jollain ettei kipinä mennyt eteenpäin lainkaan vaikka niitä olin putsannut juuri paperilla. Alipainesäädinkään ei alussa penkissä toiminut, mutta laitettiin kuntoon herkistämällä. Erittäin jees, huomenna taas kuppeli ajossa :D
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei ymmärrä miksei lähde käyntiin. Kaiken katsoin, paitsi ajoituksen uudelleen kun ei ollut yleismittaria saatavilla. Akku loppui niin ei voinu enempää säätää. Hmmph! Seuraavaksi jakajan ajoitus ja sitten sytytystulpista kipinää katsoen... Öljyt tuli taas vaihdettua.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Taas toimii!
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sami R kirjoitti: oli kärjet niin pinnoittuneet jollain ettei kipinä mennyt eteenpäin lainkaan vaikka niitä olin putsannut juuri paperilla.
Silikoniöljyä? Sillä saa kipuneeraavat kontaktikärjet ja sähkömoottorien kollektorit lasitettua mykäks. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Sain kaverilta toisen jakajan testiin tohon. Säädin sitten sytkän ja kaasuvaijerin. Nyt kulkee ihan kivasti, kyllä se kunnon kipinä on poikaa!
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Taitaa kytkin luistaa, kun vaihdoissa lipsuu. Takapäässä ei tunnu kaikki olevan ihan okei kun tuo perä on niin pirun alhaalla. Onko täällä voorumilla osaavia kuplan perän säätäjiä?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Taas jäätiin tielle aamusella, tais mennä roska kaasariin, kun sain sitten lopulta tunnin päästä käyntiin kaatamalla kaasariin benssaa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Taas on säädelty, keinut, kaasari ja kytkin menee uusiks talven aikana. Penkitkin pitäisi laittaa kuntoon ja takapäätä nostaa. Muutoin jo maukas peli!
Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Komia laitos 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Kiitos, on tuossa maalipinnassa tekemistä tulevaksi talveksi. Tekniikassakin on paljon laitettavaa mutta kyllä olen todella tyytyväinen auton kulkupuoleen näin melkein vakiona. Jakajaa säätelin tossa iltasella ja kyl se vetää ihan kivasti motarinopeuksiin asti. Vois kyllä kiertää vähän enemmän, kun kolmonen loppuu 95Km/h. Keinut vaihtunee myös välitykseltään parempiin..
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ajeltu ja säädelty taas, sterkkoja lähinnä. Refleksiviritys osui kivasti kohdalleen (42Hz) mutta yhden ylipäästösuotimen (28Hz) voisi tehdä lisää ja laittaa sarjaan nykyisen kanssa toiseen piiriin ennen jakosuodinta niin saisi kompressiota pois. Kyllähän tuo 15€ SPL PRO 12" lataa aika kivasti ja pysyy erottelukin suht selkeänä, mutta vain näköjään ylipäästösuotimen kanssa. Musiikkisignaalilla pomppas debbamittari tappiin.
Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään löyty Dellorto DRLA 40 kaasutin imusarjoilla ja putsarilla. Voi olla etten ihan täksi kaudeksi saa kiinni mutta onpahan kevääksi tiedossa lisää ruutia ja parempaa käyntiä :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nyt puhutaan asiaa 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Elähän Jovi vielä rieku, toinen Tellervohan vielä uupuu. Kurkkoopa varsin tuommosen kojetilaan ellet uso; sielä on piilossa toiset kaks sylinteriä toisella puolen moottoria. :idea: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3629
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tee joku valtaisa plenumkammio jos yhdellä tuplakaasarilla meinaat ajella. Tarvii hirveesti enempi nokkaa ja ruttuja että mitään hyötyä saat tuplakaasarista. Kahdella tuplalla riittäis vähempikin viritys... :wink:

Se öljyvuoto joka pistää kytkimen liiraamaan tulee todnäk sieltä vauhtipyörästä puuttumaan jääneen o-renkaan tai tiivisteen välistä, jos se prikkaviritys on päittäislaakerilla toiminut eli ei ole alkanut kampura kolista. Älä turhaan osta uutta kytkintä ennenkuin öljyvuoto on saatu kuriin... :idea: Nimim. Useamman levyn vaihtanut... :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pieni tupla toimii kuulemma myös suht vakio koneessa, jos on liian isot kurkut niin ei toimi. Nykyinen kaasari on paska ja siinä ei ole edes ryyppyä joten uskoisin että 40 tupla skulaa paremmin. Naaperoon tulee 1.4 välitteiset keinuvivut, tutut ovat sanoneet että toimivat hyvin vakiokoneessa tuplakaasarilla ja käärmiksellä. Kampuran tiiviste on uusi. Nopeissa vaihdoissa vain kytkin lipsuttaa, en usko että uudet tiivisteet jo paskana mutta sen näkee sitten. Ei se kytkin kauhean hyväkuntoiselta näyttänyt. Kampura ei kolise ja teräksinen shimmirengas on ainakin tähän asti toiminut. Tänäänkin kierrättelin konetta huolella ja kivasti se tuntuu menevän.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kyllä se kytkin vaan luistelee, pitää sitten ottaa kone pois ja tutkailla mitä on syönyt...
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jospa on neulalaakerista karannu vaseliinit levylle :idea:

Jäärata-autossa timmattiin joskus kytkintä lisäämällä rikkaa paineasetelman jousien alle :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuo kytkin ei ole ikinä pitänytkään hyvin, kun b-osaa on. Tutkitaan.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3629
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jos siinä vauhtipyörässä on semmonen ohut ura siinä kampuran päätä vasten tulevan tasopinnan ulkoreunalla niin siihen kuuluu se hiton ohkanen o-rengas joka tulee parempilaatuisen tiivistesatsin mukana.

Jos siinä ei ole uraa vaan pelkkä viiste niin kampuran ja vauhtiksen väliin tulee semmonen ison prikan näköinen tosi ohut ja pehmeä peltinen tiiviste, jossa ne lukkotappien reiät valmiiksi.

Jompi tai kumpi täytyy olla, muuten tulee öljyt pikkuhiljaa vauhtiksen ja kampuran välistä kytkimelle. :evil:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

juu ja takastefa pitää olla täys kuminen jos ei oo niin vuotaa ja pahimmoilleen irtoo
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ai että O-rengaskin, laitetaan jos semmonen löytyy. Takastefa oli todella laadukkaan olonen. Kytkin pitää ajoittain hyvin, mutta ehkä se on kulunut ja öljyyntynyt jo edellisessä kokoonpanossa ollessaan. Tällä viikolla saan 40mm tuplan imusarjoineen. Sekin menee sitten ultran kautta.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Dellorto tulee alkuviikosta. Sitten puran sen ja laitan ultraan. Tutkaan sen läpikotaisin ja katson että on suht ok suuttimet vakiokoneeseen. Koneen päätystefalle tuli se o-rengas laitettua. Kytkin luistelee kun kikkailee nopeesti, mutta muuten on toiminut samalla lailla kun alusta asti. Menee se vaan kivasti perä edellä kun on vähän kosteeta :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”