Ostin kuplan! Uusia kuvia! Talviteloilla, kytkintä, kaasaria
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Virtalukon kautta pitäisi tulla se 12V tai se mitä laturi kulloikin lykkää.Sami R kirjoitti:Joo, kiitos vinkistä! Rupes jo toimimaan aika kivasti. Tuleeko tonne puolalle kokoajan +12V vai onko tossa joku puolan säästöjärjestelmä?
Virtalukon ja sulakerasian hapettumat toki säästävät ensiövirtaa ihan kivasti.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Jep, sulakkeet piti kaikki vaihtaa jotta sain sähköt toimimaan. Kummallista miten ehjä sulake ei päästä mitään virtaa läpi kun on tarpeeksi hapettunut! Pirun hauskasti toimii sterkat: subbarin kotelotilavuutta vähensin -8 litraa ja sain potkua lisää keski ja yläbassoille.
Pitänee tosin miettiä josko laittaisi jotain muuta kuin nykyisen umpikotelon kun jää tuo paine (ehkä 123db nyt) uupumaan. Mazdassa soi kuitenkin samalla teholla todella hifisti: mitattua ja C-korjaus kompensoituna 132Db. Torvikotelolla olisi hyötysuhde kohdillaan mutta pitäisi sisusta pistää uusiksi. Tehoahan en haluisi lisää kun virta loppuu jo nyt, mikäs on herkin 12" autosubi? Nykyinen elementti ilmoittaa 93db/W.
Pitänee tosin miettiä josko laittaisi jotain muuta kuin nykyisen umpikotelon kun jää tuo paine (ehkä 123db nyt) uupumaan. Mazdassa soi kuitenkin samalla teholla todella hifisti: mitattua ja C-korjaus kompensoituna 132Db. Torvikotelolla olisi hyötysuhde kohdillaan mutta pitäisi sisusta pistää uusiksi. Tehoahan en haluisi lisää kun virta loppuu jo nyt, mikäs on herkin 12" autosubi? Nykyinen elementti ilmoittaa 93db/W.
Rassailtu tänään, kokeiltu uudella puolalla: ei mitään. Otettu jakaja irti: ei näkyviä oireita. Vasta kun kävin jakajan kanssa Keiteleen speed shopissa niin selvisi vikakin: oli kärjet niin pinnoittuneet jollain ettei kipinä mennyt eteenpäin lainkaan vaikka niitä olin putsannut juuri paperilla. Alipainesäädinkään ei alussa penkissä toiminut, mutta laitettiin kuntoon herkistämällä. Erittäin jees, huomenna taas kuppeli ajossa
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
^Kiitos, on tuossa maalipinnassa tekemistä tulevaksi talveksi. Tekniikassakin on paljon laitettavaa mutta kyllä olen todella tyytyväinen auton kulkupuoleen näin melkein vakiona. Jakajaa säätelin tossa iltasella ja kyl se vetää ihan kivasti motarinopeuksiin asti. Vois kyllä kiertää vähän enemmän, kun kolmonen loppuu 95Km/h. Keinut vaihtunee myös välitykseltään parempiin..
Ajeltu ja säädelty taas, sterkkoja lähinnä. Refleksiviritys osui kivasti kohdalleen (42Hz) mutta yhden ylipäästösuotimen (28Hz) voisi tehdä lisää ja laittaa sarjaan nykyisen kanssa toiseen piiriin ennen jakosuodinta niin saisi kompressiota pois. Kyllähän tuo 15€ SPL PRO 12" lataa aika kivasti ja pysyy erottelukin suht selkeänä, mutta vain näköjään ylipäästösuotimen kanssa. Musiikkisignaalilla pomppas debbamittari tappiin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tee joku valtaisa plenumkammio jos yhdellä tuplakaasarilla meinaat ajella. Tarvii hirveesti enempi nokkaa ja ruttuja että mitään hyötyä saat tuplakaasarista. Kahdella tuplalla riittäis vähempikin viritys...
Se öljyvuoto joka pistää kytkimen liiraamaan tulee todnäk sieltä vauhtipyörästä puuttumaan jääneen o-renkaan tai tiivisteen välistä, jos se prikkaviritys on päittäislaakerilla toiminut eli ei ole alkanut kampura kolista. Älä turhaan osta uutta kytkintä ennenkuin öljyvuoto on saatu kuriin... Nimim. Useamman levyn vaihtanut...
Se öljyvuoto joka pistää kytkimen liiraamaan tulee todnäk sieltä vauhtipyörästä puuttumaan jääneen o-renkaan tai tiivisteen välistä, jos se prikkaviritys on päittäislaakerilla toiminut eli ei ole alkanut kampura kolista. Älä turhaan osta uutta kytkintä ennenkuin öljyvuoto on saatu kuriin... Nimim. Useamman levyn vaihtanut...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Pieni tupla toimii kuulemma myös suht vakio koneessa, jos on liian isot kurkut niin ei toimi. Nykyinen kaasari on paska ja siinä ei ole edes ryyppyä joten uskoisin että 40 tupla skulaa paremmin. Naaperoon tulee 1.4 välitteiset keinuvivut, tutut ovat sanoneet että toimivat hyvin vakiokoneessa tuplakaasarilla ja käärmiksellä. Kampuran tiiviste on uusi. Nopeissa vaihdoissa vain kytkin lipsuttaa, en usko että uudet tiivisteet jo paskana mutta sen näkee sitten. Ei se kytkin kauhean hyväkuntoiselta näyttänyt. Kampura ei kolise ja teräksinen shimmirengas on ainakin tähän asti toiminut. Tänäänkin kierrättelin konetta huolella ja kivasti se tuntuu menevän.
Jos siinä vauhtipyörässä on semmonen ohut ura siinä kampuran päätä vasten tulevan tasopinnan ulkoreunalla niin siihen kuuluu se hiton ohkanen o-rengas joka tulee parempilaatuisen tiivistesatsin mukana.
Jos siinä ei ole uraa vaan pelkkä viiste niin kampuran ja vauhtiksen väliin tulee semmonen ison prikan näköinen tosi ohut ja pehmeä peltinen tiiviste, jossa ne lukkotappien reiät valmiiksi.
Jompi tai kumpi täytyy olla, muuten tulee öljyt pikkuhiljaa vauhtiksen ja kampuran välistä kytkimelle.
Jos siinä ei ole uraa vaan pelkkä viiste niin kampuran ja vauhtiksen väliin tulee semmonen ison prikan näköinen tosi ohut ja pehmeä peltinen tiiviste, jossa ne lukkotappien reiät valmiiksi.
Jompi tai kumpi täytyy olla, muuten tulee öljyt pikkuhiljaa vauhtiksen ja kampuran välistä kytkimelle.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Dellorto tulee alkuviikosta. Sitten puran sen ja laitan ultraan. Tutkaan sen läpikotaisin ja katson että on suht ok suuttimet vakiokoneeseen. Koneen päätystefalle tuli se o-rengas laitettua. Kytkin luistelee kun kikkailee nopeesti, mutta muuten on toiminut samalla lailla kun alusta asti. Menee se vaan kivasti perä edellä kun on vähän kosteeta