Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
Noh kun tuo Kaapokin tuli pihalle kaapista ja kertoi tuosta vantasiastaan saada jokin takamoottoriauto, vaikka nyt sitten Ponsse ja "ihan vaan vaimolle", niin josko rohkaisisin itsekin mieleni
Nokun minä olen tuossa jo jonkin aikaa kuutioinu. Ja varovaiseen sottaillu. Jopa ihan kahellukin (niinno ihan vaan pikaseen).
Mitenhän se olisi semmonen... Ee kait, raskiskos tuota nyt kuitenkaan. Etes ajatella.
Nii että vani. Tai siis ei nyt välttämättä servoletti, mutta semmonen ameriikkalaisvalmisteinen runkoalustainen pakettiauto. No niitä semmosia joilla yleisen turvallisuuden vuoksi ei saa ajjaa kun kaheksaakymppiä, ja joissa on paraimmillaan ihan kokonainen kone, eikä semmonen eurooppalainen halakastu puolikas.
Tiisseli kait sen häätysi olla, eihän sitä pensalla raaski, kalliiksi tulloo. Se jos servoletti olisi niin luonnollinen valinta olisi kaiten 6.2D. Vaikka eipään silti, minä oon kyllä hyvin vapaamielinen noissa moottoriasioissa, ei kait semmonen jäläkiasennettu tatsunin suoratiisselikuutonenkaan ihan mahoton olisi. Mitähän tiisselikoneita niissä voorteissa ja totkeissa lie on?
Kertokaahan nyt kaverit, kun puolet teistä kuitennii on vanahoiksi pieruiksi ikääntyneitä jenkkirakkareita että miten se olisi pöljää tuommosta hommata lääkkeeksi neljänkympinkriisiinsä?
Niinno istumapaikkoja pitäisi tietysti olla viijelle, vaan eikös niitä vaneripenkillisiä pakettiautoja ole suomenniemi riesoiksi asti täynnään?
Vaikka eipä näistä minun vantasioinneista niin, mutta oishan se mukava kuulla totuuksia ja lekentoja asian tiimoilta. Ja vihijeet siittä notta "naapurilla olisi tuommonen joutilaana, halavalla lähtis" voisi kanssa aiheuttaa ainahi huonontuneita yöunia keskivertovatuloijalle.
Nokun minä olen tuossa jo jonkin aikaa kuutioinu. Ja varovaiseen sottaillu. Jopa ihan kahellukin (niinno ihan vaan pikaseen).
Mitenhän se olisi semmonen... Ee kait, raskiskos tuota nyt kuitenkaan. Etes ajatella.
Nii että vani. Tai siis ei nyt välttämättä servoletti, mutta semmonen ameriikkalaisvalmisteinen runkoalustainen pakettiauto. No niitä semmosia joilla yleisen turvallisuuden vuoksi ei saa ajjaa kun kaheksaakymppiä, ja joissa on paraimmillaan ihan kokonainen kone, eikä semmonen eurooppalainen halakastu puolikas.
Tiisseli kait sen häätysi olla, eihän sitä pensalla raaski, kalliiksi tulloo. Se jos servoletti olisi niin luonnollinen valinta olisi kaiten 6.2D. Vaikka eipään silti, minä oon kyllä hyvin vapaamielinen noissa moottoriasioissa, ei kait semmonen jäläkiasennettu tatsunin suoratiisselikuutonenkaan ihan mahoton olisi. Mitähän tiisselikoneita niissä voorteissa ja totkeissa lie on?
Kertokaahan nyt kaverit, kun puolet teistä kuitennii on vanahoiksi pieruiksi ikääntyneitä jenkkirakkareita että miten se olisi pöljää tuommosta hommata lääkkeeksi neljänkympinkriisiinsä?
Niinno istumapaikkoja pitäisi tietysti olla viijelle, vaan eikös niitä vaneripenkillisiä pakettiautoja ole suomenniemi riesoiksi asti täynnään?
Vaikka eipä näistä minun vantasioinneista niin, mutta oishan se mukava kuulla totuuksia ja lekentoja asian tiimoilta. Ja vihijeet siittä notta "naapurilla olisi tuommonen joutilaana, halavalla lähtis" voisi kanssa aiheuttaa ainahi huonontuneita yöunia keskivertovatuloijalle.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Hyvät on jovihavalla unenlahjat.
Miehen tyylin sopii parhaiten Wagoneer Valmetin 4,2-litraisella dieselillä. (85 hv).
Ei kannata heti 200D jälkeen hypätä liian ärhäkkääseen menopeliin.
Miehen tyylin sopii parhaiten Wagoneer Valmetin 4,2-litraisella dieselillä. (85 hv).
Ei kannata heti 200D jälkeen hypätä liian ärhäkkääseen menopeliin.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
jovihava kirjoitti: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
Perverssi
Joo, §57 mukasia on 11843 ajoneuvoa että eiköhän nuista yks piisaa jovihavallekki.Niinno istumapaikkoja pitäisi tietysti olla viijelle, vaan eikös niitä vaneripenkillisiä pakettiautoja ole suomenniemi riesoiksi asti täynnään?
Sätkästäänkö farkkumersusta kaupat niin saat käsirahaa staarkrahvtin ostoon ?
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
OSTA OSTA OSTA
Kyllähän semmosella ajelee... jopa sen takamoottorisen jälkeen!
Itsellä oli myös hieman kyseisiä perversioita tuossa taannoin. Yhtä jos toista kävin puoli tosissani katsomassakin.
Esim. Seinäjoen Käyttöautolla oli varsin siisti yksilö tuolloin, ja menin sitä serkku poika matkassa zoomailemaan... Jäi kaihertamaan pahasti mieltä tuo auto. Viikolla sitä siinä sitten ajattelin, ja samassa serkku soitti ja kehui vaihtaneensa autoa. No, onhan tuolla saanut sitten ajella, ja mukavahan siellä taaempanakin on kenailla limsapullo kourassa telkkaria katsellen.
On muuten hyvin jalkatilaakin!
Kyllähän semmosella ajelee... jopa sen takamoottorisen jälkeen!
Itsellä oli myös hieman kyseisiä perversioita tuossa taannoin. Yhtä jos toista kävin puoli tosissani katsomassakin.
Esim. Seinäjoen Käyttöautolla oli varsin siisti yksilö tuolloin, ja menin sitä serkku poika matkassa zoomailemaan... Jäi kaihertamaan pahasti mieltä tuo auto. Viikolla sitä siinä sitten ajattelin, ja samassa serkku soitti ja kehui vaihtaneensa autoa. No, onhan tuolla saanut sitten ajella, ja mukavahan siellä taaempanakin on kenailla limsapullo kourassa telkkaria katsellen.
On muuten hyvin jalkatilaakin!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
VR:kö nuita Walmetgoneereja rakennutti aikonaan ettätuota paljonkohan niitä on tehty/hengissä? Yhden oon nähny livenä, 35" renkaita laittelin siihen. Pakko oli pyytää raottamaan pannuhuoneen ovea, kun ei kuulostanut jenkkitiiseliltä. Ko. yksilöön oli laitettu vielä ämpärin kokoinen ahistin konneen kuppeelle, ja ahtoa ihan piisaavasti. Olis ihan metka itelläkin. P.S. Eikös tuommosessakin ollut Valmet 611, eli 6,6 litranen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...
Tuota noin käy hyvä mies ajamassa ensin GM:n Vani datsunin tai valmetin koneella. jos ei oo perämurikkaan välityksiä vaihdettu niin ei jaksa nurmikolta liikkeelle lähteä ja toisekseen TH700 aski polttaa pakkansa tuon seurauksena ainakin pakista Kyllä se betonimylly 6.2D on ehdoton minimi ja ei tuokaan kyllä ko koppia lusuimmalla 130hv:n versiolla paljo 200D:tä rivakammin liikujovihava kirjoitti: Tiisseli kait sen häätysi olla, eihän sitä pensalla raaski, kalliiksi tulloo. Se jos servoletti olisi niin luonnollinen valinta olisi kaiten 6.2D. Vaikka eipään silti, minä oon kyllä hyvin vapaamielinen noissa moottoriasioissa, ei kait semmonen jäläkiasennettu tatsunin suoratiisselikuutonenkaan ihan mahoton olisi. Mitähän tiisselikoneita niissä voorteissa ja totkeissa lie on?
Foorti vois powersmokella eikun strokella (7.3) olla ihan hauska, käy ainaskin paljon seksymmin kuin 6.2D. Liekkö Sitten pässinpään vania gumninsin 5.9:llä tuo on asiallinen pannu.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Osta osta, itekki joskus nuorempana semmosesta haaveillut, nyt on mielessä vaan lintat
Sulla vaan kosahtaa työpaikan roikkapaikalla sitten sulakkeet kun pittää olla lohkossa ainakin kaks tai kolme kierukkaa ja vaihelootalla oma
-Risto
Sulla vaan kosahtaa työpaikan roikkapaikalla sitten sulakkeet kun pittää olla lohkossa ainakin kaks tai kolme kierukkaa ja vaihelootalla oma
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Vahva EI ainakin tuollaiselle nisunasudieselöidylle detroittilaiselle! Heti tuli mieleeni karmeat kuvat -59 avo Eldoradosta Cedricin 2,8 D:llä....
Kaverilla oli tuollainen -83 caprice 5,7DX:llä, ihan nätistihän sekin kävi, ja liikkui sen mitä liikkui, mutta mukavasti. Chevy Van 6,2D:llä olisi todella komea vehjas, anna mennä vaan, kerran sitä vaan eletään.
Caprice vei normikaupunkiajossa n. 13-14L/100km. Jos siis nyt capricea ja vania voi tuossa suureessa verrata keskenään....
Kaverilla oli tuollainen -83 caprice 5,7DX:llä, ihan nätistihän sekin kävi, ja liikkui sen mitä liikkui, mutta mukavasti. Chevy Van 6,2D:llä olisi todella komea vehjas, anna mennä vaan, kerran sitä vaan eletään.
Caprice vei normikaupunkiajossa n. 13-14L/100km. Jos siis nyt capricea ja vania voi tuossa suureessa verrata keskenään....
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Itellä kokemuksia 6.2diesel vanista(ajoin sillä vajaa 60tkm puolessa vuodessa) ja nykyisestä 6.5TD suburbanista...(3kuukautta ja 17tkm)
tuo Vani meni ainakin maantiellä todella pienellä naftalla kun otti huomioon auton painon ja tuulenvastuksen...matkassa pääsi helposti 10l/100km kaupungissa meni 13-15l/100km ja sitten kun ilman lämpöjä täräytti -40 asteen pakkasesta käyntiin niin kulutus pomppas 40l/100km (nelikko suburban vie matkassa 11,3 ja kaupungissa 14,5-17l/100km mutta painoa tosin 4tonnia) Näistähän sitten menee järjestään vaihdelaatikot sököksi,itsellä hajos tuosta vanista aski ja nykyisestäkin on jo aski korjattu vaikkei ole edes ajettu kuin vajaa
200 000mailia...
mutta jos olet ehtinnyt tottua jo siihen ettei Mersua tartte aina joka viikko ropata niin voin suositella että pysy nykyisessä merkissä... näissä amerikan ihmeissä tuntuu riittävän joka viikoksi jotain pientä remppaa ja paranneltavaa, joka viikko tuntuu menevän vähintään 100-200e pelkästään autoon naftoihin tai osiin kun jotain "pientä" ilmenee mutta tuo ison diesel kasin jyminä on vaan niin mieltä rauhoittavaa kuunneltavaa
tuo Vani meni ainakin maantiellä todella pienellä naftalla kun otti huomioon auton painon ja tuulenvastuksen...matkassa pääsi helposti 10l/100km kaupungissa meni 13-15l/100km ja sitten kun ilman lämpöjä täräytti -40 asteen pakkasesta käyntiin niin kulutus pomppas 40l/100km (nelikko suburban vie matkassa 11,3 ja kaupungissa 14,5-17l/100km mutta painoa tosin 4tonnia) Näistähän sitten menee järjestään vaihdelaatikot sököksi,itsellä hajos tuosta vanista aski ja nykyisestäkin on jo aski korjattu vaikkei ole edes ajettu kuin vajaa
200 000mailia...
mutta jos olet ehtinnyt tottua jo siihen ettei Mersua tartte aina joka viikko ropata niin voin suositella että pysy nykyisessä merkissä... näissä amerikan ihmeissä tuntuu riittävän joka viikoksi jotain pientä remppaa ja paranneltavaa, joka viikko tuntuu menevän vähintään 100-200e pelkästään autoon naftoihin tai osiin kun jotain "pientä" ilmenee mutta tuo ison diesel kasin jyminä on vaan niin mieltä rauhoittavaa kuunneltavaa
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle tai jotain muuta yhtä kivaa. joo eipä siinä onhan ne ihan mukavia ajella pitkää matkaa ja eikä ne vissiin vie kauheesti löpöä vie kun hiaceen vertaa. tämä oli sitten vain mun mielipide, kaikki saa ajella mun puolesta sellaasella autolla kun haluaa
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
No tuo kampiakselin tippuminen on kyllä ihan mahdollista 6.2:ssa Lankomies auko kerran yhtä vanin konetta missä oli yhden veivin pultit antautunu ja kangenalapää tuli öljypohjanläpi Muutama kiertokangen ja runkopukin pultti lähti käsin auki Meitä lankomiehen kanssa nauratti, auton omistajaa ei190dee kirjoitti:nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle
Kun itse painiskelin saman ongelman kanssa, niin kävin ajelemassa myös Fordin vastinetta, eli Econolinea 7,3 litraisella turbodieselillä.
Ja jos ei itse usko, niin kannattaa käydä kokeilemassa; On kone aivan erimaata Chevyn 6,5td:n verrattuna. Vetää (tuollaiseksi autoksi..) ihan eläimenlailla, eli ohittamistakin uskaltaa harrastaa melko pieniin väleihin.
Autonahan tuo Ford on muutamia kertaluokkia myydympi ja arvostetumpi tuolla Amerikan puolella, mutta jostain syystä niitä vähemmän tuotu tänne pohjolaan. Tekniikka aivan eri tavalla suunniteltu, eli suuri on kaunista ja puhuvat, että kestävämpää.
Kannattaa tutustua, jos tuollaista Amerikan lotjoa on etsimässä.
(ulkonäkö ym on sitten aina katsojan silmissä...)
Ja jos ei itse usko, niin kannattaa käydä kokeilemassa; On kone aivan erimaata Chevyn 6,5td:n verrattuna. Vetää (tuollaiseksi autoksi..) ihan eläimenlailla, eli ohittamistakin uskaltaa harrastaa melko pieniin väleihin.
Autonahan tuo Ford on muutamia kertaluokkia myydympi ja arvostetumpi tuolla Amerikan puolella, mutta jostain syystä niitä vähemmän tuotu tänne pohjolaan. Tekniikka aivan eri tavalla suunniteltu, eli suuri on kaunista ja puhuvat, että kestävämpää.
Kannattaa tutustua, jos tuollaista Amerikan lotjoa on etsimässä.
(ulkonäkö ym on sitten aina katsojan silmissä...)
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
tälläistä kommenttia en itse ole vielä koskaan kuullut naapurien kettuillut olen kuullut että eihän jenkki paskat lähde edes pakkasessa käyntiin... Niinpä vaan ensimmäisillä pakkasilla joutu antamaan jo virtaa tästä "jenkkipaskasta" naapuruston muutaman vuoden vanhalle Volvolle jossa webasto oli ollut käytössä ja akku tyhjentynyt kyllä sitä aamusella oli naapurikin nöyränä kun apuvirtaa tuli pyytämään kun jenkkilotjake tärähti kerrasta tulille190dee kirjoitti:nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle tai jotain muuta yhtä kivaa. joo eipä siinä onhan ne ihan mukavia ajella pitkää matkaa ja eikä ne vissiin vie kauheesti löpöä vie kun hiaceen vertaa. tämä oli sitten vain mun mielipide, kaikki saa ajella mun puolesta sellaasella autolla kun haluaa
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Kaverilla on vanissa2 lohkolämmitintä, vaihelaatikonlämmitin ja akkulaturi pyörii muuten sähkömittari joutuseenMalm kirjoitti:Sulla vaan kosahtaa työpaikan roikkapaikalla sitten sulakkeet kun pittää olla lohkossa ainakin kaks tai kolme kierukkaa ja vaihelootalla oma
-Risto
Eikä se oo tuota vania myyny, ei hennonu
No jovihava jos chevivanin laitat niin ehtottomasti 5.7 EFI pesnakasilla, eikä mitään 6.2 diselin irvikuvia. 5.7 EFI on taloudellinen paljon ajavan valinta!
Oulusta Seinäjoelle ja takaisin 5.7 EFI:llä meni 80 litraa. Jopa 300E-24 nöyrtyy tämän kaikkien janoisten sankarin edessä.
Oulusta Seinäjoelle ja takaisin 5.7 EFI:llä meni 80 litraa. Jopa 300E-24 nöyrtyy tämän kaikkien janoisten sankarin edessä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Muutamia vuosia sitten ittellä oli 89 vani 6,2 tiisselillä ja eipä tuossa vuoteen/25tkm ollu öljynvaihtoja kummempaa laitettavaa.Mukava peli ajella eikä tuolla nyt tientukkona pyöri senenempää kuin vanhalla tiisselimersullakaan Hyvät yksilöt noista vanhakoppasista vaneista alkavat olla aika harvassa tai hirvittävissä hinnoissa,toisella silmällä oon varovasti seuraillu tarjontaa josko vielä toisen sais
namnam kirjoitti:Voi parkaa, mulla oli kolomekymppisenä Jeeppi.
Toivuin siitä.
Minäpä kerkesin ensin, minulla oli metsänvartijajeeppi jo kaksvitosena Enkä ole ihan täysin toipunut siitä vieläkään, tuommonen jättää nuoreen mieleen syvät orkoset. Kuuntelihan sitä AMC:n kuutosen huminatakin paremman puutteessanamnam kirjoitti:Joo, Wagoneer sai teinit laulamaan täällä nostalgisia pilkkalauluja...
Se on varmasti paras talviauto Suomen oloihin...
Pontiakki olis kuitenkin vaimolle kivampi, vai miten se oli?
Nostalgisia pilkkalauluja? Nyt tarvijaa kyllä avittaa, ei tule mieleen kun naapurin sierra näin äkkijätkälle
...niin ja hilijanen viljanen ja viljasen pontiakki. Isselle minä sitä kaappia ajattelin, vaimo haluaa ajaa Volovolla
"Mautonta, mutta sopii tyyliin"Ruoja kirjoitti:Hyvät on jovihavalla unenlahjat.
Miehen tyylin sopii parhaiten Wagoneer Valmetin 4,2-litraisella dieselillä. (85 hv).
Ei kannata heti 200D jälkeen hypätä liian ärhäkkääseen menopeliin.
- Hulkkonen, hullu suomalainen
Ohanse äreän kuulonen yhistelmä miinuskahestakympistä tulille poksautettuna. Valametin koneella se jopa onnistuukin, taisi olla sillä viijatin nelostiisselillä vähän sitkaampi paikka
Ruoja on kyllä tyylin suhteen meleko oikeassa, mutta kun valitettavasti pittää näitä autovalintoja tehhä muunkin kun imagokysymysten pohialta
Arvasinhan minä notta täältä näkemystä tähän löytyy, kiitosta vaan
Nukkummaan lähtee tämä, jatkellaan aamulla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ite tuli ajeltua parilla vanilla tuossa kun kortin sain, ei tosin omilla. Empä moiti autoja yhtään.. Naapurin ja kaverin 6.2 dieseliillä. Mukavastihan nuo tuntu tiellä pysyvä ja mahtavia ajettavia´, kovimmillaki pakkasilla tarkeni. Lämpö karkas vaa nopiaa ku sivu ovia aukoovat. Naapurin vani oli dieselöity joskus ja mittari näytti mitä sattuu.. tais näyttää 30km liia vähä että siinäpä olis ollu pollariille selittämistä, 110km/h 80 lätkällä... Tuntuihan tuo myös lähtevän risteyksestäkin aika mukavasti, tangomarkkinoolle vein väkiä joskus ja liikenne valoosta piti keriitä pitkän letkan erelle kun ei huvittanut väliin ruveta änkemään, olipa lentää kupit takana nurin kun tinttas kerran starcraftin kaasu pohojaa Ja olihan tuon AUTON murinaa mukava kuunnella, olihan tuossa kaverin autossa suora putkisto erestä taakse että toihan se mukavat saundit.. Eikös se kumminki niin oo että autot lähtöö 8kasista8...V8 Itseä kiinnostais tuommone 60-luvun muskeli... Mustang Fastback olis kiva vaikka onki foortti...
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Easy Rider kirjoitti:VR:kö nuita Walmetgoneereja rakennutti aikonaan P.S. Eikös tuommosessakin ollut Valmet 611, eli 6,6 litranen?
Lainattu tuolta: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_WagoneerIn Finland Wagoneers (starting from late 70's) were usually sold with a Valmet 411 Diesel engine (4.4 Litres Max. power 82hp DIN/rpm 2200, Torque 306Nm DIN/rpm 1460). Typical mileage with this engine was around 29 MPG (8.2L/100Km) and if a turbo was installed by the owner, mileage improved even more (8L/100Km).
Olen nähnyt joskus sellaisen myös livenä; miehevät äänet oli.
Niiettä jovihava: _ _
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No tuossa jonka olen nähnyt oli kyllä kutoskiisseli ja Valmetin tekemä. Oliko sitten kenen laittama ja 611 vai 612 en ossoo sannoo. Kuullut vain huhupuhheita, että VR olisi laittanut 611:sia noihin.Ruoja kirjoitti:Easy Rider kirjoitti:VR:kö nuita Walmetgoneereja rakennutti aikonaan P.S. Eikös tuommosessakin ollut Valmet 611, eli 6,6 litranen?Lainattu tuolta: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_WagoneerIn Finland Wagoneers (starting from late 70's) were usually sold with a Valmet 411 Diesel engine (4.4 Litres Max. power 82hp DIN/rpm 2200, Torque 306Nm DIN/rpm 1460). Typical mileage with this engine was around 29 MPG (8.2L/100Km) and if a turbo was installed by the owner, mileage improved even more (8L/100Km).
Olen nähnyt joskus sellaisen myös livenä; miehevät äänet oli.
Niiettä jovihava: _ _
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Voortin ECO-NO-Lineä vaan alle... Saadan sentään litrat kohalleen, ettei tuollasiella kiinakokoisella alle seittemän litraasella taravi yrittää kierrätellä, että saa kiihtymään...
Ikävän vähä nuita voortsoneja on tänne rantautunu, vaikka ei nää euroopan voortit kyllä nappaa "laadullaa" yhtään... Ei haittais vaikka niitä oiskin vähempi...
Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
Jonkin sortin amerikanportteri itteäki himottais, saas nähä koska sellaseen on vaan aikaa ja varoja... Vai pitääkö se tyytyä rinttereihin, ostaa vielä toisen niitä... Mut se ameriikan moottori ois vaan paree...
Ikävän vähä nuita voortsoneja on tänne rantautunu, vaikka ei nää euroopan voortit kyllä nappaa "laadullaa" yhtään... Ei haittais vaikka niitä oiskin vähempi...
Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
Jonkin sortin amerikanportteri itteäki himottais, saas nähä koska sellaseen on vaan aikaa ja varoja... Vai pitääkö se tyytyä rinttereihin, ostaa vielä toisen niitä... Mut se ameriikan moottori ois vaan paree...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tota noin on ollut joskus nokan alla Oldsin 5.7 diesel ja 5.7 pensa lohko rinnakkain ja ei niitä kyllä voi toisiinsa sotkea...tai voi runkolaakerit tai k-kangen alapään laakerit on saman kokoiset Ne jotka näiden kanssa roplaa niin ihmettelee että mistä tuo pensasta tehty juttu oikee tulee Joo Oldsin 5.7 diselistä on kaksi versiota D ja uudempi vahvistettu DX jos on asiallisesti kunnostettu niin kyllä tuo kestää (siis eihän näin vanhoja patoja ole enää aukaisemattomia liikenteessä). Olen vähän niillä linjoilla että ei tuo 6.2D kestoltaan sen kummosempi (kansi, pumppu ja runkopukkivikoja (jos ei pultit auki niin sitten pukki repeää lohkosta)).Vensku_ kirjoitti: Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
Itellä oli 6.2D K5 koppasessa 4x4 blazerissa ilman murheita