Harkinnassa TOYOTA HJ61 -89...
Harkinnassa TOYOTA HJ61 -89...
No niin, mitäs tuollaasesta lantikasta kannattaa kattoa ennen ostoa? Hyviä/huonoja kokemuksia kehiin, kaikki tervetullutta.
Viimeksi muokannut Mänskä, 20.12.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
210 -03
pitää olla turbo!! vapari on tussu ja vie polttoainetta.etu navat ei sais vuotaa,napalukot pitää toimia,akseli lukot voipi olla jumissa,mätiä suurin osa,polttoaine putkisto voipi olla mätä,etuveto nivelet ei saia raksua mutta uudetkaan ei oo kalliit sitten yleensä kaikki mitä katotaan kun ostetaan käytettyä autoa
ps ei se vaparikaan huono ole mutta turbo ei juuri välitä kulutuksellisesti isostakaan peräkärrystä
ps ei se vaparikaan huono ole mutta turbo ei juuri välitä kulutuksellisesti isostakaan peräkärrystä
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
Asia on askarruttanut minua, vastausta en tiedä.Mänskä kirjoitti:romu kirjoitti:Muutamissa näkemissäni turboissa öljynpainemittari on näyttänyt huolestuttavan matalia lukemia. Myös kierroksilla.
Mitä tuon paineen pitäisi olla tuossa HJ61:ssä, onko tietoa?
Näissä missä paine oli varmasti alhainen, sai survoa kaasua tolkuttomasti että neula nousi pohjasta.
Varmaan myös tiedät että tämä jäykkäakselinen auto on maantieajossa täysi sahapukki.
Viimeksi muokannut romu, 18.12.2007 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Kun on vastikään maalattu kannattaa katella ovien ja takaluukkujen alareunat huolella ettei ole kitistä kötöstelty samoin takalokarien kaaret ,tuppaavat noissa helposti ruostumaan Jokunen vuosi sitten itellä oli tuommonen ja kaikenkaikkiaan todella mukava peli ja turbossa voimaakin niin jotta isoakin asuntovaunua nyhtää perässä vaikka ylösalasin
tosi vähän ajettu yksilö!!(hmm ???) mulla kans näyttää öljyn paine mittari tosi vähän mutta kun ns korjaamo mallin liitin sivulle jo löyty paineita... ei muista ohje arvoja. se pitää paikkansa että jäykät akselit ja lehtijouset tekee autosta tarkan ajettavan siihen kun lisätään vielä jotku offi kumit niin renkaat ottaa maahan joka sadas metri
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
Nyt on koe-ajoa takana yhren mettästys reissun verran, ja oikeen maantie-ajoakin Lapua-Seinäjoki-Lapua, eikä tuo kuume ainakaan vähentyny
Öljyn paineet nousee normaali ajossa ekalle viivalle (jos laskee "pohja" viivankin niin toiselle) ja antamalla paikallaan vähän kierroksia saa viisarin nousemaan asteikon puoleen väliin, onkohan ok?
Etunavat vähän naputtaa kun neliveto päällä kääntyilee, onkohan tuo pahimmillaan kuinka arvokas remontti, osaako joku heittää arviota?
Kuvakin olis, mutta en osaa sitä tänne laittaa, pitää opetella
Öljyn paineet nousee normaali ajossa ekalle viivalle (jos laskee "pohja" viivankin niin toiselle) ja antamalla paikallaan vähän kierroksia saa viisarin nousemaan asteikon puoleen väliin, onkohan ok?
Etunavat vähän naputtaa kun neliveto päällä kääntyilee, onkohan tuo pahimmillaan kuinka arvokas remontti, osaako joku heittää arviota?
Kuvakin olis, mutta en osaa sitä tänne laittaa, pitää opetella
210 -03
Jep. Urheiluautomaisen kivikova jousitus yhdistettynä suunnilleen yhtä tarkkaan ohjattavuuteen kuin valtamerilaivassa. Hullua kyllä, turbottomassa HJ60:ssa on muistini mukaan paljon pehmeämmät jousetJALLERI kirjoitti:tosi vähän ajettu yksilö!!(hmm ???) mulla kans näyttää öljyn paine mittari tosi vähän mutta kun ns korjaamo mallin liitin sivulle jo löyty paineita... ei muista ohje arvoja. se pitää paikkansa että jäykät akselit ja lehtijouset tekee autosta tarkan ajettavan siihen kun lisätään vielä jotku offi kumit niin renkaat ottaa maahan joka sadas metri
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tokko. Mutta nykyisiltä Rover-miehiltä tai entisiltä kuten itse olen, voi tulla kitkerää katsettaMänskä kirjoitti:
Jos joku tuon otsikon luettuaan luulee että puhutaan land roverista, niin sellaaselta henkilöltä en kokemuksia tästä autosta halua kuulla
Eipä nuo muuten oikein ole vertailukelpoisia autoja muutenkaan, se minkä toinen kokoonpanolaadussa häviää, tulee muissa ominaisuuksissa takaisin.
Jokainen saa itse miettiä, kumpi vie kumman lajin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tojosta vois muuten löytyä tuoltakin aika paljon asiaa:
slck.net
Hemmetin kovia pyyntöjä on kyl toyopeteissa, ja vielä kun osa on aivan läpimätiä koriltaan
Kun tohon Rover-Toyota-vertailuun mentiin, niin todettakoon vielä että Roveriin on varaosat pääosin halpoja kuin saippua, Toyotaan taas maksaa jotkut osat aivan järjettömästi.
slck.net
Hemmetin kovia pyyntöjä on kyl toyopeteissa, ja vielä kun osa on aivan läpimätiä koriltaan
Kun tohon Rover-Toyota-vertailuun mentiin, niin todettakoon vielä että Roveriin on varaosat pääosin halpoja kuin saippua, Toyotaan taas maksaa jotkut osat aivan järjettömästi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Siinä vaan on sellanen ero että kun land roveriin(uudempaan) isketään 10: kertaa vaikka raidetangon niveltä niin HJ mies kyselee sen ensimmäisen hintaa.Aku P kirjoitti: Kun tohon Rover-Toyota-vertailuun mentiin, niin todettakoon vielä että Roveriin on varaosat pääosin halpoja kuin saippua, Toyotaan taas maksaa jotkut osat aivan järjettömästi.
Nuissa vanhemmissa, ekat discot, defenderit jne. sentäs jotain tolkkua vielä käytetty.
Viimeksi muokannut Jarno.V, 20.12.2007 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Ihan vaan foorumia slck.net / petrisimolin.com selailleena muistelen ettei napojen naksutus ole paha juttu vaan normaalia kulumaa ja suht halpa jos itse korjaa. Land Cruiser lienee nimenomaan maastossa kuningas kestävyydessä, jos mökkitieajoa/ maantietä niin joku muukin merkki voisi tulla kyseeseen. Ja tosiaan ennen hdj80 olleet mallit hj60/61 on varmaan tällä hetkellä niitä eniten autoa suht pienellä rahalla malleja.
Kannatan myös ideaa pitää joku muu ykkösautona, varsinkin kun huoltoautoksi rekisteröity maastopeli kyseessä.
Kannatan myös ideaa pitää joku muu ykkösautona, varsinkin kun huoltoautoksi rekisteröity maastopeli kyseessä.
En tiijä onko satua vai totta, muutta aikanaan kaveri ihmetteli BJ40:n Toyota liikkeen tolkuttomia osahintoja, niin hänelle selitettiin että maahantuoja tekisi aina noihin "kauan hyllyssä" maanneisiin osiin indeksikorotuksia Nykyisin vanhat osat tolkuttomissa hinnoissaAku P kirjoitti: Kun tohon Rover-Toyota-vertailuun mentiin, niin todettakoon vielä että Roveriin on varaosat pääosin halpoja kuin saippua, Toyotaan taas maksaa jotkut osat aivan järjettömästi.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Uusia maastokelpoisia autoja ei oikein enää tehdä, sellaista tarvitseva joutuu ostamaan väkisin vanhemman, jolloin siitä voidaan ottaa hintaa. Uudempia "maastureita" ei kehtaa metsässä ryskyttää jos ei ole tuohesta tehty, hevoskopin vetoon nekin käyvät, mutta monella ei ole sitten enää varaa siihen hevoseen. Toisaalta toimivaa Hoijakkaa ei kannata ihan ilman antaa koska märännöstäkin saa osina aika kivat rahat.Daimler kirjoitti:Niin,mikä ihme niissä pitää hinnat suorastaan korkeina?Aku P kirjoitti:
Hemmetin kovia pyyntöjä on kyl toyopeteissa, ja vielä kun osa on aivan läpimätiä koriltaan
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.