Mazda laadun kärjessä.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Mazda laadun kärjessä.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saksalainen Autobild on koonnut laajan laaturaportin, mukana 24 automerkkiä.

Mazda on ykkönen, Toyota kakkonen.
Nämä kaksi automerkkiä ovat vallanneet vuoroin kärkisijat niinä viitenä vuonna kun raportti on julkistettu.

Tulokset on koostettu 7 tärkeästä asiasta.

- Autonkäyttäjien kokemukset
- Takaisinkutsujen määrä, niistä tiedottaminen ja korjaamopalvelut
- Luotettavuus (katsastusraportti)
- Kokemukset Autobild- kestotestissä (100000km)
- Lukijapalaute
- Korjaamotestien tulokset
- Takuuehdot

Korealaisista Hyundai on jo neljäs, Chevrolet(Daewoo) kuudes.
Kia on vasta 19.

Paras saksalainen on Opel, kymmenentenä.
Valioluokasta Audi ja BMW tasapistein keskikaartissa sijalla 11.

Mercedes - Benz, jota on aiemmin pidetty saksalaisen laadun tunnusmerkkinä, on tipahtanut Skodan taakse sijalle 15.

Saksalaisilla valiomerkeillä on edessään vakava itsetutkiskelun paikka, laadussa on huikeasti parantamisen varaa.

Tulosten perusteella italialaisten ja ranskalaisten valmistajien tulisi olla eniten huolissaan; 20. Alfa - Romeo 21. Citroen 22. Fiat ja hännänhuippuna 23. Peugeot

Ylläoleva teksti on koostettu Hesarin uutisesta, eikä siinä erityisesti ole tarkoitus kehua tai moittia mitään automerkkiä
(paitsi pikkusen pösöjä kun villeki lukee tämän :roll: )
vaan herättää keskustelua vaikkapa siitä että pystyykö tämän päivän autoja enää pitämään liikenteessä vaikkapa 15 vuoden kuluttua ?
:idea:
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eipä taija pystyä... Siksipä katellaan alle 00 vuotista... :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Pakko olla maksettu testi... Pitäsköhän tuo pösö lykätä vaihtoo kuiteski ku se on niin saamarin huono auto. Ei siinä kyllä mitään vikaa oo ollu,mutta ei kai saksalainen autolehti voi olla väärässä?? :roll:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

On siinä sentäs jotain tehty oikein kun opel oli paras saksalainen :wink:
Tuosta mazdan laadustakin voi olla montaa mieltä, esim. kutosen osalta, mutta harvoin niissä kyllä kovin kriittistä vikaa ilmeni mitä nyt diiseleistä hajosi pumput(yli3000€) alle 100tkm..tosin nyt sekin pitäisi olla kunnossa
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

mazda 6 dieselin pumppuja vaihdettiin turhaan, vika oli muualla. pallosalama on kyllä parantanut laatua huomattavasti :D
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

Onko tämä testi jostain määrätyn ikäisistä (uusista?) autoista?
Vai automerkeistä yleensäkin?

Mielenkiintoisia tuloksia... Sen verran mitä minulla on kokemusta autoista (aina käytettynä ostettuja) en henkilökohtaisesti VOI allekirjoittaa tuota tulosta... :lol:

(olen omistanut mm. tojotoita-87 & -88, mitsuja -86 & -92, golf-74, passat-78, sitikka-89, volvo-90, honda civic -82, mersuja -82 & -93... muistinkohan kaikki...)
((eli uusista ei oo kokemusta))

Mutta enpä tuota tutkimusta voikaan (enkä haluakaan) kumota, koska kaikenlaisia autoja en ole omistanut... Ja toivottavasti en omistakaan...
:-)
Pro-HVM
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ville S. kirjoitti:Pakko olla maksettu testi... Pitäsköhän tuo pösö lykätä vaihtoo kuiteski ku se on niin saamarin huono auto. Ei siinä kyllä mitään vikaa oo ollu,mutta ei kai saksalainen autolehti voi olla väärässä?? :roll:
Testi ei ole maksettu ja Peugeot; On se huono 8)
124.023
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Hemingway kirjoitti:
Ville S. kirjoitti:Pakko olla maksettu testi... Pitäsköhän tuo pösö lykätä vaihtoo kuiteski ku se on niin saamarin huono auto. Ei siinä kyllä mitään vikaa oo ollu,mutta ei kai saksalainen autolehti voi olla väärässä?? :roll:
Testi ei ole maksettu ja Peugeot; On se huono 8)
jo jos ei maksettu ni testin tekijät on hyvin juotettu :D
Pösö o hyvä :!: pehmeä kyyti...tosin sähkövikoja joissakin yksilöissä tuntuu olevan :roll: varmaan joku Lucas pösöllä tekemässä niitä sähköjä :shock: 607 on aika pr0..kaverilla on tommonen olikohan se 2.2bensa tai jottain kivasti rullaa :P
nim.merk. 405 GLixö-ä -95 eli ennen mersua
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:lol: :lol: jaa että on mulla laadukas auto. :shock: kas kun en ole ite huomannunna :roll:
BMW E31 V12
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä mazda on laadukas auto.Ostin muijalle vm90 626 mazdan konerikkoisena venttiili oli tipahtanu männän päälle ja särkeny koko koneen kilometrit silloin 274tkm ja oli hyvin pidetty auto.Nyt on kone kunnossa kaasaria lukuun ottamatta mutta kori meinaa nyt vähän hapantua.No yksilö vikoja voi olla monessa muussakin autossa.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vähän tuntuu, että Suomessa tehdyssä tutkimuksessa tulokset olisivat toisen suuntaiset. Vaikka aivan uusista autoista ei ole juurikaan kokemusta, viimeisin pakasta vedetty auto itsellä on ollut vm. 2000 ja Volvo. Rapiat 23 tkm asti sen kanssa jaksoi korjaamoilla kierrellä.
Mersujen kohdalla täytyy pitäytyä yli 10-vuotiaissa :lol:

Erilainen elektroniikka- ja automatiikkavouhkaaminen lienee pääsyy yleiseen luotettavuuden heikkenemiseen - helmitaulu kestää sateessa ja loskassa varmasti pidempään ja ongelmitta toisin kuin taskutietokone :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mulla oli Mazda 626 -89, ja se oli HYVÄ AUTO. Ajettu 370 000 ja hyvin kukku; ruostetta tosin rupes olemaan jo aikalailla...
Sitten ostin Matikin ja Mazda ei tuntunutkaan enää NIIN hyvälle :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ysikakkonen masta oli itselläni vajaan vuoden ja jonkun kymppitonnin verran. Eipä tarvinnut tehdä muuta kuin tankata ja vaihtaa öljyt pariin kertaan. Tankilla tosin sai käydä vähän väliä, kympillä ei päässyt kaupunkipyörityksessä mitenkään, eikä maantielläkään alle seitsemään päässyt. Kyseessä siis 2,2-litrainen 626.

Eihän tuollainen kilometrimäärä tietenkään mitään todista, mutta mersulla on takana nyt viitisen tuhatta ja jatkuvasti jotain saanut korjata, viimeksi tänään sai vierailla varaosatiskillä... :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No kun tässä kerran aletaan näitä vanhempiakin matukoita tutkiskelemaan niin...Minulla oli 2kpl 626:sia mazdoja,ensimmäinen oli 5 ovinen HB ja toinen 2-ovinen sport saloon.Molemmat -88 mallisia

Tuolla SS:llä tuli ajeltua 90tkm ja ihmettelen jos mazdaa kehutaan sen paremmaksi kestävyydeltään kuin muutakaan.Tuohon 90tkm mahtui kansi-ja laatikkoremontit,molemmat vetonivelet,iskarinyläpäät,jarrut ja jotain muuta pientä.Luotettava se kyllä oli,itse en jäänyt kertaakaan välille,isä autoa lainatessa jäi sitten heti välille ensimmäisellä kerralla :lol:

Hyvällehän se silloin aikanaan tuntui,eikä hyppäys mersuun niin ihmeellinen ollut,mutta nyt kun kokeilee toisinpäin niin....aika kipolta tuntuu.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

kylläpä voisin väittää että kun w124:sen möin ja ostin tilalle 626matstan, niin ei ole kertaakaan tullut sellaista nautinnon tunnetta... :cry:
BMW E31 V12
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

http://www.mainio.net/print.asp?path=1; ... 0094;93937

Ja vielä kehdataan tehdä iso numero jos kymmenvuotiaassa väyrysessä on ruostekukkanen jossain tiivisteen alla?
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

mazda laatua.. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Keskiviikkona hajosi startti ja nyt (perjantaina) syyläri :evil: :evil:
Kylläpä taas koetellaan... :roll:
No eipähän tarvi tänään olla ajokunnossa :D 8) 8)
BMW E31 V12
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

Jos masta liikaa vituttaa niin vaihda se Mersuun :lol: :lol:
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Sjtv kirjoitti:Jos masta liikaa vituttaa niin vaihda se Mersuun :lol: :lol:
8) Joo, mersuv*tutuksen kestää helpommin :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Hyvärinen
Viestit: 18
Liittynyt: 30.3.2006 9:06

Viesti Kirjoittaja Hyvärinen »

Noh...miehet...ei noita tuloksia kannata ihan sinisilmäsenä tuijottaa.

Mazda on ollu muistaakseni aika hemmetin monen testin voittaja. Silti se on meluisa pahvilaatikko ja jopa 3 vuotta vanha alkaa ruostumaan. Testit ei kerro kaikkea. Siksi kannattaa itse katsella 5-10 vuotta vanhoja autoja, joista on jo tietoa, ja turhat tonnit on tipahtanut sen edestä, että auto ei haise (tai joidenkin mielestä tuoksu) enää uudelta. Laatuauto on 500-700tkm ajettuna ja 20v vanhanakin vielä menossa mukana ja se tuntuu edelleen Autolta, mitä ei voi sanoa monesta uudestakaan ;)

En ole ihastunut tähteen vaan hienoon insinöörien saavutukseen ja tietty voimaan :P
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 4d U65

Tekniset ominaisuudet
Korimalli: Porrasperä
Ovet: 4
Vaihteet: M6
Henkilöluku: 5
Polttoaine: Bensiini
Iskutilavuus: 2261
Neliveto
Paino (kg): 1430
Suorituskyky
Teho (kW): 191
Max vääntö (Nm):
Huippunopeus (km/h): 240
Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.6


Aikalailla ovat autolehdet kehuneet tuotakin :roll: Mazdaa, perheauto joka kiihtyi 0-100km/h 5,9 sekunnissa erään suomalaisen autolehden testissä.
Tehoa ja vääntöä lienee huomattavasti enemmän kuin tehdas ilmoittaa...
wiimax.fi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

töissä pomo laitto justiinsa uuden mazda 6 143 heppasella dieseli koneella
vääntöä muistaakseni 360nm 2000 kierroksella kuulemma ihan mukava päästellä
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

lufsen kirjoitti:Noh...miehet...ei noita tuloksia kannata ihan sinisilmäsenä tuijottaa.

Mazda on ollu muistaakseni aika hemmetin monen testin voittaja. Silti se on meluisa pahvilaatikko ja jopa 3 vuotta vanha alkaa ruostumaan. Testit ei kerro kaikkea. Siksi kannattaa itse katsella 5-10 vuotta vanhoja autoja, joista on jo tietoa, ja turhat tonnit on tipahtanut sen edestä, että auto ei haise (tai joidenkin mielestä tuoksu) enää uudelta. Laatuauto on 500-700tkm ajettuna ja 20v vanhanakin vielä menossa mukana ja se tuntuu edelleen Autolta, mitä ei voi sanoa monesta uudestakaan ;)

En ole ihastunut tähteen vaan hienoon insinöörien saavutukseen ja tietty voimaan :P
Käykääpäs ajamassa tuo kuutonen! Suurin odotuksin suoritin koeajon minäkin (testien syytä), karvas oli pettymys. Oli melua ja muuta. Malli oli muistaakseni 1.8 bensa. Oikein perinteisen japsiauton tuntuinen, positiivisesti ja negatiivisesti! :roll:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mitä on tullut kyydissä istuttua taikka ajettua noita jaappanin kärryjä, niin juuri Mazdoissa on sisämelu ollut ihan omaa luokkaansa, siis järkyttävyydessään. Esimerkkinä 80-90-lukujen vaihteen 626 ja 323. Melu ei välttämättä ole desibeleissä kovempi kuin muissa, mutta melun sävy on sellaista joka vastaa todella paljon kaaliin (kumisevaa). Velipojan entisessä -84 Sunnyssäkään sisämelu ei ollut niin karmivan tuntoista. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Juu on tuossa masta6 diisselifarkussa ainakin mekkalaa sisällä. Kun kone jyrähtää käymään niin tulee mieleen joku transportteri auttamatta ja maantiellä alkaa rengasmölinät ja koriäänet tulvia kaaliin. Valehtelematta ikivanha 201:nenkin oli taatusti hiljaisempi.
Ja ulkomitoiltaanhan tuo näyttäisi ihan tilavalta mutta miten siitä on tehty niin pirun ahdas, tuntuu että on otsalohko katossa jatkuvasti.
Ei minun makuuni, mukavampia mitä japseja olen ajanut on ainakin accortti ja huyntai sonata....aika vähän tullutkin ajeltua jaappanilaisia täytynee kiertää kaikki kevään koeajot ihan vertailumielessä.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Boss kirjoitti:ikivanha 201:nenkin oli taatusti hiljaisempi.
vai että ikivanha :shock: pitäskö sittenki vaihtaa autoo tuon ainaisen korjaamisen sijasta :roll: 6mazdaan ei vissii toimita vaihtaa :roll:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

®ÐÐ kirjoitti:
Boss kirjoitti:ikivanha 201:nenkin oli taatusti hiljaisempi.
vai että ikivanha :shock: pitäskö sittenki vaihtaa autoo tuon ainaisen korjaamisen sijasta :roll: 6mazdaan ei vissii toimita vaihtaa :roll:
No mulla oli joskus ikivanha, vm-84......johan tuo olis tänäpäivänä 22 vuotias vanhus.

Älä mastalaatikkoon ainakaan vaihda, kolleega käytti justiisa 100tkm huollossa masta 6:sen. Huolto maksoi 980€.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Boss kirjoitti:.

Älä mastalaatikkoon ainakaan vaihda, kolleega käytti justiisa 100tkm huollossa masta 6:sen. Huolto maksoi 980€.
No juu mutta 100tkm kohdalla on jakopää yms yms. ei se muissakaan merkeissä juuri halvempi ole. Mutta mazda 6 on melko kallis käytettynäkin, verrattuna saman kokosiin muihin.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tuolla kotona tarkastelin vanhempieni corollan kesärenkaita.. Auto on vm 04 ja ajettu 34tkm. Mitämitä: yksi rengas tasaisen sileä :evil: No niinpä tietenkin- turkkilaisethan sen tämän corollankin kontallaan kokoavat. :evil: :evil: Eipä oo näistäkään enää riesaa mersuilijoiden itsetunnolle. :lol:

Ps. auto on muuten huono ajaa, tais yksi syy nyt löytyä!
Viimeksi muokannut romu, 05.4.2006 1:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Muuten tosi monessa 6 mazdassa on ollut tehtaalla persiilleen säädettyjä pyöränkulmia.
Liekö nykyään saaneet tehtaallekin suuntauslaitteet, mutta ensimmäisissä niitä sai säätää melko monesta kun renkaat muuttuivat kartioksi. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”