Joelin automobiilit...w124 200 D

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Suitsakin siirtyi uuteen kotiin :oops: ei nuo kauaa pihassa näköjään pysynyt..

Vitosessa nyt 171 000 km mittarissa. Eikä mitään uutta kerrottavaa...
Samoin Passatti on pelannut hyvin, paras auto tähän mennessä. Ajettuna nyt 4 000 km ilman suuria murheita. Lämppärin esivastuksen jouduin toki vaihtamaan ja siitä laskua 45 euroa :shock:
Siis tuollaisella parin sadan autollakin ihminen pärjää ihan mainiosti
:roll:

Mutta näillä mennään..
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aina silloin tällöin tulee katsottua millaisia ranskattaria on tarjolla... :oops:

Hyvä, että sinulla on Citikka pelannut. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Nyt tullut vain muutama tuhat vitosen mittariin. Talvirenkaat vaihdettu alle ja katsastuksesta haettu hylsy..

Raidetangonpää pitää uusia ja pari poltinta. Pajalle aikaa kyselty j ajan saa ennen uusintakatsastuksen "eräpäivää"..

Passatti hyrskyttänyt huonolla pidolla 8 000 km ja ei voi vieläkään moittia. On saanut rahalleen vastinetta kerrankin..

Mutta näillä edetään.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Tänään vitonen katsastettu. Raidetangonpää, etuparkit sekä rekisterikilven valot vaihdettu. Kustannukset töineen ja osineen 85 euroa :)

Sen verran mennyt remontteihin reilun 30 000 km ajomäärällä... on se vaan NIIN huono auto tuo ranskalainen.. ja auto on kunnossa :D

Passattiin tartteis vaihtaa talvirenkaat sekä öljyt.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Eilen Passattiin haettu vuosi ajoaikaa.
Pientä fixiä auto kaipasi, kuten paria paikkaa ja uutta iskaria.
Iskari otettiin purkuautosta, joka hankittiin joku kuukausi sitten. Kustannuksia tästä tuli itselleni 70 euroa.


Kustannuksia tuli hitsauksesta 40 euroa. Vielä pitäisi tutkia öljyvuotojen lähde, kun kastelee konetta alta. Tai sitten vaan pesua useasti.
Passatilla on nyt ajettu 413 000 km.

Seuraavaksi pitää alkaa lisävalojen asennus, tuossa on tyypillisen huonot valot vakiona.

Citroen on pelannut hyvin, ei mitään ihmeellistä. Kilsoja autossa muistaakseni 183 000 km. Öljynvaihto alkaisi olla ajankohtainen.
Ajovalopolttimoita tuo kuluttaa yllättävän paljon; puolen vuoden aikana jo toiset pitää vaihtaa.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Joeli kirjoitti: Ajovalopolttimoita tuo kuluttaa yllättävän paljon; puolen vuoden aikana jo toiset pitää vaihtaa.
Lienee H7 polttimona ?
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

lystis kirjoitti:
Joeli kirjoitti: Ajovalopolttimoita tuo kuluttaa yllättävän paljon; puolen vuoden aikana jo toiset pitää vaihtaa.
Lienee H7 polttimona ?
Niin on. Ja ei tuossa muuta tietty, mutta on melko veemäiset vaihtaa :(
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Joeli kirjoitti:
lystis kirjoitti:
Joeli kirjoitti: Ajovalopolttimoita tuo kuluttaa yllättävän paljon; puolen vuoden aikana jo toiset pitää vaihtaa.
Lienee H7 polttimona ?
Niin on. Ja ei tuossa muuta tietty, mutta on melko veemäiset vaihtaa :(
Nykyautojen vitsaus, pistetää semmone polttimomalli joka ei kestä ja mahollisimma vaikia vaihettava että saatas ihimiset tuomaa autosa korjaamolle vaihattaa polttimoita.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Oisko noista ns. longlife polttimoista pitempi aikaisiksi?
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

shrteam kirjoitti:Oisko noista ns. longlife polttimoista pitempi aikaisiksi?
Omaa kokemusta ei näistä ole, mutta tarinoiden mukaan ei kestä sen paremmin. Citroen-foorumin mukaan käynnistettäessä autoa, kannattaisi kytkeä parkit päälle ensin. Vasta auton ollessa käynnissä laittaisi ajovalot päälle. Tiijäppä tuota, olisko tuossa perää.

Mutta on tosiaan ilmeisesti juuri näiden H7:jen ominaisuus tuo lyhytikäisyys.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Joeli kirjoitti:
shrteam kirjoitti:Oisko noista ns. longlife polttimoista pitempi aikaisiksi?
Omaa kokemusta ei näistä ole, mutta tarinoiden mukaan ei kestä sen paremmin. Citroen-foorumin mukaan käynnistettäessä autoa, kannattaisi kytkeä parkit päälle ensin. Vasta auton ollessa käynnissä laittaisi ajovalot päälle. Tiijäppä tuota, olisko tuossa perää.

Mutta on tosiaan ilmeisesti juuri näiden H7:jen ominaisuus tuo lyhytikäisyys.
Kyllä se nuin kannattaa tehä, säästää jonkin verran polttimoita, itse aina teen kun ajan golf iv:llä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Meikäläisen Cee5:ssä oli havaittavia jännitteen laskuja silloin kun jousituksen hydraulikkapumppu teki töitään. Ilmeni ajossa valojen vilkkumisena.

Citikan umpio oli yhtä ystävällinen lampunvaihtojen suhteen kuin Golf IV:n

:)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään oli pitkästä aikaa C5 kohteena työmaalla.
Vuosimalli -03 koneena 1,8 bensa, ajettu n. 170tkm.

Katsastustarkistuksessa korjaustuomio tuli toiselle alapallolle + kaikki jarrulevyt, palat ja takasatulat uusiksi.
Etulevyt olivat varmasti alkuperäiset ja paksuus -1 mm alamitasta, takalevyistä toinen umpiruosteessa kuten näissä näkyy usein olevan palojen jumitettua satulaan.
Satulan päällä on peltilevy palojen "suojana" ja sen alle kertyy kaikki mahdollinen pas*a.
Tämä oli hapettanut satuloita niin että metallia oli kadonnut paljon, palojen tapit lähes irti.

Osat ovat kohtuuhintaisia, esim. satula 135 euroa vaihto-osana.

Etujarrut laitettiinkin jo, helppo remontti mutta tarvitaan työkalu jolla painetaan männät sisään - käsijarru kun ottaa etupäähän.

Muutaman polttimon vaihdoin. Akun kiinnitys on toteutettu todella hienosti; kengät pikalukoilla kuten myös akun jalustaan kiinnitys - ei tarvita työkaluja.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihdoin tänään takasatulat, levyt ja palat :roll:
Mitään ei ole tehty normaalisti (lue; helpoksi) eli takasatula on kahdella 15 cm pitkällä pultilla kiinni - ja samoilla pulteilla kasassa :ope:
Pultit ovat tietysti hapettuneet satulaan niin että riittää, taisi mennä toista tuntia aikaa että sain satulat irti.
Pultit ovat vieläkin satuloissa kiinni ja pysyvät ellei joku rälläköi niitä halki, onneksi merkkiliikkeestä löytyi uusia pultteja.

Kuva
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Passatin mittarissa nyt 416100 km. Ajoa tullut noin 2500 km/kk.
Purkuautosta irrottelin pisteosia sisätiloihin, pitää ruveta vaihtamaan rikkoutuneiden tilalle. Lisäksi lisävalot ovat asennusta vaille, kaikki oheishärpäke on jo hankittu.

Polttoainetankkihan näissä vm. 88-95 on reilu, polttoainetta menee noin 92-95 litraa jokaisella tankkauksella. Dieselinä tämän käyttösäde olisi melkomoinen.

C5 on nyt viettänyt lepoa jokusen viikkoa, nyt pitäisi viikonlopun aikana sekin laitella tulille.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pasuuna taitaa olla Joelille mieluisa auto ajaa... Käytähän sitä "isoa kissaakin" välillä tienpäällä. Tuliko muuten ne tarvikkeet perille?
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Pappi kirjoitti:Pasuuna taitaa olla Joelille mieluisa auto ajaa... Käytähän sitä "isoa kissaakin" välillä tienpäällä. Tuliko muuten ne tarvikkeet perille?
Juu tällä hetkellä ollaan vitosella Hesassa, sitä käytetään vain pyhäautona :)
Ja juu tarvikkeet on tulleet aikapäiviä sitten :) Kiitokset niistä!
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Tänään viritelty passattiin lisävaloja ja huomenna homma jatkuu viimeisillä kytkennöillä. Saa nähdä, saanko toimimaan tuon alkuperäisen sumarikatkaisimen, niin kuin ajattelin. Meinasin, että ykkösasennossa palaisi puskurin yläpuoliset ainoastaan ja kakkosasennossa kumpikin pari...

Reffejä en ole laskenut, nuissa alavaloissa on 12.5/kpl. Auton omat on muistaakseni 20. Ylemmissä ei lue mitään.

Kuva

Ja tuossa tuo raato koko komeudessaan.. kilsoja nyt 419 200 km.
Etupyörän laakerit nyt vaihtokunnossa :)

Kuva
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Paluu juurille :D

Kuva


250 diesel vm.87, manuaali, ml. 807 000 km :D
Leimaa 11/12 saakka. Kahdet renkaat ja hintaa oli 500 euroa. Tai oikeastaan 499,60, kun pari palautuspulloa löytyi..
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

No nyt voiskin tähän hieman puutoslistaa kirjailla..

Eli hakusessa olisi halvalla ainakin seuraavia osia:

- etupenkit 91--> (siniset olis parraat, vaan muutkin käy) ja jos on vakipaikasta kuskinpenkki puhki, niin ei haittaa, kunhan muuten ehjät :)
- tuhkakupin ympärysmuovit
- kuskinpuolen sininen ovipahvi
- apumiehenpuolen oven sisäkahva sininen
- ikkunannostimen veivi
- ja jos tuon nokkatähen saa kaupanpäälle

Siinä nyt tärkeimmät, mahdollisimman halvalla, kun ei tuota rahhoo ole palajon eikä vähhee :roll:
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Tällä päivämäärällä on mennyt 6000 lukukerran rajapyykki rikki :shock:

On täällä joskus ollut jopa kiinnostaviakin juttuja ilmeisesti:)
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

VIN-koodilla tuli seuraavaa...

fin
vin WDB1241251A394532
whc WDB
chassbm 124125
chass_ident 1A394532
type 124
subbm1 125
auxiliary_drive
body 30014
body_code
delivery_date
engine 602912 10 049827
front_axle1
front_axle2
heater
interior 072
lights HELLA
model_idx 0
odometer
order_num1 0652912852
paint1 147
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 717411 00 609253
vin_dc
vinwhc
winch
wiper SWF 000000

Code Текст
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
506 Unknown
524 PAINTWORK - PRESERVATION
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
147 Unknown
072 Unknown
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Passatti siirtyy uudelleomistajalleen tällä viikolla :)


Mutta ohessa tarvittavien osien kuvatuksia tuohon linttaan:

Kuskinpuolelle ovipahvi:

Kuva

Apparin puolelle ovipahvi tai pelkkä sininen kahva sekä ikkunan veivi:

Kuva

Ja vielä tuohon keskikonsoliin se tuhkakupin ympärys:

Kuva

Ja kaikki tartteis saada halvalla, ilmaisuus ei pahasta :lol:

Voin hakeakin, jos eivät ihan maailmanäärissä sijaitse. Vielä ensi viikon olen Nurmeksessa, joten tästä jos laskisi semmosen 100 km kehän noille tavaroille, niin voisin hakea.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Mersussa nyt 810 368 km mittarissa, tuolla on nyt ajeltu pääsääntöisesti kaikki ajot.
Teknisesti pelaa hyvin kyllä, ei voi moittia. Aamusavua se hiukan lykkää, mutta kuuluu tuohon kilsamäärään.

Penkit ovat vaihtumassa Saab 9000-etujakkaroihin.

Autoon vaihdettu puuratti sekä heitetty penkkien väliin romuloota, eli muutokset olleet maltillisia :D
Ai juu ja vanteina taitaa olla ne "kaivonkannet" :lol:

Nyt kun lomalla saa olla, niin pitäisi perehtyä tuon syöttöpumpun maailmaankin, jos vaikka saisi kulkuja lisää.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Tänään asennettu opetuspoljin ja olisi nyt katsastusta vaille.
Kilsoja reilut 811 000 ja kokoajan tulee lisää. Sitronen on saanut tallissa viettää aikaansa.

Vieläkin hakusessa nuita aiemmin listaamiani osia...

Syöttöpumppu odottaa, että saisin aikaiseksi mennä ruuvailemaan. Täältä löytyi ihan hyvät ohjeet, jos vaan itsellä olisi pumppu samanlainen :)
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mersussa nyt 810 368 km mittarissa, tuolla on nyt ajeltu pääsääntöisesti kaikki ajot.
Teknisesti pelaa hyvin kyllä, ei voi moittia. Aamusavua se hiukan lykkää, mutta kuuluu tuohon kilsamäärään.
Diesel 124 on yksi varmimmista lliikenteeseen lähtijöistä, kilometrit ei siinä paljon paina.
Verhoilut saattaa repsottaa ja penkkejä joutua vaihtamaan mutta kilometrejä kertyy tarvittaessa mittariin ihan niin paljon kuin kuski haluaa 8)
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

No nyt sitten eilen kokeilin sitrosta tulille... :evil: ei inahtanut, akku ihan loppu. Latausta ja tänään lähtikin sitten ontuen tulille.

Ja muutama havainto..

- takaparkkitutka pimeänä
- ESP/ASR-valo palaa mittarissa (ja eivät siis toimikaan)
- öljyn vähäisyydestä herjaa, vaikka on viivojen välissä
- puhallin ääntää kunnolla jyristen...

No tuumaillaan tuon kanssa eteenpäin.. autot on tehty ajamiseen ei tallissa pitämiseen :)

Kuulostaa siltä, että remonttiin olisi menossa yhden 124:sen verran :twisted:
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossa voisi melkeen suositella ylläpitolaturia esim Ctek, joka muistaa asetukset vaikka tulisi sähkökatko.

Asettuiko nuo herjat vai jäikö "vikakoodit" päälle?
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Pappi kirjoitti:Tuossa voisi melkeen suositella ylläpitolaturia esim Ctek, joka muistaa asetukset vaikka tulisi sähkökatko.

Asettuiko nuo herjat vai jäikö "vikakoodit" päälle?
En ole autoa vielä pajalle roudannut :oops:
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”