Carina || ja vetonivelen vaihto
Carina || ja vetonivelen vaihto
elikkäs huomenna pitäs vaihdella vanhemman malliseen kakkoskaarinaan ulompi vetonivel apparin puolelle, semmoista rutinaa ja pauketta tuntui pitävän, ihan jo suoraankin ajettaessa. eikait tuo lie sen kummempi homma kuin yleensäkkään vai onko se muka rälläkällä oikeesti hajotettava kappaleeks ennen kuin lähtee irti akselista niinkuin kaikki väittävät, en usko
ainakin ihan normaalilla ohuella lukitussokalla se kasataan näköjään eli ei pitäis muita autoja tiukemmassa olla, eli napakalla vasaran iskulla pitäs lähtee, vai mitä ootte mieltä 
mitä tarkoitat tuolla osa nivelestä? lähteekö siis vetonivel akselista irti ja nivelosa jää laatikkoon kiinni vai hajoaako se itse nivelkin osiin ja osa siis tulee akselin matkassa poies?dealer kirjoitti:Kannattaa ottaa sisäpää kumista irti eli osa nivelestä jää laatikkoon kiinni, orkkis klemmarin voi käyttää uudelleen.
-
aaltojarvi
- pingviinitrokari
Sisäpään nivelen kuppiosa jää laatikkoon ja nivelen kolmihaarainen sisäosa sekä suojakumi jääpi kiinni akseliin kun irrottaa suojakumin pannan. Lähtee ihan vetämällä pois.
Edit. Minäki noita joitain kymmeniä olen eri merkkeihin vaihtanu, mutten ole taasen koskaan tarvinnu rälläkkää, voipi olla ihan tuuriaki. Mazdaski on ollu välii piukas.
Edit. Minäki noita joitain kymmeniä olen eri merkkeihin vaihtanu, mutten ole taasen koskaan tarvinnu rälläkkää, voipi olla ihan tuuriaki. Mazdaski on ollu välii piukas.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
kiitti selvennyksestä
onhan noita tullut paukuteltua vaihtaa paljon ja suojakumeja vielä enemmän ja aina tuo nivel tosiaan lähteny vasaralla irti, yleensä ihan pakoillaan autossa on vetari ollut ja silti lähtenyt irti välillä kovempaa lyöden kylläkin. voipihan se olla pakostakin tuossa akselin irrotus edessä